Toyota Racing je dvojnásobným mistrem světa díky hybridům

Tým TOYOTA Racing vybojoval oba tituly světového šampióna, ovládl Pohár jezdců i Pohár konstruktérů a závodem 6h Sao Paula na okruhu Interlagos završil úspěšnou sezónu Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA (WEC).

Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA (WEC) se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983 a zahájila tak své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Od roku 1985 startovaly vozy TOYOTA už v 16 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním byla druhá příčka ve čtyřech ročnících (1992, 1994, 1999 a 2013). V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného Mistrovství světa vytrvalostních soutěží s týmem TOYOTA Racing a se svým prvním hybridem v kategorii LMP1, vozem TS030 HYBRID, který během dvou sezón vyhrál pět ze čtrnácti závodů, v nichž startoval. Letos ho následoval model TS040 HYBRID s výkonem 1000 koňských sil a pohonem všech kol, který zvítězil hned při svém debutu.
foto: Toyota

TISKOVÁ ZPRÁVA

Osmý a poslední podnik letošní sezóny nabídl napínavou podívanou. Vůz č. 8 TS040 HYBRID, který pilotovali již korunovaní mistři světa Anthony Davidson a Sébastien Buemi, obsadil v Brazílii druhé místo, když velmi nadějnou bitvu o vítězství překazil safety car, který na trať vyjel v závěru závodu.

Posádka vozu č. 7 ve složení Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway skončila po krutém trestu v podobě průjezdu boxovou uličkou na čtvrtém místě a Alex se Stéphanem tak v Poháru jezdců spadli na konečnou pátou příčku.

Celý tým se ale v Brazílii soustředil na jediné – zisk titulu v Poháru konstruktérů. Toyota tak ukončila 15 let dlouhé čekání, když naposledy triumfovala v roce 1999 v Mistrovství světa v rallye.

Tento výsledek je historickým okamžikem v historii závodů sportovních vozů. Japonský výrobce totiž slaví premiérový triumf v Mistrovství světa vytrvalostních soutěží od založení této soutěže v roce 1953.

Zároveň se jedná o důležitý milník pro závodní hybridní systém Toyoty. Projekt hybridního systému v motoristickém sportu se zrodil v roce 2006 a už o rok později, v červenci 2007, se historicky prvním hybridním vítězem stala Toyota Supra, která ovládla závod 24 hodin Tokachi.

Od té doby prošla tato průkopnická technologie rozsáhlým vývojem, při kterém byla snížena hmotnost celého systému a zvýšen jeho výkon. Výsledkem je vůz TS040 HYBRID s výkonem 1000 koňských sil a pohonem všech kol, který zároveň dokázal snížit spotřebu paliva v porovnání s rokem 2013 o 25 %.

S novými pravidly třídy LMP1, která se zaměřila právě na úsporná opatření, si tedy technologie od Toyoty poradila nejlépe, když vozy TS040 HYBRID vyhrály pět z osmi závodů, čtyřikrát si vyjely pole position, 12x stály na stupních vítězů a čtyřikrát si připsaly nejrychlejší čas na jedno kolo.

Nicméně tento úspěch nebyl ani zdaleka snadný a tým si velmi váží vyrovnaného a férového souboje s týmy Audi a Porsche, díky kterým přinesla sezóna 2014 úchvatnou a napínavou podívanou.

Tým TOYOTA Racing by chtěl poděkovat všem svým partnerům za jejich podíl na obou titulech světových šampionů. Měniče a hybridní motory DENSO, maziva TOTAL, hybridní motory Aisin AW, superkondenzátory Nisshinbo, spojky ZF a bezpečnostní výbava Takata – to vše hrálo při zisku obou titulů mistrů světa klíčovou roli.

tisková zpráva

Napsat komentář