Před měsícem Tesla odhalila novou platformu Vision, díky které mohou být všechny její elektromobily plně robotické. Teď ukázala video, ve kterém názorně ukazuje jak Tesla Vision funguje.
foto: Tesla Motors
Díky novým kamerám umí systém Tesla Autopilot, resp. Tesla Vision, detekovat nejen auta, ale také chodce, jednotlivé pruhy a celkově si vytvářet o okolní situaci mnohem lepší přehled.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Robotické auto Nvidia řádí na klikatých cestách i na sněhu
Nové video je stejně jako původní ukázka robotického elektromobilu Tesla Model X doplněna skladbou Paint it Black od Rolling Stones. Tentokrát ale nabízí pohled na to co vidí tři hlavní kamery a jak to superpočítač NVIDIA v autě zabudovaný rozpoznává.
a tady jak o te same
a tady jak o te same skutecnosti muzou informovat dve nezavisla media: Trojminútové video ukazuje, ako mohol elektromobil spôsobiť hneď dve nehody.
Člověk zmatkuje mnohem
Člověk zmatkuje mnohem více než Tesla S na tom videu. Z toho přibrzdění by nehodu vykouzlili leda v Kobře 11.
to vam neberu. ale bylo to
to vam neberu. ale bylo to pr video. jaka asi bude realita?
Kto priniesol svetu
Kto priniesol svetu autonómne auto? Tesla to nebola
Áno, bol to experimentálny
Áno, bol to experimentálny Mercedes. No a v to je ten problém, že iba experimentálny. Stejné rečičky ako od Folksvágn o ich smerovaní k elektromobilite.
Autodinosauři maj plný
Autodinosauři maj plný sklady experimentálních exotů které se nikdy nevyráběli a jejich tvůrci už jsou dávno pod drnrm. Jenom se tim holedbaj jak už tehdá byli napřed… ale skutek utek.
a co takovy google? to je
a co takovy google? to je taky auto dinosaurus? je to firma, ktera je dost schopna zavest novou technologii do zivota. a to ze je velka, tedy silna ji v tom jenom pomuze. a rozhodne na tom zajem ma. jsem hlubocen presvedcen, ze i musk dobre vi, jake jsou schopnosti teto technologie, dobre vi jaky je stav vyvoje. akorat jediny ma tu mentalni potrebu, nebo spis drzost zivit se na tom. hlavne medialne. asistencni systemy, ktere drzi auto v jizdnim pruhu, ktere zabrzdi auto v pripade prekazky a ruzne jine jsou tady uz davno. ale prodavat to jako samoridici vuz to uz neni o podnikatelskem riziku. to uz je obycejny hazar se zivoty. vsimnete si to video. ricit sedi za volantem a je ve strehu a pripraven zasahnout. myslite, ze tohle prodate masam a hlavne ze to zvysi bezpecnost na cestach? jak chcete lidem vysvetlit, ze to ridi samo, ale budte ve strehu, protoze tomu muze kdykoliv preskocit? smysl to zacne mit tehdy, kdyz za to firma opravdu prevezme garance. a to musk rozhodne nenabizi. a dlouho nebude.
Řidič tam sedí, protože
Řidič tam sedí, protože to požadují předpisy (je to v titulku na počátku videa). Řízení by přebral v hypotetickém případě, že by ten počítačový systém spadnul.
anebo blbe vyhodnotil
anebo blbe vyhodnotil situaci, ze ano.
s rukama v klíně by toho
s rukama v klíně by toho asi moc nezachránil …
ani v tom hypotetickom
ani v tom hypotetickom pripade, ze by system spadnul? 😉 … protirecite si.
Off
Tedle týpek zmiňuje,
Off
Tedle týpek zmiňuje, že používá Toyotu hybrida ještě navrch s LPG.
O tom jsem nikdá neslyšel, to mě celkem překvapilo.
