Tesla Model S: bezpečně hořící auto

Zatímco nehody běžných aut při kterých vozidlo vzplane prakticky nikoho nevzrušují, každý plamínek související nějak s elektromobilitou by podle všeho měla zkoumat minimálně . Výjimkou není ani aktuální nehoda elektromobilu Tesla Model S nedaleko Seattlu.

Tesla Model S v ohni
foto: YouTube

Oficiální příčinou nehody byl podle řidiče náraz jedoucího Modelu S do „velkého kovového objektu uprostřed silnice“ (jako třeba… Optimus Prime?). Auto se následně začalo chovat podivně a signalizovat problém, takže řidič sjel ke krajnici a zastavil.

Z videa to tedy na nějakou krajnici moc nevypadá, stejně tak není na silnici ani patrný objekt do kterého mohlo auto narazit. Je ale patrné poškození přední části. Následně tedy řídič auto opustil, načež vzplála přední část vozu.

Oheň s obtížemi museli hasit místní hasiči. Celá kauza je zejména na amerických serverech opět silně medializována, a to tak silně, že to způsobilo pokles (podle některých už tak silně nadhodnocených) akcií Tesla Motors o šest procent.

Tesla v oficiálním prohlášení, vydaném takřka bez prodlení, zdůraznila, že oheň nikdy nedosáhl do kabiny řidiče a především nebyl při nehodě nikdo zraněn.

Vzhledem k aktuálnímu odstavení americké vlády od financí je nepravděpodobné, že bude nehodu vyšetřovat , což by jinak byl běžný postup.

16 Comments on “Tesla Model S: bezpečně hořící auto”

  1. Neexistuje ziadne volne
    Neexistuje ziadne volne lithium v Li-ion baterie pretoze tie clanky su zalozene na interkalacii Li+ do a von z struktury. Preto aj TESLA odporuca hasit clanky vodou a to hlavne z dovodu ochladzovania modulov za ucelom zabranenia rozpadu katodovej aktivnej hmoty a odvadzania plynnych produktov reakcie/tepelneho rozpadu elektrolytu. Hlavny produkt rozkladu je plyn PF5 plus ak je pristupna vlhkost/voda tak to HF, POF3 v plynnej faze. Pouzite rozpustadla EC, DMC…. nie su tak problematicke ako produkty rozpadu Li soli a to co by sa stalo keby sa z katody uvolnil kyslik LFP ma exo pik na 360°C plus tam je 20um al folie ktory vela na exo-reakciu netreba.

    Vseobecne Vam staci pozriet sa na farbu plamenov a je vam jasne co tam hori – plasty.

    Velmi zavadzajuce su aj marketingove nano-vlakenne bateriove separatory ktore sa prezentuju iks na druhu firmami ako fantasticke pricom vysoku teplotnu odolnost povazuju za POZITIVUM pricom ide o cistu blbost klasicke polymer separatory maju dolezitu funkciu a to je MELT-DOWN pri zvysenej teplote nastava pretavenie porozity separatora a nasledne odstavenie celeho modulu to je podstata bezpecnosti prerusit poskodeny modul na urovnu clanku kde moze byt kludne aj 200 clankov.

  2. „Tesla je
    „Tesla je trapná.“
    Vážený pane Anonyme, trapný jste Vy, stejně jako všichni co tady mluvíte něco o ohni v elektromobilu, bezpečnosti a podobně.

    Kde bych začal:
    1)Pokud vozidlo narazilo do většího předmětu, takového, který by způsobil proražení čehokoliv, první co by bylo, by vyletěly Airbagy (jelikož má Tesla 5 hvězd NCAP, pochybuji, že by selhaly). Poté by řidič rozhodně nemohl kdekoliv v klidu zastavit.
    2)Jestli z vás někdo tady viděl požár jakéhokoliv auta tak víte, že toto je oproti tomu skomírající plamínek. (myslím, že pro některé individua nemá cenu to tady ani rozebírat, natož tak se nad tím pozastavovat).
    3)Jsem slepý. Prosím poraďte. Kde vidíte hasit hasiče vodou? Kde je to napsáno v článku?
    4)O krajnici mám taky trochu jiné představy (u toho přechod pro chodce)

    Takže já to vidím jako jednu obrovskou zbytečně nafukující bublinu, kterou vytvořili zarytí fanatici spalovacích motorů, pro než je všechno naprosto špatně.

