Chevrolet Volt pro rok 2013: vyšší dojezd, větší baterie

Automobilka General Motors připravila update plug-in hybridu Chevrolet Volt. Modelový rok 2013 se tak může pochlubit o 0,5 kWh větší baterií (z 16 na 16,5), a tím pádem i vyšším dojezdem čistě na elektřinu – o 4,8 km.

General Motors svůj plug-in hybrid každoročně vylepšuje
foto: Hybrid.cz

Všechna čísla vycházejí z oficiálního štítku EPA, která hodnoty testuje. Celkový max. dojezd na elektřinu vozu Chevrolet Volt se tak zvýšil oficiálně na 60,8 km (dle EPA) a spotřeba na 98 MPGe. Spotřeba je tedy 35 kWh na 160 km, v přepočtu 21,875 kWh/100 km.

Jak už jsme zmínili, celková kapacita baterie vzrostla o 0,5 kWh na 16,5 kWh. Volt ale nevyužívá tuto plnou kapacitu, a to kvůli prodloužení životnosti baterie. Přesto se “dobíjecí okno” taktéž zvýšilo, a to z 10,3 kWh na 10,8 kWh.

Šéfinženýr projektu Volt Andrew Farah řekl magazínu Autobloggreen, že zvýšení dojezdu na elektřinu je to, co si přálo zdaleka nejvíce zákazníků. Necelých pět kilometrů nevypadá jako mnoho, ale v průběhu stovek a tisíců cest se “to nasčítá”. Navíc u dalších updatů Voltu lze čekat další postupné navyšování.

Základní cena plug-in hybridu Chevrolet Volt zůstává nezměněna, $39 995. Modelový rok 2013 bude u dealerů k dispozici od srpna 2012. Kromě výše zmíněných úprav samozřejmě nabízí i další, především kosmetické změny: např. jízdní mód Hold, který má evropský bratránek, model Opel Ampera, již k dispozici. Ten je určen k šetření (“zadržení”) energie v bateriích.

9 Comments on “Chevrolet Volt pro rok 2013: vyšší dojezd, větší baterie”

  1. Cena Chevolet Volt a OPEL
    Cena Chevolet Volt a OPEL Ampera je chorá -to auto nemá takú životnosť, aby sa mohli nadobúdacie náklady vrátiť.
    Nemôžem sa ubráni, ale výroba všetkých alternatívnych vozidiel nie je nič iné, len opäť vykazovanie nejakej „zelenej aktivity“ a v podstate tak ako v 90-tych rokoch len vyjadruje určité zníženie emisií, ktoré každá automobilka musí vykázať.
    Ak by išlo skutočne o ekológiu – musel by byť pokles emisií rýchlejší ako ich medziročný nárast a to sa nedeje – resp. možno len niekde a špinavá výroba sa presúva do rozvojových krajín….

    1. Už je trapné to opakovat
      Už je trapné to opakovat po sté, ale představa, že náklady na osobní vozidlo se musí někdy vrátit je od začátku pomýlená. Ještě tak, když mám dvě identická vozidla, které se liší pouze motorizací a cenou, můžu spekulovat nad tím, jestli má smysl jít do té dražší, ale to je tak všechno. Zbytek už je čistě o subjektivních dojmech.

      Copak při koupi například Fabie (dosaďte si libovolné auto) se vrátí nějaké náklady? A co teprve různé drahé sporťáky? Je jejich existence chorá jenom proto, že se pořizovací náklady nevrátí?

  2. To je nejaká blbosť, nie?
    To je nejaká blbosť, nie? Chcel by som vidieť, ako Volt na 0,5 kWh ujde 4,8 km. V tom prípade by súčasný Volt ušiel na elektrinu 10,3*9,6 = 98,8km. Nie je to náhodou v praxi tak, že 4,8 km ujde na 1 kWh? Teda neviem, ale čo takto zvýšiť tú kapacitu fakt razantne, napríklad z 16 na 18 kWh? To už by bolo o niečom inom.

Napsat komentář