Nissan Leaf: prodáno 75 000; Nissan testuje nové baterie a chystá hybridy

Nissan prodal víc elektromobilů Leaf, než se dosud prodalo všech jeho konkurentů dohromady. Celkem už má na kontě 75 000 prodaných Leafů a počty rychle stoupají. Chystá pro něj nové složení baterie a kromě toho připravuje i nové hybridy.

Carlos Ghosn, šéf Renault-Nissan Alliance, nad bateriemi pro elektromobil Nissan Leaf
foto: Nissan

Je obecně známo, že elektromobily, resp. jejich baterie, mají problém v příliš studeném počasí. Jak ale ukazují příklady elektromobilů Nissan Leaf prodávaných v nejteplejších oblastech USA (např. v okolí Phoniexu), i dlouhodobé vystavení příliš vysokým teplotám může být problém.

Někteří majitelé Leafu z Phoenixu v Arizoně si totiž stěžují na výrazný pokles kapacity baterie, a tedy i dojezdu jejich auta na jedno nabití. Elektromobil Nissan Leaf nemá, na rozdíl od konkurenčních vozů jako je Tesla Model S nebo Chevrolet Volt kapalinou chlazené, leč pouze vzduchem chlazené baterie.

Nissan už pracuje na novém chemickém složení baterií. Chce jej začít vyrábět nejpozději v dubnu 2014. Všem majitelům Leafů, kteří mají problémy se současnými bateriemi, pak zdarma vymění baterii za novou v rámci záruky. Mělo by se to ale týkat pouze desetin procent ze všech v USA prodaných Leafů.

Například za srpen 2013 se v USA prodalo celkem 1489 elektromobilů Nissan Leaf. Celkově už má Nissan prodáno přes 75 000 kusů na celém světě a počty jdou poměrně rychle nahoru. Jednoznačně se tak automobilce podařilo dostat na pozici lídra v oblasti čisté elektromobility.

V nejbližších letech údajně chce rozšířit svou nabídku elektromobilů až na pět různých modelů. Vedle Leafu to bude také elektrická dodávka e-NV200, pravděpodobně obdoba městského vozítka Renault Twizy (Renault a Nissan fungují v alianci), elektrický sporťák Infinity a nejspíš i elektrický sedan značky Infinity. Infinity je luxusní značka Nissanu, podobně jako má např. Toyota svůj Lexus.

Ápropos když už mluvíme o Toyotě. Ta je dnes zase jednoznačným světovým lídrem v oblasti hybridů. Jenže lukrativní tržní segment už pomalu utrhávají i další automobilky (především Ford) a ostatní Japonci také nechtějí zůstat pozadu. Ani Nissan. Brzy se chystá vypustit Pathfinder Hybrid a na rok 2014-15 připravuje také Murano Hybrid a Rogue Hybrid.

InsideEVs, PlugInCars.com, GreenCarReports, Nissan

15 Comments on “Nissan Leaf: prodáno 75 000; Nissan testuje nové baterie a chystá hybridy”

  1. Ano, ty problémy s rychlým
    Ano, ty problémy s rychlým úbytkem kapacity u některých uživatelů je přesně ten důvod, proč se mainstream do elektormobility příliš nehrne. Je vidět, že i přes veškeré výpočty a počítačové simulace může být v reálném provozu všechno jinak. A pokud se k tomu Nissan staví tak, že všem postiženým vymění v záruce akumulátor za novější technologii i když na tom dozajista bude finančně krvácet, nezbývá než před ním opravdu hluboce smeknout.

    1. Nissan baterii za novou
      Nissan baterii za novou rozhodně měnit nebude. Vše je to jen marketing o čárkách na displeji… Max u jednotlivců a opravdu hodně nepovedených baterií je vymění za jeté,jejíž pokles kapacity odpovídá stáří auta.

      Jiný příklad: pokud vám spalovací motor žere olej, tak u výrobce neuspějete. Protože většina výrobců připouští spotřebu oleje 1 až 1,5 litru na 1000km…!? Tak asi tak.

      1. Ať tak či tak, budou to
        Ať tak či tak, budou to pro něj značné dodatečné náklady o poškození dobrého jména nemluvě. A berte to tak, že je to teprve začátek po dvou letech prodeje. Uvidíme, jak to bude vypadat po pěti-sedmi letech. Pořád je nenulová pravděpodobnost, že ti některými dnes vysmívaní dinosauři, si vše spočítali lépe a budou hrát pre v době, kdy se pionýři budou topit ve ztrátách.

        1. Je zajimavy, ze kdyz vraci,
          Je zajimavy, ze kdyz vraci, nebo vymenuje nejake dily (at uz brzdy, kola, nebo nejaky plech) automobilka u normalniho auta, tak se tomu nikdo nedivy a nikdo neskuhra, ze do toho noveho auta nemeli chodit. Ale jak se jedna o elektromibil, hned kazdy uz vi, ze to bylo spatne a ze eletromobily jsou na nic.

          Nisan ukazuje ze je to uplne normalni vec, jako jakakoli jina.

