Historie elektromobilůHISTORIE
Historie elektromobilů
Obří továrna se otevře už za rokTESLA
Obří továrna se otevře už za rok
Fabia ujela 2006 km na jednu nádržREKORD
Fabia ujela 2006 km na jednu nádrž
Výroba Chevroletu Volt přerušenaAUTO
Výroba Chevroletu Volt přerušena

CNG je a bude nejlevnější pohonnou hmotou, říká Zdeněk Kaplan z RWE

Martin Singr - 10 Únor 2015

Ceny ropy neustále klesají a CNG je navíc od prvního ledna zatíženo dvojnásobnou spotřební daní. Přesto musí „plynaři“ reagovat na situaci a tak i ceny stlačeného zemního plynu klesají, jak v exkluzivním rozhovoru prozradil Zdeněk Kaplan, jednatel RWE Energo.Zdeněk Kaplan, RWE, u jedné z plnících stanic firmy

Zdeněk Kaplan u jedné z plnících stanic firmy RWE
foto: RWE

Ceny benzinu a nafty letí dolů, naopak u plynu se dvojnásobně zvýšila spotřební daň. Co na to říkáte?

Zdeněk Kaplan: „Skutečně se od letošního ledna zvedla tzv. spotřební daň na CNG a to z 0,50 Kč za kg na 1,20 Kč za kg. Ale i přes tuto skutečnost jsme od února cenu CNG na našich RWE plnicích stanicích snížili. Zlevnili jsme nyní na 19,4 Kč za kubík CNG, který energeticky odpovídá litru benzinu. Dál tedy platí, že CNG je nejlevnější pohonnou hmotou.“

Očekává se pokles cen plynu v dohledné době?

„To je dobrá a pro motoristy i důležitá otázka, protože cena plynu tvoří základ ceny CNG. Musím se ale přiznat, že budoucí vývoj ceny plynu neumím přesně odhadnout. Budu-li ale mluvit ceně CNG, tak mohu říci, že se budeme snažit udržet konkurenceschopnost CNG jako takového vůči ostatním palivům.“

Rozdíly mezi cenami jsou stále menší, ovlivňuje to nějak zájem o vozy na CNG?

„Pokud myslíte rozdíl mezi cenou benzinu a cenou CNG, tak stále platí, že s CNG ušetří motorista významnou část nákladů na palivo. CNG je a bude nejlevnější pohonnou hmotou. Také proto jsme od února upravili cenu, sledujeme dění na trhu a chceme tu hlavní výhodu, tedy úsporu při provozu auta, našim zákazníkům poskytovat i nadále.“

Jak se vyvíjí prodeje nových vozů na CNG?

„Velký podíl na trhu s CNG vozidly má od loňského roku Škoda Octavie G-Tec, od jara do konce roku se prodalo přes tisíc těchto vozidel. Pro letošní rok počítají dokonce s prodejem kolem 3 tisíc CNG Octavií. Stoupá počet firem, které se rozhodli modernizovat a plynofikovat svůj vozový park. Není se čemu divit, kdo by také nechtěl jezdit za jednu korunu kilometr.“

Firmy dělající přestavby aut asi mají poslední dobou nouzi o práci, nebo ne?

„Přestavby CNG vozidel specificky nesledujeme. Pokud je na trhu přes 50 sériově vyráběných vozidel na CNG, je volba CNG pomocí přestavby podle mě zbytečná.“

Provozovat vůz na CNG je však stále podstatně levnější než diesel, což potvrdil nedávný test dvou verzí Škody Octavie Combi ve Světě motorů. Potěšil vás tento výsledek?

„To není překvapivý výsledek, provoz CNG vozidla je prostě levnější než provoz auta na naftu. Důležité je si auto na zemní plyn vyzkoušet, mnoho lidí tomu nevěří, ještě stále pokládají CNG za nové a zvláštní palivo. CNG se ale již řadí mezi klasické pohonné hmoty, stále více se objevují CNG stanice na klasických pumpách a na trh s auty přichází stále více klasických modelů na tento pohon.“

Existují nějaké snahy zvýhodnit , aby toto palivo zůstalo konkurenceschopné i v dalších dnech, kdy se očekává další pokles cen ropy?

„Současný pokles cen ropy považuji za dočasný. Vozidla na CNG jsou výhodná i při současných cenách benzinu. CNG pohon je ekologický, moderní, efektivní, na výběr je přes 50 druhů sériově vyráběných vozů, od loňského roku i Octavie od domácí automobilky, CNG je stále nejlevnější pohonnou hmotou a navíc CNG auta mají i benzinovou nádrž.“

Jaké jsou nové trendy ve světě pohonu na plyn?

„V poslední době se začíná více hovořit o možnostech využívání zkapalněného zemního plynu () a to pro dálkovou kamionovou dopravu. Osobně si ale myslím, že trh je zatím připraven na větší rozvoj CNG a LNG si teprve bude hledat své uplatnění.“

vlastní
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím, proč se furt protěžuje CNG. LPG má cenu téměř stejnou. Dojezd dvoj až trojnásobný. Síť čerpaček asi padesátinásobnou a co se týče nějaké udržitelnosti a nezávislosti, nevím, jestli je lepší závislost na ropě, nebo na zemním plynu. Pokud počítám, že je teď CNG za stejnou cenu jako LPG přestože po něm je mnohem menší poptávka a taky na něm není spotřební daň, bude za pár let určitě ještě dražší než benzín.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý večer "Anonyme",
Píšete "má cenu téměř stejnou" jako LPG, myslíte zřejmě na 1km, pak ano a takový finanční pohled na věc je srovnatelný, ale ta ekologie je jasná.
Dále: dojezd, ano, vždy je něco za něco, ale já se svým vozem stejně zastavuji minimálně každých cca 200-300km i kvůli jiným důvodům něž je "častější" tankování paliva, takže na toto si nestěžuji.
Dále: síť čerpaček je opravdu podstatně řidší, ale akceptovatelná a stále se rozšiřuje (nyní kolem 70 - před dvěma lety polovic).
Dále: závislost ropa nebo plyn? Raději plyn, je ho na planetě nyní známých zásob na více let než ropy, ale především si bioplyn (metan) může lidstvo vyrobit = tím je daná odpověď na "udržitelnost", to ropa rozhodně není, ropu ne, takže na čem být raději "závislý" je pro mě jednoznačné. Elektromobil bude pro změnu "závislý" na elektřině...
Dále: spotřební daň má zákonem 261/2007 Sb.,§ 4 plánovaný růst do roku 2020 a to bude daň 2,80Kč/m3. Pak je vše ve hvězdách, lze ovšem očekávat, že růst bude stále regulovaný a držený pod hodnotou daně u ropných paliv, uvidíme.
A na závěr: jezdím autem na CNG zatím "jen" 2 roky a úspora? i po odečtení vyšších povinných nákladů (cca 200Kč ročně za revizi a dražších zapalovacích svíček po 30000km...) úspora v desítkách tisíc.
Především ale jde o jistotu, že za mnou není a s přibývajícími kilometry určitě nebude oblak sazí a hromada jedovatých oxidů dusíku jako dříve či později bude za každým dieselem, který rozhodně nejezdí levněji než CNG!!! Benzin a LPG je na tom ekologicky sice citelně lépe než diesel, ale mrkněte se jim do výfuku, je také černý a nesahejte tam raději holou rukou, mé CNG auto má místo černého vnitřku výfuku jen zrezlou trubku, ano je to možná k nevíře, ale je to přesně tak. Na posledním měření emisí jsem byl s nastartovaným vozem téměř hodinu zavřený v garáži firmy bez napojeného odsávání (protože se pracovník firmy nedostal se svou mobilní hubicí vedle vozu, kde je výfuk a po mém ubezpečení, že nic neucítíme to "risknul" a odsávání neinstaloval a nezapl) a necítili jsme nic, je to jako mít doma sporák na zemní plyn, taky nic nesmrdí. Já už mám jasno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stát dá 700M.Kč do Škoda Kvasiny byznys.ihned.cz/c1-63515790-zavod-kvasiny-skoda-auto-pobidky-investice-miliarda A NEJBLIŽSÍ CNG JE AŽ HK hybrid.cz/mapa-stanic/?t=cng To je podpora že? Proč VW ŠKODA AUTO KVASINY NEPODPORUJE ČISTÁ PALIVA jako CNG A NEPOSTAVILA PLNIČKU??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

