Tesla nejspíš už příští týden ukáže nový Model S

Po uvedení elektromobilu Tesla Model 3, který zažívá bezprecedentní úspěch, Tesla chystá také změny pro své nejprodávanější auto Tesla Model S.

Předek nové faceliftované verze Tesla Model S by se měl od toho původního mírně lišit. Nabídne Tesla také vyšší kapacitu baterie?
foto: Tesla Motors

Už pár dnů před odhalením elektromobilu Tesla Model 3 se objevily zprávy, že Tesla chystá zvýšení cen elektromobilů Model S. Dva týdny předtím také kdosi ve firmwaru Modelu S nalezl zmínku o verzi P100D naznačující kapacitu baterie 100 kWh.

Po představení Modelu 3 je víceméně jasné, že refresh/facelift elektromobilu Tesla Model S je na spadnutí. Přeci jen je to už téměř čtyřleté auto a facelifty jsou po takové době běžné.

Primární změnou, podle zatím dostupných informací, bude jemná úprava přední části vozu. Model S by se tím měl víc přiblížit právě novinkám Tesla Model 3 a Tesla Model X.

Objevit se mají také světlomety a nové barvy. Uvnitř by měly být k dispozici nové sedačky – stejné jako v Tesla Model X a více úložných míst, např. na dveřích.

Podle informací magazínu CNET.com se Tesla zbavuje posledních komponent předchozí generace a vozy Tesla Model S s novými komponentami by se mohly začít vyrábět už příští týden. Podle stejného zdroje přijde s novinkami i mírné zvýšení ceny Modelu S.

Podle magazínu Electrek.co byly už nové updatované vozy Tesla Model S zahlédnuty v okolí kalifornské továrny Tesla ve Fremontu.

83 Comments on “Tesla nejspíš už příští týden ukáže nový Model S”

  1. osobně si myslím že
    osobně si myslím že nejlepší variantou je 65kwh baterie na běžný používání a na nějakou dovolenou nebo větší cestu zapůjčení 100kWh baterie a nebo do budoucna i větší. Výměnu baterii už má Tesla vymyšlenou, tak by to neměl být takovej problém.

    1. vymena baterii byla
      vymena baterii byla nesmyslem a nesmyslem zustava i nadale, je to logisticky narocne na prostory a vyuzivalo by to tak malo lidi ze je nesmysl nechavat lezet ladem baterrypacky nekde v „nabijecim skladu“

      ostatne tu slusbu vyce nez dobre vynahrazuje sit Superchargeru, ktera je mnohem levnejsi a efektivnejsi

  2. vidim ze uz zrealnuju
    vidim ze uz zrealnuju (zvysuju) ceny. ist permanentne v strate to nejde, do nekonecna.

    uprimne mi je luto ludi co za vlastne testovali prve tesly. tolko poruch a nedorobkov, a tie naklady na beznu udrzbu, doslova horibilne.

    kde su tie dristy o jednoduchosti nekazivosti neporuchovosti bev.
    o tej efektivite a podivne optimisticke prepocty kolko to vlastne energie bude zrat a co ta energia bude stat… ajaj 🙂

    nikto ma nepocuva, nikto 😀
    uz 5r. ma nikto nepocuva.

    1. Markomane, vubec ti nemusi
      Markomane, vubec ti nemusi byt nikoho lito. Ti majitele byli a jsou naprosto stastni, ze jezdi nejlepsim autem na svete a tech par problemu jim Tesla bez problemu vyresila a nezkazily jim pocit z auta.
      Ja mam na tebe spis jiny dotaz. Tohle je server a diskuze pro nadsence o novych technologiich. Vetsine lidi tady delaji tyhle novinky radost, obdivuji, ze nekdo investuje do novych technologii a akceptuji, ze se obcas objevi slepa ulicka. Uprimne nechapu, co zene cloveka jako jsi ty, aby sledoval tenhle server a systematicky vse nove kritizoval.

      1. neznam toho cloveka, ale
        neznam toho cloveka, ale pokud muzu odpovedet za nej, tak ho sem privadi to, co pisete. nadseni z novych technologii. ale take ho urcite stve slepota soucasnych ciste elektronadsencu. protoze nadseni je zatim jedina vec, ktera celou elektromobilitu pohani vpred. a take v nekterych pripadech dotace. to je snad jeste horsi. a konkretne v pripade tesly silny marketing (nebo kvalitni chcete-li), ktery dava temto lidem falesnou nadeji, ce tudy vede cesta. elektromobily obecne fakt pro vetsinu motoristu nejsou reseni a v nejblizsich par letech (nastup bolt, t3, novy leaf) to nebude jinak. snad bych i nasel odkaz na rozumnou diskusi, kde jsme prisli na to, ze to chce minimalni rocni najezd 30000. tedy skoro denne trasy nekde na hranici dojezdu toho vozu (pocitano tusim pro leaf porovnavan s oktavkou tusim) a to neni pro kazdeho . chce to proste generacni zmenu technologii baterii, ktera doufam prijde. potom nebudu muset byt fanda a s radosti si to koupim a nebudu to resit. a ja mam uprimnou otazku na vas. proc myslite, ze toyota nejde do cistych elektromobilu? mimochodem nejvetsi vyrobce aut na svete. zeby ropna lobby? to je levne vysvetleni. stejne levne vysvetleni je poterba zaplatit technologie. kdyz umi toyota dat dohromady hybrid tech parametru (prius je dlouhodobe jeden nejspolehlivejsich vozu) myslite, ze by nedala dohromady li-on baterky (v prius V je i ma) s elektromotorem? myslim, ze odpoved bude slozitejsi.

