Cena Toyota Yaris Hybrid začíná na 359 900 Kč

Toyota dnes v České republice novinářům odhalila tři nové modely hybridních vozů. A záměrně tak začala hybridní revoluci. Jakkoliv to zní nadneseně, tentokrát je to trefa do černého. Cena vozu Toyota Yaris Hybrid začíná na 359 900 Kč a výrazně níž jsou i ostatní hybridní modely.

Prius+ vypadá jako ideální rodinné auto s velmi nízkou spotřebou, Yaris Hybrid zase cílí na mladé páry nebo řidičky
foto: Toyota

Toyota dnes novinářům v České republice představila modely Toyota Yaris Hybrid, Toyota Prius+ a Toyota Prius plug-in hybrid. Všechny se v průběhu letošního roku dostanou na český trh, a to za překvapivě zajímavé ceny.

Toyota tak úročí čtyři desetiletí zkušeností s vývojem a téměř dvě desetiletí zkušeností s prodejem hybridních aut. A je jasně vidět jak moc je proti konkurenci napřed.

Toyota Yaris Hybrid, obdoba Prius c na americkém trhu, bude v ČR začínat na vynikající ceně 359 900 Kč. Za tu však nedostanete holé auto, nýbrž výbavu Active se sedmi airbagy, parkovací kamerou, dotykovým displejem, duální automatickou klimatizací a rádiem s MP3 a CD.

Pro srovnání, cena je to srovnatelná s konvenčním Yarisem s motorem 1,33 l Dual-VVT-I s převodovkou Multidrive S ve výbavě Style. Jinými slovy, Toyota nabídne nejlevnější hybrid na trhu, a to za cenu srovnatelnou s autem s konvenčním pohonem.

Navíc vychází Yaris Hybrid dobře i ze srovnání s konkurencí, kterého se na noviunářské akci produktový manažer Petr Zima vůbec nebál. Proti hybridnímu Yarisu postavil vozy Škoda Fabia , Honda a Volkswagen a Yaris Hybrid samozřejmě vyšel výrazně lépe. A to i co se týká spotřeby – kombinovaná je 3,5 l/100 km.

Celkově na nás Yaris Hybrid zatím působí jako velmi zajímavé auto a Toyota počítá s tím, že bude dělat 10 % celkových prodejů modelů Yaris. Věříme, že by to klidně mohlo být i více – uvidíme, jak se mu povede v praktickém testu.

Dalším představovaným vozem byl Prius+, v zámoří známý jako Prius v. První vůz Prius, který je vybaven lithium-iontovou baterií nabízí až sedm míst nebo 784 l zavazadlového prostoru (při dvou sedačkách navíc je to stále slušných 232 l). Rodinné auto nabízí spotřebu 4,1 l/100 km a na českém trhu se bude prodávat za cenu od 669 900 Kč, tedy stejnou, za jakou se až doposud nabízel klasický Prius.

Nakonec je tu Toyota Prius Plug-in hybrid. Ten od prototypu, který jsme měli možnost otestovat před dvěma lety, doznal řady změn, jak funkčních, tak estetických. Přibylo vyprošené tlačítko EV módu, výrazně narostl kufr a přibyly i další změny na které se podíváme teprve za několik měsíců v praktickém testu.

Prius plug-in hybrid s dojezdem až 25 km čistě na elektřinu a při optimálním dobíjení spotřeboou pod 2 l/100 km se bude v ČR prodávat za cenu od 899 900 Kč. Cena Premium verze je 1 049 000 Kč, tedy stále méně, než za kolik se prodává jediný další dnes dostupný plug-in hybrid na českém trhu, (1 080 000 Kč).

Prius plug-in hybrid je pomyslným vrcholem rodiny Prius. Ta dnes zahrnuje čtyři modely a v období prvního čtvrtletí 2012 je značka Prius podle Toyota nejprodávanějším vozem na světě (256 930 kusů)! Kromě toho se Toyota v tomto období opět stala nejprodávanější automobilkou na světě, před Volkswagen a GM.

Sázka na hybridní pohon japonské automobilce Toyota jasně vychází. Svědčí o tom i prodeje, které v následujících měsících díky výraznému rozšíření portfolia bezesporu porostou. Toyota dnes pokrývá svými hybridy všechny důležité segmenty včetně MPV, kam lze zařadit Prius+.

Zárove3ń se nijak netají tím, že hybridní verzi by měly časem dostat všechny modely Toyota a taktéž tím, že se na trh chystají i některé již dříve představené koncepty. Tomáš Vaněk, tiskový mluvčí značky, dnes také potvrdil, že kolem roku 2015 by Toyota ráda uvedla na trh auto na vodík v podobě sedanu, a že se v laboratořích v Japonsku intenzivně pracuje na indukčním dobíjení pro hybridy i elektromobily.

12 Comments on “Cena Toyota Yaris Hybrid začíná na 359 900 Kč”

  1. Yaris Hybrid dokáže ujet
    Yaris Hybrid dokáže ujet až 2 km pouze na elektrický pohon. Mohu si v autě zadat, aby teď jelo jen na elektřinu?

    Stejnou otázku mám i pro Prius Plug-in hybrid, který má dojezd 25 km na elektřinu.

    Mohu zakázat u Priusu Plug-in hybridu dobíjení baterek, protože si je dobiji doma po jízdě levněji? Např. u cesty dlouhé 30km.

    Díky.

    1. Klasický HSD: preferenci
      Klasický HSD: preferenci čistě elektrického pohonu můžete volit tlačítkem. Za určitých okolností vám to odmítne nebo po čase zruší (přepne na automatický režim se spalovákem) – když je baterie málo nabitá, ve vysoké rychlosti nebo když šlapete na plyn víc, než co zvládne samotná elektrika.

      Prius plug-in: můžete opět tlačíkem u šaltpáky přepínat mezi klasicky hybridním režimem („jedu po silnici do města a baterku využiju tam, tak si ji zatím šetři a zapínej ji, jen když se to opravdu vyplatí“) a režimem preferujícím elektřinu („jeď na elektřinu, co to jde, až pak začni sosat benzín“), a něčím mezi. IMHO dobíjí se za jízdy samozřejmě rekuperací a ze spalováku jenom pokud se vyčerpá pod to minimum, co je vhodné mít v zásobě pro pomoc při akceleraci. S velkým nabíjením počká až do zásuvky.

  2. co to je zas za hlášku???
    co to je zas za hlášku??? : „Prius plug-in hybrid s dojezdem až 25 km čistě na elektřinu a při optimálním dobíjení spotřeboou pod 2 l/100 km“ optimalni dobijeni je presne po vybiti baterie, takze kdybyste dobijeli po 20km, mate spotrebu 0 litru, chce to udavat proste dojezd na elektrinu a pak normalni spotrebu vozu… i kdyz by to bylo hnusny, ale clovek by si mohl aspon spocitat kam a za kolik dojede, treba ampera +- 70 km na elektrinu, ale pak za 6-7! litru… a u tohoto vozu to bude taky spíš bliž k 5ti litrum…

Napsat komentář