Prodej nových osobních vozů na LPG vloni oproti roku 2012 vzrostl o více jak čtvrtinu. Růst zaznamenala také poptávka po automobilech na hybridní pohon. Vyplývá to ze statistik nově registrovaných vozidel Sdružení dovozců automobilů.
foto: Jan Horčík pro Hybrid.cz
TISKOVÁ ZPRÁVA
Zkapalněný ropný plyn (LPG) tak zůstává nejrozšířenějším alternativním palivem v Česku. Na tento pohon u nás jezdí přes 200 tisíc automobilů. Sílící zájem o LPG potvrzují také rostoucí prodeje firmy Flaga, největšího dodavatele tohoto paliva v Česku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Opel Adam LPG ecoFlex – dojezd až 1200 km
„Výrazný růst prodejů LPG jsme zaznamenali především v druhé polovině roku 2013, meziročně v tomto období tržby vzrostly o 42 %,“ uvádí obchodní ředitel společnosti Flaga, Ľubomír Žiak. Podle něj stojí za rostoucí oblibou zkapalněného ropného plynu mezi motoristy především vysoké ceny benzínu a nafty.
„Cena přestavby na LPG se u vozů se 4 válci pohybuje v průměru okolo 25 000 korun. Při aktuální úspoře s LPG oproti benzínu, která momentálně vychází zhruba 0,9 Kč na kilometr, se investice vrátí po 28 000 ujetých kilometrech,“ upřesňuje Žiak a dodává, že při pohonu LPG se také výrazně snižuje vznik škodlivých emisí. Oproti ostatním alternativním pohonům je jednoznačnou výhodou LPG hustá síť čerpacích stanic v Česku i zahraničí.
Nově registrované osobní automobily dle paliv v ČR v letech 2012 a 2013 | |||
---|---|---|---|
Palivo | 2013 (ks) | 2012 (ks) | Meziroční rozdíl |
Benzin | 91 389 | 97 067 | -5,85 % |
Nafta | 69 746 | 72 012 | -3,15% |
LPG | 647 | 514 | +25,88% |
Hybrid | 438 | 362 | +20,99 % |
CNG | 379 | 470 | -19,36 % |
E85 | 106 | 588 | -81,97 % |
Elektromobil | 37 | 89 | -58,43 % |
Zdroj: SDA
Růst poptávky po vozech na LPG Flaga očekává i v tomto roce, a to také mezi podnikateli a u firemních flotil. „Firmy nevyužívají pouze osobní vozy na LPG. Poptávka roste i v oborech stavebnictví a dopravy, kde se kromě klasických přestaveb benzínových motorů začíná osvědčovat novinka Dieselgas. Ta kombinuje naftový pohon s LPG a vyplatí se především u nákladních vozidel,“ vysvětluje Ľubomír Žiak.
Systém Dieselgas během provozu vstřikuje do sání motoru řízené dávky LPG, drahá nafta je tak z 20 % nahrazena levnějším palivem, čímž se snižují náklady na provoz. Systém má navíc pozitivní vliv na chod motoru, roste jeho životnost a prodlužují se intervaly servisních prohlídek.
Pokles dieselů mě
Pokles dieselů mě nepřekvapil, jsem vlastně rád. Překvapil mě počet aut na E85 myslím to, že jich v roce 2012 bylo tolik. Možná by nebylo špatné uvést do statistik, co je přestavba a co nově koupený vůz. Protože právě u E85 bych hádal spíše na přestavbu než nový vůz.
nově zaregistrovaný může
nově zaregistrovaný může být i ze zahraničí dovezený starší vůz