Elektromobil i hybrid Hyundai Ioniq ode dneška k dostání v ČR

Dlouho očekávaná novinka z dílny jihokorejské automobilky Hyundai dorazila na český trh. Ze tří plánovaných verzí vozu Hyundai Ioniq lze objednat čistě elektrickou a hybridní verzi. Na plug-in hybrid si musíme počkat do poloviny roku 2017.

Hyundai Ioniq přináší na český trh vítanou konkurenci v oblasti hybridů, elektromobilů a brzy i plug-in hybridů
foto: Hybrid.cz

V rámci tiskové konference jsme měli možnost oba modely v rychlosti osahat a dozvědět se podrobné informace o použité technice. Plnohodnotný test by měl být otázkou následujících týdnů.

První dojem je velmi dobrý. Hyundai sází na technologie, konektivitu, ale také na poměrně konvenční vzhled v porovnání s konkurencí. Už v základu nabízí jak hybrid, tak elektromobil velmi dobrou výbavu co se týče komfortu i bezpečnosti. Např. adaptivní tempomat, vedení v jízdních pruzích, autonomní nouzové brzdění, atd.

Plně elektrický Ioniq Electric

Elektromobil příjemně překvapí normovaným dojezdem 280 km (NEDC), ještě více maximální rychlostí 165 km/h, která se v určitých situacích může hodit.

Hyundai Ioniq auto Hybrid Electric

Modrá vozu Hyundai Ioniq sluší
foto: Hybrid.cz

Rozhodně však rychlá jízda nebude, i přes výborný koeficient odporu karoserie (cx= 0,24), po chuti 28kWh Li-Pol baterii, ze které v tom případě bude energie ubývat v množství větším než malém. Elektromotor má výkon 88 kW.

Možnosti nabíjení jsou tři: klasická 230V zásuvka (12 hod.), domácí nástěnná nabíječka (4 hod.) a stejnosměrná 100kW rychlonabíječka (< 30 min). Cena elektromobilu startuje na 859 900 Kč.

Hyundai Ioniq Hybrid

Hybridní verzi Hyundai Ioniq pohání zážehová šestnáctistovka GDI o maximálním výkonu 77 kW, která společně s 28kW elektromotorem slibuje docela dobrý požitek z jízdy.

Zásoby energie se ukládají do 1,56kWh Li-Pol baterie, díky čemuž dosáhl vůz v laboratorních podmínkách průměrně spotřeby 3,4 l/100 km, což odpovídá 79 g CO2 na kilometr.

Hyundai Ioniq auto Hybrid Electric

Hyundai Ioniq živě dnes na tiskové konferenci.
foto: Hybrid.cz

Otázkou je jaká bude skutečná spotřeba. V reálném provozu očekáváme o někde mezi 4 a 4,5 litry, tedy zhruba na úrovni klasického Priusu, jemuž má Ioniq konkurovat. Cena Ioniq Hybrid začíná na 699 990 Kč.

Všechny verze Ioniqu dostanou na naše poměry velmi dobré záruky. Pětiletá bez omezení kilometrů pokrývá celý vůz. Na akumulátory pak Hyundai poskytuje 8 let/200 000 km s garancí 70 % kapacity.

Dále přihazuje 8 let asistenčních služeb po celé Evropě a minimálně desetileté aktualizace palubní navigace. Více informací poskytneme v testech příslušných verzí.

vlastní

176 Comments on “Elektromobil i hybrid Hyundai Ioniq ode dneška k dostání v ČR”

    1. To máš z toho, že si
      To máš z toho, že si nepřečteš pořádně diskuzi.

      Test z minulého týdne na německé dálnici.
      Here are the results:
      Driven 130km remaining range: 18 km. Total range 148km.
      Outside temperature 0 C , inside temperature 21 C.
      Driven speed 120km/h shown on display which is 115,4 km/h real speed (GPS).
      2 passengers in car, no jackets on.
      Average consumption 18.1 kWh/100km

      Takže v reálu máš tak poloviční dojezd. Na NEDC dojezd úplně zapomeň, to je blud.

    1. Ano, je to tak. Elektromobil
      Ano, je to tak. Elektromobil bude tak zelený, jak zelený bude energetický mix dané země, kde se auto provozuje a kde se vyrábí díly (hlavně baterie). Ale i když nebude moc zelený (Hong-Kong), pořád to vychází asi o třetinu lépe, v Evropě jsme někde přibližně na polovině, ale bude se to zlepšovat. 🙂

    2. A nejzásadnější postřeh
      A nejzásadnější postřeh v tom článku chybí. Kdyby to BMW neujelo 100km s udanou spotřebou 13.5l a ten benzín se nemusel vyrobit, tak by se ušetřilo výrazně přes 20kWh elektřiny potřebné k jeho zpracování, což je shodou okolností přesně spotřeba, kterou potřebuje Tesla nebo obobný EV k ujetí těch stejných 100km.

  1. Jurgen je zrovna teď na 111
    Jurgen je zrovna teď na 111 km při 120 km/h na německý dálnici, takže tak za cca hoďku zahlásí kam až dojel.

