Baterie pro Chevrolet Volt se vyrábí v Michiganu

Nové verze plug-in hybridu Chevrolet Volt se konečně dočkají baterií vyráběných na území Spojených států. Korejská společnost LG Chem, která baterie vyrábí a u které je od roku 2007 dvorním zákazníkem i General Motors, totiž po dvou letech čekání spustila produkci ve výrobním závodě v michiganském městečku Holland.

Baterie pro plug-in hybrid Chevrolet Volt
foto: GM

Továrna byla zkolaudována už před dvěma lety, ale nižší odbyt vozů Chevrolet Volt (proti původním očekáváním) způsobil, že nebylo dostatek práce pro zaměstnance v té míře, aby se provoz vyplatil.

A tak se výroba naplno rozběhla až v červenci, kdy bylo oznámeno, že za poslední rok se prodeje Voltu zvýšily o 9 %. Představitelé společnosti rozhodli, že by se měly aktivovat tři výrobní linky a nainstalovat další dvě v září roku 2015.

„General Motors může očekávat první zásilky bateriových kompletů z továrny v Hollandu pro vozy Chevrolet Volt koncem září, nejpozději začátkem října,“ sdělil Randy Boileau, mluvčí LG Chem. Boileau dále řekl, že nemůže komentovat současnou úroveň zaměstnanosti nebo produkce v závodě.

V roce 2011 LG Chem najala a zaškolila pro nový závod v Hollandu asi 200 zaměstnanců. Výroba v továrně, jejíž stavba přišla na 300 milionů dolarů, z čehož polovinu pokryl grant federální vlády, měla započít v roce 2012 s tím, že se zde budou vyrábět lithium-iontové baterie pro vozy Chevrolet Volt a Ford Focus EV.

Jenže v té době nebyla úroveň prodejů plug-in hybridu Volt na nejlepší úrovni, a tak se Korejci rozhodli posílat baterie do dále z továren v Jižní Koreji. Avšak většina zaměstnanců společnosti v michiganském Hollandu zůstala po celou tu dobu na výplatní listině.

V práci čistili zařízení, hráli stolní hry nebo sledovali filmy. Po tomto odhalení a provedeném státním auditu byla LG Chem vyzvána, aby vrátila $842 000 z poskytnutého grantu zpátky federální vládě.

Továrna v Hollandu má kapacitu až 60 tisíc vyrobených baterií ročně, avšak prodeje plug-in hybridu Volt zatím představovaly asi jen šestinu tohoto počtu.

To se však může brzy změnit, neboť cena nové verze, která by měla přijít na trh do konce letošního roku, klesne oproti předchozí o plných $5000 na $34 995 před dotacemi.

General Motors navíc chystá uvedení vysoce očekávaného plug-in hybridu Cadillac ELR, jemuž budou baterie dodávány také z LG Chem v Hollandu. Baterie pro Volt (resp. Cadillac ELR) váží 197 kg a skládají se z 288 článků uložených do devíti modulů. General Motors poskytuje na baterie záruku 8 let nebo 160 tisíc km.

Napsat komentář