        1. Proc nejde Toyota do
          Proc nejde Toyota do elektromobilu jako nejvetsi vyrobce aut? No asi ze stejneho duvodu proc nesla Nokie do vyroby smartphonů. Jako nejvetsi vyrobce mobilu te doby. Nevidela v tom budoucnost, telefon s 1 tlacitkem? A co se tyce vasich propoctu tak ste asi pocital hodne spatne. Podle zatim uverejnenych udaju to vypada ze Tesla3 bude nejlepsi auto v dane cenove kategorii. Tedy ze za ty prachy (pred dotaci) si lepsi auto proste nekoupite. A to mluvim o koupi zde v CR kde zadne dotace na EV neexistuji. Ale predpokladam ze ve svych uvahach postavite teslu3 proti Dacii za 300k a mate jasno.

          1. to uz jsem psal vyse.
            to uz jsem psal vyse. hybridy od toyoty jsou daleko komplikovanejsi stroje nez elektromobily. elektromobil je podmnozina hybridu. misto dvou elektromotoru jeden, misto spalovaku jenom vetsi baterky, misto planetove prevodovky nic. nemluve o tom, ze toyota uz jich zopar vyrobila. odpoved bude slozitejsi nez paralela s nokiou. co se tyka vyhodnosti t3, pobavime se, az to bude. takze tak nekdy v roce 2019. ve svych uvahach ji urcite rad porovnam se stejne vybavenym vozem stejne kategorie. budte bez obav.

            1. Kdysi jsem někde četl,
              Kdysi jsem někde četl, bohužel to nemohu najít, že Toyota zrušila EV protože si spočítali, že za celou životnost auta prodělají hodně peněz za servis, tak by při stejném výdělku muselo být EV v pořizovací ceně hodně drahé. Nevím něco pravdy na tom může být.

        2. Pre vašu informáciu,
          Pre vašu informáciu, priemerný vodič najazdí +- 12 000km ročne a to bohato spĺňa aj nissan leaf,

          auto.sk/clanok16342-Nissan_Leaf_najazdi_za_rok_viac_kilometrov_nez_klasicka_auta.htm

          S Boltom alebo T3 sa s preladom dá najazdiť 60 000 m za rok! Tesla S nie je auto pre každého ale informácie, ktoré tu pán Markoman uvádza zodpovedajú jeho nic-ku. Poznám viacerých majiteľov, ktorí si Teslu S priviezli z USA a to prvé modely a doteraz tvrdia, že sú to najlepšie investované peniaze. A tiež sú to nadšenci. Bez takých ľudí by sme tu nemali nič iné, len pár mestských približovatiek za trojnásobnú cenu oproti fosílnej alternatíve.
          Tí, ktorí chcú dojazd 1000km, tak si hold musia počkať ale bez nadšencov by sa nedočkali nikdy!!!
          Elektromobily majú za sebou iba krátku históriu, na rozdiel od fosílnych aút, a preto majú nejaké nedostatky takže ten kto do toho pôjde, tak sa musí v niečom uskromniť ale kvôli benefitom, ktoré majú sa to určite oplatí…
          Aspoň sa trochu spomalí dnešná uponáhlaná doba. Mám pocit, že niektorí by už najradšej jazdili rýchlosťou 200 km/h s priemerným denným nájazdom 1000km aby stihli všetko, čo si naplánovali. A keď sa im to podarí, tak si nároky samozrejme zvýšia…. a potom na to doplatí niekto úplne nevinný!!!

          EV zdar…

          1. sorry, ale 12000km/rok
            sorry, ale 12000km/rok urcite nie je priemer.

            ja som cital, ze priemer, co najazdi auto za rok je tusim 35000km a to sa mi zda ovela realnejsie cislo

            a ked vodic za den najazdi len tolko, kolko da na jedno nabitie baterie a ma moznost nabijat v noci, tak by mu mohol stacit aj elektromobil. akurat problem je jeho cena.

            1. Spíš je nešťastné
              Spíš je nešťastné hovořit zde o průměru. Zajímavý by spíš byl graf četnosti řidičů vzhledem k ujetým kilometrům. Tak se (spekuluji, gauss?) třeba dozvíme, že naprostá většina řidičů ujede těch zmiňovaných 12000 km ročně. Pak je tady pár extrémistů, co dělají denně 500 km a více a pár, kteří nevyjedou vůbec. Průměr sice bude 35000, ale jako manager prodeje automobilky bych se průměrem neřídil, ale cílil bych právě na tu ‚většinu‘.

              Tento tip jsem si dovolil na základě průzkumu u svých šesti motorizovaných spolupracovníků.

