Cestující si oblíbili bezkontaktní platby v ostravské MHD

Tři kompletní měsíce ostrého provozu má za sebou unikátní systém jízdného v Ostravě, který umožňuje ve všech prostředcích MHD provozovaných Dopravním podnikem Ostrava a.s. (DPO) platit jízdné bezkontaktní platební kartou.

Bezkontaktní placení jízdného v městské hromadné dopravě je jednou z cest, jak do ní dostat více pasažérů
foto: DPO

Systém, který byl spuštěn 30. června, je projektem Dopravního podniku Ostrava (DPO) a Koordinátora ODIS, jež na jeho vývoji spolupracovaly se společnostmi Visa Europe, XT-Card, ČSOB, a Mikroelektronika.

„Od zavedení systému bezkontaktního jízdného v ostravské MHD bylo cestujícími pořízeno přes 171 000 jízdenek v hodnotě přesahují 3 miliony korun. O rostoucí popularitě systému svědčí fakt, že v září oproti červenci vzrostl počet jízdenek pořízených bezkontaktní platební kartou o více než 50 %,“ říká Pavel Nenka ze společnosti XT-Card, která zodpovídá za chod zúčtovacího centra celého systému.

Za „bezpapírové“ jízdné v Ostravě hrazené bezkontaktními platebními kartami bylo od 30.6. do 30.9. zaplaceno 3 132 808 Kč za 171 008 jízdenek. Průměrně tam cestující nakoupí 1838 jízdenek denně.

Z dosavadních statistik vyplývá jasně rostoucí trend, kdy v červenci bylo takto zakoupeno 44 894 jízdenek, v srpnu 54 074 a v září 71 303. Celkem bylo v systému použito 40 132 bezkontaktních platebních karet.

Kdy bude tohle standard u veškeré městské hromadné dopravy v České republice? Jsme si téměř jistí, že až bude, můžeme dát sbohem revizorům… A to se vyplatí.

tisková zpráva

18 Comments on “Cestující si oblíbili bezkontaktní platby v ostravské MHD”

  1. Zkusil jsem to a nechapu
    Zkusil jsem to a nechapu moc, jak to funguje. Prilozil jsem kartu, napsalo to neco jako „Karta evidovana“, ale nijak to nechtelo zadan dalsi data – tedy kde jsem nastoupil, kde hodlam vystoupit atd… Z toho usuzuji, ze vzdy se prilozenim karty odecte stejna castka. Nestudoval jsem zadne navody…

    1. No v zasade – za 20 korun
      No v zasade – za 20 korun dojedete kamkoli po Ostrave, pokud jedete mene nez 10 minut, tak se vyplati pipnout kartu i pri vystupu a pak se odecte jen cena za kratky listek (14kc za 10 minut). Jinak je treba pipnout kartu pri kazdem nastupu do doorpavniho prostredku, system pak sam spocita, jaka je nejvyhodnejsi kombinace jizdneho (tj napriklad kdyz jede hodne jizd v ten den, tak vam automaticky nauctuje maximalne cenu celodenni jizdenky…

        1. Nejjednodussi v zasade asi
          Nejjednodussi v zasade asi je pipnout vzdy nastup i vystup, to ma clovek jistotu ze mu system strhne nejnizsi mozno castku. Narazil jsem ovsem i na mensi problem, kdy asi ridic tramvaje hned pri zastaveni na konecne system vypnul a nedalo se tedy odpipnout pri vystupu.
          Je to v prai fakt super, clovek nemusi nic resit (nekup listku, odhad delky trasy nic), coz mi prijde jako velka vyhoda oproti jinym systemum, kde sice clovek plati kartou, ale v zasade si tou kartou jen koupi listek ….

      1. Systém v Plzni a v Ostravě
        Systém v Plzni a v Ostravě fungují na jiném základě, kde každá varianta má své plus a minus. Už tady byla kdysi rozsáhlá diskuze.
        Důležité je, že MHD v obou městech výrazně zlehčuje cestování díky možnosti platbou bezkontaktní kartou.
        Kdyby takhle začala fungovat MHD ve všech městech (ať už v plzeňské nebo ostravské variantě), tak by to bylo super…

            1. Já na to nenarazil. Napřed
              Já na to nenarazil. Napřed jsem to zkoušel SMS, ale potvrzení mi došlo, až jsem byl zpět na Valašsku, pak jsme s kolegou koupili lístky v automatu přes kreditku no a na stanici Smíchov to kartu nenačetlo, takže jsme to museli nakrmit drobnýma. A k tomu ty zóny, čert aby se v tom vyznal.

Napsat komentář