Autosalon Ženeva 2013: Peugeot 208 HYbrid FE

Společnosti Peugeot a Total, které se již dlouhé roky věnují zlepšování energetických výkonů automobilů, znovu spojily své inovační síly nad projektem Peugeot 208 HYbrid FE. Cílem bylo vytvořit vůz nabízející skutečné potěšení z řízení (zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8 vteřin) a vykazující současně nízké emise CO2 (49 g/km).

Autosalon Ženeva 2013 bude plný premiér. Hybrid Peugeot 208 FE bude jednou z nich.
foto: Peugeot

Tento technologicky vyspělý předváděcí vůz bude využívat nejnovější inovace značek Peugeot a Total v oblasti aerodynamiky, odlehčení pohonu, paliv a maziv.

Těchto výkonů bude dosaženo bez využití jiných podpůrných zdrojů energie (benzínová technologie „non plug in“), základem bude velmi výkonný sériový vůz.

49 g CO2/km, zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8 s. To znamená snížit na polovinu emise nejúspornějšího benzínového motoru (Fuel Economy) a přitom nabídnout zrychlení na úrovni malého sportovního vozu (Fun & Efficient).

Peugeot a Total

Společnosti Peugeot a Total jsou partnery od roku 1995. Společně pracují na snižování spotřeby paliva, emisí CO2 a celkových nákladů na vlastnictví vozů.

Test Peugeot 208 1.6 VTi Test Peugeot 208 1.6 VTi Test Peugeot 208 1.6 VTi

Skupina Total a řada jejích poboček (Maziva, Paliva, Hutchinson, CCP Composites, Total Global Polymers) se po boku Peugeotu aktivně podílejí na řadě výzkumných projektů, jejichž cílem je výroba vozů šetrnějších k životnímu prostředí.

Total dodává Peugeotu a jeho pobočkám po celém světě maziva FE (Fuel Economy), která zmenšují tření motoru a tím snižují spotřebu paliva. Maziva Total tak za deset let přispěly ke snížení emisí CO2 u motorů PSA o 5 %.

Ve Francii pracuje na vývoji budoucích paliv a maziv pro automobily téměř 250 výzkumných pracovníků. Nadstandardní paliva Total Excellium umožňují snižovat spotřebu.

Snižení emisí i hmotnosti

V dnešní době tito výzkumní pracovníci skupiny Total pracují na vývoji biopaliv, paliv s nízkým obsahem síry, maziv spořících energii (maziva Fuel-Eco), specifických příměsí zajišťujících snížení emisí, ale také inovativních materiálů, které umožňují odlehčení struktur.

Společnost Peugeot si stanovila za cíl sladit zkušenosti z řízení a udržitelnou mobilitu u všech druhů dopravních prostředků. Stala se tak jedinou automobilovou značkou, která nabízí kompletní řadu dopravních prostředků: jízdní kolo, skútr, osobní automobil, lehký užitkový vůz.

Za tímto účelem Peugeot investuje do různých technologií. Důležitou součástí jsou motory: jde o neustálé vylepšování účinnosti spalovacích motorů, strategii downsinzingu, rozšíření používání filtru pevných částic, využívání systému Stop&Start, elektro-dieselovou hybridizaci, elektrický pohon.

Výzkum a vývoj

Peugeot věnuje velkou péči rovněž materiálům používaným za účelem snížení hmotnosti vozů, zvyšování podílu zelených materiálů nebo službám nabízeným v rámci mobilního připojení.

Výsledek tohoto vývoje je pozitivní, emise CO2 jsou u vozů značky v Evropě nejnižší. Peugeot získal na evropském trhu v této oblasti prvenství, průměrné emise se snížily o 7 g/km a v roce 2012 činily jen 121,6 g/km. 2/3 vozů značky Peugeot tak vykazují emise do 130 g CO2/km.

Společnosti Total a Peugeot, které jsou partnery již od roku 1968, obnovily v roce 2011 svou dohodu o společném výzkumu a vývoji a výhradním doporučování. V současné době se obě společnosti zavázaly ke společné práci na projektu, který budoucím generacím nabídne mobilitu spojující energetickou účinnost (Fuel Economy) a radost z řízení (Fun & Emotion).

208 HYbrid FE, jiný způsob pokroku

Společnosti Total a Peugeot se rozhodly tuto technologickou výzvu přijmout a spojily své inovační schopnosti s cílem vyvinout řešení umožňující mobilitu budoucích generací.

Peugeot, Ředitelství pro výzkum a vyspělé technologie skupiny PSA, skupina Total a některé její divize (Total Maziva, Hutchinson, CCP Composites, Total Global Polymers) jsou koordinovány divizí Peugeot Sport, která již několikrát prokázala, že umí přijímat výzvy a úkoly v oblasti špičkových technologií, hybridizace a lidského faktoru.

Konkrétní výsledek tohoto závazku, projekt HYbrid FE, využívá velmi výkonný motor 208 1.0 VTi 68 k, který bude důkladně přepracován.

Aerodynamika

Hlavními viditelnými prvky budou styl a aerodynamika. Přepracovaný model 208 HYbrid FE bude mít mnohem nižší koeficient Cx než sériová verze, a přitom si zachová velkou prostornost. Celek doplní specifické pneumatiky a kola snižující valivý odpor.

K lepšímu výkonu pomůže především odlehčení. Projektovým týmům se musí podařit snížit hmotnost vozu o 200 kg!

Pobočky skupiny Total Hutchinson a CCP Composites přinesou zkušenosti v oblasti kompozitních materiálů a polykarbonátů. Ty se použijí na panelech karoserie, oknech a rovněž v kabině vozu.

Další inovací vozu 208 HYbrid FE bude hybridní pohon inspirovaný světem závodů. Jde o motor spojující benzínový tříválec a robotizovanou převodovku s elektrickým motorem a baterií přímo vzešlých z programu vytrvalostních závodů.

Motor bude tomuto novému použití přizpůsoben: bude u něj použitý specifický systém snižující dobu nutnou ke zvýšení teploty motoru a specifický spalovací cyklus, dojde ke zmenšení tření, snížení hmotnosti tažného zařízení a hlav válců.

Výzkumné a vývojové týmy skupiny Total současně pracují na složení maziv a paliv, které napomohou snížit tření a optimalizovat spalování.

tisková zpráva

One Comment on “Autosalon Ženeva 2013: Peugeot 208 HYbrid FE”

Napsat komentář