Fiskeru unikly tajné materiály o novém hybridu Atlantic

Automobilka Fisker Automotive aktuálně zveřejnila podrobnosti týkající se obchodu a financí. Z nich plyne, že za poslední čtyři měsíce dosáhla příjmů $100 mil, dodala už 1000 plug-in hybridů Fisker Karma celkem získala v investicích přes $1 mld. A kromě toho někdo pustil ven tajné informace o novém hybridu Fisker Atlantic

Menší, šetrnější, výkonnější bráška Fisker Karmy – Fisker Atlantic
foto: Fisker Automotive

Sečteno, podtrženo, nedaří se Fisker Automotive na první pohled zas až tak špatně. Auta vyrábí, 1000 obsloužených zákazníků v i Evropě to může potvrdit. Peníze generuje, i když zatím málo a s vysokými náklady. Prodeje jsou rekordní např. v Nizozemsku, nově má distribuční dohodu pro Střední východ a v New Yorku byl nedávno odhalen nový Fisker Atlantic, původně Project Nina.

Problém je, že od některého z (individuálních?) investorů unikly tajné materiály týkající se právě modelu Fisker Atlantic. Tyhle materiály se podařilo získat magazínu InsideEV, který samozřejmě neváhal podělit se o ně se zbytkem internetu. A tak dnes máme k dispozici povážlivě více detailů týkajících se nově plánovaného plug-in hybridu značky Fisker.

Díky tomu víme, že nová dohoda s BMW o dodání přeplňovaných čtyřválců se pohybuje ve výkonností oblasti 300 koní. Dále víme, že proti tomu co tvrdil Henrik Fisker při uvedení Atlantic, tedy že auto bude cenově srovnatelné s Audi A5, podle informací z uniklých materiálů bude cenově srovnatelné spíše s /S4 či Jaguar XF, tedy v cenové relaci $50-60 000 proti původním asi $45 000.

Dodavatelem baterií je opět A123 Systems. Data o dojezdu čistě na elektřinu prozatím nejsou k dispozici, protože automobilka se zdá být poměrně značně zaskočena oficiální nálepkou od EPA pro Fisker Karma plug-in hybrid. Na ní se skví číslo 32, tedy 32 mil, které podle EPA dokáže Karma ujet čistě na elektřinu. Fisker by tam ale chtěli mít přeci jen o něco víc.

Ale zpět k Atlanticu. Původně jsme slýchali zvěsti o tom, že jeho výroba by mohla začít už začátkem roku 2013. Problém je však v půlmiliardové půjčce od amerického ministerstva energetiky, kterou automobilka nemůže čerpat tak, jak by si představovala. Díky tomu se zdržuje i přestavba nově zakoupené továrny ve státe Delaware, kde se má Atlantic vyrábět.

V současné chvíli vypadá situace tak, že továrna bude přestavěna mezi lety 2012 a 2013 s tím, že první prototyp plug-in hybridu Fisker Atlantic by mohl být hotový v polovině roku 2013. Produkce by pak mohla začít teprve v polovině roku 2014. Alespoň je čas na tohle krásné nové auto začít šetřit!

Napsat komentář