Automobilka General Motors připravila update plug-in hybridu Chevrolet Volt. Modelový rok 2013 se tak může pochlubit o 0,5 kWh větší baterií (z 16 na 16,5), a tím pádem i vyšším dojezdem čistě na elektřinu – o 4,8 km.
foto: Hybrid.cz
Všechna čísla vycházejí z oficiálního štítku EPA, která hodnoty testuje. Celkový max. dojezd na elektřinu vozu Chevrolet Volt se tak zvýšil oficiálně na 60,8 km (dle EPA) a spotřeba na 98 MPGe. Spotřeba je tedy 35 kWh na 160 km, v přepočtu 21,875 kWh/100 km.
Jak už jsme zmínili, celková kapacita baterie vzrostla o 0,5 kWh na 16,5 kWh. Volt ale nevyužívá tuto plnou kapacitu, a to kvůli prodloužení životnosti baterie. Přesto se “dobíjecí okno” taktéž zvýšilo, a to z 10,3 kWh na 10,8 kWh.
Šéfinženýr projektu Volt Andrew Farah řekl magazínu Autobloggreen, že zvýšení dojezdu na elektřinu je to, co si přálo zdaleka nejvíce zákazníků. Necelých pět kilometrů nevypadá jako mnoho, ale v průběhu stovek a tisíců cest se “to nasčítá”. Navíc u dalších updatů Voltu lze čekat další postupné navyšování.
Základní cena plug-in hybridu Chevrolet Volt zůstává nezměněna, $39 995. Modelový rok 2013 bude u dealerů k dispozici od srpna 2012. Kromě výše zmíněných úprav samozřejmě nabízí i další, především kosmetické změny: např. jízdní mód Hold, který má evropský bratránek, model Opel Ampera, již k dispozici. Ten je určen k šetření (“zadržení”) energie v bateriích.
Cena Chevolet Volt a OPEL
Cena Chevolet Volt a OPEL Ampera je chorá -to auto nemá takú životnosť, aby sa mohli nadobúdacie náklady vrátiť.
Nemôžem sa ubráni, ale výroba všetkých alternatívnych vozidiel nie je nič iné, len opäť vykazovanie nejakej „zelenej aktivity“ a v podstate tak ako v 90-tych rokoch len vyjadruje určité zníženie emisií, ktoré každá automobilka musí vykázať.
Ak by išlo skutočne o ekológiu – musel by byť pokles emisií rýchlejší ako ich medziročný nárast a to sa nedeje – resp. možno len niekde a špinavá výroba sa presúva do rozvojových krajín….
Už je trapné to opakovat
Už je trapné to opakovat po sté, ale představa, že náklady na osobní vozidlo se musí někdy vrátit je od začátku pomýlená. Ještě tak, když mám dvě identická vozidla, které se liší pouze motorizací a cenou, můžu spekulovat nad tím, jestli má smysl jít do té dražší, ale to je tak všechno. Zbytek už je čistě o subjektivních dojmech.
Copak při koupi například Fabie (dosaďte si libovolné auto) se vrátí nějaké náklady? A co teprve různé drahé sporťáky? Je jejich existence chorá jenom proto, že se pořizovací náklady nevrátí?
řekl bych, že těmi
řekl bych, že těmi náklady byl myšlen rozdíl v pořizovací ceně spalovák vs. hybrid. Je to stejné, jako když zvažuji, jestli se mi místo „benziňáku“ vyplatí na pořizovačce dražší „diesel“.
Ale Volt se jinak než jako
Ale Volt se jinak než jako hybrid nedělá, takže porovnávat není s čím. A porovnávat s úplně jiným autem je už pouze dojmologie.
To je nejaká blbosť, nie?
To je nejaká blbosť, nie? Chcel by som vidieť, ako Volt na 0,5 kWh ujde 4,8 km. V tom prípade by súčasný Volt ušiel na elektrinu 10,3*9,6 = 98,8km. Nie je to náhodou v praxi tak, že 4,8 km ujde na 1 kWh? Teda neviem, ale čo takto zvýšiť tú kapacitu fakt razantne, napríklad z 16 na 18 kWh? To už by bolo o niečom inom.
Větší baterii by pak ale
Větší baterii by pak ale někdo musel zaplatit a to by prodeje nevypadaly tak hezky. Jako volitelný příplatek by to ale být mohlo.
Oni (jak je psáno)
Oni (jak je psáno) nevyužívají plnou kapacitu baterie – z důvodu zvýšení životnosti. Takže asi povolili větší čerpání z té původní kapacity.Protože , kdyby se čerpala celková kapacita,tak by to auto mělo o dost větší dojezd.
Čítali ste si ten
Čítali ste si ten článok? Píše sa že aktívna kapacita batérie vzrástla z 10,3 na 10,8. Čiže spomínaných 0,5 kWh.
berte to tak, že těch
berte to tak, že těch 0,5kWh máte „zadarmo“. Je to podobné, jako když u běžného automobilu v průběhu výroby daného modelu posílí výrobce motor z 51kW na 55kW, přičemž dojde třeba i ke snížení spotřeby o 0,1L. Prostě meziroční inovace.