Je to ten zpovídanej fousáč Malcom.
https://youtu.be/f6_smSaOqPw
Na co tam je to „motion
Na co tam je to „motion flow“?
Vědět o okolních
Vědět o okolních předmětech a prostředí jak rychle a kterým směrem se zrovna pohybujou vůči autu nemusí být ale vůbec na škodu. Čím víc informací je k dispozici pro rozhodování tím lépe. Například když mi zpoza auta najednou přilítne třeba motorka nebo jiné rychlé auto tak jim může systém věnovat víc pozornosti protože můžou díky své rychlosti a následným nevypočitatelným manévrům nadělat daleko větší komplikace a paseku, než věci statické nebo se pomalu pohybující.
Ty taky daleko víc zbystříš když se k tobě přižene nějakej dárce orgánů než když se přižene nějakej důchodce na kole 😀
NVIDIA TITAN je fakt
NVIDIA TITAN je fakt špička, však kam až ty akcie taky dolezli že ;))
google.com/finance?q=NVDA
vimeo.com/192179726
vimeo.com/192179726
Uzasne co ten autopilot umi.
Uzasne co ten autopilot umi. akorat to vypada ze auto nekdy az zbytecne zabrzi kvuli detem na okraji vozovky apod. Pokud teda prede mnou pojede Tesla, mel bych si dat vic pozor abych se ji nepodival do zadniho kufru. byla by to dvojnasobna skoda. zniceni nadherneho auta a vznikla skoda na mem aute.
Za kterou zodpovídáte vy,
Za kterou zodpovídáte vy, protože povinnost dodržovat dostatečný odstup je na vaší straně.
Samozrejme ze to je moje
Samozrejme ze to je moje povinnost. akorat rikam, ze prichodem robotickeho rizeni musime zmenit zvyklosti. U ridice cloveka intuitivne tusime jak se zachova pri prujezdu kolem nejakych deti na okrajnici. Vetsinou nikdo nezabrzi. U robota to muze byt jine a proto by jsme meli byt obezretnejsi, pokud pred nami nebo kolem nas ridi robot. Bude to jednoduse receno jiny styl jizdy. Zasadne bude zastavovat na vsech stopkach, davat dusledne prednost ale i prekvapive brzdit, kdyz vyhodnoti situaci jako potencialne nebezpecnou. Vnimani cloveka a robota bude vzdy rozdilne.
To ještě doladí – když
To ještě doladí – když je lze bezpečně objet (naproti nic nejede) není třeba zpomalovat.
No to aby se už začali
No to aby se už začali odstraňovat značky.
U nás by jich stačila klidně polovina. Taková značka 70 těsně před křižovatkou je typický příklad nesmyslu. Zpomalte auto na příštích 20 metrů, pak můžete zase 90
nejvtipnejsi na tom je, ze
nejvtipnejsi na tom je, ze tohle je proste to co prezentovala Nvidia a nesetkalo se to s velkym ohlasem, zajemcem byla jen Tesla, Lincoln a Volvo, stejny hardware a nechali i stejne graficke zobrazeni, jen prohodili barvy a vrstvu „normal“ ktera zobrazuje ruzne objekty ruzne barevne nechavaj zobrazovat jako tecky misto barevne alfy (silnice, auta, chodci, znaceni), zmena nula nula nic, u Tesly predpokladam ze se to s velkym ohlasem setka a jsem si 100% jistej ze se to bude cele pripisovat Tesle ikdys jde viditelne o projekt Self Driving od Nvidie jen s trosicku prohozenyma barvama, aneb tady je videt sila brandu Tesly 🙂
takze gratulace Nvidii za to ze se ji to povedlo a ma naslapnutou budoucnost, a Tesle predem gratulace ze to protlaci do sveta a casem si autonomni vozidlo budeme moci poridit relativne vpohode
dnes sice cena toho systemu stoji jako nove mensi auto, ale to stavali vzdy vsechny novinky podobneho razu, casem to cenove spadne s masovejsi vyrobou a rozmelnenim nakladu