Toyota Mirai je první sériově vyráběné vodíkové auto. Ačkoliv Německo nedávno ustoupilo od plánu na 1 milion elektrických aut do roku 2020, vodíková ekonomika tam pořád ještě má šanci.
foto: Daimler
V rámci projektu CEP otevřely společnosti Daimler, Linde a Total na dálnici A3 v oblasti Geiselwind mezi městy Würzburg a Norimberk první dálniční vodíkovou čerpací stanici. Zúčastnila se také Dorothee Bär z Ministerstva dopravy a digitální infrastruktury.
Nová čerpací stanice se tak napojí na už existující infrastrukturu v metropolitních oblastech Frankfurtu nad Mohanem, Stuttgartu a Mnichova. Státní tajemnice Dorothee Bär v projevu řekla, že politici, vědci a průmyslníci si dali společný cíl dovést vodíkovou mobilitu na pokraj komerčního zavedení.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Daimler a Linde postaví v Německu další vodíkové čerpací stanice
Do roku 2016 hodlají na tento záměr společně utratit 1,6 mld. eur. Do konce roku 2015 má být po celém Německu k dispozici 50 vodíkových čerpacích stanic. Nejnovější vodíková čerpací stanice v Geiselwindu vyšla asi na milion eur.
Prof. Dr. Herbert Kohler z Daimleru k tomu řekl, že „propojení národní vodíkové infrastruktury je klíčem pro úspěčné uvedení vodíkových aut na trh“. V úvodu zmíněná Toyota Mirai totiž nemá na dlouho zústat na trhu sama. Svá vodíková auta chystají také další výrobci, včetně právě Daimleru.
V současné době je v Německu celkem 18 veřejných vodíkových čerpacích stanic. Z toho sedm jich provozuje francouzská společnost Total. Linde má v 15 zemích celého světa celkem 90 vodíkových čerpacích stanic.
Smutné. Neustále někdo
Smutné. Neustále někdo píše o nemožnosti skladovat vodík, přičemž odkaz na článek o jedné z použitelných technologií visel na main page těchto stránek několik let. Jmenovalo se to myslím syntetický benzín za 8Kč / litr, nebo nějak podobně.
V Japonsku jsou rovněž známy technologie, které umožňují vyrobit 1Kwh elektřiny z vodíku s cenou pravděpodobně pod 3 Kč, nebo uspořit až 50% paliva u běžných spalovacích motorů.
Tiskovka:
xxx.youtube.com/watch?v=ImGSUttYXhs
No dneska výrobní cena
No dneska výrobní cena benzinu je taky pod 10 Kč/litr. Jenže něco zblafne doprava, něco pumpaři, ale hlavně stát- spotřební daň a DPH, tak se pak snadno dostanete na 35 Kč/litr.
no prostě vykládaj tam jak
no prostě vykládaj tam jak nás zas napálit, podobně jako to dělají dodnes s benzínem. Hochu HHO jako přídavný spalování a pak už jen ELON a jeho TESLA. Lidi jsou sice blbý a líný ale ne zas tak pitomí :))
Aha. Tak elektro nabíječky
Aha. Tak elektro nabíječky už nejsou in, včil se budou politici fotit s vodíkem. A výsledek bude stejný (nápověda – dá se z toho vyrábět plyn pro pohon aut).
Já bych řekl že
Já bych řekl že budoucnost bude patřit hybridnímu pohonu, vodíkovému článku a bateriím. Budou se tak dát kombinovat výhody obou. Vodík se dá skladovat dlouhodobě a je rychlejší, elektřina zase je levnější a může udržovat auto stále s plnou baterií.
Bohužel Evropa začíná zaostávat za světem, sice možná dochází k velkým instalacím OZE, ale spíše mi to připadá že se tu už jede bez najké větší invence. O tom, jak to bude ve světě vypadat se nakone rozhodne jinde, zejména v Asii a USA (zátěžové testy na podnebí pak v kanadě 🙂 Evropa, vypadá to, začíná zaostávat.
s tím dlouhodobým
s tím dlouhodobým skladováním bych si nebyl tak jistý, molekula vodíku, mrška jedna malinkatá, se protáhne i tou nejmenší škvírečkou.
To sice ano, ale záleží
To sice ano, ale záleží na materiálu, pokud bude takový, který má vrstvy mřížky proti sobě posunuté tak že se tam molekula neejde, pak tudy neunikne.
Nebo naopak bychom toho mohly využít a vytvořit takovou strukturu do které se dá vodík uvěznit vyšším tlakem okolního plynu. To by jej mohlo učinit snáze skladovatelným.
jestli se nemýlim tak za
jestli se nemýlim tak za jeden vodíkový šlauch by bylo pět osmimístných superchargerů,jsou to pokrytci
Tak to je skvělá zpráva.
Tak to je skvělá zpráva. Ještě by se hodilo, aby to jedno jediné vodíkové auto, co v Evropě jezdí se pohybovalo někde poblíž té jediné pumpy aby to fungovalo 🙂
Mno, možná už mají těch
Mno, možná už mají těch pump více než vozidel.
Tady jde o první na dálnici (mimo nějakou aglomeraci (město).
