Italská společnost Ingaeta patří mezi lídry v oblasti fotovoltaiky na domácím italském trhu. Kromě toho se ale v posledních letech pustila také do elektromobility. Navrhla vlastní malé dvoumístné elektrické auto s názvem Ingó. Chce jej začít vyrábět a poohlíží se mimo jiné i po České republice.
foto: Ingaeta
Ingó je malý elektromobil připomínající Think City, Reva nebo Smart ED. Měří 300 cm na délku, 159 cm na šířku a 143 cm na výšku. Váží pouhých 650 kg! Tomu ovšem odpovídá i jeho max. rychlost omezená na 45 km/h.
V řadě zemí by se tak mohl klasifikovat pouze jako čtyřkolka. Přesto je zcela krytý, nabízí dvě plnohodnotná místa a zavazadlový prostor. Dobíjí se z klasické 230V zásuvky za šest hodin, na jedno nabití ujede až 130 km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: Jak se vyrábí elektromobil Renault Twizy? Ručně!
Nissan spustil výrobu baterií pro elektromobily v americké továrně Smyrna
Auto pohání elektromotor BLTL40-72 72 V s max. výkonem 4 kW. Vůz je k dispozici v 7 různých barevných provedeních.
Výzvu k možnosti spolupráce s italskou společnosti Ingaeta aktuálně rozesílá české velvyslanectví v Itálii skrze Asociaci elektromobilového průmyslu České republiky, Automobilovou průmyslovou asociaci a další organizace.
Ingaeta je středně velká italská společnost (cca 40 zaměstnanců). Hledá středně velkou firmu, která by se stala partnerem při realizaci tohoto projektu. Elektromobil by byl primárně určen pro italský trh.
Auto chce vyrábět v některé ze sousedních zemí Itálie nebo v nějaké bližší zemi v Evropě. Hledá proto výrobce s výrobními kapacitami a zkušenostmi z tohoto sektoru. V případě zájmu lze kontaktovat české velvyslanectví v Římě nebo přímo zástupce společnosti Ingaeta.
auto s max rychlostou 45
auto s max rychlostou 45 km/h nema na ceste co hladat!
Troch mi to připomíná
Troch mi to připomíná tata motors.Ten výkon elektromotoru je poněkud malý. Vždyt to mají el.skootry a neváží rozhodně 650kg.Jak to s tak malým výkonem zdolává kopce?Aby to s tou investici nedopadlo jako s CZ Strakonice přijdou naslibují vytunelují utečou!
Jediná trasa v Brně do
Jediná trasa v Brně do IKEA je po dálnici.
Golfový vozík, kterým nedojedu ani do IKEA je na prd.
Obávám se, že do tohoto
Obávám se, že do tohoto pidimobilu byste toho z IKEA mnoho nenarval :).
Rozhodující zde bude
Rozhodující zde bude konstrukční návrh a samotné provedení. Podobné dvoudvéřové EV kategorie čtyřkolka (Tazzari Zero), avšak s maximálkou přes 100 km/h, jsem měl možnost příležitostně řídit v průběhu jednoho roku po Praze a okolí a můžu Vám říct, že i na základě zkušeností ostatních to byla pojízdná rakev kdykoliv připravená na českých/pražskch cestách přijít o kolo, nepasovaly a nedomykaly se jí dveře, atp. Proto opatrně. Jinak tenhle Ital je motoricky na úrovni skútru kategorie >45 km/h.