U příležitosti zahájení autosalonu v Ženevě potvrdila automobilka Tesla Motors to, co už čtenáři Hybrid.cz dávno vědí: mohutnou expanzi v Evropě. Během letošního roku zde americký výrobce elektromobilů otevře více než 30 servisních a obchodních center.
foto: Tesla Motors
Všechno, co dnes automobilka Tesla Motors u příležitosti zahájení autosalonu Ženeva 2014 zveřejnila v nové tiskové zprávě jsou staré informace. Elon Musk, šéf firmy, a další vysocí manažeři, je postupně rozhlásili už během své nedávné tour po Evropě.
Je nicméně příjemné vědět, že to Tesla s Evropou myslí vážně. Už do konce letošního roku bude díky síti rychlodobíjecích stanic Supercharger možné cestovat prakticky po celé Evropě zcela zdarma. Dnes jich funguje 14, především ve Skandinávii, Švýcarsku a Německu.
Zároveň se brzy dočkají obyvatelé Velké Británie své verze elektromobilu Tesla Model S s pravostranným řízením.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Giga-továrna Tesly: podrobnosti
Tesla očekává, že do konce roku 2014 budou prodeje elektromobilů Tesla Model S v Evropě a Asii dohromady vyšší, než prodeje v Severní Americe. Tomu ostatně odpovídá i sestupný trend počtu dodaných aut na „domácí trh“ v Kalifornii. Od prvního čtvrtletí 2014 jde o pokles v desítkách procent.
Tesla celkově za rok 2013 dodala 22 477 elektromobilů Tesla Model S. Ty si napříč automobilovým světěm získávají jedno ocenění za druhým. Jen těsně elektromobilu aktuálně uniklo evropské ocenění Car of the Year 2014 (Auto roku 2014), vyhlášené těsně před začátkem autosalonu v Ženevě.
Na rok 2017 chystá automobilka Tesla Motors uvedení „lidového“ levného elektromobilu Tesla Model E s cenou do $35 000 (bez dotací). Do té doby chce vybudovat gigantickou továrnu na lithium-iontové batere, které jsou kritickou komponentou pro spuštění velkovýroby plně elektrických aut.
Perspektiva. Cena celkem
Perspektiva. Cena celkem slušná na tak výkonné auto. Otázka je jak dlouho budou sloužit baterie a jak drahá bude výměna. Jinak to je kosmos. Supercharger – místo srazu fanoušků Tesly. 😀
Já hlavně doufám, že
Já hlavně doufám, že vyjdou plány na továrnu Tesly v České republice. Pracovní místa, technologie, Superchargery… To by se z ČR mohlo stát pro Teslu druhé Norsko. A navíc ČR je celkem dost orientovaná na automobilový průmysl… Prostě samé výhody
Nechápu, že je česká
Nechápu, že je česká Tesla nezažalovala za značku.
Nezažalovala, ale nějaká
Nezažalovala, ale nějaká dohoda nejspíš existuje.
Takže z toho vyplývá, že
Takže z toho vyplývá, že prodeje v Kalifornii padají? Hmm, čímpak to?…
Všichni Kaliforňané už
Všichni Kaliforňané už svoji Teslu mají a další nebudou potřebovat dalších 10 let 🙂
Hmm, to pak nevím, jak se
Hmm, to pak nevím, jak se tedy Tesle podaří plnit svoje prodejní plány, když už teď jí prodeje klesají.
Ale ony prodeje neklesají,
Ale ony prodeje neklesají, ale neustále stoupají.
Prodeje klesají doma,
Prodeje klesají doma, protože tam už každý, kdo Teslu chtěl, má. Ale obecně prodeje stoupají, tesla porad má, kam expandovat takže bych to viděl tak, že prodeje světově jeste dlouho klesat nebudou.
Sestupný trend nutně
Sestupný trend nutně neznamená klesání prodejů
To je přece jasné, vždyť
To je přece jasné, vždyť v té první vlně šlo o uspokojení nakumulovaných předobjednávek za období několika měsíců až let. To samé jako extrémní počáteční prodeje v Norsku, kdy se Sko stalo na nějakou dobu nejprodávanějším autem vůbec. Ale z toho nejde dělat statistiku, stejně jak z front před uvedením nového iPhonu nebo Pĺaystationu a čekat, že ty fronty se budou stát celou dobu prodeje.