Americká automobilka Tesla Motors letos vyrobí kolem 21 000 elektromobilů Model S. Příští rok chce tento počet zdvojnásobit. Proto se začíná poohlížet po nových subdodavatelích. Klíčovou komponentu: baterie až dosud zajišťoval Panasonic. Brzy přibude Samsung SDI a další.
foto: Tesla Motors
Tesla má v plánu rapidně navyšovat výrobu elektromobilu Model S v následujících měsících a letech. Jedním z hlavních limitujících faktorů jsou v tomto směru subdodavatelé komponent. A ač to zní nepravděpodobně, platí to i pro japonský Panasonic (který mimochodem vlastní část samotné automobilky Tesla Motors).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobily Tesla půjde ovládat hlasem, skrze virtuální brýle Google Glass
Panasonic by nejspíš nezvládl zajistit požadované množství baterií pro budoucí výrobu, a tak se podle insiderů Tesla obrátila na další výrobce, především z Asie. Prvním upsaný má být jihokorejská společnost Samsung SDI. O pozici subdodavatele se ale pochopitelně ucházela i konkurenční LG Chem.
Hovoří se také o tom, že dříve či později bude baterie pro Tesla Motors dodávat také čínská automobilka BYD Auto. Ta sice nemá valný úspěch se svými vlastními osobními elektromobily, zato její elektrobusy jdou na dračku. A technologie baterií podle všeho patří mezi nejvyspělejší.
Samsung SDI už dnes dodává baterie do elektromobilů BMW i3 a Fiat 500e. V současné době údajně probíhá v tandemu Tesla-Samsung SDI intenzivní testování. Dá se čekat, že zvýšený zájem o baterie formátu 18650, které Tesla využívá k sestavování svých battery-packů, přispěje jak ke zlepšení samotné technologie, tak i jejímu dalšímu zlevnění.
Bateria 18650 ma kapacitu
Bateria 18650 ma kapacitu max tych 3000mAh,vazi 45-50g, kolko ich musime pouzit na stavbu 80kWh baterie pre Teslu ? Mne to vychadza na strasne tisice 🙂 Do jednej sa vojde tak +/- 10 watikov, 80 000/10..je tam skutocne 8000 baterii? Alebo zle pocitam?Vie dakto napetie baterie…kolko ich je potom seriovo/paralelne zapojenych?
85kWh verze se údajně
85kWh verze se údajně skládá z přibližně 7000 těchto článků.
Tak to som sa celkom trafil
Tak to som sa celkom trafil :)..Pre bezneho cloveka stoji bateria okolo 5 eur pri odbere 10 a viac kusov. Oni to musia mat sakra lacnejsie 🙂
Tak je to zvlastne, ale ta
Tak je to zvlastne, ale ta cena baterie do Tesly musi byt dako dotovana, trocha som patral po nete a aj pri odbere 500-1000ks sa nedostanete pod 5 eur, Tesla sice odbera 3 miliony baterii tyzdene, ale aj tak..museli by cenu zrazit na cca 1,5-2 eura.To sa mi nezda a ak je to tak, tak tie 20kWh baterie pre bezne elektromobily ako nissan leaf by stali zasa zazracne malo. Tam by stacilo 2000 baterii, aj ked viem ze nissan pouziva ine baterie.20kWh bateria by potom stala 3000-4000 eciek.
No mě to připadá
No mě to připadá reálné. Když odebírají milióny kusů týdně, tak bych řekl, že tu cenu do 2 era dosáhnou.
A když bych počítal cenu 2 eura za článek tak pro baterii pro Nisan Leaf cca 24kwh to vychází na 115 tis Kč, což mi přijde reálná cena.
Tak to je potom leaf pekne
Tak to je potom leaf pekne predrazený 🙂
Kdyby to tak opravdu bylo
Kdyby to tak opravdu bylo tak ano, ale ještě je potřeba si uvědomit, že je to uvažovaná nákupní cena pro automobilku, pouze samotných článků. Teď je ještě musíte setavit, a přidat batery management, který může stát klidně i dalších 50 tis.
Ale i tak souhlas, Leaf je hrozně předražený.
Odpůrci elektromobilů nám vykládají, že baterie dělá polovinu ceny auta, ale kdyby to tak bylo tak by Leaf stál 300 tis. Kč. A to už by byla paráda. To by jim lidi i u nás utrhali ruce i nohy. 🙂
Ja uz roky tvrdim ze
Ja uz roky tvrdim ze elektromobil nema preco byt vyrazne drahsi ako klasicke auto, alektromobil ako leaf by som bral keby stal do 18000 eur.
Baterie elektromobilu Nissan
Baterie elektromobilu Nissan Leaf je postavena jinou technologií než baterie Modelu S, skládá se z řádově menšího počtu větších článků (192). Jde o 48 modulů po 4 článcích.
To ze ma leaf inu bateriu
To ze ma leaf inu bateriu samozrejme viem nic im vsak nebrani pouzit taku technologiu ako tesla, hlavne ak pri tych poctoch to vychadza skutocne lacnejsie ako bateria leaf.
Problem z bateriami je aj
Problem z bateriami je aj kvoli nemeckej dotacii na bateriove systemy pre uskladnenie energie v FVe. 660€/kW max vykon elektrarne FVe 30kWp pricom sa tym znizit spickovy vykon o 30%.
DOpyt po bateriach je v aktualnej dobe najvyssi a to celosvetovo.
To jsem zvědavý jak se
To jsem zvědavý jak se bude v oblasti Elektromobilyty dařit Samsungu .Protože tato Nadnárodní společnost už nadělala rozruch v mnoha oblastech elektrotechnického průmyslu a ukrojila velkým zavedeným výrobcům značnou část trhu.Troufnu si spekulovat že v hybridu/elektromobilu od HYUNDAI/KIA bude jejich akumulátor.
Samsung SDI už dokázal že
Samsung SDI už dokázal že články Li-ion umí a umí i velikost 18650 s kapacitou 3000mAh, které se nijak zásadně neliší od parametrů článků Panasonicu. Tudíž v tomto postupu Tesly rozumím.
BYD bude montovat a dodávat hotové baterie složené z článků dodaných Samsungem/Panasonicem. Myslím, že právě kompletace baterie Modelu S je jedním z nejdelších montážních celků v autě, proto se jeví přesun do jiných závodů také jako rozumný krok.
Nadnárodní Elektromobilyty
Nadnárodní Elektromobilyty podle vzoru Elektrolyty? Bože, zač nás trestáš?
Máte pravdu .Hrůza a
Máte pravdu .Hrůza a lepší to nebude .
Nevím, jestli by seriózní
Nevím, jestli by seriózní médium mělo vycházet z tiskových zpráv společnosti BYD, ale budiž… Na dračku nejdou a technické parametry jejich elektrobusů jsou ohebnější než bambusová tyč…
Vycházíme z (poměrně
Vycházíme z (poměrně četných) aktuálních zpráv o tom kde všude si elektrobusy BYD pořídili do provozu.