70 CNG ku 900 LPG ;-)

No a co? CNG má jiné výhody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

že ruský CNG je má jaksi MÁLO stanic v ČR jen 70 větším písmem to nejde :-)

Tak a teď ještě zapracujeme na tom slovosledu, ano? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

čeština nehraje roli vážně, to je jen detail, podstatný jsou fakta :-)) youtube.com/watch?v=ALD0AoUJJfE

Mě mrzí že nerozlišujete fakta od názorů! :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak teda JO :-DDD youtube.com/watch?v=kDMV4ZsE-94

..i kdyby na chleba nebylo..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak, mlžení bez uvádění statistik, to jest umělé CNG PR a blb na to skočí ;-) PS: má v tom prsty politika
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

22. srpna 2014 Německá vláda schválila prodej divize německé energetické společnosti RWE pro těžbu ropy a plynu skupině investorů vedené ruským miliardářem Michailem Fridmanem.
novinky.cz/ekonomika/345690-nemecko-schvalilo-prodej-divize-rwe-ruskemu-miliardari.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

seznamlpg.cz/

Dobrý den,

naposledy bych rád touto cestou požádal uživatele vozů s jakýmkoliv alternativním pohonem o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma Technicko-ekonomické hodnocení alternativních paliv automobilu.

Vyplnění dotazníku zabere řádově 5-6 minut Vašeho času. V případě, že si najdete čas na vyplnění mého dotazníku, uvádím zde link: https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/alternativni-automobilova-11/.

Děkuji předem za ochotu a vyplnění dotazníku.

dosela mě ten dotazník pobavil. Pokud uvedu, jaký druh pohonu na autě využívám, kraj a městečko kde bydlím potom už to moc anonymní nebude. Dál mám doplnit výši svého příjmu? Chtěl jsem pomoct, ale na konci jsem to zavřel.

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Dobrý den,

město samozřejmě uvádět nemusíte, nicméně by mi to pomohlo. Co se týče pohonů, mám samozřejmě několik respondentů ke každému pohonu, tudíž bych opravdu nebyl schopen přiřadit jednotlivým řidičům jejich ůdaje. Díky za váš čas, který jste tomu věnoval, bohužel potřebuji mít také demografické a zeměpisné údaje. Tudíž věk, pohlaví i kraj jsou pro mě důležité.

Přeji hezký večer a snad si to ještě rozmyslíte :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo CNG, to je ta technologie, kerá ve vyspělých zemí EU pomalu končí, ale na skladě je jí ještě spousta, tak ji nacpeme do ČR.
Třeba škodovka má od své matky zákaz vrtat se do EV a naopak má úkol rozjet CNG ve velkém. Kdybych měl autoservis, tak mám radost, že se můžu těšit na přísun aut ještě složitějších než těch na benzín. Osobně jsem jezdil léta na LPG taky mě hřálo, že míto 10L benzínu mi moje CRV papá 12L levného plynu. Složitost technologie mi ale přidělávala staroti a tím pádem i výdaje. Nakonec jsem pořídil to samé auto na naftu a s tím jezdím do 7L. Takže počty jsou jednoduché provoz při dnešní ceně LPG 1,74/km Nafta 1,93/km. Finanční rozdíl na provozu zas není o tolik větší, ale mám s autem daleko míň starostí. Mluvím čistě o ekonomice, jinak je nafta samozřejmě pěkné svinstvo... V současnu ale vyjíždím s nafťákem minimálně, protože jezdím druhým autem na elektřinu. Zde jsou počty také jednoduché 0,40 kč/km Totožné auto v provedení 1,6 dCi 1,51/km Úspora tedy velmi výrazná.

A jak že je to vlastně s daní na CNG?
2007 – 2011 sazba 0 Kč/t
2012 – 2014 sazba 500 Kč/t
2015 – 2016 sazba 1 000 Kč/t
2017 – 2019 sazba 2 000 Kč/t
od 2020 – sazba 3 355 Kč/t resp. minimální nově stanovená EU, ale může být vyšší

Již za dva roky se ti, co si koupí auto na CNG mohou těšit na čtyřnásobnou daň oproti roku minulému a za další tři roky minimálně na skoro sedminásobnou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý večer Pavle,
píšete 1,93Kč na km, to dopovídá při 7l/100km ceně cca 27,50, platí to ještě dnes? Neplatí že? Jaká je průměrná cena dieselu za dobu co na něj jezdíte? Cena na km bude průměrně dlouhodobě jistě daleko přes 2Kč, že? Má cena na km je v průběhu dvou let provozu na CNG 1,31Kč, to bude v dieselu při spotřebě Vašich poctivě přiznaných 7l/100km (naštěstí nepatříte mezi ty, co jim "to žere 4 litry", nebo i méně) až bude diesel za 18,71Kč, toho se ale asi nedočkáme... Lituji, ale oba víme, že vám toto ekonomicky nevychází a to nemluvím o ekologii a složitost technologie současných dieselů raději nekomentuji. Elektro je "zajímavé", ale až "klesne" kapacita baterie a budete se toho chtít zbavit nebo koupit novou baterii, celá ta úspora se vám před očima okamžitě smaže. A koupit nové elektroauto je citelně vyšší náklad než benzin, diesel nebo i to CNG, to víte asi také. Ekologičnost elektroauta je vynikající, pokud nezohledníte celou jeho "stopu" od výroby až po likvidaci, ale jen jeho okamžité emise a to se dosud neměří mnoho jiných druhů "emisí" co elektromobily produkují, ve skutečnosti to celkově ekologické moc není.
Každá mince má dvě strany.
S pozdravem
Pavel

PS: a na několikanásobnou daň se těším, protože její výše je daná zákonem do roku 2020 takto:
- od 1.1.2008 do 31.12.2011 sazba 0 Kč
- od 1.1.2012 do 31.12.2014 0,36 Kč/m3
- od 1.1.2015 do 31.12.2017 0,72 Kč/m3
- od 1.1.2018 do 31.12.2019 1,44 Kč/m3
- od 1.1.2020 2,80 Kč/m3
oproti tomu: benzin – 12,84 Kč/l, nafta 10,95 Kč/l