  3. TESLA je trapná. Pokud
    TESLA je trapná. Pokud tohle způsobí najetí na nějaký předmět v nízké rychlosti (cca 100km/hod), tak si jistě umíte představit co se stane při nehodě. CNG je proti tomu hodně bezpečné a i ten benzín, kterého jsem se dřív bál. Tohle musí vyřešit a za tu šílenou cenu kolik to auto stojí, tam mobli dát kryt z titanu i karbonu.

    PS: Ten blbec co blábolí něco o 130km/hod a proniknutí nějakého úlomku do spalovacího motoru dost brutálně kecá.

    1. (nějaký předmět v
      (nějaký předmět v nízké rychlosti (cca 100km/hod).Tak ten nějaký předmět muže nadělat stejné ne li větší poškození i u klasických aut.Tesla nemá pohonný agregát v přední partii vozu a ten funguje jako pohlcovač nárazu. Kolize s předmětem v rychlosti 100km/h patří mezi velmi nebezpečné a mnohdy smrtelné .Achylova pata jsou akumulátory zespoda, kdy najetí na předmět může znamenat poškození akuboxu. Co se asi stane s Akciemi až nastane opravdová smrtelná nehoda ?
      Crash test 50 70 90
      http://www.youtube.com/watch?v=OoJqCsHAak8
      Wood Prism breaking through Windshield
      http://www.youtube.com/watch?v=iO2meAhVQ5k
      Flying Object goes through Windshield
      http://www.youtube.com/watch?v=zwA39U0jEiA
      Guy In A Car Accident
      http://www.youtube.com/watch?v=RUUrDeFLB0k
      Tesla Fire Sparks Panic Over Company’s Future
      http://www.youtube.com/watch?v=uFUNPpn4080
      Crash Test Ford Focus 120 mph (190 km/h)
      http://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o
      Nissan 350z crash 300km/h
      http://www.youtube.com/watch?v=xefoiADMiBc

  4. Akcie su nadhodnotene a
    Akcie su nadhodnotene a prave preto takyto vykyv je uplne normalny.

    TESLA potvrdila, ze ohen bol sposobeny bateriou a hasici tiez reportovali, ze pouzitie vody pri haseni len zhorsovalo situaciu, tak nakoniec pouzili chemicke hasivo // celkovo stravili na mieste havarie 2.5hod.

    Som celkom v soku, ze nejaka blbina na dialnici mohla sposobit take poskodenie obalu baterie, ze to skoncilo kompletnym znicenim auta.

    som velky fanusik TESLY a ano, nad bezne horiacimi spalovakmi sa nik ani nepozastavi, ale je treba povedat, ze velkost nadrze je x krat mensia, ako cely mega pol tonovy batery pack umiestneny na celej spodnej casti auta.

    1. U concordu si to nikdo taky
      U concordu si to nikdo taky neuměl představit.

      Takže jen pro představu – energie v plné baterii Tesly S odpovádá asi 7mi litrům benzínu. Zkus je zapálit v běžném autě a uvidíš jak to dopadne.

      A ohledně porušení obalů – při rychlosti 130km/h ti špičatý úlomek železa bez problémů prorazí až do motoru, baterie rozhodně nejdou tak pevné.

      Co mě ovšem zaráží je inteligence amerických hasičů, hasit lithium vodou – to nadělali víc škody oni, než ta baterie sama.

        1. sorry, ale… kde
          sorry, ale… kde zacat..?
          1. Motorova cast? Tesla ma vpredu len kufor. Cize to co horelo boli len plasty. Motor a zosilnovac ma Model S medzi zadnou napravou.
          2. ked si este raz a lepsie pozries to video, tak je tam zretelny jeden vybuch/prsknutie „niecoho“, cize baterie tam tiez do toho plamena „nieco hovorili“.

      1. Tady bych se amerických
        Tady bych se amerických hasičů zastal, ono pokud jim dotyčný na místě neřekne, že jde o elektromobil tak poznat to u stojícího auta „na kterém není cedule jak kráva“ není snadné.

        Nicméně po tom co to zjistili, by již měli být proškolení, že vodu ani pěnové přístroje v žádném případě = je to elektrické zařízení jako každé jiné bez ohledu na to, že tam jsou zrovna lithiové články. Tzn. jedině prášek, nebo jinou speciální chemii.

  5. Tak to je absolutne jasne,
    Tak to je absolutne jasne, ze to budou chtit medializovat a odrazovat od toho…. je jasna, ze ti co vlastni media, zaroven vlastni i automobilky a nikdy nedovolit elektro mobilite v rustu…. kdo to nechape.. proc je to medializovane… at si prehraje projev J F Kennedyho pred svou smrti… pochopi o co gou…. a co se deje.

Napsat komentář