Čistě elektrické Audi s dojezdem 700 km od roku 2015?

Zdá se to být naprosto neuvěřitelné, ale Audi by údajně někdy po roce 2015 chtělo uvést na trh elektromobil Q8 e-tron, který by mohl nabídnout dojezd na jedno nabití až 700 km. Alespoň to tvrdí magazín AutoBild.de. Má se bát?

Bude takhle nějak vypadat Q8 e-tron?
foto: Audi

Elektromobil Audi Q8 e-tron by mohl mít stylistické rysy podobné jako A6 Avant, tedy kombi s vysokou pozicí za volantem. Konkuroval by tak Modelu X, který slibuje Tesla už na konec tohoto roku. Podobně jako , i Audi Q8 e-tron bude mít náhon na všechna kola.

Zatímco u Modelu X očekáváme americkou cenu začínající na více než $70 000 a se vším doplňkovým vybavením okolo $120 000, Q8 e-tron by měl začínat na $130 000. Zdá se, že vyšší dojez bude znamenat také odpovídající cenu.

Poté co Audi několikrát zrušilo a znovu obnovilo vývoj elektrického sporťáku Audi R8 e-tron, by se Q8 e-tron mohl stát dalším přírůstkem do rodiny elektromobilů řady e-tron. Kromě toho také Audi chystá model A3 e-tron, který bude nabízen ve formě plug-in hybridu s dojezdem na elektřinu asi 50 km.

Zda se však elektrické Q8 někdy dočkáme, zatím vůbec není jisté a rok 2015 je nutno brát s rezervou. Doufejme tedy, že skutečný prototyp se objeví na autosalonech co nevidět.

24 Comments on “Čistě elektrické Audi s dojezdem 700 km od roku 2015?”

  1. Tesle vyraba baterky
    Tesle vyraba baterky Panasonic s hustotou 3,1. Už dnes Panasonic tvrdi, že by vedel seriovo vyrabat s hustotou 3,7 a vraj do roka preskočia na 4,1.

    To by znamenalo nárast hustoty o cca 30% a pri rovnako velkých baterkách by tesle stupol dojazd zo 470 na 610km.

    Samozrejme komerčne sa im to ešte neoplati menit, vyhodnejšie robiť baterky s 3,1 ktore su lacnejšie a je o ne zaújem, tak prečo to meniť. Konkurencia pekne buvinka.

    Ale novy model E (alebo C) by už podla mna mal mať tuto navyšenu hustotu v roku 2017 a teda aj je realny dojazd 300km pri polovičných baterkách. Samozrejme pri nižšom výkone by to mohlo ešte narásť a ktovie či baterky budú polovičné, možno aj 60-70% a teda verím že dojazd bude cez 350 až 400km za cenu okolo 35tis Eur….to už bude autičko pre mna 🙂

    V každom prípade, som presvedčený že v tom čase už budu aj ine automobilky vyrabať auta s dojazdom na elektriku okolo 500km a za tu cenu 130 tis. Eur kludne aj 700km.

      1. Dle mých informací se to
        Dle mých informací se to má s baterkami následovně:

        1) v roce 2009 ohlásil Panasonic, že maká na článcích 3,4Ah/12Wh a 4Ah/13,6Wh, přičemž 3,4Ah půjdou do masové produkce v Q1 2012 a 4Ah je následují v Q2 2013.
        2) v roce 2012 skutečně přišli na trh 3,4Ah/12Wh články označené NCR18650B pro spotřební elektroniku a tyto články s několika úpravami používá Tesla v obou verzích modelu S.
        3) články 4Ah/13,6Wh dosud nikdo neviděl a dle zvěstí se je prý nedaří vyrábět dostatečně levně = patrně slepá kolej
        4) JB Straubel v jedné prezentaci uveřejnil informaci, že Tesla počítá až do roku 2020 „pouze“ s články 12Wh.

