Toyota dnes v České republice novinářům odhalila tři nové modely hybridních vozů. A záměrně tak začala hybridní revoluci. Jakkoliv to zní nadneseně, tentokrát je to trefa do černého. Cena vozu Toyota Yaris Hybrid začíná na 359 900 Kč a výrazně níž jsou i ostatní hybridní modely.
foto: Toyota
Toyota dnes novinářům v České republice představila modely Toyota Yaris Hybrid, Toyota Prius+ a Toyota Prius plug-in hybrid. Všechny se v průběhu letošního roku dostanou na český trh, a to za překvapivě zajímavé ceny.
Toyota tak úročí čtyři desetiletí zkušeností s vývojem a téměř dvě desetiletí zkušeností s prodejem hybridních aut. A je jasně vidět jak moc je proti konkurenci napřed.
Toyota Yaris Hybrid, obdoba Prius c na americkém trhu, bude v ČR začínat na vynikající ceně 359 900 Kč. Za tu však nedostanete holé auto, nýbrž výbavu Active se sedmi airbagy, parkovací kamerou, dotykovým displejem, duální automatickou klimatizací a rádiem s MP3 a CD.
Pro srovnání, cena je to srovnatelná s konvenčním Yarisem s motorem 1,33 l Dual-VVT-I s převodovkou Multidrive S ve výbavě Style. Jinými slovy, Toyota nabídne nejlevnější hybrid na trhu, a to za cenu srovnatelnou s autem s konvenčním pohonem.
Navíc vychází Yaris Hybrid dobře i ze srovnání s konkurencí, kterého se na noviunářské akci produktový manažer Petr Zima vůbec nebál. Proti hybridnímu Yarisu postavil vozy Škoda Fabia Greenline, Honda Jazz Hybrid a Volkswagen Polo Bluemotion a Yaris Hybrid samozřejmě vyšel výrazně lépe. A to i co se týká spotřeby – kombinovaná je 3,5 l/100 km.
Celkově na nás Yaris Hybrid zatím působí jako velmi zajímavé auto a Toyota počítá s tím, že bude dělat 10 % celkových prodejů modelů Yaris. Věříme, že by to klidně mohlo být i více – uvidíme, jak se mu povede v praktickém testu.
Dalším představovaným vozem byl Prius+, v zámoří známý jako Prius v. První vůz Prius, který je vybaven lithium-iontovou baterií nabízí až sedm míst nebo 784 l zavazadlového prostoru (při dvou sedačkách navíc je to stále slušných 232 l). Rodinné auto nabízí spotřebu 4,1 l/100 km a na českém trhu se bude prodávat za cenu od 669 900 Kč, tedy stejnou, za jakou se až doposud nabízel klasický Prius.
Nakonec je tu Toyota Prius Plug-in hybrid. Ten od prototypu, který jsme měli možnost otestovat před dvěma lety, doznal řady změn, jak funkčních, tak estetických. Přibylo vyprošené tlačítko EV módu, výrazně narostl kufr a přibyly i další změny na které se podíváme teprve za několik měsíců v praktickém testu.
Prius plug-in hybrid s dojezdem až 25 km čistě na elektřinu a při optimálním dobíjení spotřeboou pod 2 l/100 km se bude v ČR prodávat za cenu od 899 900 Kč. Cena Premium verze je 1 049 000 Kč, tedy stále méně, než za kolik se prodává jediný další dnes dostupný plug-in hybrid na českém trhu, Opel Ampera (1 080 000 Kč).
Prius plug-in hybrid je pomyslným vrcholem rodiny Prius. Ta dnes zahrnuje čtyři modely a v období prvního čtvrtletí 2012 je značka Prius podle Toyota nejprodávanějším vozem na světě (256 930 kusů)! Kromě toho se Toyota v tomto období opět stala nejprodávanější automobilkou na světě, před Volkswagen a GM.
Sázka na hybridní pohon japonské automobilce Toyota jasně vychází. Svědčí o tom i prodeje, které v následujících měsících díky výraznému rozšíření portfolia bezesporu porostou. Toyota dnes pokrývá svými hybridy všechny důležité segmenty včetně MPV, kam lze zařadit Prius+.
