VIDEO: podívejte se na nejrychlejší elektromotorku na světě!

První elektromotorka, která přesáhla rychlost 200 mil za hodinu, tedy 320 km/h, pochází od společnosti Lightning Motorcycle. Rekord se odehrál už minulý rok v srpnu na slavných solných pláních Bonneville. Podívejte se na video elektromotorky, která dosáhla max. okamžité rychlosti 350 km/h!

Jezdec Paul Thede u aerodynamicky mírně upravené elektrické motorky Lighting SuperBike se kterou dosáhl rychlostního rekordu na solných pláních Bonneville
foto: Lightning Motorcycle

Mottem společnsti Lightning Motorcycle je “Neděláme absolutně žádné kompromisy”. A zjevně to myslí vážně. Firma je dítkem Richarda Hatfielda a skupiny inženýrů ze Silicon Valley, kteří věří, že etrémní výkon může být v souladu se šetrným přístupem k přírodě a životnímu prostředí.

Elektromotorka Lightning SuperBike je dnes k dispozici na objednávku v provedeních track, race a street. Její cena začíná na $38 888. Motocykl je vhodný jak na víkendové vyjížďky, ale i běžné denní ježdění. Na dálnici má dojezd až 160 km, při šetrnějším ježdění až 240 km.

Elektromotorku Lightning SuperBike pohání 125kW elektromotor Remy HVH250 s 10 000 otáčkami. Pohání jej 12kWh 370V baterie Ener1. Ty si samotný šéf firmy Richard Hatfield velmi chválil. “Vyzkoušeli jsme řadu baterií a naše testy jednoznačně ukázaly, že lithium-iontové baterie Ener1 si vedou zdaleka nejlépe,” řekl. O odpružení se stará značka Race Tech, brzdí Brembo, ráfky jsou od Marchesini.

elektromotorka Lighting Superbike

A takhle vypadá elektrická motorka Lighting SuperBike na závodní trati – k nerozeznání od běžného superbiku
foto: Lightning Motorcycle

Na solných pláních Bonneville dosáhla speciálně upravená elektromotorka max. průměrné rychlost 215.960 mil za hodinu (345 km/h) a max. okamžité rychlosti 218.637 MPH (350 km/h).

tisková zpráva

8 Comments on “VIDEO: podívejte se na nejrychlejší elektromotorku na světě!”

  1. To ze nekdo neslysi motorku,
    To ze nekdo neslysi motorku, to neni tim, ze by nebyla slyset, ale spis tim, ze motorkari jezdi jako prasata. Kdyz by ve meste, kde je povolena 50km/h jezdili 50km/h, tak je kazdy uvidi. To same mimo mesto, kde jezdi 120km/h, po dalnici 200km/h tak se ani neni cemu divit, ze je nema sanci nikdo zpozorovat. To je proste fyzika to nema nic spolecneho s tim, jestli je motorka slyset, nebo neni. Na to se jen motorkari vymlouvaj. Ve skutecnosti si mysli, ze pro ne neplati zadna pravidla a ze omezene rychlosti jsou jen pro auta a pro srandu kralikum.

    Kdyz nekdo vjede do mista kam nevidi vetsi rychlosti nez ma rozhled pred sebe, tak ani ten clovek za tou zatackou, mistem, kde neni videt ho nema sanci zpozorovat!

    V 99% za to muzou motorkari, protoze jedou prilis rychle na miste, kam nevidi. A vubec to enzalezi na tom jaka je tam maximalni povolena rychlost. Jde o rozhled a na jakou vzdalenost si vsimnou nejake prekazky. Kdyz „motorkar“ nechape, ze jeho motorka ma velke zrychleni, ktere mu zaruci, ze se na danou rychlost dostane hooodne rychle a ze ostatni ucastnici silnicniho provozu to nestaci zaregistrovat, tak je to smutny a mel by vratit ridicak. Motorka je velmi nebezpecny stroj sam o sobe a podle me by na ni mel byt „zbrojni pas“, proste by ridicak nemeli davat kazdemu na pockani, ale jen tomu, kdo rozumi, ze to je velmy silny a nebezpecny stroj.

    1. Súhlasím s Vami, že veľa
      Súhlasím s Vami, že veľa motorkárov nerešpektuje pravidlá cestnej premávky, ale za nich hovoriť neviem. Ja som nižšie písal o svojej vlastnej skúsenosti pri jazde podľa pravidiel – nemám potrebu sa predvádzať, ani pretekať – koniec koncov XJ 900 je turistická motorka, nie superšport.

      A to, že mi ostatní účastníci cestnej premávky niekoľkokrát za deň nedali prednosť, prípadne ma ohrozili inak, je moja realita. Pozoroval som to dosť dlho na to, aby som zistil, že tichá motorka je nebezpečná, pretože v spätnom zrkadle je podstatne menej viditeľná, než auto. Jazdím na motorke, aute aj bicykli a viem to teda posúdiť z rôznych uhlov; skúste si to niekedy tiež a uvidíte sami.

      BTW, dvakrát mi cúvajúce auto zhodilo motorku zo stojanu (škoda 1000€), jeden ju nevidel pri cúvaní v spätných zrkadlách, druhý detto so slovami, že tam nečakal prekážku. Šťastie, že tam nestál trebárs kočík…

  2. Prečo elektromotorka nie je
    Prečo elektromotorka nie je dobrý nápad? Asi 10 rokov na motorke ma naučilo, že motorka musí byť počuť, inak o nej ostatní účastníci cestnej premávky (autá, cyklisti, chodci) asi v tretine prípadov nevedia = skočia Vám pod kolesá, nedajú Vám prednosť, bez smerovky počas predchádzania odbočia doľava atď. Je to škoda, radšej by som chodil potichu, ale je to nebezpečné.

    1. Když popojíždím v autě
      Když popojíždím v autě po městě, tak absolutně nemám šanci slyšet žádnou motorku, pokud mi to vyloženě neprotůruje na neutrál za dveřma. A menší kubatury skútrů co jezdí po městě taky prakticky nejsou slyšet ani z pohledu chodce. Za rok ježdění na elektřinu se mi nikdy nestalo, že by přede mnou někdo zděšeně uskakoval. Naopak v autě se mi stává poměrně pravidelně, že když se krokem proplétám někde v uličkách, tak se plížím několik metrů těsně za nimi, než si mě vůbec všimnou.

      1. Od vodiča auta nečakám,
        Od vodiča auta nečakám, že to pochopí. Bolo by fajn, keby sem napísal motorkár, ten vie o čom je reč. Mimochodom, (nielen) posledný odstavec Vášho príspevku hovorí presne o tom, na čom upozorňujem – nehlučný dopravný prostriedok je nebezpečný – a to napriek tomu, že si rovnako ako ostatní želám, aby boli dopravné prostriedky tiché.

Napsat komentář