Tesla Motors dramaticky rozšíří síť dobíjecích stanic Supercharger

Automobilka Tesla Motors včera ohlásila zásadní rozšíření sítě dobíjecích stanic Supercharger. Jde o dobíjecí stanice speciálně určené pro elektromobily Tesla Motors. Do roka podle , šéfa Tesly, budou pokryty celé Spojené státy.

Supercharger – síť speciálních rychlo-dobíjecích stanic pro elektromobily značky Tesla
foto: Tesla Motors

Dobíjecí stanice Supercharger buduje automobilka Tesla Motors exkluzivně pro své zákazníky po celých USA. Jde o rychlodobíjecí stanice, které jsou dostupné ZDARMA všem majitelům vozů Tesla a dokážou auto plně dobít během několika desítek minut.

Do konce měsíce června 2013 se Tesla chystá ztrojnásobit počet Superchargerů. Což nebude nijak těžké, protože zatím jich není v provozu ani deset. Většina jich je v Kalifornii, kde přibudou další nové, stejně jako na východním pobřeží.

Zároveň Tesla pokryje cesty z Vancouveru přes Seattle do Portlandu, z Austinu do Dallasu (stát Texas, kde má Tesla problémy s prodejem svých aut), a vybuduje stanice ve státech Illinois a Colorado. Během následujících šesti měsíců, tedy přibližně do konce roku 2013, už má síť dobíjecích stanic Supercharger pokrývat hlavní metropolitní oblasti USA a Kanady.

Například bude možná cesta čistě na elektřinu (z obnovitelných zdrojů) z Los Angeles do New Yorku. V polovině roku 2014 už bude síť dobíjecích stanic Tesla Motors pokrývat celé Spojené státy a nejobydlenější oblasti Kanady. A v průběhu následujících měsíců a let se bude dále zahušťovat.

Zároveň chystá Tesla expanzi sítě Superchargerů do Evropy. První zemí, které bude mít tuto stanici, bude Norsko. To, stejně jako celá Skandinávie, patří mezi nejžhavější zájemce o elektromobily Tesla Model S.

Tesla zároveň zlepšuje samotnou technologii dobíjení Superchargerů a díky tomu snižuje čas potřebný k dobití auta. V současné době připravuje zvýšení výkonu dobíječek na 120 kW ze současných 90 kW. Díky tomu bude možné do auta doplnit dostatek energie na tři hodiny jízdy během pouhých 20 minut.

Automobilka aktuálně uvolnila také nový software update pro elektromobil Tesla Model S. Ten upgraduje firmware auta na verzi 4.5. Mezi hlavní novinky patří zobrazení Superchargerů na navigační mapě, seznam již navštívených dobíjecích stanic a další vylepšení.

Právě pro severské země a obecně státy s nižšími teplotami je určen nový odmrazovací mód, přístupný právě skrze software. Zároveň je nově možné nastavit si limit dobíjení baterie. Vylepšen je také termální management baterií. Podrobnosti v (anglickém) videu:

tisková zpráva

30 Comments on “Tesla Motors dramaticky rozšíří síť dobíjecích stanic Supercharger”

  1. No Ameriku budou mit hezky
    No Ameriku budou mit hezky pokrytou, jeste aby to udelali podobne i u nas… vcetne CR 🙂
    120kW, to uz je pekny frkot (2.4x CHAdeMO).

    Musk se taky v otazkach a odpovedich zminil, ze nektere jejich SC vyuzivaji zalozni baterie o velikost pul megawatthodiny (500kWh) pro vyrovnani zateze na rozvodnout sit a pro nabijeni z tech solarnich panelu co jsou/budou nad kazdou stanici a stanice je tak funkcni i pri vypadku rozvodne site (nebo alespon castecne funkcni). Navic pokud bude treba mohli by potencialne jeste navysit tuto kapacitu.

    1. v Americe nebo Japonsku ať
      v Americe nebo Japonsku ať si staví co chtějí, ale Evropa stojí v tomto ohledu před slušným průserem proto, že se k elektormobilitě nedokázala postavit čelem, resp. řeší se tu ptákoviny, ale zrovna ten celoevropský konektor je do budoucna podle mě mnohem důležitější záležitost než nějaké nesmyslné národní plány budování elektormobility.

      Už teď tu je asi 1600stanic CHAdeMO, velice brzy se začnou stavět Superchargery (očekávám, že s TESLA konektorem?) a možná se nakonec vzmůže i IEC combo2. Každý s jiným protokolem a každý s jiným konektorem 🙁

          1. jo to uz je lepsi 🙂
            pokud

            jo to uz je lepsi 🙂
            pokud si dobre vzpominam tak nejvic jich je tady v Estonsku.