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Si nemyslím, že by auto na LPG bylo složitější a náročnější na servis, než moderní turbodiesel. Já mám na Fabii LPG už 140 tis. Každých asi 30 tis. měním filtry asi za 3 stovky a po 130 tis jsem měnil reduktor za 1500,- a také jsem nechával dělat přetěsnění vstřiků asi za 1500,- Spotřeba dlouhodobá kombinovaná 6 litrů LPG+ asi čtvrt litru benzínu. Při dnešních cenách kolem koruny/km. U toho samého auta TDI počítám minimálně 4 litry nafty za 30Kč. U druhého, dieselového auta už jsem měnil čerpadlo, hadice k intercooleru a řešil spoustu závad se vstřikováním. A to to nemá filtr pevných částí. U dalšího auta rozhodně jdu do LPG. Nemá takový odpich, má menší dojezd (pouze 700km oproti 1300 u diesela), ale provozní náklady jsou rozhodně nižší.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Není pravda, že CNG je technologie která "vyspělých zemí EU pomalu končí". Naopak, v Německu i dalších zemích EU prodeje CNG aut rostou, stejně jako počet plniček.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano? tak to jistě máte podloženo hodnověrnými statistikami. Zajímalo by mě například porovnání počtu instalovaných a nově otevřených plniček cng a lpg v SRN. Nebo absolutní čísla prodeje nafty benzínu a cng a jejich přírůstky za poslední rok v SRN.
Kupte si už konečně auto na cng pane Horčíku, pak si pokecáme někde na plničce, jak je to čím dál úžasnější.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co je hodnověrné, co uznáváš ty? Nebo to se děje v reálném světe bez ohledu na tvůj postoj k této technologii?

Co třeba tento rozhovor s šéfem firmy v německu, to je dost, aby jsi uznal, že zde úmyslně nepravdivě meleš blbosti?

www futureage eu/rozhovory detail/649-zemni-plyn-do-aut-se-bez-podpory-neobejde

Ale chápu, odpověď bude , "to je Garzprom, Rus blabla, stejně mím pravdu"...
Takových jako ty více, proč rozvíjet zem, když můžeme zakonzervovat život jaký je teď, na co ty internety apod...

P.S. ja CNg auto mám, a co ty anonyme co vyzíváš ostatní a sám jsi o CNG jenom četl...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já ale neříkal, že prodeje CNG zkomírají, jen je to podle mě technologie neperspektivní a to neberte jako fakt, ale jako můj názor. Já to chápu jako možnost pro automobilky dále dělat a servisovat spalovací storoje u nichž v porovnání s naftou (nejsem zastánce spaování nafty, právě naopak) nebo elekřinou nevidím ekonomický efekt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je pravda že CNG je technologie která ve vyspělých zemí EU "pomalu končí" !! Norsko Británie Švýcarsko Francie Německo Holandsko, všichni více či méně používali CNG už poslední dekádu a přecházení z rozumu na ELEKTRO. Protože Elektromobil je TOP ŠPIČKA světovájednička a aby se jim i nadále dalo říkat "vyspělé země" musí jít "s dobou" neboli se SPOJENÝMI STÁTY AMERICKÝMI který jsou ŠPIČKA TOHOTO SVĚTA V OBORU. A tudíž 15 LET STARÁ technologie CNG se u nich odsouvá na 2. KOLEJ neboli bude hrát 2. LIGUn neboli se budou snažit přesunout ji do států EU 2-hé LIGI jako je ČR SR POLSKO MADARSKO RUMUNSKO BULHARSKO CHRVATI JSOU HRDÍ ti NA NĚ PRDÍ :-) A už žádný PR VW ŠKODA !!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

LOL. OK. Myslím že tvá odpověď mluví za vše.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

žádný s nima srrrr milá paní. Bud budou psát pravdu anebo šmitec, reset a všichni ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jé sešla se partička lidí co nevlastní CNG auto, jenom o tom četli, Německem jenom projíždí či zprávu mají s Idnes či ČT a vyvozují závěry jako by byli poradci nejméně Merklové...

Až butete mít auto na CNG, pak má smysl číst vaše názory (do té doby jsou to jenom kecy "jedna bába povídala"), až budete žít v Německu jako jejich občané a tedy mít přehled co v tom státě skutečně je, pak má cenu číst vaše názory (zatím opět, jsou vaše kecy "jedna bába povídala").

P.S.
www futureage eu/rozhovory/detail/649-zemni-plyn-do-aut-se-bez-podpory-neobejde
Nu tento pán, který tam žije říká pravé opak toho co Vy, ale chápu, čecháček ví lépe jak člověk co tam žije...

Rozhovor s panem co tam zije muze byt relevantni tak akorat pro Vas. Vsimam si plnicek CNG pri svych pravidelnych a castych jizdach pres zapadni Evropu uz 20 let ( cca 10x za rok )..Jejich pocet se s LPG neda srovnavat ani nahodou...Jejich presny pocet mate nakonec v jednom z prispevku nize...Takze klidek a nohy v lavoru...

---

heros

Ano, CNG , ano..U urcitych typu novych aut, automobilek mene zajimavych hracu , ktere oslovi dane publikum. Pohrichu auta esteticky i jinak v ramci celkoveho prodeje nezajimava a hlavne omezena v celkove siroke nabidce.. Naproti tomu se daji vsechna, opakuji vsechna nova auta jednoduse prestavit na LPG. A maji timto porad daleko min skodlivych emisi, nez benzin a diesel. Mne osobne je nabidka novych aut na CNG pohon k smichu..Ale proti gustu...

---

heros

Obrázek uživatele Jan Horčík

Každé palivo má své výhody i nevýhody. Podle mého názoru je důležité, že je dnes konečně možné si vybrat z více možností než jen diesel/benzin/LPG.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Incl.EV..Ano, s tim se da souhlasit...Jako s programem TV...nenadavat na kvalitu.., nelibi ? Preladit, nebo vypnout..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hybrid 2013 s akciemi TSLA 66$ byl daleko lepší žejo. Bych řekl že v tom má prsty příval a odval prachů :-))) Kam že to přeladíme?? ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slušnej blábol. Prodeje aut na CNG v Evropě rostou a budou růst i nadále. LPG se v několika testech ukázalo jako palivo s jednoznačně nejhorší kvalitou. Diesel bych si nekoupil ani omylem. Než nastoupí EV zbývá tedy bud' alternativa CNG nebo benzin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, všiml jsem si zajímavé věci. Zdá se mi, že nabíjecích stanic je i v zpomalené ČR více, než plnících stanic na CNG - takže proč nepodpořit něco, co roste evidentne více - tedy elektromobily? A navíc neco, co netovří spaliny nám přímo pod nosem, abychom to my i naše děti dýchali?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co tím chcete říci drahý pane. Vy si doma držíte statistiky o kolik procent stoupá každý jednotlivý typ pohonu? A to vás baví, držíte jim palce? A k čemu to?
Vy máte auto na CNG? já ano. Věřit mi nemusíte, ale když pominu českou obskurnost, tak v Německu pozoruji za poslední roky výrazný nárůst LPG a naopak spíše útlum CNG. Když se tam někoho zeptáte na cng plničku (je totiž dost těžké na ni narazit), tak vás spolehlivě pošle k lpg stanici. Nemají vůbec šajna co to cng je.
To jsou moje osobní zkušenosti, ne nějaké PR, které tady prezentuje místní redaktor.
Samozřejmě, nepřu se, že cng je kvalitnější palivo než lpg. Ale těch nevýhod na straně cng, je přece jen trochu moc.
A ještě k té drzosti toho holohlavého pána z úvodního článku. Pravda je taková, že u nás je největším hrobníkem cng právě RWE s jejich cenovou a jinou politikou. Jsou přímo u zdroje nic nepřeprodávají a přitom drží tak vysoké marže, že to celé nakonec pohřbí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím to v podstatě stejně jako vy - přijde mi škoda rvát peníze do cng plniček. Osobně bych je raději viděl v nabíjecích stanicích. Protože když si to shrnu - uživatelský rozdíl mezi těmito způsoby pohonu je minimální, tak proč spalovat a vozit složitou technologii, když můžu nabíjet a vozit jednoduchou technologii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co chete říci Vy pane? Máte statistiku říkající opak? Neeee, jenom blbé kecy, mě stačilo 30 sekund na googlu a mám rozhovor s člověkem co tam žije a píše opak toho co se pouze domníváte, ale řečí máte jak politik...

