Prodej elektrických i plynových aut v Česku rychle stoupá

Za březen 2015 se v České republice prodalo 46 hybridů, 34 elektromobilů a plug-in hybridů, 266 aut na CNG a 146 na LPG. Také za první čtyři měsíce tohoto roku jsou výsledky povzbudivé.

Výborná Škoda Octavia G-TEC se rychle vyhoupla mezi nejlépe prodavané vozy s alternativním pohonem v ČR
foto: Hybrid.cz

Výsledky prodejů aut v Česku za první čtyři měsíce letošního roku jsou zde:

Registrace nových aut v ČR 1-4/2015
  Benzín Diesel CNG LPG Auta do zásuvky Hybridy
Registrace 2015 40 511 30 818 970 519 128 220
Podíl 2015 54,87 % 41,74 % 1,31 % 0,70 % 0,17 % 0,30 %
Registrace 2014 32 881 26 250 192 410 36 111
Podíl 2014 54,36 % 43,39 % 0,32 % 0,68 % 0,06 % 0,18 %

Tabulka: Autorevue.cz

Výsledky prodejů za březen 2015 uvádíme v následující tabulce dle značek.

Registrace nových aut v ČR 3/2015
  CNG LPG Auta do zásuvky Hybridy
23 1
4
10
125
39 2
9 10
1
12
1
7
1 19
7
1
1
161
14
12
CELKEM 266 146 34 46

V prodejích aut na jednoznačně vede Škoda s modely Škoda Octavia G-TEC a Škoda Citigo G-TEC, která za první čtyři měsíce prodala 579 kusů. Druhý je Volkswagen s 203 a třetí Fiat s 88. U vede Dacia s 429, s velkým odstupem následuje Opel (65) a Hyundai (13).

Zajímavý je pohled na prodej elektromobilů a plug-in hybridů v České republice. Tam vede Volkswagen s 39 kusy, v závěsu je Nissan (30), třetí je BMW s 24 a čtvrtý překvapivě Ford se 17 kusy! Že by se u nás tolik prodával Ford Focus Electric?!

Mezi hybridy jednoznačně kraluje Toyota se 106 a Lexus s 59, třetí je překvapivě Citroen s 30 prodanými hybridními auty. Celkově je za první čtyři měsíce letošního roku patrný výrazný nárůst prodejů aut s alternativním pohonem, která měla celkem téměř 2,5 % podíl.

Autorevue.cz, SDA-CIA.cz

33 Comments on “Prodej elektrických i plynových aut v Česku rychle stoupá”

    1. No, nechci být hnidopich,
      No, nechci být hnidopich, ale viděl jste někdy nějaký benzinový motor, který by v taxikářském provozu (víc jede na volnoběh kdy topí když čeká na rita než najede kilometry, časté starty, časté rozjezdy a podobně), který by vydržel čtvrt milionu a choval se jako lehce opotřebený?
      Zde by mě zajímaly i motohodiny, nejenom kilometry.
      Co mám kolem sebe dopravce taxikáře, tak ve 200 tis km dávají pryč nová auta i diesely jezdící delší štreky.

      Doby, kdy auto vydrželo půl milionu nebo milion (stále se bavím o benzinové verzi), jsou myslím si dávno pryč.

      Vše je o tom, jak se k tomu člověk starý a taxik je v tomto na prvním místě na zhuntování auta.