                1. Díky!
                  Takže pro ostatní

                  Díky!
                  Takže pro ostatní to přežvýknu:

                  Výkon km/za rok 2002 1996
                  0 – 5 000 48,1% 40%
                  5 000 – 9 999 17,7% 20,6%
                  10 000 – 14 999 12,3% 13,7%
                  15 000 – 19 999 6,2% 6,6%
                  20 000 – 29 999 7,2% 8%
                  30 000 a více 8,5% 11,1%

                  Čili nejvíce řidičů (77%) najezdí za rok do 15000 km. Pro mě překvapující je, že dokonce 48% jen do 5000 km, čekal jsem víc.

                2. za lonskej rok take patrim
                  za lonskej rok take patrim mezi ty do 5000km za rok (za volantem)

                3. tedy pro 77 procent lidi se
                  tedy pro 77 procent lidi se elektromobil nevrati do konce jeho zivotnosti. a muzete pocitat jak chcete.

                4. dnes pri dnesnich cenach
                  dnes pri dnesnich cenach podle ceniku, za 5 let to muze bejt ale uplne jinak, muzou a asi se budou zvedat spotrebni dane na benzin, naftu a plyny a nektere by se meli dorovnavat

                  EV muze take slousit jako naplast na dusi za vedomi ze s EV proste dany clovek skodi daleko mene

                  pak se to take nemusi nepocitat penezma ktere vidime na uctu ted, ale ktere tam muzeme videt do budoucna, ono EV jsou docela desiva predstava pro nektere farmaceuticke firmy do budoucna, ktere ted vydelavaj neskutecne penize na „lecich“ (svinstvu) za ruzne rakoviny a jine problemy ktre muzou vznikat i diky spalovani ropnych produktu

                5. nestanovoval bych to dobou.
                  nestanovoval bych to dobou. stanovil bych to udalosti v technologiich. a tim jsou nove generace baterii. ty jsou v nedohlednu. alespon jeden z parametru cena, nabijeni, kapacita se musi dramaticky zlepsit. za pet let bych to nevidel. co se tyka toho ostatniho vsechno zni hezky. ale realita je realita. tohle resi mozna tak europa, severni amerika a australie. zbytek sveta, populacne daleko vyznamnejsi, tohle fakt neresi. a hlavne na to nema.

                6. populace na to nema vliv,
                  populace na to nema vliv, jinak zapominas na Cinu, tam se proda kazdorocne nejvic EV, a navic se tam nepocitaj vsechny, statistiky uplne ignorujou tamni vyrobce co prodavaj jen tam, ale i bez nich byla loni Cina co se prodeju Ev tyce jako prvni

                  a technologie v nedohlednu? no to mozna proto ze se o to zajimas jen povrchne tak jak to servirujou media, a ano v nich to pusoby tak ze nove technologie prijdou za XXX let a za tech XXX let napisou zase ze prijdou za XXX let

                7. … a delaji to uz 25 let 😉
                  … a delaji to uz 25 let 😉

                8. Bavil jsem se o tom s jednim
                  Bavil jsem se o tom s jednim fyzikem a vicemene potvrdil, ze az na vyjimky to od objevu principu do masoveho nasazeni opravdu trva 20-30 let. Samozrejme se nebavime o zlepseni kapacity o 0.1% ale o objevy typu „uplne nova chemie pro baterky“

                9. Podívejte se, jaké
                  Podívejte se, jaké články používal Tesla Roadster před osmi lety a jaké jsou na trhu teď. Rozdíl v kapacitě 60%, řádově vylepšená bezpečnost, cyklická i kalendářní životnost, mnohem větší rozsahy teplot i proudová zatížitelnost.

                10. fyzici maj vzdycky pravdu,
                  fyzici maj vzdycky pravdu, hlavne ti kteri se anonymne zminuji v diskuzich, to si nevedel?

                11. A jsi si jisty, ze to
                  A jsi si jisty, ze to zlepseni neni dusledek vyzkumu, ktery probehl pred x lety, ale do praxe byl zaveden az ted (at uz proto, ze to nikdo nepotreboval nebo proste nebyla technologie pro vyrobu ve velkem)? Ja rozhodne ne… Schvalne jsem si to zkusil najit, samotna li-ion mela prototyp 1960 a verim, ze od te doby se bada, jak ji vylepsit.

                  Ad S***, myslim, ze i anonymni fyzik ma lepsi prehled, jak dlouho to trva od vyzkumu do realneho sveta, nez programator, ekonom, grafik nebo jiny teoretik internetoveho fora…

                12. A jaký důsledek výzkumu
                  A jaký důsledek výzkumu máte konkrétně na mysli? Výzkum a vývoj probíhá kontinuálně stejně jako u kterékoliv jiné technologie. Dnešní počítače mají tisícinásobný výkon oproti těm prvním z doby před několika desetiletími a je v tom snad nějaký technologický přelom v principu fungování nebo nasazení nějakých zázračných nově vyvinutých materiálů? Ne, je to výsostně evoluční změna stavící na dávno známém principu křemíkového tranzistoru. Akorát se neskutečně zdokonalila technologie výroby.

