Moderní vlak LEO Express vozí první české pasažéry

Nováček na českých kolejích, železniční dopravce , dnes poprvé představil veřejnosti svou novou moderní vlakovou soupravu, se kterou začne od prosince letošního roku přepravovat cestující mezi Prahou a Ostravou. První vyvolení převážně z řad médií však měli možnost se svézt na vlastní kůži již dnes v rámci předváděcí akce. Máme se na co těšit!

Stadler FLIRT, aneb nová souprava v barvách LEO Express.
foto: Hybrid.cz

Stejně jako již proslulé „žluté vlaky“ podnikatele Radima Jančury si ty černo-zlaté soupravy kladou velice ambiciózní cíle. „Dnešní den startuje novou éru české železnice. Je to vlastně první nový vlak, který český soukromý vlakový dopravce nasazuje na dálkovou trasu. Soupravy Leo Express se řadí mezi nejmodernější v Evropě, švýcarský výrobce Stadler je vyrobil na míru přesně podle našich požadavků speciálně pro české zákazníky,“ vysvětluje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express, jenž si tak trochu rýpnul do „žluté“ konkurence.

To jste ještě na českých kolejích neviděli – luxusní třída Premium.
foto: Hybrid.cz

Ovládání sedadla jako v limuzíně. Snad jen ta masáž chybí.
foto: Hybrid.cz

Pravdou je, že představený vlak zářil novotou a vypadal naprosto skvěle jak zvenčí, tak především zevnitř. Velice luxusní třída Premium vybavená pouhými šesti vysoce komfortními sedadly může svým prostředím konkurovat těm nejdražším limuzínám. O něco dále je umístěno 19 prostorných kožených sedadel patřících do třídy Business, za kterými už následuje 212 „obyčejných“ míst Economy.

Business class.
foto: Hybrid.cz

Avšak ani ekonomická třída nevypadá špatně! Kolik asi bude stát jízdenka?
foto: Hybrid.cz

Vnitřní uspořádání Premium, Business a Economy jakoby našlo inspiraci v letecké dopravě. Všechny dostupné třídy však respektují současné trendy a nabízí nejen elektrické zásuvky 230 V, ale i bezdrátové připojení k Internetu. „My chceme, aby se cestující v našich vlacích skutečně bavili a cítili se během jízdy pohodlně a odpočinkově. Tyto nové soupravy nám umožní efektivně bojovat s naší pravou konkurencí, kterou je silniční doprava,“ říká Leoš Novotný.

Nezbývá tedy, než se nechat překvapit, s jakou cenovou politikou společnost přijde v prosinci tohoto roku, kdy bude mít 5 souprav (16 spojů denně) na úseku Praha – Ostrava debut. Dle odhadů by mohl LEO Express zaujmout i cenou. Lehké vlaky dosahující asi poloviční hmotnosti oproti těm zastaralým jsou navržené zejména pro efektivní provoz. Nižší kilometrové náklady by tedy mohly srazit cenu jízdenky na konkurenceschopnou úroveň i přes vyšší vstupní investice.

7 Comments on “Moderní vlak LEO Express vozí první české pasažéry”

  1. Me by spise zajimalo co to
    Me by spise zajimalo co to dela na tomto serveru?

    Je to prevratna technologie? NE.

    Jezdi jinde ve svete nebo i na nasich drahach podobne akorat nemaji napis LEO? ANO.

    Jede to na baterky nebo solar(apod.)? NE

    Mela by se zavest rubrika „placene clanky“ nebo „placena inzerce“. Jinak si nedokazu predstavit proc jsou zde podobne clanky(a tento neni prvni).

      1. Nu ten odkaz me hodil na
        Nu ten odkaz me hodil na clanek o aute Volt, tj. presne o cem by mel byt tento server a kvuli cemu sem chodim. Tj. elektrokola, el.motorky, cng lpg atd.

        Kdyz vlaky, tak maglev apod., ale clanek o obycejnem vlaku, ktery je prumer toho co jezdi v evrope? Kdyby to byl aspon rychlostni vlak jako maji francouzi…

    1. 1) Magazín Hybrid.cz se
      1) Magazín Hybrid.cz se zabývá dopravou budoucnosti.
      2) ČR má jednu z nejhustších železničních sítí na světě.
      3) Současný stav železniční dopravy (komfort, spolehlivost) je žalostný.

      Dejte si tyto tři body dohromady a bude vám jasné, proč přikládáme příchodu soukromých dopravců takovou váhu a zároveň jim velice fandíme.

  2. To že má vlak nižší
    To že má vlak nižší spotřebu je super, ale jak se to projeví účetně? Každá lokomotiva má cejchovaný zaplombovaný elektroměr a provozovatel tratí si odepisuje v lokomotivách kWh? Nebo jak se to řeší? A co v případě že jede přes více tratí s jinými vlastníky, přes hranice států atd..?

Napsat komentář