            A jeste me napada, ze Tesla slibovala adaptery pro CHAdeMO a ostatni, tak nevidim duvod proc by to nemohli udelat i ostatni vyrobci. Samozrejme ze kdyby byl jeden konektro tak by to bylo lepsi, ale tak vsechno je resitelne ze 🙂

            1. řešitelné je vše, ale v
              řešitelné je vše, ale v tomto případě platí lidové „lepší než drátem do voka“. Jiný protokol je maličkost, trochu mě trápí, že se žene nahoru každá desetinka procenta účinnosti nabíječky a pak budu pro průchod >100A vkládat další zbytečnou redukci.

              1. nj, to je cena za to ze se
                nj, to je cena za to ze se neumi shodnout na pouzivanem standardu. Vcera Musk hezky rekl, ze nema nic proti tomu aby i ostatni automobilky zacly vyuzivat Tesla SuperChargery pokud baterie v jejich autech toho bude schopna, ale s pouzitym konektorem proste nemohli cekat nekolik let az se ostatni dohodnou… Nemluve o tom ze ten Tesla konektor je mnohem mensi nez CHAdeMO nebo Combo2.
                Samozrejme pro Teslu by to byl vitany zroj penez kdyby nejaky jiny vyrobce zacal vyuzivat (licencovat) tu jejich sit…

                EDIT: pro ten SC je to zhruba 320A 😀

                1. Ta druhá je v Malešicích
                  Ta druhá je v Malešicích u sídla RWE. A myslím, že je veřejná.

                2. Tak to prosim kontaktujte
                  Tak to prosim kontaktujte pana Horcika, nebo proste nekoho z Hybrid.cz at ty neverejne odstarni z mapy dobijecich stanic.
                  Pokud dobre vim tak na mapu davali jen ty co jsou plne dostupne a vedene ciste jako dobijeci stanice a ne treba jako „venkovni zasuvka u meho souseda“.

        1. s AC konektory obecně
          s AC konektory obecně problém nemám, nabíječka je vždy v autě, a všechny používají stejná standard EVSE dle SAE J1772, a TESLA má dost velký kufr na to vozit 3redukce.

          Průser je s DC dobíjením, když zapomenu na combo konektor a každé auto bude mít tedy dvě zásuvky (Mennekes + CHAdeMO/TESLA/IEC), tak tady už tak jednoduše použít redukci nepůjde a tudíž mi zůstanou některé stanice zapovězeny, což třeba pro těch >700 CHAdeMO stanic je dost tristní.

          1. Mennekes je pouze vyrobce
            Mennekes je pouze vyrobce kabelu, a tento standard je 5 vodicovy 3Fazovy konektor, ktery vyuziva palubni 3F nabijecku 😀 v pripade tesly roadster je to 10-20kW nabijecka a ostatni vyrobci maji 16A (3,6kW) popripade zdvojenou 7,2kW nabijecku jako novy Nissan Leaf s priplatkovou nabijeckou

      1. cituji z jejich
        cituji z jejich stranek:
        How often can I Supercharge, is it bad for my battery?

        Supercharging does not alter the new vehicle warranty. Customers are free to use the network as much as they like.“

        z toho co rikal Musk pri conference callu tak jsem vyrozumel ze to je sice narocne na baterii a mozna to trosku i ovlivni zivotnost, ale ne tak aby se to poznalo za bezneho provozu. Jestli si dobre vzpominam tak rikal ze se to muze pouzivat kazdy den.

  2. Co sa stane s vysuvnymi
    Co sa stane s vysuvnymi kluckami, ked v zime je auto zamrznute? Napada ma kombinacia dazd-mraz, kedy je auto pod ladovou glazurou a ja si pridem rano k autu s klucom vo vacku a mali by sa vysunut klucky 🙂

    – je mi jasne ze v Kaliforni toto riesit nemusia, ale ked je velky zaujem o tieto skvosty v Norsku, asi na toto mysleli 🙂

    p.

    1. Vyhřívání asi mít
      Vyhřívání asi mít nebudou 😀 ale domyšlené to určitě bude. Stejně tak při nehodě by se měli za každou cenu vysunout. Jinak kolikrát se vám stalo, že by vám zamrzla klika od auta. U Octavie se mi to nestalo nikdy musím zaklepat… Ale jak bývají ty mrazivé deště tak spíš nejdou otevřít celé dveře.

          1. Staci kdyz by rozmrazil
            Staci kdyz by rozmrazil kousicek tak aby se ta klika uvolnila a mohla kousek zajet dovnitr. To by uzivateli umoznilo do toho zatlacit a rozlamat ty 2-3 mm ledu rucne. To je jen takovy muj navrh, ale celkove nevim jestli by to k necemu bylo, protoze to ma bezramove dvere a pokud to cele bude pokryte 2-3 mm vrstvou ledu tak fakt netusim jak se to bude chovat… Nechame se prekvapit…

Napsat komentář