                  Obdobně je to s chemickými články. Princip je známý od Voltova článku z roku 1799 a mění se pouze materiály anody, katody, elektrolytu a technolgie výroby.

                13. A neni ta evoluce prave
                  A neni ta evoluce prave implementace vedeckeho vyzkumu do praxe? 🙂

                14. a ty jim porad veris tem
                  a ty jim porad veris tem mediim? no tomu rikam dlouha vira

                  umis alespon vyjmenovat technologie baterii ktere byli uvede do komercniho prodeje behem rekneme poslednich 5 let? predpokladam ze ne a jen znas ty ktere media nekde zminili jako revolucni

                  a znas ceny tech „novych“ technologii baterii a jak rychle ty ceny klesaji? predpokladam ze zase budes znat jen to co nekde napisou nejaka media anis by ses podival do ceniku asi 30 spolecnosti ktere se dnes zabejvaj vyvpojem a prodejem baterii a kondenzatoru

                  tak hlavne ze verime mediim 😀

                15. Ne lidí, ale Čechů. To mi
                  Ne lidí, ale Čechů. To mi tam chybí 🙂

                16. A jak se prosím „vratí“
                  A jak se prosím „vratí“ spalovací auto? Ono nějak vydělává peníze?

                17. Pravdepodobne to bolo
                  Pravdepodobne to bolo myslené tak, že počas svojej životnosti by mal elektromobil stáť s nákupnou cenou, servisom, daňami a PHM menej ako spaľovacie auto. 🙂

                18. Tam je ale zásadní
                  Tam je ale zásadní otázka, co považujete za porovnatelné spalovací auto. Co se týče komfortu svezení, hluku v interiéru , odezvy na plyn a luxus nezávislého elektrického topení, i takový Nissan Leaf strčí do kapsy ledasjakou manažerskou limuzínu s dvojnásobnou cenovkou.

                  Naopak pokud si ceníte hlavně co největšího dojezdu, nemáte vlastní garáž a věci jako hlučnost, vibrace, případně oblaka černého dýmu při podřazení jsou pro vás nepodstatné drobnosti, tak asi bude preferovat nějaké TDI.

                19. no tak to víš benzín je
                  no tak to víš benzín je drahej :)))

                20. Wow, skoro polovina populace
                  Wow, skoro polovina populace je je ideální cíl na nějaký carsharing. Oni vlastně to auto potřebují max jednou za týden.

    2. Markoman, napisem to velmi
      Markoman, napisem to velmi priamo. S*riet* si do huby: „a tie naklady na beznu udrzbu, doslova horibilne.“ Mozem vediet AKE naklady??? VSETKO co sa tyka zarucnych oprav riesi, zabezpecuje a najme HRADI automobilka. Auto navyse umyju zvonku zvnutra, povysavaju, prezru a ak maju info o niecom, co treba hoci len preventivne vymenit (napr. ako v pripade tych bezp. pasov), vymenia to bez naroku na nahradu. Bezna udrzba? Ved tam nejde ani olej! A voda do ostrekovaca je fakt horibilne draha, fakt… 😀 😀

      Pri porovnani s obycajnymi spalovakmi maju Tesly statisticky aj realne nepomerne vyssiu spolahlivost, dokonca aj tie zo zaciatku produkcie, ktore maju zopar much. Ak uvazime, ze to je ich prve velkoseriovo vyrabane auto (Roadster pri cca 2500 vyrobenych kusoch za 4 roky mozeme skor povazovat za kusovu vyrobu, nez seriovu vyrobu), je to nieco, o com si ine automobilky mozu nechat len zdat.

      Ani sa niet co divit, ze Vas nikto nepocuva. Utoky na Teslu ako na beziacom pase. Velmi Vam ublizila co? Nezmyselny a neadekvatny negativizmus prakticky v kazdom prispevku, nafukovat kazdu drobnost, len aby Ste si vydupali aspon stipku pozornosti, aby na Vas niekto reagoval a hadal sa s Vami. Musite mat dost smutny zivot. Uprimne je mi luto Vas.

        1. Nevím, jak je to u Tesly,
          Nevím, jak je to u Tesly, ale když srovnám náklady na pravidelnou údržbu našich 2 konkrétních aut při nájezdu 60.000km:
          – Nissan Leaf 4659 Kč
          – Toyota Verso 20338 Kč
          tak není co řešit.

          Jinak Markomana nekomentuji, to ani nemá smysl. Jestli to ještě někdo nepochopil… 😉

          1. U tesly jsem nasel 16 tisic
            U tesly jsem nasel 16 tisic bez dane (cili 20 s) kazdych 20 tisic km. Na motorce (stromek) mam cca 4-5 tisic kazdych 6 tisic, bavoraci pry maji 11 tisic kazdych 12 (cili totez v blede modrem). U aut moc nevim, u me ojetiny mi sakumprask servis vychazi podobne, ale to muze byt tim, ze je to ojetina (musely se udelat nektere veci, ktere jsou relativne drahe a delaji se malo casto, treba rozvody).

