TEST: Toyota Yaris Hybrid – hybridní revoluce konečně začíná!

Přesně 610 km během kterých jsme vyjeli plnou nádrž vozu Toyota Yaris Hybrid na rezervu stačilo k tom, abychom si mohli dovolit ten opulentní titulek. Čestné pionýrské, Toyota si ho nezaplatila, a přesto si za ním stojíme. Hybrid je totiž auto, kterým zve do světa hybridního pohonu každého motoristu.

Podle zástupců české Toyoty je o nový model i v ČR už teď enormní zájem.
foto: Hybrid.cz

Už naše první dojmy z krátkého testu Toyota Yaris Hybrid na novinářské prezentaci v byly nadšené. Pomalu jsme začínali chápat, proč doma Japonci po malém hybridu doslova šílí. Po týdnu stráveném s tímhle už máme jasno úplně.

Malé auto do města

Toyota Yaris Hybrid Toyota Yaris Hybrid Toyota Yaris Hybrid

Yaris Hybrid je do města, jehož cena v začíná na 359 900 Kč. Je to plný hybrid, takže umí jezdit pouze na elektřinu (max. asi 2 km), pouze na benzín nebo oba pohony kombinovat. Především je to ale “v základu” automat vybavený převodovkou e-CVT postrádající převodové stupně.

V ČR je konečně dostupné , které je levnější než dieselová verze stejného modelu. Automatická převodovka už jen jen pomyslnoá třešnička na dortu. Tohle samo o sobě je zlomový moment. Toyota ale nechce nechat nic náhodě, a tak z nového Yaris Hybridu udělal opravdu příjemné svezení s překvapivě nízkou spotřebou.

Tichošlápek

Toyota Yaris Hybrid je tichá, především při provozu ve městě. Výrazně tišší než klasický Prius nebo Prius+. Může za to mimo jiné i menší, 1,5l DOHC VVT-i motor s max. výkonem 73 koní, který společně s elektromotorem o výkonu 59 koní a NiMH baterií pod zadními sedačkami, tvoří hybridní pohonný systém Hybrid Synergy Drive. Dohromady dávají max. výkon 98 koní.

Toyota Yaris Hybrid test

foto: Hybrid.cz

Na dálnici, nebo kdykoliv když pořádně dupnete na plynový pedál, už se motor samozřejmě ozve. Příjemné je, že ač je při pružnější akceleraci motor slyšet, vibrace se v okolí řidiče nijak neprojevují. Reakce vozu na sešlápnutí plynového pedálu je okamžitá a přímočará, díky čemuž se Yaris Hybrid dokáže pohybovat překvapivě hbitě.

Výhled z místa řidiče je optimální a dobrý pocit umocňuje příplatkové panoramatické okno. To překvapivě není pryskyřicové jako v případě , což nejspíš trochu přidává na váze. Na druhou stranu na poklepání zase nezní tak levně. Provozní hmotnost vozu je 1170-1225 kg.

Spotřeba

A teď to nejdůležitější – spotřeba. Toyota udává jako oficiální údaje následující: 3,1-3,4 město, 3,5-3,7 mimo město, 3,5-3,7 kombinace. To jsou úctyhodná čísla, na která jsme se ovšem, nepříliš překvapivě, nedostali.

S autem jsme celkem najeli přesně 610 km. To je dojezd auta na jednu plnou nádrž nepočítaje v to rezervu. Nádrž je jedna z komponent u kterých museli konstruktéři dělat kompromisy – to aby bylo kam umístit NiMH baterii. Namísto standardních 42 l má proto objem 36 l. Z toho údajně až osm litrů tvoří rezervu.

Toyota Yaris Hybrid test

foto: Hybrid.cz

V tom případě to znamená, že na 610 km jsme s hybridním vozem Yaris Hybrid jezdili s průměrnou spotřebou 4,7 l/100 km. Tohle číslo odpovídá i údajům naměřeným palubním počítačem. Přibližně 55 % z oněch 610 km jsme strávili na dálnici při rychlostech kolem 130 km/h, 35 % na meziměstských silnicích a 10 % ve městě.

Pokud se s autem naopak častěji pohybujete ve městě nebo na meziměstských silnicích, můžete bez problémů čekat průměrnou spotřebu blížící se 4 l/100 km. A čím víc času budete trávit jízdou ve městě, s o to větší jistotou můžete čekat pokles i pod 4 l/100 km.

