Volkswagen E-Up! – cena 475 000 Kč plus 1500 měsíčně za baterii?

Německý list Bild měl mezi prvními na světě možnost zkusit se projet v připravovaném elektromobilu Volkswagen E-Up! Ten staví na modelu Volkswagen Up! (tedy ), ale místo benzinového motoru jej pohání elektromotor. Citigo ve verzi elektro bude první elektrické auto v nabídce Škoda Auto.

Od běžných modelů Up! bude elektrická verze prakticky k nerozeznání
foto: Volkswagen

Skvělý odpich

Malé, 3,54 metru dlouhé elektrické auto v podobě Volkswagen Up! odlišíte od klasické Škoda Citigo nejlépe vizuálně: místo znaku Škoda Auto je vpředu i vzadu Volkswagen. A hlavně: elektromobil nemá výfuk.

Redaktor listu Bild si – zřejmě jakožto nováček v oboru elektromobility – pochvaloval především úžasnou odezvu a sílu elektromotoru, který táhne už od nulových otáček. Navíc je podle něj velmi tichý. “S třívalci, které se do Up! běžně montují se to nedá srovnat,” píše doslova.

Fun factor

Pomyslný “fun factor” auta už ale hodnotí podobně jako v případě klasického modelu Up! “Těch asi 150 kg navíc není cítit,” píše. Lithium-iontové baterie jsou umístěny pod sedačkami. Z klasické zásuvky 230 V se VW e-Up! dobije během šesti hodin, rychlodobíjením pak za 40 minut.

Nakonec zmiňuje list cenu. Ta je pochopitelně zatím neznámá a údajně ji nezná ani samotný šéf koncernu Volkswagen. Bild ji odhaduje na 19 000 euro (v přepočtu asi 475 000 Kč) plus 60 euro měsíčně za baterii (1500 Kč).

Elektromobil Volkswagen e-Up! se bude vyrábět v Bratislavě, prodávat by se měl začít na konci letošního roku. Hlavní konkurenti? Smart ED třetí generace, Chevrolet Spark EV, Peugeot iOn.

Volkswagen e-Up! (2013): Technické údaje
Motor asynchronní elektromotor
Výkon/max. výkon 82 koní
Akumulátory li-ion
Kapacita 18,7 kWh
Hmotnost 250 kg
Jízdní parametry
Max. rychlost 130 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 13 vteřin
Dojezd 150 km

24 Comments on “Volkswagen E-Up! – cena 475 000 Kč plus 1500 měsíčně za baterii?”

  1. Jsem zklamaný, jak nás
    Jsem zklamaný, jak nás opět někdo chce ždímat. když si vezmu , že tankuji palivo v podobné výši jako je pronájem akku a k tomu si připočtu ještě peníze za nabíjení (např u stojanu), musím se ptát kde je důvod pořídit si elektromobil. Tady je vidět, že klasické automobilky nechtějí nabízet alternativní pohony ke klasice benzínu a nafty. Tam totiž ždímají mnohem více peněz. Nevěřím, že zaměstnávají mamlasy, kteří neumějí konstruovat a vymýšlet. Koukám, že levnější je koupit elektromobil prvních generací v Německu a dobíjet častěji.

  2. Už se to řešilo u ZOE ->
    Už se to řešilo u ZOE -> jak upozornil Pajda, proč má EV, u kterého si nekupuji baterii, ale naopak ji pronajímám, stát na počátku, jako by ji mělo??? A ještě jim v podstatě zaplatím jednu při pronájmu + nic z ní nebudu mít, až ji budu chtít přeprodat skladovatelům energie???

    Opakují se USA 90. let?