            Ten leaf zni dobre 😉 Kdyby mel 40kWh, tak bych fo toho asi sel, 30 je tesne na hranici toho co potrebuju (s topenim a mirnym poklesem baterie s vekem nejspis pod).

            1. U Toyoty jsem uvedl
              U Toyoty jsem uvedl ceníkovou cenu pravidelné údržby (naše Verso už má naskákáno víc než 60t.km), u Leafa je to cena za 2 skutečně provedené servisky.
              Co se týká pravidelné údržby Tesly, tak snad nám tu někdo z majitelů napíše realitu. Osobně nevidím důvod, co by se tam dělalo za 20t.Kč. U Leafa pokud vím jen udělali diagnostiku baterky a vyměnili pylový filtr.

              30kWh je málo a 40kWh bude za chvíli taky málo. Pod 60kWh bych dnes nešel. I za cenu toho, že si počkám 2-3 roky.

              1. Taky bych to decela rad
                Taky bych to decela rad slysel ze zkusenosti, ne z internetoveho clanku 🙂 Ale treba se pri koupi podepisuje NDA, ze o cenach se nemluvi :))))

                Nicmene umim si predstavit, ze pece adekvatni luxusni limuzine v kombinaci se zapadni cenou nakladu (predevsim pracovni sily) takovou castku dat muze.

              2. Za předplacený čtyřletý
                Za předplacený čtyřletý údržbový servis jsem zaplatil 1833 EUR bez DPH – bez předplatného je je to o něco více a sudé roky jsou dražší. Je to hodně a je to nastavené podle ICE výrobců ve stejné cenové kategorii, očividně podle úvahy, že kdo si může dovolit zaplatit Teslu a pojistění, tak to překousne.

                Tesla ty roční servisy prezentuje jako preventivní kontrolu, ne údržbu, a z doslechu (já zatím nebyl) to tak i je – nemají na autě co dělat, tak vymění stěrače a prochází celé auto a hledají, jestli někde není něco, co se jim nezdá, případně to preventivně řeší.

                Ignorovat roční servis nemá vliv na záruku a opět z doslechu, někteří to tak dělají a liché roky vynechají.

                1. V Brně znám pána, který
                  V Brně znám pána, který má s Teslou roční nájezd cca 80t.km. Na toto mě nikdy nenapadlo se ho zeptat, přestože se na nabíječkách běžně potkáváme.

                  EDIT:
                  Je to vázáno na ujeté km.
                  Komu by se to chtělo louskat z EN, tak je to popsáno v USD/miles na https://www.teslamotors.com/support/service-plans.

                2. Tak me napadlo cestou do
                  Tak me napadlo cestou do prace, pokud je „prelesteni“ v tehle cenove kategorii, kolik asi budou stat skutecne opravy po zaruce. To by mohlo z nejboooozejsiho EV snadno udelat neprodejny pekac.

                3. Jedna věc je cena opravy u
                  Jedna věc je cena opravy u Tesly po záruce, jiná věc je, jak často a jestli vůbec bude u Tesly nějaká potřeba. Já jsem například na Toyotě měnil spojkový set, axiální ložisko v převodovce – to u EV nehrozí. Brzd.destičky a kotouče – to u EV sice taky jednou bude, ale později než u spalováku. Navíc podle mě málokdo při koupi nového auta zahrnuje do kalkulace případné náklady na opravy po záruce. Daly by se sice dohledat statistiky poruchovosti (kvůli tomu jsem si kdysi nekoupil VW Touran), ale pokud dejme tomu rodina vybírá auto, tak se hledí na počet míst, objem kufru, objem motoru, výkon, spotřebu atd. Žádný chlap podle mě neuspěje u své drahé polovičky s argumentací typu: „Miláčku, toto auto je sice škaredé jak noc a naše třetí dítko budeme muset vozit v kufru, ale má podle statistiky nejnižší poruchovost.“ 🙂

                  Přiznám se, že ceny servisu u Tesly mě překvapily. Argumentem pro EV a zejména jeho vyšší pořizovací cenu oproti spalováku jsou u mě vždy nízké náklady – nejen provozní, ale i servisní. Pokud by to ovšem u Tesly vycházelo bez DPH na cca 0.75Kč/km (resp. 0.50Kč/km při vynechání lichých prohlídek), tak je to opravdu námět k zamyšlení. V této souvislosti jsem si až teď uvědomil, jaká je výhoda, že Nissan má servis v ČR, protože pokud je hlavní součástí ceny údržby cena lidské práce, tak je jasné, kde je ten „zakopaný pes“. No a ještě samozřejmě můžeme co se týká cen dovozů včetně lidské práce „poděkovat“ Singerovi a politice ČNB, která by nám měla vyplácet „singrovné“.

                4. mám pocit,že jsem na více
                  mám pocit,že jsem na více místech četl o tom ,že garančky tesly nejsou povinné,a i když na ni nepojedu,záruka platí dál
                  lidi na ně jezdí protože jim tesla zdarma vymění díly,které jsou poruchové a vymění je i tehdy když jsou ty vaše v pořádku
                  pokud jsem to četl špatně,prosím,někdo mě opravte

                5. mám pocit, že jsem na
                  mám pocit, že jsem na více místech četl o tom, že garančky tesly nejsou povinné, a i když na ni nepojedu, záruka platí dál…

                  OK, dejme tomu.

                  lidi na ně jezdí protože jim tesla zdarma vymění díly, které jsou poruchové…

                  To bych ještě chápal, žádné auto není absolutně bezporuchové.