Navíc můžete také přepínat mezi třemi jízdními módy: běžným, Eco módem a EV módem. Nejzajímavější je v tomto případě ECO mód, který sníží odezvu plynového pedálu a upraví výkon klimatizace. S ním, když se budete snažit, už je možné přemýšlet o spotřebě kolem 3,5 l/100 km. A samozřejmě za co možná nejčastějšího využití jízdy čistě na elektřinu, tedy EV módu.

Design a interiér

Yaris Hybrid má daleko k prvním studiím “malého Priusu”, které byly odvážné a futuristické, jak se na takové koncepty patří. Přesto z toho konceptu zůstaly zachovány některé jemné detaily, jako například špičatící se přední část vozu.

Yaris Hybrid je malé auto do města, a tak především v přední části nabízí spoustu místa pro řidiče i spolujezdce. Protože u takovéhoto typu aut se jen málokdy stává, že jede plně naložené. A i kdyby, tak dvě děti se na zadní sedačky vejdou bez problémů. Dva menší dospělí taktéž, ač už možná s trochou remcaní “jak je to tu malý”. Dlouháni pak vzadu budou mít problém s nízkým stropem.

Toyota Yaris Hybrid test

foto: Hybrid.cz

Pro postavila Toyota na stejném podvozku jako Yaris Hybrid model Prius c, pro domácí Japonsko pak Prius Aqua. Všechna tři auta jsou po technické stránce veskrze totožná, ačkoliv u zevnějšku i vnitřku se menší rozdíly najdou. Navíc, v zahraničních recenzích se objevují informace o tom, že evropská verze je výrazně lépe odluhčena a má nižší vibrace.

Jasná koupě?

Až dosud nejlevnější hybrid na českém trhu, Honda , má v modelu Toyota Yaris Hybrid fatálního konkurenta. Yaris Hybrid levnější, nabízí lepší jízdní vlastnosti a nižší spotřebu. Jediný zásadní problém, který lze na modelu Toyota Yaris Hybrid aktuálně vypíchnout je jeho složitá dostupnost.

Podle zástupců automobilky je o něj nejen v ČR, ale po celé Evropě, enormní zájem. Továrna ve Francii nestíhá vyrábět, a tak když si dnes v České republice Yaris Hybrid objednáte, jezdit budete moct teprve přibližně příští rok v březnu. Počkat si se ale vyplatí.

Námi testovaná verze Yaris Hybrid se mohla pochlubit výbavou Style (cena: 399 900 Kč) s pakety Panoramic (prosklená střecha, 10 000 Kč), Touch&Go (navigace, 15 000 Kč) a Senso (bezklíčkové nastupování, senzory deště a šera, 9400 Kč). Yaris Hybrid ve výbavě Active stojí 359 900 Kč. Toyota označuje tyto ceny za akční a jako standardní ceny uvádí 399 900 Kč pro Active a 439 900 Kč pro Style.

51 Comments on “TEST: Toyota Yaris Hybrid – hybridní revoluce konečně začíná!”

  1. Všechny ty výhody proti
    Všechny ty výhody proti běžnému Yarisu – no, no, no, všimněte si jak jsem tolerantní (to prosím cituji Wericha :-).
    Zaprve jsem zvyklý řadit a nevěděl bych co s pravou rukou.
    Zadruhé cenový rozdíl …. nějak tam v tom srovnání postrádám podrobnělší informace o Ni-MH baterii. Jak dlouho vydrží a kolik stojí výměna?

  2. Tak som sa na tom zázraku
    Tak som sa na tom zázraku bol previezť. V skratke plusy:
    – slušná dynamika,
    – eCVT prevodovka – veľmi príjemné,
    – veľmi dobrá výbava (2-zónová klíma, cúvacia kamera ….),
    – pomerne tichý a pohodlný interiér

    Mínusy:
    – pri akcelerácii vždy štartuje spaľovací motor (treba ale priznať že to ani nespozorujete),
    – spotreba (4,8 ktoré zobrazoval palubný počítač je dosť ďaleko od deklarovaných 3,1),
    – málo miesta vzadu (vpredu je to dobré, dokonca volant sa dá nastaviť o oboch osiach)

    Pri ponúkanej výbave to nie je až taká zlá kúpa.