      1. kravina
        dnes jen schválně

        kravina
        dnes jen schválně vyrábějí auta tak, aby se po 200 tis. porouchávaly za každou cenu
        ve Škodovce mají dokonce tým, který když zjistí, že testovací auto je příli spolehlivé, nastupuje tým k*rvičů
        mám ze 2 zdrojů ze Škodovky

        prostě je třeba přestat kupovat nekvalitní ropná auta a zaměřit se na téměř bezporuchová a kvalitní elektro-auta (kde se nemá téměř co pokazit), jinak kupovat ojetiny, vyjde mnohem levněji

            1. Nu kdyby neplatili
              Nu kdyby neplatili slušné=drahé, dnes již karchlé či koupené od kur*=levnejší.

              Neříkám, že jsou výjimky, ale jak ho poznáš? Podle ceny? Šmejdi dokazují opak a určitě šmejdi nejsou pouze na předváděčkách důchodců…
              Podle kvality, že mě vydržel předchozí výrobek? Nu zukušenost říká něco jiného…
              Reference? V době internetu a placených trolů uvěřit „obyčejným referencím spotřebytelů“?
              Známým? Ale kdo věří, že ti soused řekne „byla to špatná koupě“? V ČR? 😀
              Spotřebytelským testům, potom co několikrát byl důkaz „nezávyslosti“? 😀

              Existuje pouze sportka, že padneš na dobrého výrobce (většinou při vstupu na trh a po získání trhu…) nebo, že dostaneš správnou šaržu (že potřebovali lepší image).

              Takže koho podpořit? Můžeš jenom ty co alespoŇ v něčem jsou dopředu jak Nissan či Tesla, oproti molochům jak volswagen apod. značky, ale i tak nedostaneš kvalitu co vydrží(na dnešním trhu by krachli)…

            1. Zdravím,:D
              nu cvhálit

              Zdravím,:D

              nu cvhálit jednookého pilota, když ostatní jsou slepý? Sorry, já chci dvouokého s plným prostorovým viděním, a jenom proto, že jsoou na trhu dva jednoocí piloti (Tesla a Nissan) nebudu je chválit jako dokonalé…

              Ale co lepší je být realistický naiva než veřit v realitu pohádek jako ty…

              P.S. PR Muska o jeho dokonalosti se přeneslo na jeho auta? Hmm, zaměstnal dobré specialisty na PR 😀

              1. Lepší být jednooký než
                Lepší být jednooký než mít stále zavřené oči. Tesla musí mít lepší auta než konkurence, jinak to může zabalit. Při rozjíždění firmy je to normální.

                Samozřejmě PR dělá hodně a v případě Tesly je to jiný level než většina v oboru. Zatracovat firmu jen proto, že má dobré PR mi přijde krátkozraké.

        1. Jak už tady napsal někdo
          Jak už tady napsal někdo jiný. Je bláhové si myslet ze tzv. kur..říká nedají i do elektromobilů.

          Hawlet Packard to dokonce ani ve svých tiskárnách nejdřív ani neskrýval. Až když si toho jednoho čipu navíc někdo všiml a zjišťoval co vlastně dělá tak to schovali. Ale tahle kauza je normálně veřejně dohledatelna a doložená.

        1. No, hlavně jde o Taxi a
          No, hlavně jde o Taxi a Taxi.
          Jak jsem psal v jiných příspěvcích o Leektrické NV-1 myslím.
          Pokud je to hopsání po městě s vozem, na kterým se každý den střídá jiný řidič a tím pádem tomu dává karate a nepozná, že je s autem něco špatně, aby se zajelo do servisu, je to něco jiného, než když auto jezdí mimo město na plánované kšefty.

          U Priusu sázím na to, že většina provozu byla čistě na elektřinu, poskakování ve městě taky.Čímž pádem ten benzinový motor mohl mít najeto kolik? Polovinu? Třetinu? Není objektivní srovnávat hybrid a čistý spalovák. Ale každopádně je to ústyhodný výkon od Toyoty. To se nedá říct půl slova. Mě jako uživateli je jedno, na jaký mód to je, hlavně že jede.

          Mám Passata CNG a při 30ti tis se na záruku měnila hlava a spekly ventily. Protože jsem si myslel, že občasné cukání znamená sedání si nových dílů. Odešla pitomá zapalovací cívka, špatně to pálilo a bylo po jednom válci, ventilech a hlavě.