    Here are the results:
    Driven 130km remaining range: 18 km. Total range 148km.
    Outside temperature 0 C , inside temperature 21 C.
    Driven speed 120km/h shown on display which is 115,4 km/h real speed (GPS).
    2 passengers in car, no jackets on.
    Average consumption 18.1 kWh/100km

                1. Pálit po dálnici by bylo
                  Pálit po dálnici by bylo pro mě 140-160km ale pro jiné typany tak 180km+ a to by byla spotřeba tak 40kW/100km. by mě zajímala spotřeba třeba Tesla S při konstatní 180km…kdysi jsem viděl nějaké video s 200km/h jestli to po přepočtu pak s 85kW ujede 140km tak mě opravte… .

                1. Na své určení si to
                  Na své určení si to dává docela dobře.

                2. Kdybych nevěděl co s
                  Kdybych nevěděl co s prachama (tj. mít 30mega+) tak o i3 uvažuju (hezčí jak Leaf tak jak se říká stěží kolem komína) a jako doplněk k Tesla S dobrý (mít 50mega+ beru Xko:)). Protože mám firmu+bankovní konta v hodnotě pouze cca 10mil tak čekám na Model 3.

                3. Abych si mohl koupit jednu
                  Abych si mohl koupit jednu káru za mega, tak musím mít na účtu třicetinásobek?!

                4. To nikdo netvrdi, muzes si
                  To nikdo netvrdi, muzes si ji samo koupit i kdyz jsi v minusu….

                5. Jo jako druhou káru k Tesla
                  Jo jako druhou káru k Tesla S by to chtělo těch 30mega…samo nechci pak už pracovat což s 10ti porad nějak musím:(.

      1. Jsem zvedavy na zimni report
        Jsem zvedavy na zimni report – videl jsem video nejakeho Kanadana a ten tam rikal, ze v -10 (ale nebylo jasne jestli C nebo F – to by bylo -20C) mu sel u i3 dojezd z 80 mil na 40, to zni dost pesimisticky.

        Mimochodem, v Praze uderila „ladovska zima“, na silnicich pulka aut, v metru dvojnasobek lidi. Ale ono to dlouho nevydrzi…

        1. Jo, já jsem vybil i3 při
          Jo, já jsem vybil i3 při -15 asi na 70 km. Jeli jsme na hory. Ale to byla verze s REXem bez tepelného čerpadla. A navíc bez předehřátí, nebylo na to dost času, takže jsme přišli o dost velkou část dojezdu jen na počáteční vyhřátí auta. Zatím musím říct, že se i3 drží statečně a při teplotách kolem nuly s předběžným vyhřátím dá i 140 km.

  2. Pánové nehádejte se o
    Pánové nehádejte se o spalovací a elektrické technologii. Je zcela jasné, že budoucnost je v elektřině a také díky elektřině můžete zde psát. Jen si přejme ať je takových pochybovačů co nejméně a brzy se více rozjede trh s elektromobily, který zlevní celou elektrotechnologii. Hlavně si již nekupujte naftové motory, pokud jde o peníze, tak hybrid je menší zlo.

    1. Myslím že elektrika jsou
      Myslím že elektrika jsou první auta pro který se spousta lidí utrhlo a kupuje je jako nový, prostě fakt si dopřejou ten luxus a ty horentní prachy vypláznou. Myslím že můžem poděkovat tý ohromný vlně nadšenců co si objednali Model 3, že to pěkně zamávalo s celým průmyslem a médiema. Teď maj motivaci si na auto vydělat a našetřit, Musk má motivaci jak blázen vyrobit 1/2 milionu aut a dinosaři se konečně dali do pohybu a chytaj se za hlavu. I kdyby to Tesla nakonec nedala či zbankrotovala tak aspoň spustila lavinu elektrokár a změnila myšlení lidí.
      Lidi se začili víc zajimat odkud a jak se vyrábí jejich elektrická energie, kdo zatím stojí a co se děje s životním prostředím a jak se k tomu různý státy stavěj. Už se to dostalo i do americkejch volebních debat.

      1. Tesla snad už jenom díky
        Tesla snad už jenom díky Muskovi zkrachovat nemůže 🙂
        Protože on má dar vše dotáhnout nakonec do zdárného konce.
        Stačí se podívat na historii SpaceX, oblasti kde je rizik 100x více než u Tesly.
        První dva starty byly neúspěšné-havarovaly oba Falcony a na třetí si musel půjčit peníze…a ono se to podařilo, přitom to všichni už dávno zabalili 🙂 . To firma začínala s desítkou zaměstnanců a inženýrů, kteří měli vizi. A podívejte co dokázali za pouhých cca 10.let, to je něco neskutečného!
        Tesla již je a bude jedničkou v oblasti elektromobilů o tom já nepochybuji.
        Na iDnes byl zajímavý názor diskutujícího, když vyhrál Trump….USA se snaží kompletně osamostatnit – mít svoje technologie jako: – elektromobilita, fotovoltaika a nakonec taky nové technologie v kosmonautice (dopravní prostředky) atd…aby se v případě světové války či přírodní katastrofy ochránily či opustili Zemi a osídlili třeba Mars :)) . Totiž za Trumpem či Muskem stojí vyšší zájmy – investoři, kteří toto podporují!
        Je to sice trošku morbidní názor, nicméně částečně to dává logiku.
        Tak se mějte

