Nikola Motors představí prototyp svého elektrického tahače

V květnu představil start-up Nikola Motors koncept svého obřího amerického trucku s elektrickým pohonem a range-extenderem. Nyní už chystá funkční prototyp.

Elektrický truck/tahač Nikola One nabídne dojezd téměř 2000 km, a to díky 320kWh baterii a range-extenderu na zemní plyn.
foto: Nikola One

Představení funkčního prototypu elektrického trucku Nikola One má proběhnout 2. prosince v Salt Lake City. Obří truck amerického stylu má být vybaven 320kWh baterií a range-extenderem na zemní plyn.

Před dvěma měsíci firma v kontroverzní tiskové zprávě oznámila, že má už 7000 rezervací na svůj vůz v celkové hodnotě $2,3 mld. Pokud by ale byznysmeni brali tuto informaci vážně, musel by z Nikola Motor být už dnes jeden z velmi ceněných start-upů, o kterých se mluví. A to zatím není.

Elektrický tahač Nikola One nabídne plně elektrický pohon 6×6, poloviční provozní náklady ve srovnání s klasickým dieselovým pohonem a výkon 2000 koní. Na jedno naplnění nádrže CNG a baterií ujede truck téměř 2000 km.

Truck navrhnul Steve Jennes, bývalý šéfdesignér divize komerčních trucků Isuzu. Společně s prodejem elektrotahače chce firma vybudovat také celoamerickou síť CNG plnících stanic. Podobně jako Tesla vybudovala síť nabíječek Tesla Supercharger.

Tesla Motors stojí za zmínku i proto, že její šéf Elon Musk právě nedávno potvrdil, že i oni vyvíjejí vlastní elektrický tahač. A plně elektrické nákladní auto představil aktuálně také Daimler v podobě Mercedes-Benz Urban eTruck.

Nikola Motor

9 Comments on “Nikola Motors představí prototyp svého elektrického tahače”

  1. No, nedávno jsme
    No, nedávno jsme diskutovali o Mercedesu čiště na elektřinu, kde byl dojezd „úctyhodných“ 200km.

    Toto, kdy mohu nabít na nakládce, doplnit CNG a vyrazit na cestu, mi připadá jako hodně reálné pro obyčejný provoz a nebýt to tak velké (na naše dálnice a silnice to těžko někdo využije), dovedl bych si to naprosto živě představit v Evropském provozu. Jestli máte jako normální kamion dojezd 3tis km nebo 2 tis km už je celkem jedno. Jenom natankujete o trochu dřív na CNG.

    Nyní už jenom vyřešit nabíjecí noční stání na velkých odpočivadlech, kde by mohly kamiony při 9ti nebo 11 ti hodinové pauze v klidu nabíjet baterie a všechny spotřebiče, které fungují, když stojíte. Toto by dle mého vyřešilo i spoustu neduhu, jako jsou FRIGA, která musí fungovat na nezávislé jednotky, když řidiči dělají povinnou pauzu. Takto by mohla fungovat ze sítě.

    1. keby to nebolo plugin tak na
      keby to nebolo plugin tak na co by im bola taka obrovska bateria?
      nabijanie bude pocas nakladania vykladania a hlavne stania. ked dojde elektrika naskoci rangeextender. kto to bude vyuzivat na dlhe cesty tak bide tankovat plyn na tych staniciach aby tam bol iba 5 min a nie 3hod.

      co ti na to pride zle?

Napsat komentář