Gratuluji – Sice nevím jak
Gratuluji – Sice nevím jak bohatá nabídka vodíkových vozidel v Německu je, ale mají aspoň pumpu. Je to podobné jako s parním Sentinelem a lokotraktory Dacanem a Mařenou. V ČR je otázka vodíkové dopravy vzdálenou budoucností. Na rozdíl od elektromobilu si motorista nemůže vodík pro vozidlo vyrábět doma a náhražky z domácího odpadu též neexistují. V tomto případě asi Český i Moravský kutil pohoří, kdož ví.
Vodík je blbost a hlavně
Vodík je blbost a hlavně zaprodanost !!
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/
přesně, vodík je jen
přesně, vodík je jen výmluva ropných technologíí aut vůči mnohem spolehlivějším a levnějším elektro autům
Bla bla bla anonyme. Nech si
Bla bla bla anonyme. Nech si ty svoje odkazy pro nekoho jineho. Nikdo neni zvedavy na to mit jich plne diskuze, zvlaste kdy tam jsou uplne hovadiny
co na ty zaprodaný žvásty
co na ty zaprodaný žvásty říct anonyme, polib si prdel?? 🙂
Smutne. Vlady hladaju sposob
Smutne. Vlady hladaju sposob ako s fin.skupinami vytvorit model, z ktoreho budu bezny obcania platit a platit. Viem ze vodikovd auto este dlho nebude pre beznych obcanov, ale raz to pride a pripravuju sa na to.
Přesně tak, proto
Přesně tak, proto podporujme TESLA a dočasně LPG, to je bude štvát
přesně, já bych to
přesně, já bych to zúžil jen na mnohem spolehlivější a levnější elektro-auta
nic jiného už nikdy jako nový automobil nekoupím
Aha, tak to me fakt
Aha, tak to me fakt rozesmalo. A tou Teslo a LPG se vymykate jak? Cez neni polostatni? LPG, nebo benzin v podstate neni rozdil.
ČEZ ?? 75%
ČEZ ?? 75% ČEŠI
cez.cz/cs/o-spolecnosti/cez/struktura-akcionaru.html
Pokud by se Němci rozhodli
Pokud by se Němci rozhodli upozadit čistě bateriová vozidla na úkor H2 a vytkli si podobně ambiciózní plán pro vodíkové hospodářství, určitě by to bylo v souladu s jejich dalšími podobnými rozhodnutími v energetice za posledních cca 20 let: podpora OZE (zákon EEG – 2002), odklon od jádra, nutnost budování správně dimenzované přenosové soustavy mezi baltskými větrníky a energeticky náročným Bavorskem. Vodík by se zde určitě uplatnit mohl. Navíc z hlediska síly ekonomiky je pro semínko myšlenky vodíkového hospodářství Německo bohatou černozemí…
Asi nemá smysl jednu technologii hanět a druhou vyzdvihovat, potřebujeme jak dostatečně kapacitní baterie pro mobilní aplikace, tak vyřešení problematiky dlouhodobého skladování a přenosu vodíku. Kéž je boj mezi těmito technologiemi férový.
jj
kcc-hho.webnode.cz/busines
jj
kcc-hho.webnode.cz/business/germany/
Nenazval bych to upozadit.
Nenazval bych to upozadit. Nabíječek mají už také celkem dost a i když se elektromobilita rozjíždí v Německu pomaleji, neznamená to, že stagnuje. Mě to pořád vychází tak, že se budou hodit obě technologie. Hydrogen EV je spíše alternativa k hybridům než k čistým EV.
„Hydrogen EV je spíše
„Hydrogen EV je spíše alternativa k hybridům než k čistým EV.“ -> jak to máte na mysli? Fakt, že takové vozidlo využívá v hybridním režimu baterky a vodíkový palivový článek podobným způsobem, jako PHEV spalovací motor a baterky, podle mě neznamená, že si jsou bližší alternativou než klasický BEV. Ono je to s odstupem asi jedno. Opírám se o to, že jakmile bude jedna nebo druhá alternativa s to nabídnout konkurující nebo vyšší standard, než mají nynější spalováky (tzn. bude již rozvinutá infrastruktra a dojde k pokroku v technologii pohonu), tak už nikdo moc nebude řešit, jak ten či onen pohon se k bezemisnosti dostává… To neznamená, že by ty technologie nemohly existovat vedle sebe, jak píšete. Spíše jde o to, že H2 infrastruktura bude tak drahá, že dodavatelé si budou u legislativy (EU) vyžadovat exkluzivitu a zde už jsme u problému dvou kohoutů/technologií na jednom dvorku.
příštích patnáct let
příštích patnáct let bude ve znamení hybrydů,,lpg+benzín,cng+benzí,pak elektro+ benzínnafta a nakonec palivový článek+elektro,vše poběží spolu a nakonec zůstane jen elektro nebo něco nového,co ještě neznáme
no tak to by bylo špatně
no tak to by bylo špatně hochu 🙂 My už nechceme na ulici dál čuchat šáde benzopyren ani dízlsajrajt víš 🙂
Váš názor nikoho
Váš názor nikoho nezajímá…
ale to si piš že zajímá
ale to si piš že zajímá !! :))))))))
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/
kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/
Myslím to tak, že nejen
Myslím to tak, že nejen vnitřním uspořádáním ale i užitnými vlastnostmi se HEV spíše přibližuje Hybridům. Podobně jako Hybridy mají dva zdroje energie, mají je i HEV. Z toho plyne jistá výhoda v dojezdu, ale i zbytečná komplikovanost, nebo komplexnost, chcete-li. Nemyslím, že to bude úplně přímá konkurence k EV.