        1. Přes všechny vyšší
          Přes všechny vyšší zájmy a fenomén Elona Mlaska je stále šance na krach. Třeba i takovej bohatej stát Kalifornie pěkně krachnul, stejně jsko velký automobilky a jiný giganti, Nokie, Kodak atd.
          Elon musel jet vždy na hraně a zatím to skoro vše klaplo, ale byly to a jsou to sakra nervy a příště to klapnout nemusí. Můžou ovšem přijít nečekaný vnější příčiny a situace se změní ze dne na den. Viz co udělala islandská sopka s aerolinkama, tsunami s dodávkama japonských technologií nebo záplavy v Thajsku s výrobcema hárddisků, 11. září s řizením společností, IS nebo Krym s Evropu… atd. Neuděláš nic. Mimochodem většinu z toho co jsem vyjmenoval mělo už vliv na dodávky pro výrobu Tesly. Elon o tom sám mluvil + například zastavení linky kůli přestřelce narkokartelů na hranicých s Mexikem. Kuli tomu se snažej většinu věci dělat in da house a proto Apple, Red apod znovu začali s výrobou v USA a museli se to znovu učit.

            1. S baterkou 28kWh trasa 105km
              S baterkou 28kWh trasa 105km s 84%, tj. 125km se 100%, tj. 22.4kWh/100km po dálnici není špatný výkon – zejména s ohledem na aerodynamiku Soulu. Taky jezdím „potupně“ v pruhu pro pomalá vozidla 90-100km/h, ale jen do kopce. S kopce to klidně rozjedu na 130km/h, na některých úsecích na neutrál čili s téměř nulovou spotřebou, ve zúženích, kde je 80km/h, se občas dá i pěkně rekuperovat, některá klesání naskočí i 2-3%. A když je nejhůř, tak ve slipstreamu za kamionem, tam se dá jet i se spotřebou 8kWh/100km. Trasu Vystrkov-Praha i zpět dávám za 19.5-20kWh/100km.

          1. Přesně tak. Tím projde
            Přesně tak. Tím projde každý, kdo si EV pořídí. Provozní i údržbové náklady mluví jednoznačně. Ti ostatní můžou řešit dojezdy, ježdění „kolem komína“ a bla bla bla. Můj „komín“ je v Peci pod Sněžkou, nebo v hotelu Duo v Horní Bečvě v Beskydech, kam z JM běžně jezdíme (mimochodem hotel Duo doporučuji všem – super jak na letní, tak i zimní dovolenou).

  3. Bylo by docela vhodne udelat
    Bylo by docela vhodne udelat porovnani mezi Leaf 30kWh a Ioniq 28kWh. Mozna, ze Ioniq ma lepsi koeficient odporu vzduchu, lepsi elektroniku, lepsi motor a tudiz se skoro stejnou baterkou dojede mnohem dal. Mozna, ze mame stare predstavy o efektivite novych EV.
    Take se priklanim k nazoru, ze Ioniq dostane v 2017 vetsi baterku. Pak to bude fakt dobry kauf.

                1. Do 40kW baterky je to
                  Do 40kW baterky je to stejně je o ničem. Ale přijdou noví bojovníci a ti už se nezastaví:).

  4. Dobry den,
    poradi mi prosim

    Dobry den,

    poradi mi prosim nekdo – uz jsem zkousel psat i do Hyundai, bo si nevim rady (ale zatim jsem nedostal zadnou odpoved) – zkousel jsem si nakonfigurovat toho ioniqa, abych si ho koupil, ale jaksi mi nejde zvolit velikost baterie jako u Tesly. Porad mi tam vyskakuje pouze malicka baterka o velikosti 28kWh. Prosim o radu, jak nastavit baterii alespon o velikosti 50kWh.

    Dekuji

    Zbyšek

      1. vidim že Ioniq bránite ako
        vidim že Ioniq bránite ako sa da.
        OK, cena je nižšia ako Tesla, ale všimnite si aktualnych noviniek.
        Bolt ma 60kWh baterku a stoji skoro to iste ako Ioniq.

        Auta s baterkou pod 30kWh a cenou nad 35.000Eur tu jazdia roky…..predavaju sa pramalo, tak načo sa k nim teraz hyundai pridava? NECHAPEM.