www futureage eu/rozhovory/detail/649-zemni-plyn-do-aut-se-bez-podpory-neobejde

Nemají šajnu a mají 900 plniček? Chlape, když už lžete, tak se snažtetak aby to nebylo průhledné po pár pokusech hledání na googlu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jste, mě teda pobavil. Odkaz na rozhovor s pánem z Gazpromu, který si přihřívá svojí polívčičku. A četl jste to vůbec? Asi ne, tak shrnutí pro vás: Gazprom má program, kdy v podstatě nabízí pro benzínky zadarmo vybudování CNG stanice. Benzínce pak zbude část z utržených peněz, zbytek jde Gazpromu
Celé to dotuje z jiných zdrojů Gazprom, protože JE TO PRODĚLEČNÉ, a to brutálně. mají 100 aut na plničku a potřebovali by 300 aby byli na nule:)
Nevím proč se tak bijete za to CNG, úplně z vás stříká adrenalin. Kdybych byl paranoidní tak si budu myslet, že jste trol placený Gazpromem pro vylepšení PR.
Já na to jezdím, tak pokud by to stálo za pochvalu, byl bych první, kdo by se pochlubil jak jsem to ošéfoval. A nejezdím virtuálně po webu, jezdím do německa s autem na CNG.

S tím hrobníkem souhlasím. RWE mi taky lezou krkem, ale nemusíte tankovat u nich, že. Pokud Vás zajímají fakta a ne co povídají bábi v DE, doporučuji se podívat např sem: http://www.ngvaeurope.eu/european-ngv-statistics

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně nemusíte, problém je ale že ten plyn teče většinou přes jejich trubky, tím pádem mají vliv na ceny i u jiných stanic.
Nevím to jistě pouze z diskuse s provozovatelem cng stanice v Radlicích panem Cimlem. Jinak ale nechápu proč by ostatní drželi tak vysoké ceny.
Děkuji za ty statistiky, chybí tam tedy nějaká dynamika (nárůsty atd.) ale i tak, je to v podstatě tak jak jsem si myslel. celkový podíl vozidel na CNG v EU je 0,41% z celkového počtu všech vozidel. Takže roční nárůsty, kolik to může být? i kdyby 100% to je fakt málo .....:)

Ale já jsem sem psal ne abych se hádal jestli je jasně lepší sparta nebo slávie. Ctěl jsem jen upozornit lidi, kteří jsou možná pod vlivem zdejších oslavných článků, a třeba přemýšlí, že si to pořídí aby byli opatrní a raději zvažovali LPG variantu. Je mi to líto, vím, že LPG je smraďoch, ale když vám zabírají půl kufru velké těžké bomby s tlakem na 200 Atmosfér, jezdíte s itinerářem abyste neminul nějakou z mála čerpaček a za to celé si pak zaplatíte cca o 20% více jak s LPG....jaký to dává smysl prosím? Poučte mě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neoznačoval bych rovnou cizí názor za blábol... Nesvědčí to o inteligenci pisatele.

A, neříkal jsem že prodeje CNG nerostou, prodeje klasických spalováků také rostou. Elektromobilů také.

B, neříkal jsem, že LPG je kvalitní palivo, šulí se stejně jako třeba nafta. Naopak jsem tady psal své negativní zkušenosti s LPG. Nesouhlasím ale s názorem, že to není alternativa k CNG.

C, Já už bych si taky nikdy diesel nekoupil, jen jsem hodnotil ekonomiku jeho provozu

D, Je zajímavé poslouchat, že EV budou nastupovat a že to není alternativa pro člověka, co už jezdí druhým elektromobilem a plánuje nákup třetího. Připouštím, že pro našince se to tak může jevit. Předci jenom žijeme v zemi, kde na milion obyvatel se v minulém roce prodalo jen 20 EV. Dásnko: 3600

Takže prodeje CNG rostou, ale přitom CNG v západní Evropě končí? To trochu si trochu protiřečí ne? Naopak CNG zažívá boom díky podpoře EU. http://www.ekobonus.cz/evropska-unie-schvalila-podporu-alternativnich-pohonu Ano, ideální by bylo kdyby všichni měli prachy koupit si Teslu jako spousta lidí v Norsku, ale na to si ještě pár (desítek) let počkáme. Ad D. EV není zatím alternativa pro člověka který potřebuje velký dojezd a/nebo má rodinu. Samozřejmě, na dojíždění do práce je ok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EV především není alternativa pro člověka, co se nechá přesvědčit, že potřebuje auto, co ujede v tahu 500km. Já mám rodinu a každý víkend jezdíme někam. Nejsem člověk, co neví kam s peňezma, naopak s elektrickým autem můžu jezdit pořád a mám na to. Do firmy jsem koupil elektrickou dodávku stojí sice dvakrát tolik co nafťák, ale za splátky úvěru+provoz platím měsíčně daleko míň, než dříve u spalováka. Asi tolik k názoru, že elektromobili jsou jen pro bohaté.

Jestli to není tajné: jak početnou máte rodinu a jakým jezdíte autem? Já si nedovedu představit že bych s klukama jel na Šumavu lyžovat Leafem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,

díky rychlonabíječce ve Vrchlabí, týden v Peci s Leafem a tříčlennou rodinou bez problému. Nehledejte jak to nejde, hledejte castu jak to jde. Od letoška Leaf s 30kW baterií = bomba už nemusíte řešit vůbec nic...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatím jsme jen tři. Momentálně jezdím Nissanem e-NV200. Neviděl bych ale problém nacpat výbavu na lyžování do leafa, oni lyže se dají dát i na střechu. Stejně tak jsem byl schopen velký kočárek i se sporťákem nacpat do fluence, který má jen symbolický kufr. Hold vždycky je něco za něco.

Obrázek uživatele Radovan

Máte pravdu pane kolego. My jsme s rodinou ve 4 absolvovali malým městským elektrickým Peugeotem Ion loni dovolenou na trase Morava, Rakousko, Slovensko a dá se to. Ano, nemohli jsme vzít nafukovací čluny, ale vzhledem k počasí bychom je stejně jen vozili. Navíc jsme si díky tomu na místě půjčili elektroloď. Vzali jsme jen nezbytné oblečení a věci na 10 dní a vyrazili. Občas nebylo vidět vnitřním zrcátkem kvůli plnému kufru, ale má to i 2 velká vnější. Prostě když jezdili kdysi Němci Trabanty a Poláci maluchy Fiat 126P, tak Ion s rozvorem 2,5 metru jako má Škoda Octavia je proti nim obr.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Maluchy ponechme stranou, ale Trabant (i nekombi) měl kufr dost nadstandardní. Takové Š105/120 na tom byly s vnitřním prostorem neporovnatelně hůř a to se tvářily jako rodinná auta.