    1. Mě napadlo takové
      Mě napadlo takové nenásilné řešení jak na výrobce alespoň trochu zatlačit v tomto problému. A to stanovit v EU(řekl bych, že komisařů na to máme dost) povinnost udávat vždy zvlášť cenu vozidla bez baterie a zvlášť cenu samotné baterie (za hotové nebo měsíční platbu) a hlavně možnost si to auto bez baterie koupit (analogie, kdy EU donutila Microsoft zde prodávat Windows bez integrovaného IE a WMP)

      Totiž sami výrobci v rámci akce „zaplať si svou baterku 3x“ přišli s možností pronájmu baterie, čímž fakticky potvrdili, že cena baterie hraje zásadní roli v ceně elektromobilu, ale současně to implikuje, že vlastní vozidlo bez baterie nemá být důvod být dražší než verze se spalovacím motorem.

      Pak na ně může odborná veřejnost tlačit, proč ten e-up! bez baterky stojí půl mega? když baterka k němu stojí dalších 200tis?

      Cílem je vést to k tomu, že u elektroauta srovnají cenu s ICE modelem a naopak za baterku si řeknou neskutečný balík(případně nehoráznou měsíční rentu) – jenže pak je tu prostor pro jiné výrobce neoriginální baterii. Přičemž pokud ta neoriginální baterka dostane CE certifikát, pak výrobce by neměl mít žádné páky k tomu provoz s takovou baterkou zakázat, nebo alespoň omezit záruku.

      Zajímaly by mě další názory na tuto věc?

      1. Prodávat baterii zvlášť
        Prodávat baterii zvlášť je dobrý nápad.

        Naprosto souhlasím s tím, aby se elektromobil a baterie prodávali zvlášť. Logika je jednoduchá – baterie zde funguje jako náhrada paliva, tak ať si ji koupím jako palivo.

        Výrobci ovšem budou proti – důvod jsou peníze. Pokud bude baterie majetkem vlastníka vozu vydělají na ni jen 30% toho co by vydělali pronájmem. Navíc se jim tím zhorší operativní cashflow (akciovka má jeden rok zisk, tak ho utratí a další roky musí do banky pro peníze. Při pronájmu mají provozní peníze každý měsíc a ten zisk mají na utracení taky, tím uspoří na bankovních službách atd.)

        Druhý důvod proč budou proti je srovnání s běžným vozem – zákazníci si porovnají benzínové auto a elektrické, položí dotaz má to převodovku má to brzdy, takže je to ze zlata, že je to o tolik dražší. Proč je to dražší, jo aha, protože nám to projde, děkuji nashledanou.

        Takže pokud chete dát podnět k EU na nové pravidlo jsem pro a rád se přidám.

        1. Možna ale ani vyrobci
          Možna ale ani vyrobci elektromobilu proti moc nebudou.Mohlo by jim to v prostředi byt jedno.Je zde spiše otazka jak by to bylo v tomto připadě se zarukou.Pokud si baterii koupiš s vozidlem,nebo pronajmeš tak za ni bere odpovědnost vyrobce vozidla,ale pokud si ji koupiš někde na tržnici pochybne kvality kdo ti bude garantovat servis.

  3. Chápu ze jsou lidé kteří
    Chápu ze jsou lidé kteří akumulátoru nevěří a raději budou platit pronájem .Kolik asi bude stát aku.kdyby si ho chtěl zájemce koupit? S tou cenou to díru do světa rozhodne neudělá.To tady zaznívali názory ze Peugeot iOn,c-zero jsou drahé ale tohle je ještě dražší a menší .Taky nechápu proč tady zase někdo řeší likvidaci akumulátoru vždyt se budou používat jako záložní zdroje, a potom až úplně doslouží tak se recyklují .To je stejný nesmysl jako Fotovoltaické panely o kterých se tvrdí ze skončí na skládkách .Dnes existují společnosti které vám ještě zaplatí když je dáte na recyklaci.Stejné to bude s li-ion.U olova začínají někteří prodejci při odevzdání starého akumulátoru uplatnovat slevu na nový aku.