        Co si z toho odnáším já:

        – technologie NCA narazila na nečekané problémy při přechodu z grafitové anody na slitinu křemíku a tudy zřejmě cesta nepovede.
        – vzhledem k nebývalému „tichu po pěšině“ od Panasonicu min. do roku 2015 zůstaneme na současných 12Wh.
        – Tesla Model E/C bude zcela jistě postaven na stejných článcích jako Model S.

        Co se týče Audi, tak ti pravděpodobně počítají s novými Li-S články, které se již dostali do použitelné fáze.

        1. a jakou to ma souvislost s
          a jakou to ma souvislost s mym prohlasenim ze tech slibu „bylo a jeste bude…“ ? 🙂

          Jinak co se tyce tech Li-S baterii, ktere zminujete, tak ty zminoval i JB, ale s tim ze maji jeste nejake nedostatky, ale pokud by se povedly vyresit, tak budou znamenat velke cenove slevneni, coz by bylo super.

          A jeste to uverejneni informace, ze az do roku 2020 pocitaji pouze s clanky 12Wh jsem z dane prezentace pochopil o dost jinak… Pouze ukazoval jaka bude spotreba baterii v roce 2019 a jake mnozstvi bude Tesla potrebovat, nikde jsem tam neslysel, ze maji v planu skoro 10 let nemenit technologii…
          Dokonce se tam pise „12Wh equivalent cells“, coz znamena mnozstvi kdyby se technologie clanku nezmenila… Ale pokud jste mel na mysli jinou prezentaci, tak sem s ni 🙂

          1. špatné řazení odkazů?
            špatné řazení odkazů? 🙂

            Li-S už jsem na popud kolegy zde na fóru viděl min od dvou výrobců v produkční verzi, viděl jsem jejich rádoby datasheet a viděl jsem jakousi cyklickou životnost a 500cyklů to zdá se umí. Tyto Li-S v současné době umí už zajímavou hmotnostní hustotu uložené energie cca 350Wh/kg (NCR cca 250Wh/kg) a výhled je někde k 600Wh/kg „v dohledné době“, ale objemová hustota je dosud poměrně špatná cca 320Wh/l (NCR cca 680Wh/l), mimo jiné i proto, že nominální napětí Li-S článku je cca 2,2V.

            O těch Li-S píšu jen proto, že o 18650 NCA s více jak 12Wh jsem nenašel vůbec nic a nechápu důvod proč by se tím Panasonic(potažmo i Tesla) nechlubil, kdyby je už měl. Tím jsem nechtěl říct, že Tesla nechce měnit technologii, ale prostě se mi osobně zdá, že nemají za co. Takže bych byl velice potěšen dostat odkaz na prezentaci, ideálně datasheet o nějakém pokroku. Přeci jen 12Wh umíme již cca 4roky vyrobit a 2roky jedou v masové produkci.

            Mimochodem konkrétně do Modelu E/C (pokud bych ho měl navrhovat já 🙂 bych se soustředil na vyzkoušenou a zavedenou technologii a tedy nic neměnil, pokud to nebude extra výhodné. Model E/C bude mít určitě menší rozvor, takže bych „jen“ vypustil jedno ze 7polí stávající bateriové krabice, což mi dá asi o 30cm menší rozvor a místo stávajících 16konzerv s články se jich tam vejde 14ks což odpovídá cca 75kWh(konzervy z 85kWh) nebo 52kWh(konzervy z 60kW) a právě těch 52kWh se mi zdá optimálních pro Model C/E nikoliv z hlediska možností, ale z hlediska té ohlášené ceny.

  2. To je pro nas fanousky
    To je pro nas fanousky elektromobilu vynikajici zprava, ale musime zminit jedno. Mame nekolik fabrik, ktere tu vyrabi soucastky do automobilu pouzivajici fosini paliva…vyfuky, cerpadla apod. Zkrachovalo by nekolik fabrik….pokud by nezačali vyrabet veci tykajici se elektromobilu…i kdyz ted to neni na poradu dne, ale v prubehu 10 az 20 let urcite…..