        Dajte tam 45kWh, ponechajte cenu, pockajte na dotaciu na Slovensku 5000 Eur a prvych 1000 aut si objednaju len Slovaci v roku 2017 a určite budu tvorit zlomok celkovych predajov…..vlastne som zabudol, to by ste museli mat dost bateriek a na to by ste museli použit hlavu tak 5 rokov dozadu….hold smola, mysleli za Vas iny.

        pekny večer

        1. No mne prijde, ze uvade na
          No mne prijde, ze uvade na trh produkty, ktere jsou v zasade srovnatelne s konkurenci je naprosto normalni, jen u EV maji ted lidi pocit, ze uvadet na trh neco co neni zasadne lepsi nez konkurence je nesmysl (neni, kor kdyz prima konkurence je letity leaf, na kterem je to videt a pak akorat egolf), dalsi konkurence dorazi za rok (bude vyznamne lepsi ale taky vyznamne drazsi – Opel Ampera – E).
          Navic hyundai asi ani nechce prodat statisice kusu elektrickeho ioniqu, je to porste prvni vlastovka, na ktere si testuji technologie v realnem provozu a se zakazniky, vsehcny automobilky na to jdou timto zpusobem, nikdo nejde s prvnim modelem na statisicove serie…

          1. Jenže u auta lidi chtějí
            Jenže u auta lidi chtějí primárně použitelnost. A auto, které reálně neujede 200 km v zimě se zapnutým topením je problém. Tedy je to problém, pokud to stojí 900k. Pokud by to stálo 400k, tak už to problém není.

            Pokud budou stát elektrická auta s dojezdem 100km bez všech těch „super“ přidaných blbostí 400k, tak se jich jen v čechách prodá 10 tisíc za rok. Já osobně znám minimálně 30 lidí, kteří by se v takovém případě klidně zřekli spalovacího auta a šli do nového elektrického. Ale to jsou lidi co denně dojíždějí 30-50km do práce a počítají si náklady na dopravu.

            1. No obecne jo, ale jaksi
              No obecne jo, ale jaksi elektricka konkurence na to neni nijak zasadne lepe ne ioniq, takze proste s ohledem na aktualni situaci na trhu mi to prijde jako odpovidajici produkt (na nejake masove prodeje s tim pilotnim modelem stejne nemaji ambice, ani kapacity na vyrobu/nakup baterek)…

            1. No Ioniq rekl bych ze realne
              No Ioniq rekl bych ze realne koupite za 800 (za cenikovou cenu se realne zadne auta neprodavaji mimo teslu) cena je samo s dph. V nejvyssi verzi bude do milionu.
              Tesla zacina na 2,1 milionu a konci na cca 4,5 milionech, tj ano, rekl bych ze cena ioniqu je cca ctvrtionva oproti tesle

              1. Za ceníkovou cenu se kromě
                Za ceníkovou cenu se kromě Tesly prodává i BMW i3/i8. Nikdo vám nedá ani korunu slevy u aut, které jdou do výroby.
                Prodej totiž neprobíhá přes dealery, ale prodává to přímo BMW a dealer je čistě jen v roli jejich agenta.
                Maximálně vám dealer dá nějaké příslušenství zdarma ze svého (resp. ze své provize), ale BMW nedá slevu ani náhodou.

            1. jo kulový tak možná.
              jo kulový tak možná. Máš pouze nostalgickou depku ze svýho brmbrm anebo děláš šáde, to sou podobný kukuti 🙂 Rasto Chvála ti to za Slovensko vysvetlí:

              youtube.com/watch?v=mb59Kh22C8s

              a za Českou energetiku ti přebytky elektřiny ukáže Energostat ČR ;))

              Ale jinak stejnak Česko bude muset akumulovat Německou větrnou energii a Uhelky zavřít kvůli zavřenejm dolům a prachu v luftu. A na to budou sloužit elektromobily at se titoblbcoj líbí nebo nee ;)))

              Méchcééš zainvestovat špeku?? :))

              oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/nemecko-investuje-30-mld-euro-do-offshore-vetrnych-parku/

                1. Což je samozřejmě
                  Což je samozřejmě dočasný zdráv.
                  A kolik myslíte ze by museli mít kdyby neměli OZE? OZE jim a i nám všem, zachranilo miliony tun různých jedů co se diky tomu nedostalo do ovzduší, že můžeme být rádi, že alespon němci něco dělají.
                  A podivejte se taky kolik techuhelnych elektráren za posledních 20 let zavřeli! Je jich daleko chov než jich staví nových a o to jde. Za dalších 10 let se poměr obrátí.

                  Toto nejde udělat přes noc a jediný němci to chápou a začali s trhům něco dělat.na rozdíl od nás, co umíme jen nadávat.

                2. Podíl fosilních zdrojů
                  Podíl fosilních zdrojů jim stoupá a to nás chrání před jedy. Zajisté 😀

            2. No a co jako. Mě se hrozně
              No a co jako. Mě se hrozně líbí, jak vás najednou ta ekologie zajímá. To bych chtěl vědět, jestli podobné eko argumenty vytahujete i na jiným fóru třeba v porovnávání nafta-benzín. To si fakt myslíte, že elektromobilem jezdí jen eko fanatici co když náhodou přejedou kytičku tak musí zastavit a pomodlit se? To vám fakt nedochází že je spousta jiných důvodu proč si koupit elektromobil než nějaký pseudo eko fanatizmus?