  3. Tak jsem schválně kouknul
    Tak jsem schválně kouknul na stránky Toyoty:

    Normal cena 230t, Hybrid 360t

    takže rozdíl 130t
    Spotřeba normál:3.9-5.4; hybrid: 3.5-3.7

    tak řekněme, že 5l bude Normál, 3.5l Hybrid.

    A při ceně 40kč/l mi vychází, že musím ujet 217000km, abych ušetřil těch 130t. A to po městě!

    Pokud jsem se někde nespletl (jako, že mi to příjde divné 🙂 ), tak se to teda nevyplatí.

    1. 🙂 A co tak trocha
      🙂 A co tak trocha objektivnosti?
      Porovnal si cenu 3 dveroveho jednolitra !! bez vybavy..a 5 dveroveho hybridu vo vybave 🙂
      Moje porovnanie priamo z cennika
      1.33l Dual VVT-i Multidrive S Active 329 900 Kč
      1.5l HSD e-CVT Active hybrid 359 900 Kč
      Ja vidim rozdiel len 30 000 Kč…a to nehovorim ze hybrid zerie o 2 litre menej.A je to celkovo lepise a krajsie auto ako 1,33 muliti.

  4. Také si počkám na druhou,
    Také si počkám na druhou, nebo snad už i třetí generaci tohoto vozu ;). Sice bude stát „papírově“ také 400k, ale už v jiné cenové hladině. Mým ideálem je auto velikosti Yarise v paralelní hybridní verzi s vyměnitelnýma baterkama, nebo plně nabité do 2-4 hodin na 80-160 km, za 12 platů. Tomu budu říkat revoluce 😉

  5. Auto mam uz 3 mesiac (cca
    Auto mam uz 3 mesiac (cca 5500km),a nedam nan dopustit.Cena zhodna s benzinovou 1.33multi, alebo z naftou 1.4, lepsia vybava, auticko nema prevodove stupne a je aj krajsie ako klasicky yaris..ina predna maska..ledkove svetla.Ku tej dynamike,opak je pravdou.auticko je krasne svizne a na krizovatke nechate za sebou aj papierovo ovela silnejsich superov.Auto.ma kontrolu trakcie a pri zosliapnuti plynu na podlahu ju aj hodne vyuziva, elektricky motor ma totizto krutiaci moment prakticky od 0 otacok.Kazdy koho som previezol bol praveze prekvapeny ake ja auto svizne.To ze sa zda auto dakomu lenive je len subjektivny pocit,netreba totizto vytacat motor a besne radit 😉 auto zrychluje pekne plynule.NiMH bateria vydrzi iste viac ako 3-4 roky;-)A o neskorsej prestavbe na lifepo4 budem uvazovat aj ja.Bateria ma len 6,5Ah. A to krasne ticho..auto ide a pocujete len sepot vetra.V meste a okoli jazdim za cca 4.15-4.7 litra.Dialnica 5.6-5.8. leto vsetko na klime.Poprosim naftovych rozpravkarov co im auta zeru v meste 4.5 litra nech ani nereaguju ;-).

    1. Ja mám Prius 2010,
      Ja mám Prius 2010, aktuálne najazdené cez 75600 . Posledný výlet minulý týždeň do Chorvatska som spravil za 5,1. Najazdené cca 1900km. Po dialnici 135km/h podľa GPS. Pokial jazdním po okreskách max. 95-100 tak nieje problém sa dostať pod 4 litre bez väčšej snahy. Takže u toho Yarisa ti zatial dosť robí že motor nieje zabehnutý. Tiež je to o tom naučiť sa s hybridom jazdiť. Veľa ľudí si myslí že najlepšie je pomaličky zrýchlovať ale to je chyba. Pokial chceš šetriť treba na to šliapnuť, dosiahnuť požadovanú rýchlosť a tú držať. Veľmi dobre je tiež využívať tempomat, hlavne pokial jazdíš po okreskách, nastaviť si ho na rýchlosť v obci a pred vjazdom do obce brzdiť pomocou tempomatu, vtedy sa najúčinnejšie využije rekuperácia. Rozprávky „znalcov“ o životnosti batérií kludne hoď za hlavu. Stačí si prečítať americké fóra kde majitelia Priusov 2. generácie majú najazdené aj cez 300000 km bez výmeny batérie. Tá by mala vydržať životnosť auta. Inak k autíčku gratulujem, tiež sa mi veľmi páči.

