Dotace na elektromobil 5000 euro i pro fyzické osoby – na Slovensku!

Zatímco v Česku včera byl spuštěny dotace na nákup elektromobilů, plug-in hybridů a aut na plyn pro obce a kraje, na Slovensku zavedli dotace na elektromobily a plug-in hybridy také pro občany.

Nabíjení elektromobilu BMW i3 u domácí nabíjecí stanice typu Wallbox.
foto: BMW

Slovenské ministerstvo hospodářství a tamní svaz automobilového průmyslu vyhradili 5,2 mil. eur na podporu prodeje elektromobilů a hybridů. Na elektromobil činí dotace 5000 eur (135 OOO Kč), na plug-in hybrid 3000 eur (81 000 Kč).

O podporu žádají zájemci přímo u prodejců aut. Žádat mohou fyzické osoby, firmy i samosprávy. Přímo při koupi auta se vyplatí pouze část příspěvku (2000 eur), zbytek bude proplacen během dvou následujících let od registrace. To má zabránit vývozu aut do zahraničí.

Žádosti je možné podávat do konce příštího roku nebo do vyčerpání financí. Omezení co se týká značky či kupní ceny auta neexistují.

tisková zpráva

96 Comments on “Dotace na elektromobil 5000 euro i pro fyzické osoby – na Slovensku!”

    1. Ani můj slovenský kolega,
      Ani můj slovenský kolega, byť mu manželka jezdí jen kolem komína a peníze by na to měl, o koupi neuvažuje. Nevím proč. Ale když tak vidím spoustu movitějších Slováků v BMW, Audi atp., tak chápu, že je tam auto pořád statusovka asi ještě více, než u nás. Ostatně i Tesla club tam nemá nouzi o členy.

  1. Největší sranda je, když
    Největší sranda je, když porovnáte ceníky např. Auto In Pardubice a Auto-Impex Bratislava. Normálně bych to nijak nestudoval, ale zarazil mě rozdíl mezi 24kWh a 30kWh na Slovensku 950Eur x 27 = 25.650Kč, kdežto u nás je rozdíl 60.000Kč.

    Auto In Pardubice:
    Leaf Visia 24kWh: 730.000Kč
    Leaf Visia 30kWh: 790.000Kč

    Auto-Impex Bratislava:
    Leaf Visia 24kWh: 29.050Eur x 27 = 784.350Kč
    Leaf Visia 30kWh: 30.000Eur x 27 = 810.000Kč

    Netuším, jaké měli na Slovensku ceny před 11.11.2016. Z ceníku se to totiž nedá vyčíst. Je tam sice uvedeno „Cenník je platný od 01.10.2016 do odvolania alebo do vydania nového cenníka.“, ovšem to platí pouze pro sekci Financování, nikoli pro ceník jako takový.

    Je tu někdo ze Slovenska, kdo si pamatuje ceny před 11.11.2016?
    Byly ceny stejné, nebo už jsou „ovlivněny“ dotací?

      1. Tak to jsou ceny stejné
        Tak to jsou ceny stejné jako v aktuálním ceníku.

        Musím konstatovat, že vám, bratia Slováci, můžeme jen a jen závidět:
        – jasná pravidla dotačního programu pro všechny
        – registraci a administrativu obstará prodejce (čili žádná „agentura“, jak je zvykem u nás)
        – čerpání dotace postupně, čili i pro nového majitele, pokud ten původní prodá EV v SR
        – omezení exportu (logické vzhledem k tomu, že jde o dotaci slovenské státní kasy určenou pro Slováky)
        – inspirace dotačnými programy v zahraničí – proč „objevovat Ameriku“ tam, kde ji objevil už někdo jiný, že?

        Vůbec bych se nedivil, kdyby se během roku na Slovensku objevil autorizovaný prodejce Tesla. 🙂

        Jak je vidět, když se chce, tak jde všechno. Prostě máte ve vedení státu to, co jste si zvolili… a my (bohužel) taky. ;-/

        1. Máte pravdu. Je to ale, až
          Máte pravdu. Je to ale, až podozrivo čisté a transparentné, až tomu nechcem veriť 😉
          Táto vláda zatiaľ pracuje len pre svojich. Dúfam, že k tomu postupnému vyplateniu príspevku aj nakoniec dôjde. Aby to niekto nevytuneloval, na to sú na Slovensku odborníci 🙂
          A možno už v roku 2017 budeme mať viac EV, ako Vy 😉
          Čo sa týka Tesly, tak to by bolo samozrejme super a uvítal by som to všetkymi desiatimi.

