Automobilka Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi zahájila výrobu nových benzínových motorů. Výrobní kapacity motoru EA211 ve variantách 1,2 TSI a 1,4 TSI činí maximálně 2200 vozů denně. Tyto agregáty s přímým vstřikováním se budou montovat primárně do modelů značek Škoda, dále pak také do vozů Audi, Seat a VW. Výhody nových motorů je nižší hmotnost, spotřeba i emise.
foto: Škoda Auto
„Pokračujeme v rozšiřování našich kapacit pro výrobu motorů a převodovek,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast výroby a logistiky. „Výroba motorů řady EA211 posílí naši výrobní základnu v České republice a podtrhuje důležitou roli produkce společnosti Škoda Auto pro koncern Volkswagen.“
Pro odpovědné nakládání s přírodními zdroji v rámci trvale udržitelné mobility jsou optimalizované spalovací motory velice důležité. Proto byly vyvinuty zcela nové generace benzínových a naftových motorů, které se budou postupně objevovat v paletě modelů koncernu Volkswagen.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Koncernová řada motorů EA211 zahrnuje celkem čtyři varianty tří- a čtyřválcových motorů o zdvihovém objemu 1,0 až 1,6 litru. Čtyřválce TSI, využívající čtyřventilovou technologii, určují nové standardy v energetické účinnosti, odlehčenou konstrukcí a výkonem.
Nižší vnitřní tření, snížená vlastní hmotnost a optimalizovaný teplotní management výrazně snižují spotřebu a emise. Zkratka TSI (Turbocharged Stratified Injection) je speciální typ přímého vstřikování paliva a stlačování směsi benzínu a vzduchu pomocí turbodmychadla.
Zahájení výroby motorů generace EA211 ve variantách o zdvihovém objemu 1,2 a 1,4 litru je už druhým náběhem ve výrobě agregátu společnosti Škoda v rozmezí několika týdnů. Od října vyrábí závod ve Vrchlabí dvojspojkovou převodovku DQ200 pro koncern Volkswagen.
Kapacita činí v současné době 1.000 převodovek denně. Do poloviny roku 2013 bude závod vyrábět až 1.500 převodovek denně.
Rozšiřování výroby agregátů je součástí rozsáhlého investičního programu společnosti Škoda Auto v České republice. Do něj patří také rozšiřování vývojových kapacit. Automobilka v současné době rozšiřuje své technologické a vývojové centrum v Česaně, v blízkosti hlavního sídla společnosti v Mladé Boleslavi.
Do stavby 21 nových zkušeben motorů a komponent investuje společnosti více než 34 milionů euro – je to jedna z největších investic v oblasti vývoje, kterou jsou v současné době v České republice realizovány.
Koncem července 2012 bylo v Mladé Boleslavi otevřeno nové ‚Lean Centrum’ – centrum pro školení zaměstnanců a dodavatelů na optimalizaci procesů ve výrobě a administrativě. V polovině září byl zahájen provoz nového IT-centra značky.
Škoda v současné době navíc v Mladé Boleslavi rozšiřuje Škoda Parts Centrum pro distribuci dílů a příslušenství. Koncem listopadu pak bylo znovu otevřeno kompletně modernizované Škoda MUZEUM.
Zajímavý tříválcový
Zajímavý tříválcový motor 1L MPI má cítígo. Kde je řízené časování sacích ventilů a jede překvapivě dobře.
Táhne i v otáčkách.
Kdyby tohle dali na motor HTP (Horst Titan Power) tak to by bylo mnohem lepší svezení i bez turba .Taky by to chtělo upravit převodové poměry v převodovce. Nebo přidat 6-ku.
hmm… tak jsme zase
hmm… tak jsme zase pokročily v republice dopředu, všude jinde staví auta na elektřinu a seriově ( nebo s neší serii ) jen tady se plácáme jak neandrtálci po ramenou že máme motor který obsahuje technologii co je již přes deset let známa a vydáváme to za skvělý modernizační počin, a ještě je tu tlupa ovcí co těm troubům na to skočí
kdyby řekli vytvořiy jsme levný elektromotor a k nim progresivní baterie, poblahopřeji takhle…
máme složitý a na opravy drahý motor kde s každým prdem se musí do specialky, se spoustou hejblátek a udělátek se spoustou pohyblívých dílů jenž u motoru jdou do stovek kusu dílů na jeden motor, a půlku těch věcí budem vozit s číny, japonska a td, místo aby navrhl lehký elektromotor jenž standartně obsahuje tak 5 součástek a z toho pouze jednu co se točí, a který by mohli celý vyrobit zde
fakt uspěch, ted už jen dotyčným “ vynálezcům “ dá statní ceny za inovaci
TSI motory jedou velmi dobre
TSI motory jedou velmi dobre ale jsou hodne zranitelne a citlive na kvalitu (cenu) benzinu a opravy jsou vzdy v 10kach tisic :-(. Radsi klasicky diesel.
Ano, u dieselu už ty opravy
Ano, u dieselu už ty opravy mohou přesáhnout desítky tisíc a skončit v statisících:). Joudo, najdi si ceny součástí palivové a výfukové (např. DPF) soustavy u těhle motorů a pak u dieselů.
Mam Felicii 1,9D, 350.000km,
Mam Felicii 1,9D, 350.000km, 15let a jedine co menim je olej (neztrati se ani kapka behem cyklu 20.000km). Beru naftu vsude kde je levna – spotreba 4,5 – 5,5l. Tak kdo je jouda?
prispevek predtim asi chtel
prispevek predtim asi chtel rict, ze ve srovnani s TDI je TSI o neco levnejsi na opravy. Je jasne, ze motory 1,2 HTP a 1,9D jsou opravdu bezudrzbove, kdyz nemaji turbo a pri normalnim jezdeni najedou mraky km.
Taky jsem mel 1,9D se skoro 400tis.km bez problemu. Ale ted jezdim elektro a zatim taky bez problemu a nekdy i zadarmo 🙂
TY, protože takový diesel,
TY, protože takový diesel, už nikde nekoupíš.
TSI motor má vyšší
TSI motor má vyšší účinnost.
Turbo u vstřikování se projeví vyšší účinností = menší spotřebou. Jenže je to také výrazně složitější motor.
Takže jestli jsem si dřív pořizoval ojetá auta, u motoru TDI a TSI bych už do ojetého nešel. Riziko drahé opravy je tam příliš vysoké.