          Podle me vyvoj a zavedeni noveho auta na benzin, naftu, nebo elektrinu uplne stejne – oboji stoji spousty penez.
          Je blahove si myslet, ze vyvynuti noveho benzinoveho auta je levnejsi nez eletromobilu. Podle me je to plus minus autobus.

          Jde jen o mysleni lidi, vetsina lidi ma zakonzervovany mozek v minulem stoleti.

          1. Ono to ale jiné opravdu je.
            Ono to ale jiné opravdu je. Když se svolávají auta na výměnu nějaké brzdové hadičky nebo aretační páčky, v nikom to nevyvolává nedůvěru v technologii automobilů jako takovou, protože tyhle věci prostě fungují 100 let a nikdo se kvůli tomu nevrátí k povozům.

            1. To byl samozřejmě jen
              To byl samozřejmě jen příklad.
              Jak říkáte proč by to melo vyvolávat v někom nedůvěru když všechny věci v elektromobilu tu fungují 100 let?
              Navíc s sebou nevezete bombu pod sedačkami. Benzín/nafta je vysoce hořlavá a výbušná látka, proto taky každé druhé auto při nehodě bouchne a shoří na popel.
              Ale to nikomu nevadí to je totiž bezpečný a nikdy to přeci nebouchá.

              1. Zrovna názor, že
                Zrovna názor, že akumulátor v elektromobilu je nestabilní třaskavina těsně před výbuchem, slýchávám dost často. A to včetně ujištění typu: „počkej, až ti ten tvůj skútr shoří i s barákem“. Stejně jako je v laické veřejnosti převažující názor, že elektromobil je slabý, pomalý a nejpozději za pět let bude třeba vyměnit odešlou baterii v ceně celého auta. A ty zmíněné problémy Leafu je v tomto názoru jenom utvrdí.

                1. Čekal jsem, že se
                  Čekal jsem, že se chytíte. Tyhle pomluvy a výmysly jdou fakt úžasný. Tvrdit že benzin je v porovnání s baterií bezpečnější je hodně odvážný. Baterie se používají přes 100 let. Máte je všude kolem vás, v telefonech, v notebookach, v počítačích, nakonec i v úplně každém autě, v hračkách. Velké baterie jsou v UPS-kách.
                  Dejte mi jediný příklad nějaké nehody, kde kvůli výbuchu baterie zemřeli nějaký lidi, nebo něco shořelo. Upozorňuji že elektromobilů jsou na světě už 100-ky tisíc několik 10-tek let.
                  Kdy nějaká baterie bouchla?
                  To je totiž pomluva, kterou každý odpůrce elektromobilu vždycky vytáhne, ale ještě nikdy to nikdo neviděl. 🙂
                  Naproti tomu benzin hoří a bouchá hodně často.
                  Takže říkat že baterie je nebezpečná kvůli tomu že bouchá je úplně mimo mísu.
                  O proti benzínu je elektromobil z tohodle pohledu 1000 – krát bezpečnější!

                2. A ještě 1 příklad za
                  A ještě 1 příklad za všechny. Říká se tomu poplašná zpráva.
                  Psali že někde chytila rychlovarná konvice. Na manželku tahle poplašná zpráva zafungovala. Od té doby ji vypíná ze zásuvky. To že shoří možná 1 konvice z miliardy ji už nepřesvědčí.
                  Je ale zajímavé ze do auta si sedne i když ví že tam je benzin který bouchá a hoří o dost rychleji a častěji než nějaká konvice 🙂

                3. A proč to píšete mě? Já
                  A proč to píšete mě? Já to přece vím, pouze jsem reprodukoval co často slýchávám od jiných lidí, kteří se o problematiku nezajímají.

        2. Vzal jsem na sebe toto
          Vzal jsem na sebe toto riziko a zatím nelituji. Je fakt, že typicky najezdím méně než 50 km denně, ale dle momentálních zkušeností za 7 let stejně najezdím přes 100 000 km a pokud extrapoluji výsledky dodavadního měření, tak mému Leafu pořád bude zbývat 82 až 90 % původní kapacity akumulátorů.

    2. Ono je to o těch penězích
      Ono je to o těch penězích – s vodou chlazenou batekou určitě také kalkulovali, ale pak se pokusili to risknout a kvůli nižší ceně a váze šli „do vzduchu“. Nyní si mohou zpětně sečíst, co byla lepší volba. Přesto díky jim za odvahu, že pomohli rozčísnout spolu s Teslou hlavní předjatosti. A na vlastní účet. Do toho se světové VW Group v e-mobilitě moc nikdy nechtělo…

    3. Žádné krvácení se konat
      Žádné krvácení se konat nebude. Nissan si velice dobře rozmyslel než toto prohlášení vydal. Nebojte se těch několik desítek akumulátorů u negarážovaných aut v zemepisních oblastech kde denní teploty občas přesahují 50°C, vůči 75000 bezproblémovým vozům za situace, že na každém autě vydělají víc než dvojnásobek ceny baterií, je skutěčně nezruinuje.

      Moje osobní zkušenost s LEAF-em je, že po dvou letech a víc než 31000 km je úbytek kapacity mezi 3 až 5 %.

Napsat komentář