    1. s tymto uvazovanim dotujeme
      s tymto uvazovanim dotujeme dodnes tovarne na kotle pre parne lokomotivy, len aby nebodaj neskrachovali. to je skratka zivot, ludia sa prestanu bat mozno pri zavedeni nepodmieneneho zakladneho prijmu, ak vobec zmenia financny system, ale naco malovat certa na stenu ? 🙂

    1. určite tak ako pri
      určite tak ako pri globálnom otepľovaní sa zrazu začnú vynárať vedecké štúdie, ktoré budú hovoriť o tom ako elektrické autá sú oveľa škodlivejšie ako benzínové. V USA už viac ako 23% ľudí verí, že globálne otepľovanie nie je a to číslo stúpa úmerne tomu ako stúpa ich produkcie ropy a zemného plynu.

  3. Držím palce. Ak by to bolo
    Držím palce. Ak by to bolo čisto elektrické auto, tak by muselo mať batériu na tých 700 km minimálne na úrovni 160 kWh. To aj keby mali batérie o 30-40% ľahšie ako Model S dnes, tak sú na hmotnosti 600kg len za baterku. To by musela byť karoséria z karbónu a len niečo málo hliníku. Za tých 130.000 EUR by to bola ešte nízka cena.
    Ja by to tipujem na plugin hybrid.

    1. Prijde mi, ze to hodne
      Prijde mi, ze to hodne nadhodnocujete. Tesla ma 85kwh a ujedete s ni 500 km, takze s Vasimi 160kWh by auto ujelo cca 1000km. Ale to uz by bylo hezky.

      Na 700 km by podle me stacilo kolem 120-130 kwh tech baterii co ma Tesla co se vyrabi dnes.
      Ale jeste bych zapocital nejaky vyvoj, protoze to urcite Audi za 1 rok ani nevystavi koncept, to proste nestihne a uz vubec nestihne to uvest do vyroby, takze bych se nebal ze driv jak za 3 roky se tu neobjevi. Ale to jedine v tom pripade, ze uz alepson nejaky koncept Audi ma.

      A za 3 roky muze vyvoj baterii zase o kousek pokrocit, takze by mohlo na 700km staci opravdu tech 120kWh s klidem i s topenim a klimatizaci. 🙂
      A to uz neni zadna nerealna hodnota, rekl bych jen normalni evoluce. Zadne prekvapeni.

      1. realne data su +-207 km pri
        realne data su +-207 km pri 60kWh a +-370 km pri 85kWh za okolnosti najdenych na yt od ich majitelov (kurenie, mierna zima, zatazene auto, s odstupom casu).

        takze je tu nepomer 3,45 ku 4,35 v prospech vyssej kapacity.

        preto ak budem pocitat 5 * 120, dostanem odhad realneho dojazdu 600 km. pri 4,35 je to 522 km.

        predpokladam ze ten koeficient nemozem navysovat do nekonecna, tak odhadom 5* pre 160 kWh, dostanem 800 km realneho dojazdu.

        takze uz 120 kWh akumulator je teda velmi vhodny, a vodic nemusi byt opatrny v planovani, pokial by bola kazdych 50 km rychlonabijacka 🙂

        1. Zajimavy vypocet, je pravda,
          Zajimavy vypocet, je pravda, ze ja jsem tech 500 km na 85 kWh baterku taky prestrelil. To je pri hodne usporne jizde.
          A pri normalni jizde to vychazi tech 370 km.

          Takze jsme dospeli ke stejne hodnote 120-130 kWh baterka by uz byla uplne idealni pro rodinne auto.

          A taky doufam, ze za 3 roky uz opet trochu postoupi vyvoj a baterie se zmensi. Krasne je to videt na mobilnich telefonech, kde kazdy novy model, ktery vychazi kazdy rok ma stale velmi podobnou velikost baterie, ale kapacita je vyssi.