          Prozatím si nedovedu představit kurvítko do elektromotoru. Slabé dráty, aby prasklo vinutí? Nekvalitní uhlíky? Spíš se bojím nekvalitních baterií, kterým se bude uměle snižovat životnost, to bolí mnohem víc.

          1. prius ujede na elektrinu tak
            prius ujede na elektrinu tak 100m 😀 je to jen shit hybrid, pomaha pri rozjezdu a tak, ale jinak ne… a uhliky v motoru nejsou, je to bezkartacovy a bezudrzbovy. Nejlepsi by bylo elektroauto na taxiky s indukcnim dobijenim na stani pro taxikare…. dobijeli by pokazde kdyz by stali tam kde maj, meli by elektricke topeni a klimatizovani bez nutnosti zapinat motor a dojezd pres 100km do mesta staci az az.

              1. Rychlonabíječky různě po
                Rychlonabíječky různě po městě jsou fajn. Příklad dnes – v centru jsem měl 2 dílky baterie z 16, tzn. blikala rezerva, a dojezd 17 km. Do kanclu k pomalé nabíječce (zásuvka 230V 16A = 3,6 kW za hodinu) by to stačilo, ale cestou byla i rychlonabíječka s +-50 kW. Tak jsem se na 11 minut zastavil a vrazil tam CHAdeMO. Za tu dobu přibylo 7 dílků a baterie s 55% ukazovala 9 dílků z 16 a dojezd 65 km. Ještě jsem nestačil projít emaily a už jsem jel dále.
                Asi se zeptáte kde jsem hned po ránu najel papírový dojezd plně nabitého auta 150 km, když elektroauta se přece dobíjejí přes noc. Odpověď – nikde, jen jsem včera večer auto nedal na zásuvku :-).

            1. Danzele Danzele, už si
              Danzele Danzele, už si nějaký hybrid někdy půjč, abys nemlel tyhle nesmysly, ano? Tak třeba přijedeš na vrátnici nemocnice Bulovka s plnou baterií (čehož dosáhneš z kopce z Proseka lehce). Tam si navolíš EV, dojedeš na horní parkoviště nad porodnicí, a v pohodě na EV režim nemocnici i opustíš, a ještě zbývá. To není 100 metrů, viď? Prober se, jsi o 11 let pozadu proti vývoji.

          2. Díky za upřímnost, je
            Díky za upřímnost, je jasné, že i taxi provozy se liší, tohle bylo vozidlo zřejmě jediného řidiče, na druhou stranu ale pozor, s výjimkou Priusu PHEV (ale ten může jen cca 15 km) si žádný Prius neběhá pouze na elektřinu, ale pouze malou baterečkou přižďuchuje benzínové 1,5 l nebo 1,8 l (u 2. generace stále ještě 1,5 l) na rozjezdech nebo dokáže s lehkou nohou elektricky brázdit do 2 km po rovince 45 km/h, pokud se mu předtím baterka dostatečně nabyla rekuperací… Takže ty čtyři válce si tam z toho milionu odkroutily 99,9%.

            1. Díky za vysvětlení ;-).
              Díky za vysvětlení ;-). Přiznám se, že zrovna Prius jsem moc nezkoumal, protože mi ten systém ze začátku připadá trochu zvláštní. Ale zase asi ne úplně k zahození, motor dostává nejvíc zabrat při rozjezdech a rychlých změnách. A pokud je umí alespoň trochu vykompenzovat elektromotor, je to jenom plus. Pokud to ovšem funguje.

        1. jo plánuje hahaha to
          jo plánuje hahaha to opravdu leda tak jen plánuje. A dokaď ho jako teďtak Čína nedonutí tak by furt jen plánoval. Respektive správný výraz pro to k*revský plánování je kecání či spíše LEŽ. Tak na světě jsou jen dva poctiví že, Tesla a Nissan, zbytek jsou k*rvy takže na konzervu logicky už nezbývá 😀

Napsat komentář