          1. To je možná pravda – na
            To je možná pravda – na první pohled.
            Ovšem je možno podívat se na to i z jiného úhlu – může to být cesta, jak dostat nejlevnější EV někam hodně blízko k cenám spalováků, samozřejmě bez ohledu na typ, výbavu, užitné vlastnosti apod. Prostě cesta, jak překonat jednu z bariér v myšlení lidí – „EV je moc drahý“. Protože kdo si ho pořídí, tak zjistí, že provozní a údržbové náklady to posunou někam úplně jinam. Ale těžko přesvědčovat někoho, pokud si to nevyzkouší na vlastní kůži a hlavně na vlastní peněženku.

            No a kdo chce EV lepší než e-UP, tak si musí připlatit, stejně jako do 11.11.

            Nakonec i v Německu pokud vím dotace není percentuálně odvozena od ceny EV, ale je 2000+2000Eur.

            1. Souhlasím, je to cesta jak
              Souhlasím, je to cesta jak dostat EV mezi lidi. Ono i ta podmínka, že je na to omezené množstvím peněz a času donutí jednotlivce a firmy objednat si EV teď, protože za rok třeba budou dotace vyčerpané.
              Já si úplně dovedu představit, jak někde v Bratislavě stojí na dvoře připravených 500-1000ks e-Upu čekající na datum 11.11.. Po tomto datumu půjde o čas.
              Realita? BMW nedováží, Tesla nemá zastoupení, Nissan má naplánovanou výrobní kapacitu na rok dopředu a s trhem na Slovensku se nepočítalo.
              Co si můžete na Slovensku v následujících dnech koupit?

              1. V následujících dnech asi
                V následujících dnech asi nic, ovšem bude záležet na tom, jak půjdou prodeje. Klidně se může stát, že to vydrží až do léta příštího roku a pak už by mohla být k dipozici Ampera-e. Ta má být na vybraných trzích v Evropě v březnu až dubnu 2017. Takže na Slovensku by se mohla objevit začátkem léta. A to by byl teprve mazec. Ale kdoví, třeba i Tesla zareaguje tak rychle jako v Německu a zřídí si na Slovensku zastoupení. Podle pravidel je dotace alokována v okamžiku objednání auta a k vlastnímu prodeji může dojít až později, tuším do konce roku 2017.

  2. Stručný návod pro
    Stručný návod pro zneužití slovenské dotace českými občany – sežeňte si v rodině Slováka (prakticky každý tam někoho máte), ten to za Vás koupí, přihlásí a zkasíruje SR. Vám to pak půjčí a Vy si budete vesele jezdit elektromobilem v ČR. Po 2 letech Vám ho odprodá. Jen pozor na podmínky provozu, je nutno platit povinné ručení v obou státech. Budete se asi v ČR pohybovat déle, než 6 měsíců v roce.

      1. vzhledem k tomu ze v cele EU
        vzhledem k tomu ze v cele EU vpodstate nejde zjistit jak dlouho kde to auto provozujes, tak bych neresil ani tu zakonnou pojistku, znamej zije v CR a ma auto prihlasene v Nemecku protoze se zivi tahanim aut z Nemecka, pojistky plati tam a pritom do Nemecka jede vpodstate jen 1x tydne pro auta, spousta Slovaku co pracuje v Praze tu jsou dlouhodobe a auta maj na Slovenskych znackach, znam takto 3 slovaky se kteryma jsem pracoval a nevim o tom ze by nekdo z nich platil na auto pojistku v CR, proc kdys pojistovny maji proste nejake podminky a reseni pripadnych nehod v zahranici?

        1. Souhlas. V CR se pohybuje
          Souhlas. V CR se pohybuje mraky aut na SK spz slovaku pracujicich v CR, ale vim, ze pojistky si tu neplati. Kdyz nabouraji, tak reknou, ze jsou tu tyden.
          Ta poznamka na placeni v obou statech byla podle mne jen z duvodu dostani plne zakonu.
          Osobne jsem tu provozoval SK auto rok na povinne a havarijni SK. No problem. Auto jsem mel pujce od SK obcana z duvodu, ze ho musel rok vlastnit jako odkup firemniho auta. Aby s nim nekseftoval. ;o) Po roce jsem si dojel do SK pokecat a prepsat auto na me. Nastesti byl prepis v Bratislave. Takze to nebylo ani daleko.

