Americké automobilce Tesla Motors se daří. Elektromobil Model S dodá prvním zákazníkům o měsíc dříve, než se čekalo. A podle aktuálních informací také začne splácet půjčku od amerického ministerstva energetiky z roku 2009.
foto: Tesla Motors
Půjčka v hodnotě $465 mil. byla součástí obrovského balíku půjček v programu ATVM, který měl posílit americký průmysl a vytvořit nová pracovní místa. Další půjčky ministerstvo rozdalo automobilkám Fisker Automotive, Ford či Nissan. A už vůbec nemluvíme o záchraně General Motors.
Tesla a SolarCity nabízejí energetickou soběstačnost pro americké domácnosti
K březnu 2012 měla automobilka Tesla Motors k dispozici z původní půjčky zbývajících $104,5 mil. Tyto peníze mají být spotřebovány do začátku 4. čtvrletí a od prosince už se začne se splácením téměř půlmiliardové půjčky.
Automobilka Tesla Motors začala v roce 2008 prodávat sportovní elektromobil Tesla Roadster. Do dnešních dnů prodala na 2500 kusů a úspěšně s ním začala novou éru elektromobility. Zároveň významným způsobem rozvinula svůj elektrický pohon.
Na tomto základě pak začala stavět další plně elektrické modely. V první řadě rodinné elektrické auto v podobě Modelu S. Dále pak také elektrické SUV Model X, které teprve nedávno živě prezentovala. Kolem roku 2015 chce na trh uvést skutečně spotřební elektrické auto za “lidovou” cenu.
Elektromobily společnosti Tesla Motors jsou výjimečné tím, že nabízejí dojezd podobný jako konvenční vozy. Tesla Roadster dokázal ujet až 380 km na jedno nabití. Model S bude k dispozici ve třech verzích s dojezdem od 256 km do 480 km (ale spíš více) a cenou od $49 900 do (vč. federálních dotací).
Proč lžete? Tesla Model S:
Proč lžete? Tesla Model S: prodej začne předčasně? Spíš s jedenapůlročním zpožděním
Je pravda, že uvedení
Je pravda, že uvedení Modelu S na trh sklouzlo skoro o rok a půl, ale to asi jen s původním odhadem z roku 2008/2009 – a tehdy měla Tesla pouze jeden prototyp a ani neveděla, v jaké továrně by ho chtěla vyrábět a koho usmlouvá jako subdodavatele komponent. Za poslední rok se to datum ale už neposouvalo. A kde Elon Musk chodil, tudy sliboval, že první Modely S budou dodány zákazníkům v polovině roku 2012. To velmi pravděpodobně splní ještě o pár dní dřív a akcionáři mohou být klidní (narozdíl např. od akcionářů Fiskeru).
Aha s původním odhadem. A
Aha s původním odhadem. A kolik těch typů odhadů existuje? Původní, prapůvodní, přesný… Já jen že seriózní společnosti mají jen jeden a překročení o víc jak rok je považováno za neúspěch. Prostě trapné výmluvy.
Vy to vidíte strašně
Vy to vidíte strašně pesimisticky. Je lehké srovnávat s velkýma zavedenýma automobilkama, které mají lidský/finanční kapitál už k dispozici (např. uvedení Nissanu Leaf stálo automobilku řádově více než Model S, a to si přiznejme, že Leaf až tak převratný není). Tesla byla prostě nováček v oboru, u kterého nebylo jisté, jestli přežije aspoň pár let. A jako nováček si vyzkoušela, jak je těžké postavit nové auto úplně od píky. Zpoždění se dalo u tohohle vozu očekávat. Teď naopak bude Tesla z nové platformy těžit – uvedení nových vozů ji už nezabere tolik času.
Tak to si pletete odhad a
Tak to si pletete odhad a ohlášení termínu uvedení. Odhadů má každý výrobce celou řadu
Automobilky slibuji
Automobilky slibuji elektricke auta uz mnoho let a taky nic, to nepovazujete za neuspech? Anebo ostatni automobilky taky nejsou seriozni spolecnosti? Mam takovy dojem, ze seriozni spolecnost na svete uz neexistuje, kdyz se na to podivam z Vaseho uhlu pohledu.
Zaujatost a „neláska“ k
Zaujatost a „neláska“ k novým technologiím z vašeho příspěvku přímo ukapává.
Je zcela běžné, že velké automobilky při uvedení konceptu, a tehdy model S nebyl nic jiného než koncept, oznámí nějaký záměr, který se pak s realizací produkčního modelu posouvá.