Toyota zvýší výrobu modelu Yaris Hybrid

Zatímco Honda své hybridy z evropského trhu stahuje, konkurenční Toyota naopak musí zvyšovat výrobu k uspokojení rostoucí poptávky. Podle britského magazínu TheGreenCarWebsite se výroba Yarisů i Yaris Hybridů ve francouzské továrně zvýší na 220 000 kusů ročně.

V červenci 2011 sjela z výrobní linky továrny Toyota ve francouzském Valenciennes první Toyota Yaris třetí generace. Od té doby si tohle malé úsporné auto, dostupné také ve verzi Hybrid, získává obrovskou popularitu – zejména v Evropě.

Potvrzují to i aktuální plány automobilky Toyota na navýšení výrobní kapacity francouzské továrny o 15 % na více než 220 000 kusů ročně. Bude to znamenat zvýšení počtu výrobních zaměstnanců o 500 na celkem více než 4000 lidí.

Toyota Yaris Hybrid Toyota Yaris Hybrid Toyota Yaris Hybrid

Toyota Yaris Hybrid patří, i podle potvrzení z české Toyoty, v současné době k nejoblíbenějším hybridním modelům. Může za to především zajímavá cenová nabídka, kdy pětidveřovou HSD verzi je u nás možné koupit za cenu jen o 15 000 Kč vyšší než kolik stojí stejná dieselová (1,4l D4-D 90 DPF).

Nejlevnější Toyota Yaris třetí generace stojí 244 900 Kč, jde o třídveřovou verzi s 1,0l VVT-i benzinovým motorem a pětistupňovou manuální převodovkou. Po vyklizení pozic Hondou bude mít Toyota další prostor pro růst.

5 Comments on “Toyota zvýší výrobu modelu Yaris Hybrid”

  1. Yaris HSD má 55kW benzin +
    Yaris HSD má 55kW benzin + 60kW elektromotor. Celkem 73kW, protože baterka víc než 19kW (a to stejně jen krátkodobě)nedá!
    Tedy 55+19=73.

    Obdobně Prius má 73kW benzin + 60kW elektromotor. Celkem 100kW, protože baterka víc než 27kW (a to stejně jen krátkodobě)nedá! Tedy 73+27=100.

    Zajímalo by mě, proč tak velké výkony elektromotorů. Možná pro rekuperaci, ale to asi baterka taky nepochytá…

    Jedině že by účinnost rekuperace byla hodně malá.
    Kolik si myslíte že je účinnost rekuperace? Já bych typoval, že to bude méně neř 50%.
    Díky za názory.

    1. Instalovaný vysoký výkon
      Instalovaný vysoký výkon elektromotorů je kvůli konstrukci systému Toyota Hybrid Synergy Drive (HSD). Tento hybridní systém nemá v popisu funkcí pouze výkon dodávat a rekuperovat, ale současně nahrazuje celou převodovku se spojkou. Systém zajišťuje jak ideální otáčky spalovacího motoru bez skokových změn, tak i plynulé rozjezdy.
      Tento systém se skládá, jestli to dobře chápu, ze spalovacího motoru, 2 elektromotorů a planetové převodovky.
      Planetová převodovka (princip např. na wikipedií, youtube) má 2 vstupy (spalovací motor a elektromotor/generator 1) a jeden výstup (elektromotor/generátor 2 společně s větví jdoucí k diferenciálu a kolům).
      Planetová převodovka sčítá a odečítá úhlové rychlosti od všech vstupů a výstupů, aby zajistila požadovanou rychlost vozidla a otáčky spalovacího motoru.
      Proto je instalovaný výkon elektromotorů větší, než maximální výkon vozidla.
      Demonstrovat to může situace, kdy el.motor 1 odebírá 20kW (tj. generátorový režim) které posílá do el.motoru 2, který navíc dostává 20kw z akumulátoru =>el. motor 2 má výkon 40kw.

      Pro pochopení systému doporučuji na google nebo na youtube vyhledat Toyota HSD a prohlédnout si schémata nebo animace principu funkce systému.

      1. Systém samozřejmě znám.
        Systém samozřejmě znám. Neznám však (bohužel!) detailní řízení HSD pro různé rychlosti a výkony. Ale i tak díky.

        Píšete:Demonstrovat to může situace, kdy el.motor 1 odebírá 20kW (tj. generátorový režim) které posílá do el.motoru 2, který navíc dostává 20kw z akumulátoru =>el. motor 2 má výkon 40kw.
        Tak toto se mi zdá úplně mimo. Takto to podle mě nefunguje. To bychom hodně plýtvali energií. Když tak vložte nějaký odkaz, kde je to takto popsáno.

Napsat komentář