          1. jediná nevýhoda –
            jediná nevýhoda – „zahraničné EČ“ nezaregistrujú v prahe na bezplatné parkovanie.
            Dobrý den,
            elektromobil může zdarma parkovat v Zóně placeného stání v Praze, a to po registraci a zaplacení registračního poplatku 100,– Kč ve výdejně parkovacích karet/parkovacích oprávnění v požadované městské části, kde je zřízena Zóna placeného stání. Vozidlo musí být registrováno v České republice.
            S pozdravem
            Zuzana Málková
            vedoucí oddělení

            1. Diskriminace národnostních
              Diskriminace národnostních menšin (aut) v České republice v kontextu s možností parkování v Praze!
              Vzkaz do zahraničí. Do Prahy nejezděte, v Praze není svět úplně v pořádku.

              Jak by ten svět vypadal, kdyby si to po vzoru Prahy udělala každá obec?

                1. Určitě taky diskriminujou
                  Určitě taky diskriminujou lesby, hipíky, 4procentní a k to mu žerou malý děti a rozdupáváj štěnátka…
                  Fujky, fujky :)))

                2. Domácí?? Veřejné
                  Domácí?? Veřejné parkování určené pro majitele pražské SPZ? Co to jako znamená?
                  V Praze pro občany jiného státu platí jiné zákony, než pro občany z Prahy?
                  Já si při této příležitosti vzpomínám na Německo a jejich nápad zavést dálniční poplatky pro ostatní občany EU. Šlo prý o diskriminaci zahraničních řidičů.

  3. U nás to
    U nás to nepůjde.
    Mimochodem příští rok jsou volby a Brabec nebo jak se jmenuje to nemůže stihnout a protlačit protože DAS AUTO. Moc pesimistický. A nabíječky o kterých tady spousta lidí píše jako o lepší variantě místo dotací jsou ještě více nereálné protože se tady nikdo s nikým nedomluví.

      1. No jo, slibem
        No jo, slibem nezarmoutíš…
        To je jasný signál, že do voleb to nebude a po volbách budou jiné starosti.
        Ono totiž u těchto dotací se neuživí ty armády firem, co jsou přicucnuté na dotace žadatelů. Takže spíše bych to viděl opět max. na klasický dotační titul jako letos na jaře. Tj. pro normální lidi a firmy nepoužitelný.

    1. Fanatik jak vyšitý. 🙂
      Fanatik jak vyšitý. 🙂 Žádné omezení tam nevidím.
      Nicméně i kdyby bylo omezení třeba na cenu, tak myslím, že ten kdo má na Teslu za 120 tisíc EUR, tak nějakých 5 tisíc dotace ho neovlivní v rozhodování. Kdežto potenciálního kupce elektroauta za 40 tisíc EUR již ano.
      K tomuto jsou dotace určeny.

        1. Ano, jsem fanatik pro fosily
          Ano, jsem fanatik pro fosily a proto si příští týden jedu pro novou i3. 🙂

          Ty si tu realitu vždycky dokážeš přiohnout tak, že ostatní se spikli proti tvé milované Tesle. V těch podmínkách určitě není, že dotace se nevztahuje na auta značky Tesla. Nebo jo?

          A pokud tam opravdu je podmínka, že EV musí být prodané SK dealerem, tak jsou vyřazeny i elektroauta od BMW, protože i3 a i8 prodává přímo BMW a dealer je pouhým agentem. Jakou konspirativní teorii či spiknutí vymyslíš na toto?

          1. Ty si vůbec nedokážeš
            Ty si vůbec nedokážeš spojit informace do kupy:
            Proč Neměcko má dotace jen do 60000 EUR? (Tesla to nakonec musela vyřešit v DE sama okleštěním)
            Proč Slovensko vyloučilo firmy, které nemají zastoupení v SK, ne dealer 😉 ?

