Webový magazín YouCarPress dostal možnost svézt se v Postupumi aktuálním prototypem elektromobilu Audi R8 e-tron. A natočit to vše na kameru. Užijte si čtyř minut dokonale tiché jízdy.
foto: YouTube/YouCarPress
Audi R8 e-tron jednoznačně patří mezi současných TOP5 supersportů na elektřinu. Elektromobil, který vydává zvuk jako Knight Rider a bude mít digitální zpětné zrcátko, si prošel vývojem jako na horské dráze. Jednou projekt Audi velkolepě ohlašovalo, podruhé zase házelo do koše.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Audi vs. Tesla: ne tak rychle!
Autosalon Ženeva 2013: Audi A3 E-tron plug-in hybrid s výkonem 204 koní
Teď to vypadá, že elektrické auto v podobě Audi R8 e-tron nakonec dostane zelenou, i když jen v omezené sérii. Ostatně, nikdo nikdo nečekal, že se bude prodávat po tisících.
Dva elektrické motory zásobované ze 48,6kWh baterie dokážou dát vozu výkon 280 kW a točivý moment 820 Nm. Z 0 na 100 km/h zvládne auto zrychlit během 4,2 vteřin a max. rychlost je elektronicky (a zejména kvůli spotřebě) omezena na 200 km/h. Dojezd je 215 km.
Uvidíme, jak Audi využije poznatky nabyté během vývoje tohoto jedinečného vozu ve svých dalších elektrických modelech. Už se těšíme na další novinky!
Na Auto foru taky píšou,
Na Auto foru taky píšou, že je to zrušený do takový míry, že se nebudou rozprodávat ani ty prototypy – půjdou rovnou do šrotu.
No Anonyme, ja Autoforu
No Anonyme, ja Autoforu ohledne elektrickych aut neverim ani za mak 😀 Oni preberou kazdou negativni zpravu o elektromobilech a kazdou pozitivni vynechaji. To je proste nejzaujatejsi web jaky znam…
Tim nerikam ze urcite vyjde, kdyz ne tak jenom dobre pro Teslu, bude mit vice zakazniku pro ojety Roadster anebo novy Model S 🙂
Bohužel, podle
Bohužel, podle nejaktuálnějších informací to skutečně vypadá, že se R8 e-tron vyrábět nebude. Podrobnosti připravujeme.
nj, skoda, pekne
nj, skoda, pekne auto…
celkem me to prekvapuje, obzvlast kdyz na to byla reklama v Iron Manovi 3.
PS: jeste ohledne toho Autofora, ja nemam nic proti ostatnim clankum, jen ty bludy ohledne elektromobilu mi tam lezou na nervy 🙂
Taky jsem zvedavy jestli to
Taky jsem zvedavy jestli to nakonec budou nebo nebudou vyrabet. Osobne bych si vsadil ze se nakonec rozhoupou a vyrobi par kusu… Dokonce na to meli reklamu v novem Iron Manovi 3.
Ale klidne se s vama vsadim, ze to nebude mit ty digitalni zrcatka jak o tom pisete v clanku, ty se testujou u kazde automobilky na prototypech, ale nejsou zatim „street legal“ 🙂 Tesla je taky chtela prosadit pro Model X, ale neuspeli a pochybuju, ze by s tim Audi uspela jen proto, ze je to mnohem vetsi firma.
Hádejte proč to nebudou
Hádejte proč to nebudou vyrábět. Nechtějí se ztrapnit supersportem co při ostřejší jízdě ujede opravdu hodně málo. To je i problém Modelu S, který by maximální rychlostí ujel fakt trapnou vzdálenost.
Vysoka spotreba pri ostre
Vysoka spotreba pri ostre jizde je problemem vsech aut, ne jenom tech elektrickych. Se podivejte treba na Top Gear 1. dil 11. serie, tam hezky rozebiraji spotrebu aut s tim jejich humorem 🙂
Ferrari 1 galon(imp) na 2.7km = 1,68l/km = 168 l/100km
Lambo 69 l/100km
Audi 56 l/100km
nejde o konkretni typy, jen ukazka spotreby pri ostre jizde 🙂 kdyz pak uvazite spotrebu elektrickeho sportaku na okruhu, tak zjistite, ze to vlastne neni tak zle…
Jolinare ty nerozumíš
Jolinare ty nerozumíš psanému textu. Jeho příspěvek není o spotřebě, ale dojezdu a to tvoje ferrari atd. mají maximální rychlost někde úplně jinde než model S.
Asi vám nedošlo, že
Asi vám nedošlo, že spotřeba a dojez jsou spojené nádoby a nádrž ve spalovači není bezedná. To vaše slavné Ferrari jí spapá během několika desítek km, pokud to budete drtit dvě stě a víc.
A argumenty, že limuzína vyšší střední třídy má nižší maximálku než několikanásobně dražší sporťák snad ani nemůžete myslet vážně. To je jako napsat, že Trabant je lepší auto než Ferrari protože má větší kufr.