Souhlas, na turne po NDR jsme dostali do kufru Trabanta ( nekombi )nastroje celeho smyccoveho kvarteta ( vcetne violoncella) + kufry..Kufr auta byl velmi skladny..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

samý srandičky soudruzi :-) Nakonec se vam slavna EU rozlozi zevnitr zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/tsipras-hleda-spojence-cina-chce-v-recku-investovat-ve-hre-je-pomoc-ruska-1161966 a bude nejenze po legraci ale taky po CNG Eurodotacich ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale Ferdo - nechme EU a politiku stranou! Zde jsou stránky Hybrid.cz a nikoli politické školení diskutéru! Je ale faktem, že v ČR je obliba Trabanta více než populární. Viz cesty nezaměstnaných Trabntem po Africe a Jižní Americe. Máte pravdu v tom, že se nepíše o žádném Čechovi jež podobné cesty ukutečnil s vozidlem na plyn(CNG,LPG) nebo elektromobil. Takže opravdu stále vítězí um a šikovnost dederonu!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

trabanta dá sežrat prasatům !! :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vychvalování CNG je PR Škodovky ty bláho. Tuhle v západní EU končící techno je potřeba udat v blbější východní EU. Škoda to dostala doslova od VW za úkol. S tejně tak jako socdem čr od němců. Jen se to nezveřejnuje, to je šedá politika na pozadí. EU chce ukázat částečně Putinovi dobrou vůli že bude zvýšený budoucí zájem o jeho zemák a zároven západní EU si musí udržet svůj techno náskok před východní EU a zároven udržet krok se špičkou USA. To je plánovaná politika nic víc nic mím. Lidicky jsou jen mravenecci s kterými si vůdci hrajou. A ČR je východní EU = 2.há liga ;-) VŠECKO VÍME VŠECKO ZNÁME A PROTO PODPORUJEME USA, LIKVIDACI ŠÁDE AT ŽIJE HYUNDAI NEPŘÍTEL MÝHO NEPŘÍTELE :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Onane, že nechápeš prostý ekonomický fakt, že pro někoho je lepší nafta, pro jiného benzin a jiný ušetří s CNG je tvůj problém...

Se zeptám máš CNG auto? Tedy jsi schopen napsat reálné zkušenosti a s toho vyvozuješ ty svoje kecy?

Já odhaduju, že neeee, ale řečí jak stará bába.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A víte, že je i unás více nabíjecích stanic pro elektromobily, než pro CNG? A že dojezdy už jsou téměř srovnatelné?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo a pro někoho je lepší tenhle zájem a pro druhý jiný zájem a třetí má zájem aby oba dva měli opačný zájem a ti čtvrtí mají zájem aby první druhý a třetí když se na planetě neumí chovat nebyli vůbec, známe denodenně víc studuj ;-) zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/porosenko-podminky-ruska-jsou-neprijatelne-1162195

Tohle base tvrzeni bez citaci a dukazu je blabol neslusny.Ctete budoucnost asi z logru

---

heros

http://europe.autonews.com/article/20141210/ANE/141209921/vw-fiat-mercedes-will-benefit-from-cng-market-growth

http://www.marketwatch.com/story/automotive-compressed-natural-gas-vehicles-ngv-market-2015-2025-growth-prospects-for-cng-passenger-cars-2015-01-26

Podrobnosti zde: http://www.ngvaeurope.eu/statistical-information-on-the-european-and-worldwide-ngv-status

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kvalitou čeho?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Kvalitou samotného plynu - viz. článek zde.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takto je to myšleno. Ale plyn oproti naftě a benzínu má tu výhodu, že to na benzínce nikdo neředí. Navíc toto je chyba dodavatele a pokud mu dá ČOIka hodně mastnou pokutu tak si dá bacha na kvalitu. Tím, že je tak málo dodavatelů LPG tak je skoro 100%, že se při kontrole LPG bude dodavatel pokaždé zkontrolován. To, že se tu na kontroly a zveřejnění viníků celé roky sral... je úplně o něčem jiném. Všichni jsou najednou zděšení, že LPG dopadlo tak strašně.

Samozřejmě je to chyba dodavatele. Ostatně jako u benzínu a nafty. A o té 100% jistotě že bude dodavatel kontrolován si troufám dost pochybovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě, kvalita paliva je proměnlivá tn.nova.cz/clanek/kontrolori-z-coi-v-soku-tolik-v-vody-v-benzinu-jeste-nenasli.html Proto lepší je Elektrika a auto si ji samo přefiltruje :-)

Nebo právě CNG, kde je kvalita zaručená. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to nikdy nevíš co se semele nebo co do kohoutu fouknou ... zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/porosenko-podminky-ruska-jsou-neprijatelne-1162195 jednou dohody platí pak zas neplatí, vyhrává ten kdo má větší svaly a pevnější nervy, hranice se posouvají stejně jak se zdi bourají a zas staví ;-)

Asi jak ma kdo stesti na poruchy...Mam motor 3,8 l,6ti valec, prime vstrikovani paliva, tedy LPG, a jiz 8 let chodim jen na kontroly a vymeny filtru, zadne extra vydaje s LPG. Uvazuji ted o Huyndai Genesis , uz mam domluvenou ev. prestavbu LPG- nejnovejsi technika 80 % LPG, 20 % benzin kvuli ochlazovani ventilu..
LPG ve srovnani s benzinem a naftou je daleko ekologictesi..a o to ted jde..Jak zde jiz psano, CNG je co se tyka budoucnosti 2. -3.liga vyvoj jde vsude na zapad od Plzne smerem EV.

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

By mě zajímalo v čem je LPG oproti benzínu ekologičtější?
Když jsem měl favorita na LPG, tak protokol z měření emisí jasně ukázal rozdíl mezi benzínem a LPG.
Nemůžu si pomoct ale u auta s katalizátorem tam prostě téměř žádný rozdíl nevidím.
U CNG žádné pochyby o tom, že je víc ekologické nemám. Už po "čuchu" to prostě tak nesmrdí jako benzín/lpg/diesel. V ekologii je to rozhodně krok správným směrem a proto snahu prosadit CNG vítám. Přechod vozového parku ČR na EV bude trvat desítky let, tak ať se do té doby jezdí alespoň na CNG.

Uz jen fakt, ze pisete o LPG u Favorita, rika vse...LPG z te doby je technicky oproti soucasnym modernim italskym aparaturam 100 let za opicema..Takze mluvte u sebe ve ( velmi ) minulem case, co se tyka srovnani emisi u Vaseho Favorita..Dnes jsme uz nekde jinde !!