        1. ano, teraz je cakacia doba
          ano, teraz je cakacia doba asi 6 mesiacov co som povedal, ze by som na auto nikdy necakal no mam na com jazdit a uchvatilo ma. tesim sa 🙂 mas vybavu style? totizto nevedia mi jasne povedat ci su a ako zatmavene okna. dost sa pise v testoch, ze motor bezi v zbytocne vysokych otackach ale z tych par km co som sa previezol nedokazem posudit. realna spotreba v meste je asi aka? v akom meste jazdis ak mozes napisat. teraz v zime nez sa zohreje motor je citit vyssiu spotrebu? dik, popiseme viac ked bude casu, prajem mnoho stastnych kilometrov 🙂

    2. Mam auto stvrty mesiac, v
      Mam auto stvrty mesiac, v meste so studenym startom v zime 5 L/100 km, v lete 4L/100 km, pre cesty 5 km do supermarketu a po pol hodinke 5 km domov. Pri pokojnej jazde s teplym motorom v lete sa da dosiahnut 3.7 L/100 km, menej sa neda kvoli kvoli obmedzovaniu ostatnych, a tiez kvoli rozbitym cestam. Verim, ze za idealnych podmienok (hlavne povrch vozovky, pripadne usporne pneumatiky) by sa dali dosiahnut vyrobcom udavane hodnoty. Dialnicu som zatial nevyskusal, neplanujem kupit dialnicnu znamku na auto do mesta.
      Chyba mi moznost riadit rezim nabijania baterie, napr. pri jazde do kopca zbytocne nabija, hoci by som naopak potreboval vyuzit kapacitu baterie, ktoru dobijem pri naslednom zjazde z kopca.
      S klasickym autom uz nedokazem jazdit!

  6. Ja mám práve na budúci
    Ja mám práve na budúci týždeň dohodnutú testovaciu jazdu na tento voz – celkom sa teším. Porovnávať toto auto s Thaliou v základnej výbave je dosť scestné. Tá hybridná verzia má štandardne aut. klímu, vyššia má cúvaciu kameru. BTW, automatická klíma by mala byť hlavne pre malé kubatúry zo zákona povinná – úspory PHM oproti manuálnej klíme môžu presiahnuť 1l/100 km, čo je podstatne viac ako napr. taký štart/stop systém – a to už nehovorím o komforte s tým spojeným.

    1. Ešte doplním že vážne
      Ešte doplním že vážne uvažujem o kúpe. Kalkulujem, že o 3-5 rokov (keď odídu tie NiMh baterky) bude dostupná prestavba na LiIon, LiFePo, LiFeYPo …., ktoré by sa mohli zmestiť do priestoru pre tie NiMh s dojazdom 20-30 km (pár bateriek pôjde trebárs do kufra), prípadne aj so zásuvkou. Alebo si tú prestavbu urobím sám – základ v podobe trváceho a schváleného vozidla je.

  7. Nechápu proč tady někdo
    Nechápu proč tady někdo řeší TDI, je to naprosto neekologická záležitost a finančně náročná na servis. Měl jsem možnost se v Toyotě Yaris Hybrid povozit a je dle mého názoru SUPER! Cena je vzhledm k výbavě naprosto v pohodě. Jenom ta dodací lhůta :).

    1. a co myslis kolko elkologie zozrali tie tvoje baterie pri
      a co myslis kolko elkologie zozrali tie tvoje baterie pri vyrobe, a co potom snimi? mozno jazdite ekologicky ale potom to dobehnete ked z vasich hybridov bude odpad.zlikvidovat baterie nieje je jednoduche ani lacne.
      drahe na urdzbu TDI ??? uvidime kolko ta vyjde ked zomre rekuperacny motor.

      1. Zlikvidovat baterie není ani složité ani drahé. Primárně
        Zlikvidovat baterie není ani složité ani drahé. Primárně také proto, že se v nejbližší době likvidovat nemusí, ale mohou se znovu využít v dalších aplikacích, jako jsou domácí nebo průmyslová úložiště energie.

  8. A ještě trochu off topic –
    A ještě trochu off topic – v každé recenzi malého auta se píše, že „na zadní sedačky se děti vejdou pohodlně“ atd. Uvědomuje si někdo, že děti do 150 cm potřebují naopak vzadu více místa než dospěli, protože musí sedět v autosedačce? Ta posune kolena dítěte nahoru, takže je potřeba mít za předním sedadlem více místa. A pokud máte děti malé, kterým chcete sedačku sklopit do polohy více vleže, aby mohly spát, potřebujete minimálně auto střední třídy.