            Opravdu ti nikdo nepomůže naučit počítat 1+1? 🙂

            1. Ne, to asi opravdu
              Ne, to asi opravdu nedokážu. To bude asi tím, že nejsem příznivcem konspirací a spiknutí. 🙂
              Tvrdíte, že je vše namířeno proti Tesle, ale že do toho spadlo BMW, to Vám do toho jaksi nesedí. Asi se taky spikli i proti nim, že… Ale to Vy jistě nějaké vysvětlení také najdete.
              Ještě byste tu mohl začít povídat o chemtrails…
              Přeji Vám hezký den.

                1. Nelžu. Važte, prosím,
                  Nelžu. Važte, prosím, slova, než budete někoho obviňovat. Ať pak zbytečně nevypadáte jako blbec.
                  Pokud si chcete koupit BMW i3 nebo i8, tak smlouvu uzavíráte přímo s BMW, prodejce je v tomto případě pouhým agentem. A pokud tedy platí podmínka, že musíte mít auto koupené od slovenského subjektu, tak máte smůlu.
                  Ostatně, když se podíváte na vrchol komentářů, tak někdo již volal do BMW a ti mu potvrdili, že dotace se na jejich auta nevztahuje.

                2. tak to asi BMW udělalo
                  tak to asi BMW udělalo malý omyl, kdyby to šlo koupit přes obyč dealery, tak by to samo šlo
                  spíš omylem BMW vyloučili, stále to znamená, že je to jen útok na přímé prodeje, tedy Teslu, tedy podporu výrobců fosilů na celé čáře s parodiemi na EV bez použitelné nabíjecí infrastruktury

                3. normal BMW totiž koupit jde
                  normal BMW totiž koupit jde přes dealery

                4. stále to nechápeš, že?
                  stále to nechápeš, že? prostě omyl SK, omylem vyloučili defacto EV model BMW i3 😉

                5. Stále nechápu. Protože
                  Stále nechápu. Protože jediné, co zde předkládáte, je Vaše přesvědčení. Nedal jste tu jediný důkaz či indicie, které by ukazovaly na Vaše tvrzení.
                  A když Vám ukážu něco jiného, tak tvrdíte, že je to omyl.
                  Co když je to ale tak, že je to celé namířené proti BMW a Tesla do toho spadla omylem? 🙂

                6. stejně tak nemůžeš dát
                  stejně tak nemůžeš dát důkaz o opaku, prostě holt nemáš tak vyvinuté chápaní souvislostí, no 🙂

                  Jistě, Tesla do toho spadla omylem ve více zemích 😀

                  opravdu velmí nízká úroveň chápaní 🙂

                7. BMW neudělalo žádný
                  BMW neudělalo žádný omyl. Takto to jede v celé Evropě. Modely i3 a i8 se prodávají jinou formou, než klasická auta. Takže kdyby SK nadržovalo evropským automobilkám, tak by spíše omezilo cenu auta. BMW není zas tak malá automobilka, aby ji SK ignorovalo, pokud by měli „nadržovat“ evropským automobilkám.
                  Víte v čem je Váš problém? Že jste tak přesvědčen o „útoku proti Tesle“, že i kdybych Vám přinesl cokoliv, co nenasvědčuje „útoku pro Tesle“, tak stejně budete tvrdit „…stále to znamená, že je to jen útok na přímé prodeje, tedy Teslu,…“ Nemáte jediný důkaz, žádné tvrzení ze státní úřadů SK, žádný náznak, že by tento způsob dotace byl namířen proti Tesle a stejně budete neustále tvrdit, že se jedná o útok proti Tesle. Těm úředníkům je nějaká Tesla u pr*ele, jim jde akorát o to, vypsat dotaci, aby si udělali nějakou čárku a mohli jít domů.
                  Nikdo nebrání Tesle si otevřít zastoupení, i kdyby to byla kancelář v bytě v paneláku na Petržalce. A tímpádek splnit podmínky dotace. Takže asi tak.
                  A doporučuji také alobal na hlavu. To prý také pomáhá. 😉
                  Howgh!

