Automobilka Škoda Auto dodala v lednu 2013 svým zákazníkům více než 69 500 vozů. Podle očekávání došlo v důsledku náběhu nové generace modelu Škoda Octavia k poklesu počtu dodávek zákazníkům o 7,8 procent oproti minulému roku. Obnovit zájem o svá auta se Škoda snaží novou chytlavou reklamou.
foto: Škoda Auto
Ve vývoji odbytu automobilky Škoda Auto se projevil také pokračující klesající trend na většině evropských trhů. Na čínském trhu, který je největším trhem značky Škoda na světě, zvýšila česká automobilka své dodávky zákazníkům o 4,1 procento. Lépe než celkový trh se výsledky značky Škoda vyvíjely například v Německu, Velké Británii nebo v Rakousku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Auto v roce 2012 prodala 939 200 aut
„V roce 2013 pokračuje Škoda ve své modelové ofenzívě. Představíme celkem osm nových automobilů nebo modelových variant,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „První letošní novinkou je třetí generace našeho nejprodávanějšího modelu Škoda Octavia, kterou laická i odborná veřejnost přijala velice pozitivně,“ říká Vahland.
V důsledku generační obměny modelů a s tím spojeného náběhu výroby počítá Škoda s tím, že v první polovině roku dojde k poklesu počtu dodávek zákazníkům. Ve druhé polovině roku by se následné zvýšení výrobní kapacity mělo pozitivně projevit na vývoji odbytu.
Meziroční pokles
Vzhledem k těmto skutečnostem dodala Škoda v lednu svým zákazníkům více než 69.500 vozů, což je o 7,8 procent méně než ve stejném období loňského roku. S ohledem na náběh nového modelu a zčásti i složité ekonomické prostředí dodala Škoda svým zákazníkům v západní Evropě 26.500 vozů (leden 2012: 29.300).
Ve Velké Británii Škoda dále roste. Zákazníkům zde bylo dodáno více než 4.300 vozů, což v porovnání se stejným obdobím loňského roku představuje nárůst o 18,5 procent (leden 2012: 3.600). V Dánsku vzrostly dodávky zákazníkům dokonce o 37,4 procenta z 600 na téměř 800 vozů. V Rakousku vzrostly dodávky o 19,0 procent na téměř 2.400 vozů (leden 2012: 2.000).
V Německu, na druhém největším odbytišti značky Škoda, se automobilce i přes podstatný pokles celkového trhu podařilo zvýšit tržní podíl na téměř 4,7 procent. Prodeje v Německu vzrostly o 0,2 procenta na více než 8.900 vozů (leden 2012: 8.900).
Čína stále roste
Ve východní Evropě dodala Škoda svým zákazníkům více než 6.200 vozů (leden 2012: 7.700). S více než 900 dodávkami vzrostly prodeje modelu Škoda Yeti o 19,6 procent (leden 2012: 800). Na aktuálně klesajícím ruském trhu dodala Škoda v lednu 2013 svým zákazníkům více než 4.600 vozů (leden 2012: 4.800).
Vývoj značky Škoda ve střední Evropě kopíruje vývoj celkového trhu. Zákazníkům zde bylo dodáno 8.900 vozů (leden 2012: 10.200). Na domácím českém trhu bylo zákazníkům dodáno téměř 3.700 vozů (leden 2012: 4.100).
Na dynamicky rostoucím automobilovém trhu v Číně se Škoda rozvíjí nadále úspěšně: dodávky české automobilky zákazníkům dosáhly počtu 21.600 vozů, což v porovnání s lednem 2012 představuje nárůst o 4,1 procento. Před rokem bylo zákazníkům dodáno téměř 20.800 vozů.
V Indii dodala Škoda v lednu svým zákazníkům 2.400 vozů (leden 2012: 3.000).
Přehled prodejů, nový spot
Dodávky značky Škoda zákazníkům v roce 2013 (v kusech, zaokrouhleno, rozděleno podle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
Škoda Octavia (30.000; -14,9 %) Škoda Fabia (15.800; -20,9 %) Škoda Superb (8.500; -10,4 %) Škoda Yeti (5.500; -11,7 %) Škoda Roomster (2.000; -24,1 %) Škoda Rapid (4.100; nový model) Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3.600; nový model)
Aby Škodovka prodej svých vozů podpořila, připravila aktuálně nový reklamní spot. Ten se inspiruje současným trendem “živé akce” v reklamách. Režie videa se ujal Kit Lynch-Robinson.
Během více než tří minut se v něm vystřídají všechny modely Škoda – Fabia, Octavia, Citigo, Rapid, Roomster, Yeti i Superb. Reklama se natáčela v České republice.
Přijde mi, že lidé
Přijde mi, že lidé postupně hloupnou, protože je nic nenutí se zdokonalovat a tato reklama k tomu hezky sedí.
To bola ale vtákovina…
To bola ale vtákovina… Kde sú tie časy keď boli reklamy krátke a vtipné.
Po tomhle reklamním spotu
Po tomhle reklamním spotu klesnou prodeje o dalších 10%. 🙂
gratuluji. SKODA SIMPLY NEVER
jj, po tomhle skodovku
jj, po tomhle skodovku nebrat 🙂
asi jsem spatny nacionalista, ale skodovka ma proste tak nudny design…
Nudný design = design s
Nudný design = design s maximálním důrazem na cenu. Volkswagen navrhuje výrobní proces tak, aby naprosto minimalizoval náklady. To znamená, že je při něm brán ohled doslova na každý ohyb plechu, každou součástku atd.
Nebrat pro spotřebu jsi
Nebrat pro spotřebu jsi chtěl říct.
Vždyť jediné, co ve škodovce má v současné době akceptovatelnou spotřebu je naftový motor.
Vždyť se na to podívejte – CITIGO, reálná spotřeba 5,2 benzín
Fabia greenline – 3,7l nafty
Octavia v naftě – 4,4l nafty
Nafta sice má 9,8kWh/l oproti 9,3kWh/l benzínu. Ale přece nemůže být až tak děsnej rozdíl ve spotřebě. Vždyť to vychází, že u benzínu spotřebuješ u nejmenšího auta 48kWh na 100km a u octávie v naftě spotřebuješ 43kWh u auta o několik set kilo těžšího.
A to už se ani nezmiňuju, že systém start-stop ala škoda v diskusích na internetu všichni „milujou“