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale já už favorita dávno nemám. Mám sekvenční vstřikování (SGI) u auta s katalizátorem. Myslím, že z mého příspěvku bylo zřejmé že teď (myšleno s novějším vozem) už nevidím na protokolu z emisí žádný rozdíl mezi benzínem a LPG. Ptal jsem se, v čem je u dnešních aut LPG ekologičtější oproti benzínu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No musís taky trochu víc číst abys věděl :-) Benzín obzvláště ten přidušený práší raka PM10. LPG nepráší. CNG by bylo supr kdyby nelikvidovalo elektromobily. Holt měli CNG tlačit před 15 lety, nechtěli ovšem ...

Co furt máte s tou likvidací EV? Až budou EV dostatečně konkurenceschopná, prosadí se samy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-) dobrý vtip

Nejsem odbornik, ale urcite v mensich skodlivych emisich..Ja to alespon na svem protokolu tak vidim..mam take SGI, 3,8 l 6ti valec.

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasim s obojim. Určitě se najde někdo kdo s LPG nemá žádný problém. A samozřejmě se mi i líbilo, že mi jde z výfuku akorát teplý vzduch. Teď z toho dieselu, obzvlášť, když se spustí vypalování DPF je to šílenost. Zas když jsem si na přívěsu vezl svůj první elektromobil, jel jsem za 8,5L. Ekonomika je podle mě ve prospěch nafty, ale osobně už si nafťáka nikdy nekoupím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak v čechách užb jezdí 600.000 ks spokojených LPG uživatelů + 100tis ročně, zkus napsat tv nova o reportáž který z nich je nespokojen ;-)
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím co to bylo za auto, ale já jezdím se starou orezlou felicii na LPG a vlezu se do 7,5l plynu. Momentálně mi to při nízkých cenách LPG jezdí za 1.1 kč/km. A popravdě o plynu nevím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, já z Hondou civic 1,5i vtec jsem taky jezdil za 6l plynu. Ale s Hondou CRV kde už je 2l motor a to auto je prostě větší byla spotřeba 12. 40l nádrž jsem měl na 330km. Felicie, pokud vím vstřikuje pyn do karburátoru, (neberte mě za slovo, nejsem automechanik, prostě jednobodový vstřik) kdežto v hondě už byly čtyři vstřikovače do sání před každým válcem. Je to složitější systém a tím pádem trvá dýl než se odchytají dětské nemoci. Na LPG jsem musel jezdit na vzdálenějčí STK, kde uměli dělat emise, bylo to dražší a vždy před tím jsem musel ještě na kontrolu těsnosti plynu, kterou zase dělali jinde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já vždy jezdil tam, kde mi to montovali, protože tam zároveň dělají emise. Cena je jako by se jelo opakovaně na emise tedy dvojnásobek. Nevím kolik je to teď ale já platil 350Kč + revize LPG 300Kč.
Pokud budu brát, že LPG šetří něco málo přes polovinu. Tak aby se to zaplatilo musím najet cca. 1000km. To se v ročním nájezdu 25000Km opravdu ztratí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím že samotné emise stály o 200 víc, protože oni vlastně měří i benzín i LPG + ta revize. Jestli to máte na jednom místě tak je to paráda. Ono opravdu ty stovkové částky jsou maličkosti, spíš ty starosti kolem, co potkávaly mě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano tam není započítaná cena za emise na benzín. Počítal jsem jen co je navíc oproti benzínu a naftě.

A myslite, ze s elektrikou to bude jine? V pripade, ze se zacne nejak zazrakem rozsirovat na procenta vozoveho parku, muzeme se tesit i na dan z kWh, nebo zeby z ujeteho kilometru. Cejchovani tachometru? Nutnost mit v aute bonz krabicku, ktera bude hlasit kolik ste najel. No sam jsem zvedav.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všechno je možné, obzvláště v našem státě. Já ale žiju a jezdím teď...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V ČR to zatím porovnávat nejde. Plyn elektromobilitu převálcoval! Pokud by se fakticky dokázalo porovnat elektro s plynem v odebraného media, bylo by co porovnávat. Ale ceny elektromobilu vůči plynovým vestavbám jsou nesrovnatelně vyšší tedy pro zákazníka zatím méně atraktivní!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a co jako s tím? Tak elektriku zdraží a co, bude se jezdit za stejnou cenu jako na naftu ale navíc se nebude na silnicích smrdet! Takže to má smysl a je to správné. Tlačenka CNG od Škodovky je vážně celoevroská 2há liga. 1vní už prostě hraje ELEKTROMOBIL ;-)

Dekuji, souhlas. Jezdim uz 9 let na LPG, v CR a hlavne v Evrope..Pri kazdem placeni srdce zaplesa...Jeste pred 8-5 lety jsem mel v aute knizecku se seznamem LPG stanic v Evrope. Jak presne pisete, jiz davno netreba..

---

heros

já mám EV, najezdím cca 30tis km/rok a srdce mi plesá ještě víc, protože k pumpě vůbec nemusím.... :)

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a co máte za EV? Poskytněte nám nějakou tu recenzičku

P106 Electric - www.qauto.cz

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pěkný autíčko, líbí se mi

díky, je to vymazlený z doby, kdy EV ještě u nás v nebyly. Dnes bych už do toho tolik práce nedával, ale pořád je to snad jediný EV , které má teplotní management pro baterie. Nyní mám 100tis km po výměně aku, tak bych chtěl něco na web zase přidat...

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Jan Horčík

Gratulujeme :)

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak je to správné, tak to má být !
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

len pre zauijmavost, na Slovensku kleslo LPG na 0,36€/L (cca necelych 10Kč), čo stojí za zamyslenie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

souhlasím s předchozím příspěvkem,např.v Olomoucí loni stál kg 24,90kč a letos už 26,60kč.Když postaví novou plničku,tak je ceno okolo 27Kč

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel LPG je vázané na ropu. Prada nechápu ty žvásty od RWE. Co brzdí rozšíření CNG? Čerpací stanice a zde by mělo RWE pořádně zadotovat plničky, vždyť by se jim to vrátilo na prodaném plynu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a co když nevrátilo?? putin utáhne kohoutky a celá republika v zimě přestane jezdit? jako mě by to nevadilo, klidne dáme prázdniny, ale rwe tahle filo zdá se nešmakuje ;-) Pořát totiž něco visí ve vzuchu ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Putin uz moze utahovat kolko chce, zo Slovenska vam plyn a ropa prudit bude aj nadalej. Vcera sa sprevadzkovalo dokoncene potrubie pre reverezny chod z Jadranu aj pre ropu. Plyn ho uz ma dlhsiu dobu (tlacime ho do Ukrajiny). Dokaze pokryt 100% exportu zo SR.
Spolocny projekt Slovenska a Madarska.

Vivat..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to ano, záložní dodávky jsou možný ze slovenska i ze severu pokud rus vypne. Ale pokud by celá republika přeška na CNG = 5 milionu osobáků + 2mega nákladáků tak to bude s 4miliony domácností takový kvantum, že to nestačí ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zemny plyn je u nas z domacnosti postupne vytlacovany. Ideme na elektrinu, je to lacnejsie. Uz aj ja nemam davno plyn, a ludia z okolia a z prace tiez bud uz vypli alebo postupne prechadzaju na elektrinu.

Auta na CNG/LPG sa predavaju, tiez sporadicky na cerpackach ale nie je to nic extra co by tu kazdy robil. U nas fici hlavne Natural 95 a Diesel kto vela jazdi dlhe a nepouziva po meste. Elektrina zatial nic, cosi kdesi, ale aj Majitel Tesly S na SR ju ma v bazarovej ponuke :-)

seznamlpg.cz...malo jich neni...