Zárove3ń se nijak netají tím, že hybridní verzi by měly časem dostat všechny modely Toyota a taktéž tím, že se na trh chystají i některé již dříve představené koncepty. Tomáš Vaněk, tiskový mluvčí značky, dnes také potvrdil, že kolem roku 2015 by Toyota ráda uvedla na trh auto na vodík v podobě sedanu, a že se v laboratořích v Japonsku intenzivně pracuje na indukčním dobíjení pro hybridy i elektromobily.
No auto ma hodne pres 1500
No auto ma hodne pres 1500 kg spotreba yarisu bude nekde mesto okrsky kolem 5litru…….a kdyz koupim yarise v dieslu bude levnejsi a bude jezdit za 4litry …….tak mi prijde 360 000kc docela dost ……
Yaris Hybrid má NiMh
Yaris Hybrid má NiMh baterii, Prius má lithiovou (dříve měl taky NiMh).
Proč nemá taky lithiovou? Asi pro cenu, či vyčištění skladů…
Nic jinýho mě nenapadá. Proti lithiu je NiMh těžší…
Jakou baterii má Auris nevím.
NiMH se používají, jak
NiMH se používají, jak správně poukazujete, z ekonomických, ale také výkonnostních důvodů. Auris má taktéž NiMH baterii.
Nemá náhodou NiMH vetší
Nemá náhodou NiMH vetší životnost, jako více dobíjení snese než ztratí původní kapacitu?
Yaris Hybrid dokáže ujet
Yaris Hybrid dokáže ujet až 2 km pouze na elektrický pohon. Mohu si v autě zadat, aby teď jelo jen na elektřinu?
Stejnou otázku mám i pro Prius Plug-in hybrid, který má dojezd 25 km na elektřinu.
Mohu zakázat u Priusu Plug-in hybridu dobíjení baterek, protože si je dobiji doma po jízdě levněji? Např. u cesty dlouhé 30km.
Díky.
Ano, v obou případech lze
Ano, v obou případech lze zvolit čistě elektrický mód pohonu.
Klasický HSD: preferenci
Klasický HSD: preferenci čistě elektrického pohonu můžete volit tlačítkem. Za určitých okolností vám to odmítne nebo po čase zruší (přepne na automatický režim se spalovákem) – když je baterie málo nabitá, ve vysoké rychlosti nebo když šlapete na plyn víc, než co zvládne samotná elektrika.
Prius plug-in: můžete opět tlačíkem u šaltpáky přepínat mezi klasicky hybridním režimem („jedu po silnici do města a baterku využiju tam, tak si ji zatím šetři a zapínej ji, jen když se to opravdu vyplatí“) a režimem preferujícím elektřinu („jeď na elektřinu, co to jde, až pak začni sosat benzín“), a něčím mezi. IMHO dobíjí se za jízdy samozřejmě rekuperací a ze spalováku jenom pokud se vyčerpá pod to minimum, co je vhodné mít v zásobě pro pomoc při akceleraci. S velkým nabíjením počká až do zásuvky.
co to je zas za hlášku???
co to je zas za hlášku??? : „Prius plug-in hybrid s dojezdem až 25 km čistě na elektřinu a při optimálním dobíjení spotřeboou pod 2 l/100 km“ optimalni dobijeni je presne po vybiti baterie, takze kdybyste dobijeli po 20km, mate spotrebu 0 litru, chce to udavat proste dojezd na elektrinu a pak normalni spotrebu vozu… i kdyz by to bylo hnusny, ale clovek by si mohl aspon spocitat kam a za kolik dojede, treba ampera +- 70 km na elektrinu, ale pak za 6-7! litru… a u tohoto vozu to bude taky spíš bliž k 5ti litrum…
Tak to asi vychází z
Tak to asi vychází z nějakých testů v reálném životě – pokud třeba většina účastníků testu jezdila každý den 15-30 km a jednou týdně do 100km, je to celkem typický provoz a asi ten výsledek někde kolem 2 l/100km byl.
A co my chudaci co denne
A co my chudaci co denne jedem 60km
Cena nic moc. Ampera ma
Cena nic moc. Ampera ma vacsi dojazd v EV rezime pokial viem. Toyota bude musiet ist nizsie. Co je ale len dobre, hlavne pre nas ;). Pokial tie ceny nebudu 50% tych dnesnych tak si neviem predstavit kupit plugin hybrida aj keby sa mi to pacilo ho mat.
Čo z toho, že má Ampera
Čo z toho, že má Ampera väčší dojazd, keď je drahšia a výsledná spotreba je horšia. A ešte k tomu uvezie len 4 ľudí, zatiaľ čo Prius 5.