          Pred cca 5 lety byly baterie do mobilu s kapacitou 900mAh luxus, a dnes jsou baterie o podobne velikosti cca na 3000mAh :-)))

          1. s tou hustotou, to sa mi
            s tou hustotou, to sa mi nezda, skor to len lepsie poskladali a natlacili do puzdra. tie chemicke prvky uz viac stlacitelne nie su a hustota energie stupne asi len o kusok, nejakymi figlami ala nano, drahe kovy a kto vie. tiez som videl rozne fake Ni baterie ktore realne nic nevydrzali a bol to skor taky prepocet cinskou konstantou :o)

            bud lion alebo nieco ine z coho tecie prud, zlacnie, alebo sa stane zazrak. vzhladom k tomu kolko vodika sa v sucastnosti spali do vetra, lebo ho neuskladnuju, a je to dobra alternativa menej efektivneho uskladnenia s lepsou dlhodobou trvacnostou, ak si to robis zo slnka a vetra sam, zda sa mi ze to bude prave kombinacia vodika a cca +- Li akumulatora, ak sa nieco vobec zmeni este za naseho zivota, alebo najskor za +-20 rokov v nasich koncinach, dost velka cast sveta omnoho omnoho neskor.

      2. 500 km prejdete len ak máte
        500 km prejdete len ak máte ustálenú rýchlosť 88km/hod. Reálne vodiči Tesly majú spotrebu 0,4 kWh na míľu, čo je 0,25 kWh na km. Podľa toho na 700 km potrebujete 175 kWh. Elektrický motor má pomerne vysokú účinnosť v reále 80- 90%. Tam sa veľmi zlepšovať nedá. Vývoj batérii môže pomôcť v tom, že na rovnaké množstvo uskladnenej energie potrebujete nižšiu hmotnosť a menej peňazí. Q8 ak chce konkurovať Modelu X musí byť väčšie ako Tesla Model S, takže na rovnaké množstvo energie prejdete menej km. Audi by muselo o necelé 2 roky mať niečo čo má 2 x takú energetickú hustotu ako Tesla dnes. Mne sa to zdá nepravdepodobné, ale ak áno tak pre nás všetkých lepšie.
        Oveľa pravdepodobnejšie je, že tam dajú plug in hybrib s baterkou max 20 kWh. Otázkou je prečo by niekto platil 2 násobnú cenu oproti bežnej Q8 Nemusí to byť zlé riešenie, ale na model X sa podľa mňa v pomere cena/výkon chytať nebude.
        Ja audi a VW držím palce – Slovensko a Čechy budú mať určite viac z toho ak by boli oni priekopníkmi v elektrických autách, priamo alebo nepriamo zamestnávajú desaťtisíce ľudí. Obávam sa však, že to tak nie je.

          1. ďakujem za opravu.
            ďakujem za opravu. Vychádzal som z údajov na teslamotorsclub.com. Aká spotreba je pri 140-150 km/hod? Bol po ceste už aj nejaký supercharger, alebo ste nabíjanie riešili ináč?
            0,225 kWh/km by pre 700km stále bolo okolo 155 kWh, čo kvôli hmotnosti podľa mňa nebude mať ani nasledujúca Tesla Model S. Oveľa väčší zmysel má, podľa mňa, vybudovať viac rýhlo nabíjacích staníc a mamximálnu kapacitu okolo 120 kWh.

            1. Jaka je spotreba pri 140-150
              Jaka je spotreba pri 140-150 km/h nevim presne, nejeli jsme po Nemecke dalnici 🙁
              Jinak nejblizsi SuperCharger byl pres 500km daleko, takze to zatim taky moc nepripada do uvahy. Tak jen doufam, ze do konce roku se to zlepsi (Tesla chysta dost velkou sit v zapadni Evrope) a pak budu moci podat lepsi informace, treba z nejakeho vyletu napric zapadni Evropou…

Napsat komentář