TEST: nový Peugeot 208 1.2 PureTech 110

V letošním roce představila francouzská automobilka facelift oblíbeného modelu Peugeot 208. My jsme ji vyzkoušeli v úsporné verzi s benzinovým tříválcem 1.2 PureTech.

Nový Peugeot 208 po faceliftu a se speciálním dvoubarevným provedením má být ještě lepším magnetem pro mladou generaci
foto: Hybrid.cz

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen byl na českém i evropském trhu mezi prvními kdo nabídl elektromobil, přeznačeného Peugeot iOn. Kromě toho se u svých nejprodávanějších modelů věnuje průběžné snaze o snižování spotřeby.

To jsme si už kdysi vyzkoušeli například u modelu Peugeot 207 HDi, následně Peugeot 308 1.2 e-THP a s technologií PureTech se poprvé setkali u Peugeot 308 SW.

nový Peugeot 208 po faceliftu

foto: Hybrid.cz

Nový Peugeot 208 uvedený v polovině minulého roku se nám hodně líbil. Nazvali jsme jej „autem pro videoherní generaci“. Malé, lehké a hbité auto nás prostě bavilo. A nový facelift pro rok 2015 není nijak výrazně odlišný – až na motorizaci.

Tlak na snižování emisí ústící ve všeobecný downsizing si v nabídce 208ky vynutil eliminaci benzinových čtyřválců. Námi testovaný objem 1.2 PureTech o výkonu 110 koní (81 kW) je nejsilnější v nabídce. Zároveň se ale prodává pouze v nejvyšší výbavě Allure.

Dvanáctistovku PureTech jsme si pochvalovali už u kombíku 308 SW. Do malé 208ky ale zapadá ještě mnohem lépe. Že to není žádný slaboch vám dokáže v jakýchkoliv otáčkách, ale teprve nad 2500 ot./min. vás přesvědčí, že opravdu umí zatlačit.

V nízkých otáčkách naopak projevuje relativní klid a nehlučnost, což je příjemná změna od dob ne tak vzdálených, kdy mladé tříválce (nejen od PSA) dokázaly auta slušně rozvibrovat i rozhlučet. PureTech není bez chyby, ale rozhodně jde o zásadní pokrok.

nový Peugeot 208 po faceliftu

foto: Hybrid.cz

Kde jsme naopak chybu našli, to je řazení. Auto jsme zkoušeli s pětistupňovou manuální převodovkou, která byla na náš vkus až příliš nepřesná a zařadit ten správný stupeň někdy trvalo nepříjemně dlouho.

Určitě se na ni ale dá zvyknout a není to něco, co by vás od uvažování o tomhle autě mělo odradit. Navíc ji lze za příplatek necelých 40 000 Kč vyměnit za automatickou šestistupňovou.

Právě tam nás nejsilnější PureTech příjemně překvapil. I když jsme s ním hnali po dálnici, neřekl si průměrně o moc víc než 6 l/100 km. Ve městě a v okolí, když jsme trochu zvolnili, ale nepřestali si jízdu užívat, spadla průměrná spotřeba pod 5 l/100 km.

nový Peugeot 208 po faceliftu

foto: Hybrid.cz

Za tu dobu co zkoušíme francouzská auta, zejména ta skupiny PSA, jsme došli k závěru, že Francouzi snad ani nechtějí dělat technicky dokonalá auta. Stačí jim, že budou prostě něčím „spécial“.

Náš dojem nám potvrzuje jak nejnovější Peugeot 208, který byl vybaven tmavým matným hrubým lakem a světle-zelenými motivy, tak i rozhovor se známým, který se na autosalonech v prostředí francouzských automobilek pohybuje:

„Mluvil jsem s pár lidmi od nich a jedna věc, kterou pořád opakovali dokola, bylo, že jejich auta jsou speciální…“. V dobrém smyslu slova to platí to i pro nový facelift Peugeot 208.

Cena nového Peugeotu 208 1.2 PureTech 110 k s manuální pětistupňovou převodovkou začíná na 338 200 Kč pro pětidveřové provedení, případně na 323 200 Kč u třídveřového.

nový Peugeot 208 po faceliftu

foto: Hybrid.cz
vlastní

7 Comments on “TEST: nový Peugeot 208 1.2 PureTech 110”

Napsat komentář