Lokomotivám Siemens Vectron se vstup do nového roku vydařil. Německý spolkový drážní úřad vydal v prosinci 2012 rozhodnutí o schválení typu elektrických lokomotiv Vectron o výkonu 6 400 kW, s nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h, ve čtyřsystémovém i čistě střídavém provedení.
foto: Siemens
Schválení v Německu má pro Vectron velký význam. V zemích evropského společenství totiž platí princip Cross Acceptance a to znamená, že udělení typového schválení v členském státě EU je výchozím předpokladem k udělení schválení v ostatních státech unie zjednodušeným způsobem.
Při schvalování v dalších zemích se provádí jen zkoušky, které souvisejí s odlišnostmi místní infrastruktury vůči infrastruktuře státu, kde schválení již bylo uděleno.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Plzeňská Škodovka – český návrat na evropskou scénu
LEO Express i České dráhy představují nové vlaky
Czech Raildays 2012: Ve Vítkovicích pokračují přestavby lokomotiv na CNG
Vectron v září loňského roku získal jako první lokomotiva na světě také certifikát shody s technickou specifikací pro interoperabilitu evropského vysokorychlostního železničního systému pro subsystém kolejová vozidla (TSI HS RST) a s dalšími relevantními TSI, které se na ně vztahují, a to od německé instituce EBC.
„Tento dokument je důležitý pro homologování vozidel ve všech zemích Evropské unie,“ říká Roman Kokšal, ředitel dopravní divize Siemens v České republice a dodává: „Mezi prvními zeměmi, kde bylo získáno osvědčení o schválení typu národním drážním úřadem, bylo Rumunsko, Polsko, Švédsko, nyní se připojilo Německo a máme v plánu získat schválení i pro provoz lokomotiv Vectron v České republice.“
Lokomotivy Vectron jsou vývojovým pokračováním předchozích typů Eurosprinter a Eurorunner. Zachovávají a prohlubují jejich pozitiva – vysoký výkon, vysoká produktivita, vysoká spolehlivost, nízká spotřeba energie, nízké náklady na údržbu, šetrnost k okolí a životnímu prostředí.
Přitom přinášejí nové hodnoty – evropskou interopreabilitu, ve smyslu nejnovějších požadavků a předpisů EU, variabilnost a flexibilitu. Lokomotivy Vectron jsou řešeny tak, že jejich vybavení lze pružně přizpůsobit požadavkům pro jednotlivé železniční tratě, včetně různých typů jejich napájení a zabezpečení, i potřebám provozu v uvažovaném provozním nasazení v Evropě.
Toto přizpůsobení (použitím či nepoužitím komponent určitého napěťového systému, zabezpečovacích zařízení a dalších doplňků) je možné učinit jak při výrobě konkrétní lokomotivy, tak i v průběhu dalších let jejího provozního používání. Základem tohoto principu je otevřenost systému, založeného na standardně definovaných rozhranních jednotlivých komponent.
Možná tyto lokomotivy
Možná tyto lokomotivy budou mít i žlutou barvu s názvem Regiojet 🙂
Nebo možna pod nějakym
Nebo možna pod nějakym novym Nowjanc,ale bez navratu nakladu na železnici se obavam,že to bude pouhym potěmsnem, dnešnich zbohatliku.Zahranični tvařička tržby dlouho neudrži,a jen se okouka tak přitahne vansprejery a na železnici nebude rozdil.
Nu plzenske lokomotivy ve
Nu plzenske lokomotivy ve sve době dokazovaly na tratich mezi Moskvou a Leningradem take dosahovat rychlost kolem 200kmhod.Elektricke pohonne jednotky pro kolejovou dopravu nebyl problem vyvoje a vyroby ale politicky v ČR.
A čím to, že se
A čím to, že se současnou plzeňskou lokomotivu ne a ne daří schválit právě v Německu??? To bude určitě tou politikou, viď???
Je jina doba,a je otazkou co
Je jina doba,a je otazkou co dnešni vlastnik a akcionař s českou firmou zamyšli.Muže v tom byt jednak politika,jednak utlumeni konkurence.Ale zde nejsme na politickych strankach bulvaru.Jen doufejme,že v 21.stoleti nebudou zašlapane projekty postfirem českeho střibra.
Zajímal by mne součinitel
Zajímal by mne součinitel odporu takové krabice. Pro rychlost 200km/h by to mělo být trochu kulatější, šípovitější, klínovitější.
Samotná lokomotiva nic moc,
Samotná lokomotiva nic moc, pro lepší aerodynamiku by ale musela být o dost delší o tu špici. Ale mělo by to smyl jen vepředu, vzadu je převážně vagón se stejným profilem. Takže špice vzadu na lokomotivě by aerodynamiku zhoršila. A vzhledem k tomu že lokomotiva má dva předky, tak je nějaká špice nesmysl.
Když se vezme lokomotiva s celým vlakem a stovky tun nákladu, tak součinitel vychází ze všech dopravních prostředků a množství nákladu asi nejlépe. Kdyby stejný náklad převážely stovky kamionů, tak by byl jistě celkový součinitel horší.