    To, že na zadních sedadlech, kde je málo místa, mohou sedět děti a tudíž je takové auto vhodné pro rodiny je nesmysl. Takové auto je vhodné pokud v něm mají jezdit maximálně dva lidé.

    1. Dovolim si nesouhlasit, to
      Dovolim si nesouhlasit, to ze jsou dnesni rodice/deti desne precitliveli neni zadna novinka… My zamlada spali na kanystrech benzinu (prikrytych dekama) a o nejake sedacce se nam ani nesnilo. Ujeli jsme tak nekolik tisic kilometru a furt tu jsme. A nezda se mi, ze by v Italii a Rakousku byl tehdy zas az o tolik mensi provoz. Nejlepe to dokumentuje tento obrazek
      Ackoli tyhle casy jsem ani ja nezazil 😀 Tehdy byl urcite mensi provoz 😉

      1. To, že to dříve bylo
        To, že to dříve bylo jinak nijak nerozporuji. Já jsem jako dítě taky jezdíl na zadních sedadlech bez pásu (Škoda 105 je vzadu ani neměla) a nějaké dětské sedačky to se snad tehdy ani nedělalo. Faktem ale je, že dnes jsou předpisy jiné a dítě v sedačce být musí. Připadá mi ale, že je to dobře. Své děti dávám do sedačky ne proto, že bych se bál, že mi dá policajt pokutu, ale proto, že si myslím, že je to tak pro ně bezpečnější.

      1. boze to je zase kec :DDD
        pod

        boze to je zase kec :DDD
        pod normalni sedackou mate 50 litru solidni horlaviny a vy by jste neposadil svoje deti na baterky?? :DD
        v kazdem akcnim filmu vybuchuji auta na benzin ale sedet v nem je ok, ale sedet v aute ktere ma baterii uz je spatne? ja se vazne nestacim divit…
        cemu to vadi? myslite ze z ni vyzaruje nejaka magicka anti-zivotni energie? anebo myslite ze se prokousou sedackou a kopne je to? nebo to poslintaji a vyskratujou?

        dobry joke pred spanim nikdy neuskodi, dobrou noc.

  9. Hm, s tou revolucí bych to
    Hm, s tou revolucí bych to zas tak nepřeháněl. Auto je pořád za hodně vysokou cenu. Pokrokem je, že ta cena už je v relacích nehybridních modelů, prtoože auto se prodává s tak vysokou výbavou, že s podobnou jsou i normální auta stejné velikosti (skoro) stejně drahá. Což je ale jádro problému – kdo si koupí maličké auto za 400000, když za stejnou cenu může pomalu mít auto o dvě třídy větší nebo auto o třídu větší s velmi slušnou výbavou? Myslím, že těchto „top“ verzí, se kterými se Yaris hybrid může srovnávat se prodává oproti základní nebo nízké výbavě (která je v této tříde kolem 200000) jen úplné minimum.

    Opravdová revoluce by nastala, pokud by bylo auto cenově srovnatelné s dieslovým a nabízeli ho v plném spektru výbav jako to dieselové, tzn. byl dostupný Yaris hybrid bez všech luxusních prvků za cca 200000.

      1. Jo, je pravda, že Yaris je
        Jo, je pravda, že Yaris je na svoji třídu dost drahý. Zřejmě proto se jim také tak snadno dosáhlo zabudování hybridního pohodnu bez zvýšení ceny. Porovnával jsem to s Fiestou, která je momentálně kolem těch 200k. A to je stejná třída, Citi Go je o třídu níž, s tím to porovnávat nemůžete, v této třídě má Toyota model Aygo.

          1. Asi jsem našel nějakou
            Asi jsem našel nějakou akční nabídku nebo tak něco. Teď koukám na Fabii, i20, Clio, všechno se vejde pod 190000. Akční nabídka na Yaris je 219000, takže rozdíl tam nějaký je, ale celkem malý.
            Každopádně rozdíl proti 360000 je velký, a to je to, na co jsem si stěžoval původně – že nejsou k dispozici nižší modely s nižší výbavou za nižší cenu. Když nabídnou i v této nejnižší hladině Yaris s hybridem se stejným příplatkem jako teď v té nejvyšší (tzn. za cca 240 – 250 tisíc), tak teprve potom by se asi dalo mluvit o revoluci.