    1. Dám si tu práci, i když
      Dám si tu práci, i když odpovědi jsou známé a mnohokrát prověřené.

      — Výrazně se zlepší životní prostředí ve velkých aglomeracích, kde lokální emise z automobilů dosahují 60-80%, podle toho, jak se podařilo zabezpečit stacionární znečišťovatele (bytové domy na vytápění tuhými palivy)
      — Celková spotřeba energie je vzhledem k vysoké účinnosti celého cyklu asi poloviční, možná třetinová při výrobě v konvenčních zdrojích (spalovací motor má účinnost asi kolem 7%, pokud se započte energie na těžbu dopravu a zpracování paliva v rafinerii)
      — Obnovitelné zdroje vytváří možnost využití zelené energie i u nás levným nákupem od sousedů a tento trend bude pořád výraznější

      1. Už jsem to psal v jiném
        Už jsem to psal v jiném vláknu. Elektronadšenci si neuvědomují, že s elektromobilem spotřebovávají energii, zatímco s klasickým konvenčním autem, spotřebovávají přímo palivo a to je velký rozdíl!
        Pokud někdo chce srovnávat EV se „spalovákem“ v jeho dopadu na životní prostředí, musí od začátku.
        Ne, že EV nemá žádné emise, ale vždy počítat, jak byla ta „čistá“ elektřina vyrobena.
        Nejsem odpůrce EV, jen nejsem zaslepen, jako někteří tady na fóru.

                1. Hodonín je stará
                  Hodonín je stará technologie, vytěžilo se co vyteklo samo. Těžba ve velkých hloubkách na moři a ropné písky, to je maso.

                2. Aha,nevypada to tam dost
                  Aha,nevypada to tam dost spatne,to se nam nehodi 🙂 Fajn,povrchova tezba lithia a medi nam to vynahradi. Jo jeste to hnede uhli,aby se dalo nabijet.

                3. A jak asi dopadlo more a
                  A jak asi dopadlo more a pobrezi když BP bouchnul ropný vrt? Jak pekne vypadá když se potopí ropný tanker? Proti Tomu je krajina po těžbě uhlí ráj.
                  A to hnědé uhli potrebujes i pro výrobu benzínu, takže spalovak má 2 komíny o proti elektrice.

                  Všechno na spalováků je horší. Nechápu zaslepený lidi co je můžou obhajovat. Elektro není čistý, což nikdo ze zastánců elektra nikdy neříká, ale je o dost čistší než spalovák, coz musí, pro každého kdo má rozum v hlave, být jasné.

                4. Právě že zastáncí
                  Právě že zastáncí elektra melou o jakýchsi nulových emisích furt a skutečné dopady jejich výroby a provozu si neuvědomují. Přitom nejde jen o uhlí. Těžba rud uranu pro jaderky a lithia na baterky, které mají podíl prvku kolem procenta, jejich vyluhování kyselinou a kontaminovaná hlušina z tohoto procesu vyplývyjící, povrchová těžba mědi, to vše je pro ně nějak záhadně čisté. Již bylo spočítáno, že třeba na emise CO2 vychází elektromobily hůře než auta se spalovacím motorem. Elektromotor je bez debat správný pohon, ale se současnými technologiemi jednoduše ekologičtější není.

                5. A co takhle těžba a
                  A co takhle těžba a zpracování platiny. Aby bylo na katalyzátory… A jak je to panečku energeticky náročný proces…

                6. No vsak v tech obvodech EV
                  No vsak v tech obvodech EV je ji az az.

                7. Elektronika žádnou platinu
                  Elektronika žádnou platinu nepotřebuje.

                8. Samozrejme. Elektronika v
                  Samozrejme. Elektronika v elektromobilu totiz nepotrebuje konektory, zadna teplotni cidla, senzory, kapacitory, a vubec zadne polovodice. A rikal to Mlask,tak to tak musi byt. 😀 😀 😀

                9. Ani na konektorech žádná
                  Ani na konektorech žádná platina není.

                10. To je pekna formulace v
                  To je pekna formulace v obvodech EV… Clovek se tu i pobavi…

                11. Meleš hlavně ty. My
                  Meleš hlavně ty. My jezdíme a neřešíme kraviny. Ale dík za vysvětlení, že výroba elektřiny není bezemisní, to jsem fakt nevěděl. Asi si teda půjdu zítra koupit spalovák, abych byl co nejekologičtější.

                12. Rado se stalo. Jsen rad,ze
                  Rado se stalo. Jsen rad,ze jsme se domluvili.

                13. Bež si stěžovat na
                  Bež si stěžovat na Ministerstvo průmyslu a nezapomeň jim zatrhnout ty Terawatty vyvezený elektriky.

                  Pak se zavři s rodinou do garáže, nastartuj a rozjímej o ekologičnosti provozu…

                14. Muzete se pridat na strese
                  Muzete se pridat na strese Prunerova.

                15. ……. Již bylo
                  ……. Již bylo spočítáno, že třeba na emise CO2 vychází elektromobily hůře než auta se spalovacím motorem. ……..Melete hovadinu.Vy sám potřebujete na vyrobení litru benzinu jeden a půl KWh elektřiny.

