Francouzská vláda zachraňuje, objednala si 2100 elektromobilů Renault

Během následujících tří let koupí francouzská vláda, resp. její Unie veřejných služeb, celkem 2100 elektromobilů Renault. Francouzská automobilka zvítězila v zakázce z října 2012 na všestranné čtyřmístné autoRenault Zoe, a kompaktní elektrický sedan Renault Fluence Z.E.

Elektromobil Renault Zoe – konkurence, nebo naopak podpora pro Nissan Leaf?
foto: Renault

Francouzská UGAP si od automobilky Renault v následujících třech letech objedná 2100 elektromobilů. Půjde o 2000 elektrických vozů Renault Zoe a 100 elektrický sedanů Renault Fluence Z.E.

Francouzská vláda se tímto krokem snaží problémový Renault udržet nad vodou. Automobilka už nějakou dobu funguje v alianci s japonským Nissanem (Renault-Nissan Alliance). Společně jsou světovými tahouny v oblasti elektromobility.

Tak kolik vlastně elektromobilů?

Elektromobilu Nissan Leaf se již prodalo 50 000 kusů. Renault má dnes v nabídce celkem čtyři plně elektrické modely: Kangoo Z.E., Fluence Z.E., a Zoe.

V tiskové zprávě Renaultu se navíc píše, že “Renault dodá více než 17 000 elektromobilů během následujících tří let pro UGAP a skupinu 20 velkých společností, z toho 15 000 modelů Kangoo Z.E. je již dodáváno”. Nejspíš má na mysli velkou objednávku elektrických dodávek, z nichž 5000 již bylo vyrobeno v dubnu 2012.

Renault Zoe je v prodeji ve Francii od konce roku 2012, široce dostupné bude toto elektrické auto teprve od března. V následujících měsících se pak začne prodávat i ve zbytku Evropy (zda i v ČR, to zatím nevíme, ale vzhledem ke vstupu Nissanu Leaf na český trh je to možné).

Extrémně levný elektromobil

Cena elektromobilu Nissan Leaf je nastavena velmi příjemně na 13 700 euro vč. DPH (a včetně tučné dotace francouzské vlády v hodnotě 7000 euro). Navíc se ale musí platit pronájem baterie 79 euro/měsíc vč. DPH za najetí 12 500 km ročně.

Renault se u Zoe pyšní oficiální NEDC hodnotou dojezdu 210 km, nicméně v tiskovce rovnou přiznává, že v reálném provozu to bude spíše “mezi 100 km až 150 km”. Výjimečného dojezdu dosahuje díky technologii “Range OptimiZEr”, která zahrnuje: , novou generaci regenerativního brzdění a pneumatiky EnergyTM E-V.

tisková zpráva

24 Comments on “Francouzská vláda zachraňuje, objednala si 2100 elektromobilů Renault”

  1. Teslu a Renault by som
    Teslu a Renault by som neporovnaval. Renault je značka pre bežných ľudí a hladá cestu ako predávať elektromobili pre všetkých. Prenájom baterky je jedna z možností a podla mna celkom dobrá. Akonáhle príde na trh lepsia a modernejsia baterka, proste ju vimenim a mam dvojnasobny dojazd. Staru nech si Renault nechá.

    Tesla vznikla zo statnych dotacii a kedze sa rozbehla, postupne ich splatila. ALE ešte som nevidel Teslu, ktoru by som si mohol z mojho platu kupit !!!

    Pre mna bude Tesla vitaz pred Renaultom až ked si kupim ich auto. Do tej doby je to len krásna hračka pre bohatých….fandím Tesle, Renaultu aj ostatným rovnako a som zvedavý kto ma presvedčí ako prvý. Aktuálne má k tomu rozhodne najbližšie LEAF !

  2. Dobrý deň,
    pretože som v

    Dobrý deň,
    pretože som v tejto problematike absolútne neznalý, chcel by som poprosiť o vysvetlenie nasledujúcej vety z článku „Extrémně levný elektromobil“:

    Navíc se ale musí platit pronájem baterie 79 euro/měsíc vč. DPH za najetí 12 500 km ročně.