                8. sk je omylem vyloučilo
                  nj,

                  sk je omylem vyloučilo
                  nj, nedošlo ti to, to nevadí

                  kup si i3 a za dva roky to prodej za poloviční cenu a kup si M3 😀
                  blbost musí být potrestána 🙂

                9. Proc kupovat M3? Model 3 je
                  Proc kupovat M3? Model 3 je jen parodie ve srovnani s modelem S, nechapu jak si ty muzes chtit koupit tkaovou parodii na auto, kdyz je na trhu uz ted mnohem lepsi auto…

                10. to je pěkný blábol, když
                  to je pěkný blábol, když M3 bude mít podobný dojezd a mnohem levnější 🙂
                  vím, tvůj ubohý mozeček se snažil o ironii, jenže tak hloupou, až srandovní 🙂

                11. No a i3 je levnejsi a do
                  No a i3 je levnejsi a do mestskeho provozu vhodnejsi

                12. hlavně reálná cena je tak
                  hlavně reálná cena je tak půlka, možná třetina, to koupí jen opravdu ten, co má peníze na vyhazování, ale hlavně z blbosti 🙂

            1. Soustrast přijímám.
              Soustrast přijímám. Děkuji.
              Dojezd mi stačí, oproti Tesle 3 si to auto mohu koupit již teď a nemusím nad autem vzdychat jen u monitoru, nabíjím v práci a doma a 11 kW AC či 50 kW DC nabíjení je pro mě dostačující.
              A jakým EV jezdíte Vy? Nebo jen vzdycháte u monitoru nad Teslou 3, která se nedá koupit?

                1. Vyhozený peníze jsou za
                  Vyhozený peníze jsou za jakékoliv auto. 🙂
                  Proč čekat 2 roky? Koupím teď, pokud bude Tesla 3 city-car stejně jako i3 (což se mi podle obrázku nezdá, ale realita může být jiná) a v něčem lepší, co mi bude stát za to (zatím nevím co, ale to se může změnit), tak i3 prodám a koupím Teslu 3.
                  Ale už ty 2 roky jezdím. Ano, tratím nějaké peníze, ale to je daň za vlastnictví kteréhokoliv auta.

                2. že i3 bude na stejý
                  že i3 bude na stejý úrovni jako M3? Takže ty jsi ne fanatik, ale ještě blbý 🙂

                  A blbý na druhou, protože za 2 roky prodat s velkou ztrátou i3 je blbost opravdu na druhou 🙂

                  S tak hloupým člověkem fakt nemá smysle diskuse 🙂

                3. Vy už jste v Tesle 3
                  Vy už jste v Tesle 3 seděl, že o mně tvrdíte, že jsem blbý fanatik? Máte to fakt zapotřebí?

                  Moje zkušenosti hovoří o tom, že Tesla se má ještě co učit, co se týče zpracování. Měl jsem doma půjčenou Teslu S a porovnával jsem ji s manželky novou Q7 a kamarádovo novým BMW 7. Co se týče techniky, bomba! Prostě superpočítač na 4 kolech. To bez diskuze. Co se ale týče zpracování materiálu, detailů a dalších věcí, kvůli kterým si člověk připlácí za prémiová auta, tak tady bohužel musím dát palec dolů. Ne zas tak dobře slícovaná karosérie (obzvláště vedle s Q7 to bylo tristní, protože ta má neuvěřitelné tenké spáry), sedadla měla na dvou místech ujeté sešívání (na funkčnost to nemá vliv, ale u tak drahého auta je to špatně) a celkově komfort a míra „rozmazlování“ jako v jiných autech, která jsou i o milion levnější, pro mě znamená, že Tesla je komfortem někde u milionového auta, rozhodně nepřekoná výše uvedená auta a to ty auta jsou i o milion levnější. Takže za mě, kdybych si chtěl koupit Teslu, tak já bych si jí koupil, ale manželka by určitě šla do Audi nebo BMW, protože jí je jedno, co tepe pod kapotou, ale zajímá jí právě ten komfort a „rozmazlování“.
                  O Tesle 3 nevíme vůbec nic (snad kromě Vás, mám pocit, že jste ji navrhoval), takže jsem po mých zkušenostech velmi opatrný, co se týče superlativ a jiného vynášení do nebes.

                  A že prodám i3 za 2 roky s velkou ztrátou? Co to je velká ztráta? Rozhodně budu ztrácet míň než třeba u té Q7, kterou za 2 roky prodám o milion méně. A psal jsem, že až vyjde Tesla 3, tak se rozmyslím. Neznamená to, že budu prodávat. Ostatně dojezd mi stačí již dnes a jelikož potřebuji city-car, tak pochybuji, že Tesla 3 bude ještě kratší než i3. A to je pro mě podstatný argument. Protože druhým autem hledám alternativu k mému prvnímu autu (V-Klasse), které se se svojí délkou 514 cm se do města moc nehodí.