                16. A to jim tam nezapomeňte
                  A to jim tam nezapomeňte přidat i neobyvatelné zóny po výbuchu jaderné elektrárny třeba-Fukušima a Černobil.

            1. Pokud ze sebe hlupáka jenom
              Pokud ze sebe hlupáka jenom neděláš, tak věz, že pro palivo (LPG) jezdím k nejbližší pumpě. Protože i když je rafinováno, dopravováno, čerpáno… je to pořád palivo.
              Zatímco elektřina, i když je transformovaná a akumulovaná, je pořád energie.
              Ale k pochopení toho musí mít člověk alespoň minimální inteligenci.

                1. Pochopil.
                  jsou lidi, kterým

                  Pochopil.
                  jsou lidi, kterým se řekne: „podívej, tohle auto jede a nekouří se mu z výfuku“.
                  A oni:“ Hurá, to zachrání celý svět! Dáme na to dotace“.

                2. Pet milionu korun za hodinu
                  Pet milionu korun za hodinu jde do zeleneho tunelu jenom v ramci CR. Celkem uz uz bilionu korun. Kde je vysledek? FV a vitr jsou na mene nez 2%. Je potreba dotovat vice.

        1. A ty society to samé pro
          A ty society to samé pro spalovače. Těžbu ropy, její dopravu, výrobu benzínu, jeho dopravu. Budeš zděšen, že je to ještě méně než pro elektřinu.

          Nezapomeň započítat i ekologické katastrofy po haváriích ropných tankerů, výbuchy ropnych vrtů, atd. Dále nezapomeň připočítat ty same věci o kterých píšeš, tj. těžbu uhlí, jeho dopravu a spálení a ztráty vpri přenosu. Protože kupodivu benzín se na čerpacích stanicích neobjevuje nějakým kouzlem, ale musí se vyrobit. A k jeho výrobě potrebujes také mezi jinými i tu tvoji „špinavou“ elektřinu.

          Kdyz budete počítat skoro všechno jak pro benzín tak pro elektro, tak se dostanete s účinností na tak malá čísla, že budete překvapeni. Nicméně elektro v tomto srovnání vždy vychází o několik jednotek lépe. A co je důležitější, do budoucna se to bude více a více zlepšovat, v závislosti na rušení starých špinavých elektráren. U spalováků to bude stále skoro stejné. Hlavní část-ropa se nemění.

            1. Pro ropu, respektive výrobu
              Pro ropu, respektive výrobu benzinu to nemůže vycházet líp, než na elektřinu, už jen z prostého důvodu, že na výrobu jednoho litru benzinu je zapotřebí 1,2 až 1,6 Kwh elektřiny. Tudíž čím by byla výroba elektřiny méně ekologičtější, tím je taky méně ekologičtější výroba benzinu.

    2. Proč podporovat dopravní
      Proč podporovat dopravní prostředky auta, motorky, trolejbusy…. na elektřinu?
      1. nekouří
      2. nevytváří smog
      3. šetří naše plíce
      4. nedělají hluk
      5. nepotřebují benzín, naftu
      6. neznečisťují řeky a moře od ropných látek
      7. nehrozí únik oleje ani benzínu do kanalizace (elektromobil nepotřebuje ani olej ani benzín)
      8. podporují domácí dodavatele elektřiny(vodní elektrárny, solární elektrárny…..)
      9. podporují domácí společnosti zajištující přenos elektřiny
      10. podporují malé společnosti montující rozvaděče, jističe…. elektrikáře
      11. mohou jezdit na obnovitelné zdroje elektřiny
      12. pomůžete tím nastartovat nový obor (akumulace elektřiny)
      13. mohou snížit CO2, oteplovaní země
      14. nepodporujete tím Kuvajt, Katar, Saudskou Arábii, Rusko a jejich nesmyslné utrácení (zimní sjezdovky na poušti, zlatá auta, zbrojení….atd.)
      15. snižují naší závislost na ropě z Ruska
      16. elektřinu lze získávat mnoha způsoby, zatímco u paliva jste odkázán na neobnovitelný zdroj, jehož dlouhodobá dostupnost je pochybná
      17. dnešní války(např.v Sýrii) se vedou o naleziště ropy a ropná pole, elektromobily snižují spotřebu ropy

      Je to málo důvodů?
      Viděl jsi někdy na vlastní oči havárii?
      Občas se podívej za plot svého domu, aby jsi pochopil svět a všechny souvislosti.

      Jak dlouho se bude v ČR vyrábět elektřina z uhlí? Copak to v budoucnu nebude nejdražší zdroj elektřiny, který nebude schopen konkurovat jiným zdrojům? To že dnes je 45% el.energie dnes z uhlí, neznamená, že to za deset let bude jen třeba 5%.