    Znamená to, že do zakúpeného elektromobilu si musím každý mesiac nejakým spôsobom prenajímať bateriu?

    Ďakujem za porozumenie a vysvetlenie.

  3. Já se velmi těším na
    Já se velmi těším na představení Mitsubishi CA-miev, protože toto auto má velkou šanci stát se mezníkem posouvající elektromobil od předražených hraček pro státní správy a nadnárodní korporace s potřebou tvářit se zeleně po skutečně použitelné vozidlo pro sprostý lid.

    Mitsubishi se zdá se jako jediná automobilka poučila ze svých chybných předpokladů a tyto se snaží napravit.

    1) velikost – už to nemá být bezdůvodně malý mrňous, ale rozměrově plnohodnotné auto ve své třídě

    2) design – zdá se, že konečně budeme mít možná i pohledný elektromobil(rozuměj měl by vycházet z designu aut se spalovacím motorem stejného výrobce, který si vyprofiloval za posledních 20let)

    3) jeho slibovaný dojezd má konečně překročit skutečnou spodní hranici použitelnosti elektromobilu a ta je 250km (výrok o tom, že běžnému řidiči stačí 100-160km vejde časem do dějin jako „640kb should be enough for everyone“)

    1. Já bych s tím tak úplně
      Já bych s tím tak úplně nesouhlasil. Malému lehké autíčko s nijak závratným dojezdem bude mít i malý a levný akumulátor a tudíž se dá nabízet za takovou cenu, aby si to lidi z větších měst začali hromadně nakupovat jako druhé, ale někdy i jediné auto do rodiny. Potom žádný z těch bodů nemusí platit.

      1. V tomto musím souhlasit se
        V tomto musím souhlasit se Ctiradem. Od té doby, co mám elektroskútr, jsem spoustu věcí přehodnotil (auto jsem před 2 roky prodal) a i ten skůtr jsem si nakonec koupil s nejmenším dojezdem. Když chci dál, tak si ho po cestě někde nabiju a stejně to lze udělat i s elektromobilem. A když vím, že půjde o čas, tak bych si třeba i-miev (kdybych ho měl) na ten jeden den vyměnil s kamarádem, co má spalovač.

          1. Když přijedete k
            Když přijedete k benzinové stanici tak si někdy porovnejte pistoli výdejního stojanu pro nákladní vozidla a pistoli výdejního stojanu pro osobní vozidla ( obojí v naftě pochopitelně). To že mám v autě kapacitně větší baterku neznamená že ji budu nabíjet déle něž-li tu malou ve skůtru. Zdejší odborníci zcela jitě rádi vysvětlí proč. 🙂

            1. Neni mi jasne srovnani
              Neni mi jasne srovnani pistoli na čerpačkach.Přiměr je trochu jinde.Spletl jste se.Měl jste pro nazornost spiše uvadět Nadrž u osobaku na cca 50 litru a u busu a kamionu na 300 litru.To je lepši přiměr.Pokud by měl MaN podobnou spotřebu nafty jako Audi byli by autodopravci i v ČR za vodou,ale tam je otazkou i převezeni nakladu na vzdalenost.A to je problem u osobaku přepravit čtyřicet až padesat osob mezi Hradcem Kralove a Prahou se stejnou spotřebou jako to dokaže SOR za jednu jizdu.Kapacitně větši zdroj je o pohodli nikoli o spotřebě.Lepe je tedy porovnat např.plně obsazene Citigo s plně obsazenym dvoulitrovym Superbem.

              1. Příspěvek na který jsem
                Příspěvek na který jsem reagoval se zaobírá časy nabití velké a malé baterie.
                Takže ještě jednou pro Vás:
                skutr-malá baterie-malá nabíječka
                auto-velká baterie-velká nabíječka

                OA-malá nádrž-malá pistole
                NA-velká nádrž-velká pistole

                Pisatel prostě nebere v uvahu fakt že k dané velikosti nádrže na energii by měla být i optimální „nabíječka“

                *slovy malá a velká nejsou myšleny fyzické rozměry

          2. Souhlasim se
            Souhlasim se Ctiradem.Elektroskutr i elektroaouto je zatim na běžne ježděni do prace,školy nebo nakupy.Nevim jak často kdo jezdi dal.A jezdit tak daleko aby jsem dopředu počital s dobijenim je tež sporne.Většina z nas pokud někam cestuje tam chce dojet v co nejkratšim možnem čase.A cestovat od obchodaku k obchodaku,aby jsem si mohl vozidlo dobit neni moc ekonomicke i když je ekologicke.Malokdo totiž prochazenim se po marketu než se dobije utrati sumu do pětistovky.A to už je tedy ztratou.

