Automobilka Ford uvádí na americký trh další svůj plug-in hybrid. Po Ford C-MAX Energi je to model Ford Fusion Energi. Ten je hlavní konkurencí pro Chevrolet Volt, Toyota Prius plug-in hybrid a novou Honda Accord plug-in hybrid.
foto: Ford
Parametry nového plug-in hybridu Ford Fusion Energi zaujmou každého nadšence pro elektrický pohon: “papírový” celkový dojezd 992 km, dojezd čistě na elektřinu 33,6. To je někde mezi modely Chevrolet Volt (dojezd na elektřinu 45-65 km, celkový dojezd ale kolem 500 km) a Toyota Prius plug-in hybrid (25 km na elektřinu, celkový dojezd kolem 700 km).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nový Ford Fusion plug-in hybrid jezdí za 2,4 l/100 km
Ford volí zlatou střední cestu. Dobře dělá. Jeho hybridy a plug-in hybridy se vedle těch značky Toyota prodávají v USA velmi dobře. Ford sází na vlastenecký sentiment a vychází mu to. Jen v posledním čtvrtletí Ford prodal 19 554 hybridů.
Oficiální EPA hodnocení spotřeba nového plug-in hybridu Ford Fusion Energi je 108 MPGe ve městě, 92 MPGe na dálnici a 100 MPGe kombinovaných. To je až o 5 MPGe víc než kolik nabízí Toyota Prius plug-in hybrid.
VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
Ford odhaduje, že tato spotřeba může uživatelům na pohonných hmotách ušetřit během pěti let až $6850 (asi 137 000 Kč).
Je to právě Toyota Prius plug-in hybrid, hlavní konkurence Fusion Energi, proti které se také automobilka v tiskové zprávě nejčastěji vymezuje. Max. rychlost v elektrickém módu je u Ford Energi o 38 km/h vyšší – 140 km/h. Stejně tak je vyšší i celkový výkon – 195 koní s plně nabitými bateriemi (Prius plug-in hybrid má 135 koní).
Podobně jako ostatní hybridy, jak klasické, tak do zásuvky, nabízí i Fusion Energi i další opatření ke snížení spotřeby: funkce Eco cruise je de-facto šetrný tempomat; řidit může přepínat mezi módy plně elektrického, hybridního a “konzervačního” módu (drží baterii nabitou pro případ potřeby); regenerativní brždění má účinnost 95 %.
Zajímavost: převodovku pro Ford Fusion Energi navrhli inženýři Ford, je šetrná a zároveň dokáže pracovat zcela nepostřehnutelně i ve vysokých rychlostech. Ford nabízí na li-ion baterii záruku 8 let/100 000 mil.
EPA MPGe je lež.
Aneb
EPA MPGe je lež.
Aneb věřme pouze statistikám, které si zfalšujeme sami.
Jinak jsem našel, že toto auto má nádrž na 14 galonů, neboli 53 litrů a měl by mít dojezd 658 mil neboli 1059km. Takže spotřeba je 5 litrů na 100.
To není špatná spotřeba, ale dneska je to spotřeba dosažitelná u nehybridních aut.
A dojezd 33km na elektřinu zní pěkně až do chvíle, kdy si uvědomím, že denně jezdím 60 🙁
Denne jezdite 60 km? Rozumim
Denne jezdite 60 km? Rozumim spravne, ze 30 tam a 30 spet? Tak to vam elektricky dojezd 33 km ve Ford Fusion Energi postaci. Kdyz jste 8h v praci ho zle prece dobit, nebo?
Jenže v práci ho nemám
Jenže v práci ho nemám jak dobít – není tu parkoviště. Takže je mi na nic. Moje auto musí ujet najisto 100km (včetně topení/chlazení) v každém počasí.
mam to skoro rovnako, ale
mam to skoro rovnako, ale keby vsade kam idem jazdilo nejake metro kazdych 5-10 minut + bez zlodejov a pod. 🙂 , tak jazdim nim. samozrejme som odkazany na auto. ake existuje pre mna elektricke riesenie ? ziadne. trh mi nema co ponuknut.
PŘESNĚ TAK !! Je to jen
PŘESNĚ TAK !! Je to jen rychle spíchnutej hybrid, žádnej elektromobil TESLA MOTORS 🙂
KCC-HHO.WEBNODE.CZ