      1. Mám pre teba jeden pokus,
        Mám pre teba jeden pokus, aby si zistil aký malý prínos má rakovinosrackomet.
        Zapni u spalovaku klicek a pak obema rukama chytni privod paliva (resp. privodni a vratne potrubi, at me tu nikdo nelyncuje za nepresnost) a potom urob to isté s EV. Uvidíš ten rozdiel.
        vlastne neuvidíš :)))

        1. Ja takéto pokusy robiť
          Ja takéto pokusy robiť nemusím, kedže viem aký prínos má elektromobil. Na rozdiel od teba ho denne používam.
          Vieš aký je rozdiel medzi striedavým a jednosmerným napätím? Asi nevieš, preto si napísal takú somarinu. So suchými rukami sa ti pri jednosmernom napätí 350V nič nestane. A k tým káblom od beteriek sa tak lahko ani nedostaneš, na rozdiel od paliva v sračkomete. Takéto argumenty mal aj svojho času aj Edison

          Pekný večer.

                1. To sa dá liečiť, ale
                  To sa dá liečiť, ale treba začať, čo najskôr… 🙂

          1. Uz jsem to tu psal asi 10x,
            Uz jsem to tu psal asi 10x, tak jen strucne (zajemce si urcite najde). EV jsem chtel, zkusil, nekoupil, protoze pro moje pouziti v soucasne podobe nevyhovuje (na „denne pouzivam“ mam ekologickou verejnou dopravu). Uvidim pristi rok.

            Do trolovaci diskuze se s dovolenim poustet nebudu. Dik

              1. Tak schválně pojďme
                Tak schválně pojďme počítat. Jen třeba ty děsně “škodlivé“ emise CO2. Já benzínová 1,6 a vy čistý elektromobil. Na výrobu 1kwh v uhelné elektrárně se vyrobí 1kg CO2. Při energetickém mixu uhlí/ostatní elektrárny 60%, to dělá v ČR 0,6 kg CO2 na 1kWh. Já mám spotřebu (zima) 8l/100km a je to reálná spotřeba, žádné tabulky. Tedy 8l x 1,4 kWh (potřebných na výrobu 1l benzínu) x 0,6 kg CO2 na kWh mi zatíží benzín o 6,7 kg CO2. Plus spálením 8l benzínu v motoru vyrobím 18,7 kg CO2/100km. Dohromady na ujetí 100km vyprodukuji i s rafinací 25,4 kg CO2. A to se vším komfortem-topení v zimě, klima v létě, rádio,výhřev zrcátek, osvětlení. A teď vy. Průměrná spotřeba EV 15kWh/100km. Souhlas?. Ale pochybuji, že v tom je započtena spotřeba na topení. Jen samotná jízda a osvětlení. Takže ať srovnáme laťku na stejnou úroveň tak těch 100km ujedeme za 1,5h a topení by mohlo jet na polovinu cca 750W? Snad mě nikdo neukamenuje. Tedy navíc připočteme navíc 2,25 kWh. Takže na přesun na trase 100km s nějakým jízdním komfortem spotřebujete 17,25kWh. A nezapomeňme na účinnosti-nabíjení 85%, samovybíjení -10%. (A nepleťte mi do toho, že mě se taky samovolně odpařuje benzín z nádrže. Všechny výpary zachytává nádobka s Aktivním uhlím, která se regeneruje při akceleraci). Na pokrytí ztrát nabíjení tedy připočteme navíc 25% a jsme na 21,56kWh reálné energie dodané do baterie na 100km. Snad by mohlo i odpovídat. To je 12,93 kg CO2 na ujetí 100km. Takže ve výsledku vydržíte v té garáži jen o polovinu déle-a to za předpokladu, že nedojde k nečekané odstávce obou “ekologičtějších“ jaderek. To už jen výpočet zhoršuje, ale si netroufnu tvrdit o kolik. PS: Chtěl jsem přidat i odkazy, ale mám smůlu.

                1. Milý pane, asi nejsem
                  Milý pane, asi nejsem zdaleka takový odborník, jako vy, ale po vašem důkladném rozboru by mě zajímaly ještě některé další maličkosti. Samovybíjení 10% asi znamená, že pokud má akumulátor kapacitu 100Ah, že po ztrátě 10% ji bude mít jen 90Ah. Ale za jak dlouho ? Za den, týden, měsíc, či rok ? Jaké bude samovybíjení za hodinu a půl jízdy ? Dále teď právě jsem četl, že moderní uhelné elektrárny mají 846 gramů CO2 na kWh, tedy 0,846 kg na Kwh, nikoliv uváděný 1 kg. Pokud berete podíl výroby elektřiny z uhlí 60%, tak vězte, že v roce 2013 tento podíl byl 48% a neustále se snižuje. Tedy přepočtový koeficient by měl být 0,846×0,48=0,4. A ještě taková maličkost, z výfuku vám jde jen „neškodný“ sice problematický pro ozonovou vrstvu CO2, nebo i jedovatý CO a škodlivé dusíky NOx, popř. saze ?

