Škoda vyrábí nové, efektivnější benzinové motory

Automobilka Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi zahájila výrobu nových benzínových motorů. Výrobní kapacity motoru EA211 ve variantách 1,2 TSI a 1,4 TSI činí maximálně 2200 vozů denně. Tyto agregáty s přímým vstřikováním se budou montovat primárně do modelů značek Škoda, dále pak také do vozů Audi, Seat a VW. Výhody nových motorů je nižší hmotnost, spotřeba i emise.

Škoda v hlavním závodě v Mladé Boleslavi rozjela výrobu motorů řady EA211 ve variantách 1,2 TSI a 1,4 TSI.
foto: Škoda Auto

„Pokračujeme v rozšiřování našich kapacit pro výrobu motorů a převodovek,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast výroby a logistiky. „Výroba motorů řady EA211 posílí naši výrobní základnu v České republice a podtrhuje důležitou roli produkce společnosti Škoda Auto pro koncern Volkswagen.“

Pro odpovědné nakládání s přírodními zdroji v rámci trvale udržitelné mobility jsou optimalizované spalovací motory velice důležité. Proto byly vyvinuty zcela nové generace benzínových a naftových motorů, které se budou postupně objevovat v paletě modelů koncernu Volkswagen.

Koncernová řada motorů EA211 zahrnuje celkem čtyři varianty tří- a čtyřválcových motorů o zdvihovém objemu 1,0 až 1,6 litru. Čtyřválce TSI, využívající čtyřventilovou technologii, určují nové standardy v energetické účinnosti, odlehčenou konstrukcí a výkonem.

Nižší vnitřní tření, snížená vlastní hmotnost a optimalizovaný teplotní management výrazně snižují spotřebu a emise. Zkratka TSI (Turbocharged Stratified Injection) je speciální typ přímého vstřikování paliva a stlačování směsi benzínu a vzduchu pomocí turbodmychadla.

Zahájení výroby motorů generace EA211 ve variantách o zdvihovém objemu 1,2 a 1,4 litru je už druhým náběhem ve výrobě agregátu společnosti Škoda v rozmezí několika týdnů. Od října vyrábí závod ve Vrchlabí dvojspojkovou převodovku DQ200 pro koncern Volkswagen.

Kapacita činí v současné době 1.000 převodovek denně. Do poloviny roku 2013 bude závod vyrábět až 1.500 převodovek denně.

Rozšiřování výroby agregátů je součástí rozsáhlého investičního programu společnosti Škoda Auto v České republice. Do něj patří také rozšiřování vývojových kapacit. Automobilka v současné době rozšiřuje své technologické a vývojové centrum v Česaně, v blízkosti hlavního sídla společnosti v Mladé Boleslavi.

Do stavby 21 nových zkušeben motorů a komponent investuje společnosti více než 34 milionů euro – je to jedna z největších investic v oblasti vývoje, kterou jsou v současné době v České republice realizovány.

Koncem července 2012 bylo v Mladé Boleslavi otevřeno nové ‚Lean Centrum’ – centrum pro školení zaměstnanců a dodavatelů na optimalizaci procesů ve výrobě a administrativě. V polovině září byl zahájen provoz nového IT-centra značky.

Škoda v současné době navíc v Mladé Boleslavi rozšiřuje Škoda Parts Centrum pro distribuci dílů a příslušenství. Koncem listopadu pak bylo znovu otevřeno kompletně modernizované Škoda MUZEUM.

tisková zpráva

8 Comments on “Škoda vyrábí nové, efektivnější benzinové motory”

  1. Zajímavý tříválcový
    Zajímavý tříválcový motor 1L MPI má cítígo. Kde je řízené časování sacích ventilů a jede překvapivě dobře.
    Táhne i v otáčkách.
    Kdyby tohle dali na motor HTP (Horst Titan Power) tak to by bylo mnohem lepší svezení i bez turba .Taky by to chtělo upravit převodové poměry v převodovce. Nebo přidat 6-ku.

  2. hmm… tak jsme zase
    hmm… tak jsme zase pokročily v republice dopředu, všude jinde staví auta na elektřinu a seriově ( nebo s neší serii ) jen tady se plácáme jak neandrtálci po ramenou že máme motor který obsahuje technologii co je již přes deset let známa a vydáváme to za skvělý modernizační počin, a ještě je tu tlupa ovcí co těm troubům na to skočí

    kdyby řekli vytvořiy jsme levný elektromotor a k nim progresivní baterie, poblahopřeji takhle…

    máme složitý a na opravy drahý motor kde s každým prdem se musí do specialky, se spoustou hejblátek a udělátek se spoustou pohyblívých dílů jenž u motoru jdou do stovek kusu dílů na jeden motor, a půlku těch věcí budem vozit s číny, japonska a td, místo aby navrhl lehký elektromotor jenž standartně obsahuje tak 5 součástek a z toho pouze jednu co se točí, a který by mohli celý vyrobit zde

    fakt uspěch, ted už jen dotyčným “ vynálezcům “ dá statní ceny za inovaci

        1. prispevek predtim asi chtel
          prispevek predtim asi chtel rict, ze ve srovnani s TDI je TSI o neco levnejsi na opravy. Je jasne, ze motory 1,2 HTP a 1,9D jsou opravdu bezudrzbove, kdyz nemaji turbo a pri normalnim jezdeni najedou mraky km.
          Taky jsem mel 1,9D se skoro 400tis.km bez problemu. Ale ted jezdim elektro a zatim taky bez problemu a nekdy i zadarmo 🙂

    1. TSI motor má vyšší
      TSI motor má vyšší účinnost.

      Turbo u vstřikování se projeví vyšší účinností = menší spotřebou. Jenže je to také výrazně složitější motor.

      Takže jestli jsem si dřív pořizoval ojetá auta, u motoru TDI a TSI bych už do ojetého nešel. Riziko drahé opravy je tam příliš vysoké.

Napsat komentář