            1. Nechápu kde berete ty ceny.
              Nechápu kde berete ty ceny. Asi v autobazarech nebo plakátové „od“, kde je ovšem hvězdička, že jde o prodej na splátky, takže konečná cena je někde o 50 tisíc výš, pochopitelně za nejlevnější model.

              A kromě toho jste mluvil o dieslu, takže tam se u uvedených modelů pod 320 tisíc nedostanete bez ohledu na výbavu. A to ještě nemluvím o tom, že Yaris hybrid je horká novinka, zatímco většina výše jmenovaných nikoliv. Hybrid verze, i když bez výbavy, těžko může stát tolik, jako nějaký litrový tříválec, když sám o sobě obsahuje poměrně výkonný benzínový agregát a z principu automatickou převodovku.

              1. Sorry, to jsem nemyslel v
                Sorry, to jsem nemyslel v dieselu, takhle malé auto bych v dieselu nikdy nekoupil. Máte pravdu, že na začátku se o dieselových autech mluvilo, ale nějak jsem to v průběhu opustil 🙂
                Jinak ceny beru z jednoho nejmenovaného systému na prodej aut, kde je to pro mne nejpohodlnější zjistit – prostě si zaškrtnu třídu auta a ono mi to porovná aktuální akční nabídky konkrétních prodejců. A jsou to ceny skutečné a konečné, což vím proto, že jsem tam už auto kupoval.
                Jinak to, že hybrid verze, i když bez výbavy, těžko může stát tolik, jako nějaký litrový tříválec, je jasné – ale to co tvrdím je, že by neměla stát o 140000 víc, ale jen o těch cca 30000 víc, což je teď podle nabídky Toyoty rozdíl té hybridní verze oproti stejně vybavené benzínové verzi. Čili jediné co je potřeba, aby Toyota stejně jako nabízí benzín za 330000 (s výbavou) ale i za 200000 (bez výbavy) nabízela také hybrid nejen za 360000 (s výbavou), ale i za 230000 bez výbavy. (Vycházelo to na těch 30000 ten rozdíl, ne? Nemůžu to teď ověřit, stránky toyota.cz teď zrovna nějak neběží.)

  10. Měl jsem možnost svézt se
    Měl jsem možnost svézt se letos na jaře Toyotou Auris HSD, která má pajšl z Priusu a spokojený pocit mi vydržel pouze do té doby, než jsem se dozvěděl, že za tuto hybridizaci se oproti základnímu modelu připlácelo přes 100 tisíc? Navíc oproti hodnotám kombinovaného výkonu celek působil docela ospale. Podle řádků shora se to povedlo Toyotě s 1,5l motorem vychytat, přesto před několika měsíci američany vydaná recenze na Prius C hovořila též o lenošivé jízdě.

    Co mi spíš ještě trochu vadí je to, že s TDI motory lze při podobně lehké noze jezdit taky pod 4 l, klidně i 3,5, a to přitom v praktické kastli, jako je Octavia Combi. Ano, je to ropák, ano, vypouští karcinogenní zplodiny, atd. Ale, jaktože je tak jednoduše provozovatelný a není vládně zatížený malusy, zatímco hybridy a EV bonusy? Do té doby to furt ještě nebude takové terno, jako se shora píše… Resp. člověk se nebude cítit nijak odvděčen za to, že utrácí 350 tisíc za novou škatuli s polovičním přepravním potenciálem… 🙁

  11. Není Ta cena úplně
    Není Ta cena úplně mimo?
    400 Tis. A víc?
    Když za cca 100k se dá sehnat Renault Thalia!
    Jasně není to hybrid, ale spotřeba není o tolik vyšší ale těch ušetřených 300k mi dá na doživotní spotřeby benzinu a ještě navíc 3 letecký zájezdy na male divy!

    1. Ano, můžete si koupit
      Ano, můžete si koupit Thalii za 150 tisíc nebo Felicii za basu piv a náklady na přepis. Ale pak budete mít Thalii (Felicii) a ne Yaris. Když už tak srovnávejte alespoň s benzínovým či naftovým Yarisem ve stejné výbavě. V tomto případě to na rozdíl od Leafu či Voltu/Ampery jde dost jednoznačně.

Napsat komentář