                2. Co třeba mráz. Ten
                  Co třeba mráz. Ten nekrátí kapacitu akumulátoru? A ohledně energetického mixu koukam rok 2015 Fosilni elektrárny-hnědé,černé uhlí,ropa,plyn,odpad.. 55,1%. Dobře o kousek došlo k poklesu. Místo 60 tedy jen 55%. Tedy pardon.

                3. Jo, tak už jsem se na ten
                  Jo, tak už jsem se na ten rok 2015 podíval. Je tam 55% proto, protože došlo k odstavení dvou bloků v Dukovanech a rovněž byl odstaven Temelín. Proto tentokrát jádro vyrobilo méně a muselo se to nahradit uhelnou elektrárnou. Ano, mráz snižuje kapacitu akumulátorů. Jenže pokud ty akumulátory odnesete do tepla a necháte je ohřát, kapacita se obnoví. Kam se ztratila ta elektřina z akumulátoru ? No nikde, přeci se zase objevila zpět. Mráz nemá nic společného se samovybíjením akumulátoru, pouze snižuje tu kapacitu, ale ta elektřina v aku zůstává. nemusí se tam tedy znovu cpát nabíjením. Ještě podotýkám, že bohužel nemám žádné auto na elektřinu, se kterým bych jezdil a velmi rád nahradil našeho čmouda.

                4. Nebojte, já bych spalovák
                  Nebojte, já bych spalovák taky rád nahradil EV, álee jsem pro střizlivé uvažování, zvlášt při tak závažném kroku, jako je přechod osobních vozidel na elektřinu. Ať neskočíme z deště pod okap. A myslím si, že udělat podobný výpočet i pro LPG a CNG, dostanu se hodně blízko k EV dobíjených z naší sítě. Bohužel si musíme přiznat, že dokud ČR pojede z 50-60% na fosilní elektrárny. Je to trochu k ničemu. Třeba jen ten fakt, že spálíte v uhelce s účinností 35% uhlí, to pošlete přes celu republiku s nějakými ztrátami a a dál se ztrátou nabijete AKU a zase ten zpětný převod AKU-El.motor-Kola. To je zatím jen plýtvání energií. Ten kdo má vlastní FVE, tomu je to jednu, ale kolik takových majitelú je? Není prozatím rozumnější to fosilní palivo rovnou spálit ve spal. motoru s účinností taky 35% a rovnou poslat na kola? To se nebavím ceně a dojezdu EV. Líbí se mi třeba rekuperace, to si u spalováku můžu opravdu jen nechat zdát. Joo při spalováni v motoru vznikají emise, ale to právě i v těch elektrárnách-oxidy siřičité popílek, CO2.. a to část určitě projde i skrz ty jejich filtry. Celkově se to bude blížit těm filtrům ve výfuku. Je určitě správná věc, že si mezi sebou začinají konkurovat výrobci EV, jen směle do toho. Ale prozatím bych se snažil minimalizovat škody na ovzduší. Třeba jako zvěrstvo považuji naftu do města (Dieselgate), on ani ten benzín není super výhra. Je ale pořád o krok “čistějši“. Nejvíc top co je tak zhruba konkurenceschopné (dojezd, cena) je v současnosti LPG,CNG. Taky alternativní palivo. Proto bych nasadil třeba na 10 let pořádné daňové zvýhodnění na tohle palivo. Zase taková “špína“ ten motor není. EV se snad do té doby budou i konkurence schopné. A naše vláda by se měla konečen usnést na opravdu dlouhodobé energetické koncepci na takových 100let. Zatím jen přešlapuje nesměle ma místě. Přistavíme Temelín, nebo zůstaneme u uhlí, podpora Smart gird sítě? Mě třeba nikdo nevymluví, že jestli chceme stabilní síť, tak v ní musí běžet roztočené generátory v elektrárnách a zbytek odlehčovat lokálně rozmístěné FVE na střeše. Ty chytré sítě budou sice zajímavé, ale samy o sobě docela nestabilní. Schválně kdo z majitelů EV ho bude použivat pro stabilizaci sítě, asi jen jako spotřebič při nabíjení za nízký tarif, ale dodávka do sítě, která je taky občas potřeba? Moc málo lidí. Bohužel podobný případ je i podpora FVE. To Bursík taky podělal. Místo podpory střešních lokálních FVE, musela ČR podpořit ty velké parky-zase špatně. Doháníme to bohužel až teď. To vše je promarněný čas a nejde teď říct, kupme si teď všichni EV, zavřeme všechny elektrárny co něco spalují a hlavně zavřeme jaderky. Vony nám to větrníky a kolektory naženou. To dopadneme jako v Německu, baba Merkelová populisticky zavřela jaderky a teď jim dost chybí.
                  Snad se tohle dá brát jako rozumný názor.

        1. Copak už ti dojely baterky
          Copak už ti dojely baterky v robertku? 🙂

          Zkus si někdy přečist i ty větší písmena „Od Vašeho příchodu elektrárny v ČR běžně vyrobí:“
          To že to pro nočního návšteníka nedomysleli už žádnejma drobnejma písmenkama holt nezachráněj :))) Nemaj inzerovat :)) Nápad ok, ale…

Napsat komentář