      2. Já myslím, že nejsme ve
        Já myslím, že nejsme ve sporu, akorát jsem měl upřesnit „kategorizaci“ vozidel, pro osobní elektro-auto-mobil vidím dvě základní:

        1) „plnohodnotnou“ náhradu za spalovák, čili mám jen jedno auto, pak rozhodně platí ta teze o min 250km a velikosti odpovídající stejné třídě spalovacího ekvivalentu.

        2) druhé/třetí auto do rodiny, zde souhlasím, že naopak je velmi vítaná malá velikost (manévrování/parkování ve městě) a vyhoví i minimální dojezd kolem těch 100-150km, což by to auto mělo velmi významně zlevnit (pokud bude stát stejně jako auto plné velikosti, tak to s prodejností nebude úplně ono = to ale ostatně už dnes platí i o spalovácích)

        Přiznám se nevím jaké je procentuální zastoupení vozidel 2.kategorie na trhu, ale vycházím z premisy Německé vlády, že do roku 2020 chce 1 milion elektromobilů, tudíž očekávám že k jejímu naplnění rozhodně nebudou stačit pouze vozidla této kategorie.

  4. Když tohle vidím, tak se
    Když tohle vidím, tak se snad vážně vykašlu na elektromobil a půjdu radši do hybridu. Tohle plácání se na místě, snaha nevyrobit elektromobil, neprodat elektromobil, odřít zákazníky kde to projde. Shrnul bych to – v roce 2003 jsem měl Renaulty rád, ale to co vidím teď :/

    1. Vyvinout elektromobil asi
      Vyvinout elektromobil asi není tak lehké, jak si mnoho lidí tady na Hybridu myslí (mám takový dojem z mnoha příspěvků, co si nejen v tomto článku pročítám). Jak řekl jeden můj bývalý profesor: „čím více se daným tématem zabýváte, tím komplikovanější se vám zdá“ 😀

      1. Vyvinout elektromobil je
        Vyvinout elektromobil je jednoduché.
        To se dá ověřit na existujících přestavbách benzínových modelů. To co je pro automobilky složité je vytvořit funkční business model, který by je finančně nezlikvidoval.

        Dnešní business model je postavený na příjmech z aut + příjmy z originálních náhradních dílů. Jenže u elektromobilů končí ty originální náhradní díly – je jich potřeba mnohem méně. Nejjednodušší pro automobilky je to nahradit platbami za baterie (protože je sami nevyrábí, snaží se nejziskovější část podchytit). Navíc je potřeba si neohrozit benzínové modely, takže ekonomika elektrického auta nesmí být lepší než u benzínových modelů.

          1. Nedá mi to neodpovědět,
            Nedá mi to neodpovědět, protože miluju konspirační teorie (a taky mám zkušenosti z fungováním velkých firem).

            Uvedu příklad vývoje – přijdu jako zákazník do medové studně a řeknu, že potřebuju regulátor, řeknu jim parametry a že jich potřebuju 100 000 kusů v automotive kvalitě. Výsledkem je regulátor v ceně 200USD/kus s parametry, které jsem jim zadal.

            Když si jich objednám 20 000, pak mi za kus naúčtujou 500 USD.

            Jinak řečeno – vývoj je drahý, když se skutečně provede, to klidně vyjde na 50M na model. Jenže například u Octavia měla série přes milión kusů – takže na jeden kus se vývoj podílel 50tkou.

            Ale u současných elektromobilů (vyjma Tesla) jsem si nějak nevšiml proběhlého vývoje. Tam proběhla jenom adaptace na jiný motor a hledání místa na baterie. Takže ať žijou konspirační teorie.