---

heros

Plyn je na topeni dobre reseni a kratkobobe vyhodne. Ekologicke, bohuzel stat nenazrany. Diky porizovacim a udrzovacim nakladum, ktere se porad zvysuji lidi prechazeji na elektriku v kombinaci se drevem. Spotreba klesa, ceny se zvysuji, logicke ne :) evize kotle, revize kominu. A nakonec na to jeste daji uhlikovou dan.

Kdyz jsem zacinal stavet pred 2. lety, byl jsem pro plyn rozhodnuty, ted uz jsem ale zmenil nazor, radeji poradne zateplim a hodim tam elektrokotel v kombinaci s nejakym kotlem na tuha paliva.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečně od vás vidím normální názor. Jen možná ty kamna na tuhá paliva bych si rozmyslel. Elektrika se vyplácí u hodně dobře zatepleného domu a pokud budete topit kotlem na tuhá paliva tak se upečete.
U elektrického kotle bych navíc zauvažoval nad podlahovým topením nepotřebujete tak vysokou teplotu v trubkách na dosažení tepelného komfortu jako je tomu u radiátorů. Navíc do budoucna to máte připravené na TČ.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektricke podlahove vykurovanie je najlepsie riesenie. Zima ide od spodu.

Putin kohoutky neutahne, byl by sam proti sobe. Z ceho by zili?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

z plynu do číny a turecka, on obyvatelstvo vždycky může přiškrtit, to není žádná demokracie ;-)

Do Ciny pokud vim zatim zadny plynovod nevede. To je vsechno na papire a Turecko se svym teplym podnebim zase tak velke terno nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

malo vis zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/rusko-a-cina-uzavrely-10-let-trvajici-jednani-o-dodavkach-plynu-1127754

No, to je typicke, necti jen titulky prosim. Plynovod je vystavbe a stavba potrva jeste dalsi 3 roky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele mysli s predstihem, analyzy putina jasne ukazuji že on to nevzda a evropu uz za partnera nepovazuje, zklamalaho ukrajinou a sankcemi a ted ji musí potrestat. Tim zaroven se odepsal u zapadu dozivotne, to vi takže s byznysem je stejnak šmitec. ted se to jen vybouří ;-) PS: na plynovodu dělají jak o život, čínani jsou bohatý a hladoví ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je jistě pravda, ale co říci o všem co se vozí z Ruska. Tak jednoduché to není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Momentalne sa nebude na SR z RU dovazat uz ani obohateny uran, mame ineho dodavatela.

Ked sa tento tyzden EU US s RU nedohodnu, bude vojna proti RU prebiehajuca na vychode UA, nie len neoficialne RU s UA ako doposial.

Ked sa konflikt zacal SR presuvalo v noci tazku techniku na vychod SR z BA po dialnici, hlavne obrnene transportery. Tiez sme objednali stihacky, ale ruske to neboli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

.. tiez sme objednali nove zbrane, AK to nie su.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proti topolům to bude i tak málo ale chápu, jste druhý na ráně hned po LLE ;-) ne až třetí když nebudete prudit, polsko bylo víc zlobivý :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nechapem co je na tom k smiechu. snad nepatrite k organizovanej skupine ktora agituje v EU na forach za RU, pripadne k ziskanemu clenovi.

mna osobne lamal cez FB jeden ziskany kamarat. to co RU robi nie je dobre a skonci to len jedinym sposobom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to neni k smíchu, to bylo k zamyšlení, maximálně aby se neplakalo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ikdyz zajimavy veci se tam u vas deji denik.cz/ze_sveta/slovaci-nechteji-bojovat-hromadne-posilaji-uradum-prohlaseni-20150212.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=traffic-exchange

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bla bla bla....
tak to byla ta o červené Karkůlce , a teď trochu reality.

Cena je stále vyšší, žádného zlevnění jsem si nevšiml. oproti loňsku je na Šancích v Praze další zdražení o 60hal na Kg.
V přímém srovnání s LPG, který je skutečným konkurentem CNG a ne benzin či nafta, to vypadá asi takto: cena přestavby na LPG o cca 50% nižší. Cena paliva LPG cca 15-16Kč za kubík. Hmotnost vozu u LPG nižší (netřeba tlakových ocelových nádob). Počet čerpacích stanic ve srovnání s CNG naprosto nesrovnatelný v ČR u každé druhé benzinky zrovna tak jako v Německu.
Jestliže si pán netroufá odhadnou cenu plynu do budoucna, tak já si troufám tvrdit, že ropa už nikdy nevystoupá na delší dobu než pár měsíců nad 80 USD za barel. Z toho mi vyplývá, že při současných cenách nemůže prostě CNG konkurovat LPG teď ani v budoucnu.

Jsem majitel auta na CNG další už si pravděpodobně kupovat nebudu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Heledte lidi, je preci jasný co je CNG zač? 1) Je to zemní plyn z Ruska = špatný 2) spalováním vzniká zas a jenom CO2 = špatný 3) snaží se ho v Evropě rozmnožit sociální demokrati = proč asi? No aby autofabriky nadále mohli chrlit po benzo/díslu statisíce složitých aut aby byla zaměstnanost = špatný protože zaměstnanost jede na EU rozpočty do mínusu a všechny vyprodukovaný CNG zas budou smrdět CO2. Je to polovičatý řešení-neřešení ;-) No tak jim to vysponzorujte, když myslíte :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdaleka tak špatné to není, pokud vezmete v potaz vliv CNG pohonu na smog ve městech. Pokud jde o motory s vnitřním spalováním, pak je CNG to nejčistější řešení (nepočítám vodík, protože taková auta se nikdy neprodávala, BMW je pouze pronajímala a nemyslím tím palivové články, to je zase něco jiného).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No je to špatné!! Je to ruský CNG, zatlačuje elektromobily jen proto že západ se CNG zbavuje a na východě je to potřeba udat, prsty v tom má stát a šáde. Produkuje to teplo a CO2, obojí špatně a musí se stím jezdit do servisu, má to těžký nádrže, málo to dojede a nejsou čerpačky. Daleko snadnější je LPG který už funguje dostatečně, s CNG at si vytřou a rovnou přechod k tichým čistým bez CO2, 80% učinným elektromobilům soudruhu nazdar

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Píšete jako by CNG zabíjelo elektromobily, což je blbost. Elektromobilům škodí vodíková lobby a vodík se vyrábí ze zemního plynu, což vzhledem k nízkým emisím CNG odsouvá vodík někam do nesmyslna a nakonec výrobci to vědí také. CNG stanic je tu ceklem dost, vodíková 1. (jediná). Auto na CNG a čisté elektromobily tu máme, zatímco vodík je jen pro udržovaní statusu quo. CNG vs vodík, to je problém, ne CNG vs EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CNG stanic je málo !!
hybrid.cz/mapa-stanic/?t=cng
a Vodík je Blbost
LPG funguje dobře seznamlpg.cz/ dekuji CNG nechci, chci elektromobil TESLA ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CNG stanic není málo, prostě pokud kolem nich nejezdíte, tak si takové auto nekoupíte. Narozdíl od vodíku se na CNG dá v ČR normálně jezdit. Na CNG čepračkách potkávám dodávky České pošty, manažery plynáren co jezdí Passatem 1.4 TGI a řadu dalších lídí, kteří by jinak jezdili na naftu, protože jejich firmy LPG vždy ignorovaly.