                  …a vymění je i tehdy když jsou ty vaše v pořádku

                  To už mi připadá přitažené za vlasy. Jaký má smysl, aby mi výrobce měnil díly, které jsou v pořádku? A když už, proč bych za to měl platit cenu, která vzhledem k intervalům prohlídek degraduje úsporu na pohonných hmotách a ve finále přibližuje provoz EV provozu spalováku? Navíc mi to silně připomíná často zmiňovanou filozofii klasických automobilek „prodáme vám auto za rozumnou cenu… a pak se na vás zahojíme na servisu a náhradních dílech“.

                  Mimochodem plán prohlídek je momentálně pro Model S/X. Otázkou je, jak tou bude u ceny prohlídek u Modelu 3.

                6. čekal jsem vyjádření
                  čekal jsem vyjádření spíše od někoho kdo má teslu
                  a byl s ní už v servisu
                  takhle to jsou furt jen otazníky

                7. Njn, ale když jediný
                  Njn, ale když jediný majitel Tesly, který na to reagoval, byl Anonym z Po, 2016-04-11 09:57, který taky ještě v servisu nebyl. Chtělo by to názor někoho fundovaného, např. pana Kubiše.

                8. je to opravdu tak…
                  oni

                  je to opravdu tak…
                  oni neresi, ze dil nema problem, pokud ho maji na seznamu poruchovych dilu, meni ho za novy. To je kazdopadne pozitivni logicky postup. Ale abych trochu uklidnil tuto diskuzi, hodne techto zasahu se tyka starsich aut 2009-2013. Tyto modely meli zasadni problemy s nekterymi zivotne dulezitymi soucastmi (pohonne jednotky, nabijecky, DC-DC menice) Od roku vyroby 2014 jsou auta v teto oblasti takrka bezproblemova 😉
                  Jinak servisni prohlidky opravdu nejsou povinne, zaruka je platna i kdyz servisni kontroly nedodrzujete. Tesla doporucuje tyto prohlidky absolvovat, aby zajistila zejmena 100% funkcnost napriklad brzd, ktere jsou v techto e-autech malo pouzivane a doporucuje jejich dukladne vycisteni. Servis stoji neco kolem 500EUR, coz je pro CR celkem dost, ale ja osobne jezdim na vymenu kol zimni-letni a pri teto prilezitosti mi nabidnou vzdy nejakou vicesluzbu nekdy placenou a nekdy zdarma. Naposled jsem si nechal vymenit zdarma zadni chromovanou listu s parkovacimi svetly, ktere byly vecne zaparena (vyrobni vada s odvetravanim) Nebo mi napriklad za symbolicky poplatek 40EUR nabidli umyti uskladneni kol, abych je nemusel tahat sem a tam. Je to i celkem prijemne se dvakrat za rok vydat do Vidne a setkat se s techniky Tesly. Obcerstveni zdarma, prijemne prostredi, odpoved na radu otazek, cena servisu cca 50-100EUR podle toho. Opravi vam kazdopadne vse, co by se vam nezda, vetsina ukonu je zdarma, pripadne se domluvite co by co stalo. Pravidelna servisni prohlidka probiha vice nez den, dostanete nahradni vozidlo a prijedete si pro auto na domluveny termin.

                9. Plán prohlídek je na
                  Plán prohlídek je na https://www.teslamotors.com/support/service-plans

                  Z předchozích diskuzí vyplynulo, že ne všechny prohlídky z plánu jsou povinné. Píše se tam „Tesla recommends“, tedy prohlídky jsou doporučené. Někteří majitelé Tesly prý vynechávají liché prohlídky s tím, že to nemá vliv na záruku.

                  Dotazy:
                  1) Které prohlídky jste absolvoval, po kolika km nebo po roce, dvou apod.?
                  2) Měnili Vám nějaké díly? Pokud ano, z jakého důvodu?
                  3) Byla to spíš prevence případné závady v budoucnosti, nebo příslušný díl byl ve stavu, kdy jej bylo potřeba vyloženě vyměnit?
                  4) Odhlédněme od filozofie, že „když má někdo na auto za 3 mega, tak zkousne servisku za 20t.Kč“. Připadá Vám cena za servis adekvátní tomu, co ten servis na autě udělal?
                  5) Co bylo podle Vás největším přínosem?
                  6) Bez čeho byste se klidně obešel?
                  7) Jak dlouho trvaly vlastní servisní práce?
                  8) Jaká je hodinová sazba práce technika v servisu (pokud ji znáte)?
                  9) Jak jsem uvedl na začátku, někteří majitelé prý vynechávají liché prohlídky bez vlivu na záruku. Co kdyby se vynechaly obě liché (tj. 1. a 3.) a kromě toho ještě i 2.prohlídka? Tedy co kdyby se dělala až 4.prohlídka při 50.000miles/80.000km za 900USD? Podle mě v 2.prohlídce je klíčová výměna brzdové kapaliny, ovšem u auta, které z velké části brzdí pomocí rekuperace, by to nemusel být problém, zvlášť když oněch 80.t.km jsou někteří schopni ujet za 2 roky.
                  Mělo nebo nemělo by vynechání 1.-3.prohlídky vliv na záruku?

