Nový čínský majitel chce znovu začít vyrábět hybridy Fisker Karma

Osud automobilky Fisker Automotive nabírá nečekané zákruty. V aukci totiž její zbankrotované torzo odkoupila čínská společnost Wanxiang, největší čínský výrobce automobilových komponent. Ta už vlastní i výrobce baterií A123 Systems, který také zbankrotoval – a který dodával baterie právě pro Fisker.

Vypořádání aukce zbankrotované automobilky Fisker Automotive bude trvat minimálně dva měsíce. Čínská společnost Wanxiang zaplatila $149 mil., v přepočtu asi 3 mld. korun. Podle vyjádření zástupců čínské firmy pro dením The Boston Globe by měla být výroba plug-in hybridů Fisker Karma co nejdříve obnovena.

Během následujících 30 až 60 dnů se tedy Číňané budou pravděpodobně snažit znovu zprovoznit své výrobní linky tak, aby výroba aut mohla opět co nejrychleji začít. Otázkou ale je kde by se vlastně vozy měly vyrábět.

Fisker je totiž dříve nechával na zakázku (a draze) vyrábět v továrně společnosti Valmet ve Finsku. Wanxiang se ale už dříve nechal slyšet, že pokud se mu aukci podaří vyhrát, rád by rozeběhl výrobu aut značky Fisker v .

V Delawaru má Fisker k dispozici prázdnou továrnu, kterou koupil od tehdy taktéž krachujících General Motors v roce 2009. Její zařízení pro výrobu by ale trvat zcela jistě déle než jeden až dva měsíce – spíše rok a víc.

Deklarovaný zájem na obnovení výroby Karmy nás ale trochu mate. Už před krachem firmy Fisker Automotive byl o její plug-in hybridy Karma značně omezený zájem. Doufají Číňané, že více než rok po ukončení výroby bude zájem rázem vyšší?

Napsat komentář