Takove auto si nekoupim, protoze zadny novy vuz na CNG prodavany v CR mi nevyhovuje !! ne ze ho nechci..!!

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

většina lidí kolem nich nejezdí! :-) Je jich pár ve velkých městech v poměru 70 CNG ku 900 LPG ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to pozor, kvalita LPG je různá zatímco CNG je vždy stejné. Pokud si chci v ČR natankovat zaručeně kvalitní LPG, což já osobně musím, protože mám auto z holandska, tedy bez filtrů na zachytávání parafínu, tak jsem odkázán pouze na síť LPG Kralupol. Jsem spokojený, třeba v Brně je těchto stanic několik a u dvou z nich je také CNG stojan (u jedné dokonce také NGV2 na plnění autobusů). ... kilo CNG je kilo CNG, zatímco litr LPG může být boží palivo, ale v ČR je často na úrovni sra...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Keci samý keci podporujete CNG je to z vás cítit. Už jste v televizi viděl reportáž jak si někdo poničil motor nekvalitním LPG ?? Nebyla, zato dízl jo, letos dokonce s rekordem. Kvalitní palivo LPG tankuju na SHELLce pohodajazz, pokoutný neřeším, filtr a přimazávání mám a pravidelně měním. NO PROBLEMO ;-) V ČR už takhle jezdí 550.000 LPG ;-) kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CNG stanic je málo a dost pozdě na to je stavět. Měli bysme začít řešit klima a ne nějaký války o plyn

Pane, pokladam to za prehnane. Sice Kralupol je opravdu nejlepsi, ale mam take LPG prestavbu udelanou v Nizozemi. Pendluji uz 20 let mezi NL a CR..Filtr je pri castejsim tankovani v CR sice zasranejsi, to vzdy hosi poznaji, kdyz jezdim vice v CR, ale to je tak asi vsechno. Jinak vubec zadny problem..

---

heros

Tak to tady asi každej. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už aby Elon vytáhl ten Model E ;-) Evropa je dobře nažhavená..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Model EE = Europe Economy 08/2017 :-)) kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2015-tesla-model-e/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Osobně si myslím, že největším konkurentem pro EV je právě CNG a LPG. Plynová auta už tu jsou. Jsou bezesporu ekologičtější než benzín/diesel. Ekonomicky úspora na EV není tak velká, aby kompenzovala min. dvojnásobnou cenu za pořízení vozu.
Léta jezdím na LPG, ano občas je potřeba to trochu seřídit a tak, nicméně úspora to bohatě kompenzuje a i když se LPG pokazí, na benzín to jede pořád (máte tedy záložní pohon).
Budu muset pořídit další auto na ježdění do práce. Moc bych si chtěl pořídit EV, ale na nový nemám a ojetiny za rozumný peníze nejsou. Ve srovnání s plynem se EV prostě nikdy nezaplatí. Plyn je pro EV konkurence.

Je to o moznosti investice. Kdo ma na EV a chodi na tuhle stranku, tak si ho asi koupi. EV ma nejlevnejsi provoz a auto ztraci rocne na hodnote min, nez Mercedes E !!. EV nemuzou byt konkurenci pro LPG, CNG pokud na ne mate.

---

heros

Na hodnotě právě že ztrácí dost, což je dáno hlavně vývojem baterií. Auto co má dnes dojezd 150km bude mít za pár let, až bude standard dojezd 300km+, mizivou hodnotu. A potom je tu také omezená životnost akumulátorů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Model S na MOBILE.DE zdražili díky poklesu €ura i Koruny. Pod 2MEGA se nesežene :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pár by jich tam od 1,9 mega bylo :-) Navíc v hodně slušné výbavě...
Po tom co se objevila verze D se tam s nima rozthnul pytel a cena ojetin šla hodně dolů. Teď je to +- cena nového, do té doby ojetina stála víc než nové, asi proto, že se na nové čeká půl roku. Nejlevnější co tam kdy bylo byla bouraná za 1,5 mil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2mega +/- drobný neřeš, neee, jeste loni na podzim tam byli i verze za 1.600.000kč a bylo jich dost jak se toho norové zbavovali i 60kwh verze. Prodali se, €uro je dražší, čekací na nový se zkrátila co vím loni byla 5 měsíců

Ono se to zase zhoupne. Tesla s Vami, podle prani, sepise pri koupi smlouvu, za kolik je ochotna od Vas auto odkoupit za napr. 3 roky jako ojetinu. Cena, kterou auto Tesla casem ztraci, je daleko mensi nez, napr. Mercedes S. Mimochodem bych zadnou ojetinu u jineho dealera, nez Tesla nekupoval. Tesla je pak v tom pripade odmita opravovat a dodrzovat garancni zasady !! Trva na zpetnem prodeji u sebe..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je zajmava informace dík, tesla je holt specifická a je to dobře

Pane, zajimam se dlouhodobe a detailne o EV, hlavne o vozy Tesla. Model X mam jiz dlouho objednan. Vas nazor o velke ztrate hodnoty EV se naprosto nezaklada na pravde a neni nicim podlozen. Vic k tomu nemam. Neni problem si na internetu zpravy o techto statistikach
dohledat, proto se tim nebudu obtezovat.

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

až budete mít Model X šoupnete sem recenzičku že? Moc se těšíme díky

Rad, ale to ubehne jeste hodne vody. Zaplatil jsem rezervaci v rijnu ale vse zavisi od toho, kdy zacne p.Musk konecne vyrabet. Slibil kartickou dodani jeste tento rok, ja to ale vidim spis zase na zpozdeni...Pocitam tak jaro 2016..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja myslím že v dubnu to rozjede v USA a v září budou první dodávky v Evropě. Na vánoce ho máte doma, 4x4 do sněhu v lednu, bych se rad i třeba svezl ;-)

Bohuzel, oficialne je oznameny zacatek dodavek, bez zaruky, na 3Q 2015. A to znamena nejdrive ho dostanou ti, co si objednali prvnich 4000 kusu modelu Performance,nebo jak se to jmenuje - za mastny priplatek . Tech je, myslim, 4 000. Drtiva vetsina dalsich prvnich objednavatelu je z USA, takze je otazka, kdy se vubec dostane prvni X do Evropy k Tesla dealerum do obchodu. A to jeste seriove X nikdo nikdy verejne nevidel..Ono od tech emocnich vylevu tady k realite je nekdy hodne daleko...

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a víte už jak je to s těmi digitálními zrcátky? Nebo tam budou klasická?

Budou klasicka, jsou uz na vsech dostupnyvh fotkach. Zkostnatele predpisy v Evrope na nich trvaji, jine nepripousti..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je dobře, standart zrcátko je jednodušší, auto bude dřív a žádná byrokracie. trošku větší odpor vzduchu a co, neva hlavne že se začne na trh chrlit jak ste říkal, nejdřív SRPEN 2015 dik

Musk je elektronicky a technicky fanatik. Kdyby netrval na tech kridlovych zadnich dverich, X jezdi uz davno po Evrope..Splnuje si holt sve detske sny, kdy jezdil s tatou v takovem aute...Nic nenadelame...kazdy genius ma sve presvedceni..

---

heros

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články