                  Proč se na to vše ptám.
                  Jeden majitel Modelu S mi řekl, že by radši šel do ojetého Modelu S než do nového Modelu 3 (až bude v Evropě). Něco na tom možná je. Cena by mohla být srovnatelná, ovšem cena servisu, hmmm hmmm…

                  A druhý důvod: Pro majitele Modelu S/X je to asi ještě jakž takž přijatelné a zkousnou to, ale pokud by měl být servis v obdobných cenových relacích i u Modelu 3, tak by to možná pro určitou skupinu zájemců o Model 3 mohlo být rozčarování. Mimochodem, s ohledem na způsob, jakým probíhá servis, v principu nevidím důvod, proč by cena servisu Modelu 3 měla být znatelně nižší než u Modelu S.

                10. Ohledne brzdovky, pokud vim,
                  Ohledne brzdovky, pokud vim, vymena po nejake dobe se doporucuje, protoze do sebe nasava vzdusnou vlhkost a pri prudkem (krizovem) zabrzdeni se ta voda muze odparit a udelat bublinku (a tim zrusit brzdny ucinek). Tak nejak laicky bych si tipnul, ze ta degradace bude nezavisla na nepouzivani brzd (mozna horsi, protoze se brzdovka nebude zahrivat a zadna voda z ni zase nevyleze ven).

                11. Máte pravdu, na to jsem
                  Máte pravdu, na to jsem úplně zapomněl. Jak se říká, opakování je matka moudrosti a díky Vám, že jste mi to připomněl. 🙂

                12. Zajimejsi otazka je, po
                  Zajimejsi otazka je, po kolika letech to skutecne muze byt problem vzhledem k tomu, ze dnesni brzdove systemy jsou prakticky uzavrene… Ty dva roky bude nejspis alibismus vyrobcu.

                  EDIT: jo vlastne, jeste jsem nekde videl, ze stara brzdovka taky muze byt korozivni (zrejme znovu kvuli te vode)

                13. hezka energie jen v
                  hezka energie jen v otazkach. Nejsem spisvatel, takze jen „strucne“ a jen co vim.

                  1. zadne, krome mych vynucenych navstev s vymenou kol, jednak nemam auto ani rok a tahne mu ted na 20tis. Takze prvni absolvovat nebudu, dalsi jeste nevim. Dotaz na udrzeni zaruky vznesu az to bude aktualni. Prvni prohlidku nemusim, to jsem se ptal a myslim, ze mi bylo odpovezeno obecne, ze prohlidky nejsou povinne. Pozor toto nemusi byt stejne u modelu 3. Moje S-ko stalo 150t. EUR ne 35t. 😉
                  2. jen naposled couvaci listu se svetly, byla zdarma a na me vyzadani.
                  3. byla to prevence, para v covacich svetlech se mi nelibila
                  4. divil by jste se, ale i pro cloveka co utratil 4mil. za auto je 20t. dost penez 😉 Naopak nakup Tesly byl u mne motivovan znacnou usporou provoznich nakladu treba v pomeru ke svym vrstevnikum typu Audi A8
                  5. vsechno, Tesla je pro mne jiny svet a mam ji rad uplne jinak nez vsechny jeji predchudce. pocitove spis letadlo nez auto, hlavne na kvalitnim asfaltu.
                  6. Bez niceho, vsechno s full vybavy mi dela radost, ale pro cloveka co resi kazdou korunu je i S-ko v uplnem zakladu super. Podle priorit aspon takto: nejvetsi mozna kapacita baterie, 22kW nabijecka, autopilot, zimni balicek, vzduchove perovani, Hifi balicek, ludicrous, osvetleni a vnitrni vybava, 21″ kola, priplatkova barva, executive sedadla vzadu.
                  7. poprve 1 hodinu podruhe 3hodiny, je to podle praci. Vzdy jste radne objednan, na radu jdete ihned pokud rakusaci zrovna neobedvaji 😉
                  8. 130EUR/h.
                  9. nevim nestudoval jsem, budu se na to ptat az to prijde.

                  Podle toho co jsem zatim videl bych urcite dnes volil radeji ojete S-ko nez model 3 a hlavni duvod je dojezd. Normy uvadejici ofiko dojezdy jsou blaboly vhodne pro plachetnice. U S-ka 85-ky se pri nasem EU stylu jizdy bavime o realnych 300km (SOC 20-90%), aby byla lehka rezerva, kdyz nefunguje nabijecka nebo je obsazeno a musite prejed kousek jinam a abyste nemusel zohlednovat, ze jedete elektromobilem. Auto s vice nez 500konmi a skoro 1000N to doslova vyzaduje. Ve Smartu jezdim vyrazne jinak, pritom pro zajimavost, Smart nad 80km/h uz zere vic nez Tesla 🙂

                14. Děkuji za odpovědi.
                  Jen

                  Děkuji za odpovědi.