            PS: Prakticky žádný manažer si na sebe nevezme riziko neúspěchu modelu – proto se vždy jen adaptují osvědčené. Takovéto riziko si na sebe vezme pouze majitel. Srovnejte si inovační potenciál firem vedených majiteli a vedených „profesionálním managementem“.

            1. 100% souhlas. Právě jste
              100% souhlas. Právě jste přesně popsal, proč jsou elektromobily tak drahé.
              Jen pro doplnění. Troufnu si říct, že alespoň malé oddělení, které se zabývá vývojem el. aut už má každá automobilka. Včetně Škody. A že Trošku křivdíte Mitsubishi, Nissanu, Renaultu, MB (Smart).
              Ostatní automobilky pouze čekají, až to ty s odvážnějším managementem rozjedou. Jakmile uvidí, že trh roste a vyplatí se jim sériová výroba, tak tam naskočí taky.

              1. Nevím jak u tří diamantů
                Nevím jak u tří diamantů – tam jsem ten vývoj nesledoval (moc se v čechách nepotkají). Ale Renault jsem sledoval a v roce 2006 se ptal Renaultů na jejich Kangoo Z.E. (tehdy ho testovali v Paříži a já ho tam potkal). Na dotaz mi pochopitelně odmítli odpovědět. Od té doby Renault sleduju dost podrobně – a ano v porovnání s VW je to skutečný průkopník elektromobility, mají několik dobrých nápadů. Ale přece jenom jsem za ty roky co se tomu věnují čekal výrazně větší pokrok.

                Když srovnám Teslu a Renault, tak to je zvlášť tristní.
                10 let zpět: Tesla neexistuje, Renault vyrábí milióny aut ročně.
                5 let zpět: Tesla už existuje, má jeden existující prototyp, Renault má v testovacím provozu několik různých prototypů.
                4 roky zpět: Tesla má malosériovou výrobu (a zcela unikátní elektromotor), Renault spí.
                Dneska: Tesla má na zelené louce postavenou motorárnu, nejmodernější továrnu, vyrábí 400 aut týdně, Renault má modelovou řadu 4 aut, ale na 400 týdně se nedostane.

                Z počátečního stavu, kdy Renault měl továrny, výrobní linky, kvalifikovaný personál a hromadu testovaných modelů do dnešního stavu, kdy mají 4 dobré modely. Mám 2 Renaulty a bývala to moje oblíbená značka – ale jen do roku 2003. Od té doby vidím jen průšvihy a vršení chyb. Poslední chyba je pokus o zničení elektromobilů pomocí obchodního modelu. Zavedení obchodního modelu, který zajistí, že elektromobil přijde o hlavní konkurenční výhodu proti benzínovému vozu je extrémně hloupé a krátkozraké řešení.

                Nejhorší na tom je, že TESLA už má rozjetou linku, během 6ti měsíců zkonsoliduje pracovní základnu a při jejich schopnostech je zchopná zdvojnásobit výrobu během dalších 6ti měsíců. Během 5ti let (pokud konkurence bude stále takhle impotentní) může vyrábět milión aut ročně. A kde potom bude Renault?

        1. Mezi poskládáním nějaké
          Mezi poskládáním nějaké bastlpřestvby z hotových komponent, kde tu práci s vývojem odřel někdo jiný, a skutečným vývojem je asi stejný rozdíl, jako mezi postavením PC z komponent a vývojem počítače.

          A úvahy o zázračné spolehlivosti elektromobilů nejsou taky nic jiného než naivní ničím nepodložené teorie. Totéž trh náhradních dílů. Kolik potřebuje běžné nehavarované auto za svojí životnost dílů? Když to vezmu podle sebe a auta, co má >10 let a najeto 200tkm, tak co jsem za tu dobu měnil: náplně, kotouče, destičky, svíčky, filtry, řemen alternátoru/klimy, pneumatiky, disky a rozbité přední sklo. Jinak vše původní. Tyhle všechny věci snad kromě toho řemenu a rozbitého skla, jsou výrobkem třetích firem, ze kterých automobilka a autorizovaný servis moc netrhne pokud vůbec projdou přes jejich sklad. To se na mě tedy hrozně napakovali 😉

Napsat komentář