                  K tomu neustálému napadání toho druhého pro jiný názor… Nechť si názor udělají ostatní čtenáři. Jelikož mne neustále napadáte, taktéž diskuzi ukončuji.
                  Howgh.

                4. s tím souhlasím (Tesla má
                  s tím souhlasím (Tesla má neschopnýho produkt manažera), ale prodat podřadné a předražené i3 za 60 % ceny za 2 roky, tomu stále říkám hloupost 🙂
                  hodnota Tesel tak nepadá, to jsou výjimečná auta stále, několik let

                5. Mne spise prijde, ze nema
                  Mne spise prijde, ze nema smysl se bavit s clovekem, co nedokaze pochopit, ze nekdo si chce koupit mensi auto do mesta a ne sedan stredni tridy…

                6. za podobnou tak vysokou
                  za podobnou tak vysokou cenu… ano, to je opravdu nepochopitelné koupit několikanásobně podřadné malé auto skoro za cenu M3

                7. Jo ja vlastne zapomel, ze ty
                  Jo ja vlastne zapomel, ze ty tri modely tesly jsou absolutne nejvhodnejsi pro libovolny ucel, od maleho mestskeho priblizovadla po tranport vesmirnych raket…

                8. koukám, že lidská blbost
                  koukám, že lidská blbost je schopná koupit malé autíčko do města za cenu většího a mnohem lepšího 🙂

                9. Nemuzu za to, ze ty nemuzes
                  Nemuzu za to, ze ty nemuzes pochopit to, ze nekdo si koupi mensi auto, ktere vice vyhovuje jeho potrebam za podobne penize za jake se da koupit vetsi auto…
                  Skus se podivat jake se pordavaji auta – mas pocit ze si lidi kupuji vyhrande auto s nejlepsim pomerem cena/velikost?

                10. lidi kupují dle
                  lidi kupují dle cena/výkon, takže nekoupí maličké auto za stejnou cenu, když si můžou koupit auto s technologií o třídu výše 😉

            1. Ja si myslím, že kto si
              Ja si myslím, že kto si chce kúpiť Teslu, tak ho nejaká dotácia 5.000 EUR asi veľmi nebude zaujímať. Iste potešila by, ale rozhodne by sa nerozhodol pre iné auto len preto, že naňho dostane dotáciu. A Tesla preto, že na Slovensku majú do konca roka 2017 rozdať dotácie na cca 1000 áut, nebude otvárať zastúpenie na Slovensku.

                1. Nemecký trh je podstatne
                  Nemecký trh je podstatne väčší ako ten Slovenský. Neviem aký celkový objem dotácií uvolnili Nemci, ale na Slovensku je ten objem pokrývajúci nákup približne 1000 áut. Cenový strop ceny auta tu na rozdiel od Nemcov stanovený nie je. A preto si myslím, že nemecký trh je pre Teslu podstatne zaujímavejší, ako ten Slovenský a že sa im tam skôr oplatí otvoriť zastúpenie ako na Slovensku. To je všetko.

                2. Vy si opravdu chcete koupit
                  Vy si opravdu chcete koupit Teslu S za 80-120 tisíc EUR a brání Vám v tom dotace ve výši 5000 EUR? 🙂 (Až bude Tesla 3, tak nebudou tyto dotace)
                  Mimochodem, Vy žijete na Slovensku, že Vás tato dotace zajímá? 😉

                3. 1) ano, byl by to velký
                  1) ano, byl by to velký impuls, jako pro jiné lidi 😉 Fakt nechápeš, že o 5 000 EUR nikdo nestojí? Tak mi je dej 🙂
                  2) podpora a propagace podpory EV u nás je taky důležitá, nejsi ani schopen pochopit, že ČR může SK model převzít či urychlit, což se děje běžně i opačně v různých případech 😉