                  Jen ještě pro upřesnění – mé otázky 4-6 byly myšleny ve vztahu k servisu, ovšem Vy jste v odpovědích, jestli tomu dobře rozumím, spíš uvedl své důvody pro pořízení Tesly.

                  Takže si dovolím ještě jednou:
                  4) Připadá Vám cena za servis adekvátní tomu, co ten servis na autě udělal?
                  5) Co bylo podle Vás největším přínosem (prohlídky)?
                  6) Bez čeho byste se (při prohlídce) klidně obešel?

                  Ještě jednou díky za Váš čas a odpovědi.

                15. Jsem clovek, ktery si na
                  Jsem clovek, ktery si na autech nejradeji dela vsechno sam, vcetne tech elektrickych, takze jediny duvod proc to chci od Tesly je vazba na nejake ty zaruky a take v ramci porizovaci ceny vozu. Cena rakouskeho servisu je na nase pomery vysoka, ale nic v teto dobe nezmuzeme, kdyz tu neni ofiko servis. Mozna se k pracem rakusaci staveji odpovedneji, ale je to spis o lidech. I v rakousku vam zapomenou po zmene pneumatik prepnou kola v systemu a musite je na to upozornit vy, kdyz prebirate a kontrolujete auto. Udrzba kazdeho elektrickeho auta je proti autu na uhli trivialni a zvladne ji kazdy sikovnejsi mechanik pri dodrzeni pravidel o urazu el. proudem.
                  (filtry, brzdy-cisteni, brzdova kapalina, chladici kapalina za dlouho, obcas geometrie, to je vsechno)

                  Takze:
                  4. prilis drahy servis na nase pomery, ale da se prezit kdyz tam jedete zdarma a jeste neco obcas zdarma dostanete 😉
                  5. privezl jsem si nejake znackove obleceni Tesly 🙂 (dobre se nosi, fajn matros)
                  6. bez chybicek, ktere i rakusaci dovedou udelat

                16. děkuji za zajímavé
                  děkuji za zajímavé informace

          2. otazkou je jestli se ten
            otazkou je jestli se ten pomer neprehoupne pri vymene nekterych dilcich komponent

            60000km je vpodstate zanovni auto, a je to asi jako bych argumentoval ze nase A8 mela servisni naklady za prvnich 180000km nulove protoze vse slo na vrub Audi, vlastne ne, stalo to priplatek 25000 korun pri koupi toho auta, takze naklady 25000 na 180000km, tohle je proste neresitelne a bude to tematem diskuzi neustale na obe strany

            u Mazdy nam mam dojem nabizeli totez za 8000 korun do najezdu 160000km

            a jak to pocitat kuprikladu u aut na operativni leasing? tam provozovatel auta leje jen benzin/naftu a to kolik stoji servis je mu sumak, atd…. atd….

              1. Když už se tu řeší
                Když už se tu řeší dojezdy BEV při dálničních rychlostech tak jsem si udělal velmi zjednodušenou kalkulaci. Vzal jsem výšku a šířku vozidla, z nich vypočítal náhradní čelní plochu (úmyslně jsem to nenásobil běžně udávaným koeficientem cca 0,8 pro skutečnou čelní plochu). Tu pak pronásobil koeficientem Cx a tak získal výsledný koeficient SCx.

                Model 3: 0,547 (1826x1427mm, Cx=0,21, rozměr Audi A4)
                Model S: 0,681 (1964x1445mm, Cx=0,24)
                GM Bolt: 0,816 (1765x1594mm, Cx=0,29?)

                Tj. tímto zjednodušeným výpočtem bude mít Model 3 o 20% menší aerodynamický odpor pro danou rychlost než Model S a naopak GM Bolt jej bude mít o 20% horší.

                Takže jestli má Model S spotřebu cca 25kWh/100km při 130km/h, tedy reálný dojezd 300km=75kWh s nějakou rezervou, Tak Model 3 s 60kWh baterií by mohl dát cca 270km=54kWh, ale GM Bolt jen 180km=54kWh!

                1. velice zajmave, takže když
                  velice zajmave, takže když Boltoj na 320km stačí 60kwh baterka tak Model 3 by mohla na 350km stačit 44kW … 😉

                2. No tady pozor,
                  No tady pozor, aerodynamický odpor začíná být jasně dominantní až od rychlosti ca 80km/h. EPA cyklus má myslím maximální rychlost kolem 90km/h tudíž zde se aerodynamika až tolik neuplatní. Tudíž ten rozdíl 320km (Bolt) vs 344km (Model 3) dle metodiky EPA podle mne odpovídá stejné 60kWh baterii. Model 3 ale bude představovat revoluci dojezdu u elektromobilu při jízdě vysokou rychlostí.

                3. Cx=0,21 od rychlosti ca
                  Cx=0,21 od rychlosti ca 80km/h … hmm velice zajmavé 😉

Napsat komentář