Italská firma chce vyrábět elektromobil, možná i v Česku

Italská společnost Ingaeta patří mezi lídry v oblasti na domácím italském trhu. Kromě toho se ale v posledních letech pustila také do . Navrhla vlastní malé dvoumístné s názvem Ingó. Chce jej začít vyrábět a poohlíží se mimo jiné i po České republice.

Italské elektrické auto Ingó společnosti Ingaeta
foto: Ingaeta

Ingó je malý připomínající , Reva nebo . Měří 300 cm na délku, 159 cm na šířku a 143 cm na výšku. Váží pouhých 650 kg! Tomu ovšem odpovídá i jeho max. rychlost omezená na 45 km/h.

V řadě zemí by se tak mohl klasifikovat pouze jako čtyřkolka. Přesto je zcela krytý, nabízí dvě plnohodnotná místa a zavazadlový prostor. Dobíjí se z klasické 230V zásuvky za šest hodin, na jedno nabití ujede až 130 km.

pohání elektromotor BLTL40-72 72 V s max. výkonem 4 kW. Vůz je k dispozici v 7 různých barevných provedeních.

Výzvu k možnosti spolupráce s italskou společnosti Ingaeta aktuálně rozesílá české velvyslanectví v Itálii skrze Asociaci elektromobilového průmyslu České republiky, Automobilovou průmyslovou asociaci a další organizace.

Ingaeta je středně velká italská společnost (cca 40 zaměstnanců). Hledá středně velkou firmu, která by se stala partnerem při realizaci tohoto projektu. Elektromobil by byl primárně určen pro italský trh.

Auto chce vyrábět v některé ze sousedních zemí Itálie nebo v nějaké bližší zemi v Evropě. Hledá proto výrobce s výrobními kapacitami a zkušenostmi z tohoto sektoru. V případě zájmu lze kontaktovat české velvyslanectví v Římě nebo přímo zástupce společnosti Ingaeta.

ASEP, vlastní, businessinfo.cz

5 Comments on “Italská firma chce vyrábět elektromobil, možná i v Česku”

  1. Troch mi to připomíná
    Troch mi to připomíná tata motors.Ten výkon elektromotoru je poněkud malý. Vždyt to mají el.skootry a neváží rozhodně 650kg.Jak to s tak malým výkonem zdolává kopce?Aby to s tou investici nedopadlo jako s CZ Strakonice přijdou naslibují vytunelují utečou!

  2. Rozhodující zde bude
    Rozhodující zde bude konstrukční návrh a samotné provedení. Podobné dvoudvéřové EV kategorie čtyřkolka (Tazzari Zero), avšak s maximálkou přes 100 km/h, jsem měl možnost příležitostně řídit v průběhu jednoho roku po Praze a okolí a můžu Vám říct, že i na základě zkušeností ostatních to byla pojízdná rakev kdykoliv připravená na českých/pražskch cestách přijít o kolo, nepasovaly a nedomykaly se jí dveře, atp. Proto opatrně. Jinak tenhle Ital je motoricky na úrovni skútru kategorie >45 km/h.

Napsat komentář