  4. jak ja se tesil na
    jak ja se tesil na elektromobil, ale z tech cen je mi na ….. Pokud nebude nejaka dotace jako v severskych zemich, tak smysl takoveho auta je 0. Kupovat si ho jen pro ten pocit ekologicnosti? Ono i s ni to asi neni tak zhave. Sice zadne co2, ale co pak likvidace tech baterii? Rozdil v cene benzinove verze a elektomobilu nemohu projezdit ani za 20 let(obrazne). Jeste nejaky pronajem baterie? Vzdyt ten pronajem je 1/2 phm mesicni spotreby prumerne jezdiciho ve meste.;o)
    docela by me zajimala ekonomicka konfrontace s nekym kdo vymyslel cenu v koncernu vw. Vzdyt na to snad staci i kupecke pocty. ;o) koupi si to par nadsencu a mozna par firem pro prestiz, ale ekonomicky podnet fakt koupe mit nebude.

    1. Prostě nechtějí prodávat
      Prostě nechtějí prodávat elektromobilů víc jak 3tis ročně a ví moc dobře, že toto množství se prodá v podstatě bez ohledu na cenu jak píšete nadšencům a státním organizacím.

      Navíc v Německu šlo a půjde obrovské množství peněz automobilkám a celému průmyslu na rozvoj elektromobility, ale za to Angela chtěla, že v roce 2013 musí být na Německém trhu tuším min. 15typů elektromobilů.

      čili vlk se nažral a koza zůstala celá.

  5. Ja sa stale pytam..co na tom
    Ja sa stale pytam..co na tom stoji 19000 ejro..??? Kasna, podvozok,interier rovnaky ako benzinove auto.Namiesto benzinaku..jednoduchy el.motor+ daka riadiaca elektronika.
    Plus/minus bez baterii zhruba rovnake naklady ako na benzinove auto iste nie +100% k cene! Auto bez baterii nemoze stat ovela viac ako benzinova verzia!!!

    1. Cena v clanku je len odhad
      Cena v clanku je len odhad (tip) reportera, ktory mal moznost vyskusat prototyp VW E-UP v Nemecku. Nemusi sa zhodovat z realitou.

      Dovolim si Vas poopravit. Podvozok je kompletne iny ako u benzinovej, ci CNG verzie. Dalo by sa povedat, ze teoreticky virtualne vsetko od naraznikov smerom dolu je uplne ine auto.

      1. To je jedno..aj keby bola
        To je jedno..aj keby bola polka auta ina..ceny elektromobilov si hadam cucaju z prsta. Yaris hsd ma elektromotor 45kw a ma aj benzinak 1500 a aj malu nimh bateriu..a stoji 14800 co by chceli za ten UP? Up je bez baterie !!!Za tu platim najom. Opakujem auto bez baterie nemoze stat +100% k cene klasiky!!
        To iste Renault Zoe, najskor kecali o cene 14-15000 a stoji cez 20 000!A znova bez baterie !!!

        1. Musim se k vam pridat,
          Musim se k vam pridat, spravne by mel byt elektromobil bez baterky levnejsi nez spalovak, protoze tam spoustu dilu neni! Jenze jak uz bylo receno, VW vlastne ten elektromobil ani moc prodavat nechce! Chteji prodat par stovek, mozna tisic aby pak mohli prohlasit: My jsme vam to rikali ze ty elektromobily nema cenu vyrabet, nikdo je nekupuje! Toyota naopak Yaris prodavat chce, proto ten rozdil. Takze mozna by se dala dokoupit pridavna baterka do Yarisu a na nejaky VW Up! se … vsak vite co.

              1. Bohuzial hrubka
                Bohuzial hrubka vodicov,poistky a cela riadiaca elektronika je nastavena na max 80 Amperov..a zo vztahu napetie/prud je jasne kolko moze dat elektricky motor vykon.Ked je nabita bateria ide yaris na elektrinu aj 70 km/h.a daco by sa dalo docielit aj zvysenim napetia ale idealne bude ked to toytoa tak sama postavi.

                1. Když to Toyota na priusu
                  Když to Toyota na priusu zavedla až nyní, tak proč by se v tom nemohl vrtat jiný odborník? Zvláště, pokud mu to funguje jako plug-in 5let předtím, než to Toyota začala prodávat. Možná mají v USA lepší podmínky na homologaci. Nabízel úpravy (přestavbu) dále jiným.

Napsat komentář