                  Napsal jsi velmi hloupý, zbytečný příspěvek

                4. 1) Já neříkám (máte
                  1) Já neříkám (máte problém pochopit význam psaného textu), že nikdo o 5000 EUR nestojí. Já tvrdím, že když si kupuješ auto za 100 tisíc EUR, tak 5000 není na jazýčku vah koupit/nekoupit. Když jsem si stavěl pasivní dům, tak jsem si ho postavil i přesto, že jsem nestihl získat dotace ze Zelená úsporám, jako můj soused. Samozřejmě bych ale ty peníze uvítal.
                  2) Nejsem schopen to pochopit. Tady máme tak „specifické“ podmínky a debilní úředníky, že se nebojím, že naši úředníci kopírovali něco dobrého z okolních států. 🙁 Vždyť je to vidět na těch dotacích z jara letošního roku. Když jsem viděl ty podmínky, tak jsem hned věděl, že je to kravina. Stačilo převzít německý model, bylo by to jednoduché a levné na administrativu. Ale my ne, my si půjdeme svou, českou cestou.. 🙁

                  K té poslední větě. Všímám si, že hodně tvrdíte, že ten druhý lže, je hlupák, či píše hlouposti. Na to Vám pouze jedním. Pro hlupáka každý hlupák.
                  Howgh.

                5. 1) mně by těch 5000 EUR
                  1) mně by těch 5000 EUR zlomilo do Model S, takhle půjdu do M3, takže nemáš pravdu, zbytečná „myšlenka“
                  2) čím víc dotací kolem, tím dřív budou i tady

                  zase zbytečný příspěvek, nic vyvráceno nebylo

                6. Nevím jak Vy, ale já
                  Nevím jak Vy, ale já nemám potřebu nic vyvracet, ani proti nikomu tady bojovat. Máte ve zvyku v diskuzi neustále shazovat a urážet svého názorového oponenta? Slušně diskutovat neumíte? Když je nějaký příspěvek zbytečný, tak rozumný diskutér na něj nereaguje, jednoduše ho ignoruje.

                  Ad 1) Takže uvažujete stylem „koupím si Teslu 3 za 35 tisíc EUR a když dostanu 5 tisíc EUR dotaci, tak si koupím Teslu za 70 tisíc EUR“?
                  Ad 2) Řekl bych, že českým úředníkům a politikům je naprosto šumák, co se děje okolo. Je zajímá hlavně náš český zabahněný rybníček. Stačí se podívat na dotace EV z letošního jara. Nikdo z okolních států do toho nešel naší cestou a přesto ti naši úředníci do toho šli takto.

                7. jám mám pocit, že jsi
                  jám mám pocit, že jsi postižený, když ani nedokážeš pochopit, že někdo si stanovil hranici útraty za auto na úrovni Modelu S 🙂

                8. Tak ale to jste si tu
                  Tak ale to jste si tu hranici ji stanovil docela blbě, když ji máte pod základní cenou. To je asi podobné, jako kdybych si chtěl koupit nové BMW 7 s tím, že mám na něj limit 1,5 milionu. 🙂
                  Jinak opravdu to máte zapotřebí, urážet své názorové oponenty zbyečnými výpady? Dokážete diskutovat věcně k tématu?

                9. jen blbci nedojde proč
                  jen

                  jen blbci nedojde proč
                  jen blbec si myslí, že ví vše líp než všichni ostatní, protože jen blbec si myslí, že má více informací než ten dotyčný 🙂

      1. Je dotace omezená jen na
        Je dotace omezená jen na občany Slovenska? Bude-li kupovat auto občan ČR, který má trvalý pobyt na Slovensku, dostane rovněž dotaci?
        Že by se zájemce z ČR na dva roky hypoteticky odstěhoval na Slovensko?? 🙂
        Nebo založíme firmu na Slovensku, která je do ČR bude dva roky pronajímat? 🙂

          1. Podla info co som zatial
            Podla info co som zatial zohnal to musi byt cez dilera znacky, ktory to ma v ponuke a nove auto. Teda asi aj predvadzacky vypadavaju…..toto ale este preverujem.

            V kazdom pripade vypadava tak 60 az 70% EV na europskom trhu. Osobne by som kupil najradsej Bolta a rezervacku na TM3 potom zrusim. Uvidim ci sa Opel rozhybe ale pochybujem.

      1. Tak se to udělá
        Tak se to udělá jednoduše. Franta zná Pepu, tak Pepa doveze Teslu ze zahraničí a pak ji prodá Frantovi na Slovensku. Pepa má totiž slovenskou firmu. Problem solved. Dost pochybuju, že by tam někde byla podmínka „oficiální“ distribuce. Jak by se to asi prověřovalo?

Napsat komentář