Myslim ze nejsem ten co
Myslim ze nejsem ten co nerozumi psanemu textu Anonyme, anebo podle vas je snad Model S elektricky sportak? No, ale slovickareni stranou, ted to skusim napsat co mozna nejvic jak pro blbe: To Ferrari co testovali ma nadrz 105 litru (ekvivalent skoro 1MWh!) a pri takove spotrebe ujede jen 62km. Zatimco v Top Gearu serie 12 epizody 7 kde testovali elektricky sportak Tesla Roadster s nim vydrzeli na okruhu 90km. Ikdybych uvazil ze ten jejich test nebyl moc presny tak pochybuju ze by se spletli zas o tolik. Jejich chyba mereni by musela byt pres 30% aby to Ferrari melo na okruhu stejny dojezd jako Roadster (coz je samozrejme mozne, Top Gear je prece jen zabavny porad, nikoli seriozni magazin, jak nedavno potvrdil Britsky soud).
Ano, chapu ze ted mi budete nadavat ze srovnavam dve nesrovnatelne auta a ano, ten Roadster by od toho Ferrari 599 dostal na prdel protoze je tezky a v zatackach ho predjede kde kdo. Nemluve o tom ze z 0-100 mu to trva 3,7 misto 3,3 pro to Ferrari.
Ale jde mi proste o tu spotrebu a dojezd. Dojezd je proste zavisly na spotrebe a velikosti nadrze (baterky). Takze pokud chcete vetsi dojez musite budto dat vetsi nadrz nebo snizit spotrebu.
PS: to Ferrafi neni moje… bohuzel 🙁
Energie jedouciho vozu je
Energie jedouciho vozu je dana souctem jeho kineticke a potencialni energie plus energie nutne k prekonani treni. Spotreba energie je tedy dana rychlosti, hmotnosti a koeficientem odporu automobilu. Typ pohonu zde nehraje zadnou roli. Ve skutecnosti ale bude mit elektricky automobil o stejne hmotnosti a aerodynamickem profilu vzdy mensi spotrebu energie, protoze dokaze rekuperaci cast kineticke a potencialni energie vyuzit opakovane, kdezto u spalovaciho automobilu je tato energie nenavratne ztracena.
To jste vystihl
To jste vystihl přesně.
Proto v koloně vozidel vždy na prvním místě jede elektromobil a ostatní vozidla, která kolonu dojíždějí musí část své kinetické energie spálit ve svých brzdách a následně zase z benzinu (nafty) vydat na předjetí těchto vozidel. Proto takovým zdržováním dochází k mrhání s energií ostatních vozidel, jejichž řidiči musí za úspornou jízdu elektromobilů platit ze své kapsy 2x.
Tak pokud vas Tesla Model S
Tak pokud vas Tesla Model S na dalnici zdrzuje, tak predpokladam, ze jste majitelem alespon vozu Bugatti Veyron a pak vase rozhorceni chapu. Ale v takovem pripade Vas jiste cena benzinu moc nezajima a naopak mate urcite radost jak pri seslapnuti plynu nechavate Teslu daleko za sebou 🙂
Je vidět, že jste
Je vidět, že jste elektormobil neviděl nikdy ani z rychlíku, možná tak nějaký zahradnický traktůrek.
Nemuzu souhlasit, typ pohonu
Nemuzu souhlasit, typ pohonu totiz hraje roli… zapomel jste ze u elektromobilu je 2-3x vyssi ucinnost premeny ulozene energie na kinetickou, tedy ne jen ze umi vyuzit brzdnou energii ktera by jinak skoncila jako teplo v brzdach, ale navic energii kterou si veze sebou take vyuziva efektivneji.
Konečně se rozhoupali a
Konečně se rozhoupali a auto začnou vyrábět.Že jim to ale trvalo.
vraj nebudu
vraj nebudu …
auto.sme.sk/c/6816938/audi-r8-e-tron-si-nekupite-teraz-ani-v-buducnosti.html
Odkazy YOU TUBE
AUDI R8
Odkazy YOU TUBE
AUDI R8 e-tron – on streets Test Drive
http://youtu.be/eELE9Wbh5jU
2012 Audi R8 e-tron.mp4
http://youtu.be/aIQIDl09seM
AUDI R8 e-tron Animation
http://youtu.be/xTtoMyXlfbU
First video of the Audi R8 e-tron
http://youtu.be/yg6GZuQ65gc
——Audi e-tron ve filmu——-
Audi e-tron Iron Man 3 Commercial – Workday
http://youtu.be/CVNX8pdYEiE
Audi R8 e-tron – IRON MAN 3 – BEHIND THE SCENES
http://youtu.be/wZ45pKFfP6s
Audi R8 e-tron concept car for Iron Man 3
http://youtu.be/RDSyf6mTYMk