Výroba elektromobilů v letech 2008-2012

Ve spolupráci s polským magazínem www.samochodyelektryczne.org přinášíme přehled počtu vyrobených elektromobilů v letech 2008 až . Čísla platí pro oblasti , a .   

Rok 2008

Vyrobeno přes 500 . Začala první sériová výroba elektromobilů vybavených . Americká automobilka vyrobila celkem 150 kusů elektrického sporťáku . Bylo také vyrobeno asi 100 a zhruba 300 kusů testovacích vozů .

Rok 2009

Celosvětově vyrobeno přes 2500 . Nejvíc jich vyrobila japonská automobilka , která právě tehdy začala s výrobou malého městského elektromobilu . Celkem šlo o asi 1400 kusů.

elektromobil Citroen C-Zero

Také měla úspěch, dodala dalších 800 vozů Roadster. vyrobilo 255 kusů testovacích elektromobilů Mini E. nemohl zůstat pozadu a vyrobil asi 100 elektrických . Japonský průmyslový konglomerát , pod který spadá značka , vyrobil tehdy asi 100 kusů Subaru plug-in Stella.

Rok 2010

Letos by mělo být vyrobeno celkem asi 10 000 elektromobilů. Především díky trvajícímu zájmu o Mitsubishi iMiEV v a vývozu a rebrandování tohoto vozu do Evropy pod značkami a .

Renault Zoe ZE

Renault Zoe ZE Renault Zoe ZE Renault Zoe ZE

Svůj elektromobil začal prodávat také – model byl ve uveden v . Postupně bude nabízen v celé unii. Očekává se, že Tesla Motors letos dodají kolem 500 vozů Tesla Roadster. Daimler vyrobil kolem 1400 kusů Smart ED.

Úspěchy zaznamenala také společnost se svou , které se prodalo několik desítek kusů. Základ k této dodávce vyrábí česká . Stejně tak měl úspěch i elektrický nákladní vůz z dílny Navistar/Modec. Vyrobeno mělo být kolem 400 kusů.

Rok 2011

Během tohoto roku by se výroba elektrických aut mohla vyhoupnout až na nějakých 50 000 kusů. Jen Nissan plánuje vyrobit kolem 30 000 kusů Leafu. Dalších asi 15 000 kusů vyrobí Mitsubishi – ať už bude mít auto značku iMiEV, iOn nebo C-Zero. Velké plány má také americká automobilka , která chce konečně uvést svůj dlouho odkládaný elektrický .

Aktuální datum uvedení Coda Sedanu na americký trh je podle zpráv z třetí čtvrtletí 2011. bude stát 44 900 dolarů před dotacemi. Kolik jich ale firma zvládně skutečně vyrobit, to zůstává ve hvězdách. Náš odhad je pár stovek kusů.

Pokračovat bude výroba vozů Tesla Roadster, Smart ED a Think City, pravděpodobně v řádu stovek. Začít by měla výroba elektrické dodávky Mercedes-Benz Vito E-Cell, prvních kusů Volkswagen Golf blue e-motion, Renault Fluence Z.E., Renault Kangoo Z.E., a pravděpodobně několika dalších modelů. Více v našem velkém přehledu elektromobilů.

Rok 2012

Očekáváme, že produkce Nissanu Leaf a Mitsubishi iMiEV půjde do desetitisíců. Podle odhadu redaktora webu samochodyelektryczne.org by to mohlo být až 50 000 kusů, resp. 30 000 kusů. Pomalu by měla nastartovat také výroba rodinného elektromobilu , od kterého si majitel automobilky slibuje taktéž tisíce vyrobených kusů ročně.

Volkswagen Golf Blue-e-motion

Volkswagen Golf Blue-e-motion Volkswagen Golf Blue-e-motion Volkswagen Golf Blue-e-motion

A samozřejmě nadále poroste výroba užitkových elektromobilů jak jsou Ford Transit Connect Electric, , , Newton a Navistar eStar, případně . Daimler také připravuje elektrický tahač v podobě Fuso Canter E-Cell, který by se už touto dobou mohl vyrábět.

Informace o počtu vyrobených nebo plánovaných elektromobilů jsme čerpali z článku na webu Samochodyelekryczne.org a zdrojů uvedených pod zmíněným článkem. Přesto se čísla liší – obecně jsme se snažili o realističtější odhad.

V každém případě platí, že v posledních několika letech bylo vyrobeno zdaleka nejvíc typů elektrických aut v moderní historii . A počty vyrobených kusů se neustále zvyšují, což je dobrá známka. Abychom si ale nedělali plané naděje, pořád jde jen o kapku v moři ve srovnání s počet celkově vyrobených aut ročně.

One Comment on “Výroba elektromobilů v letech 2008-2012”

  1. Nástup hybridní
    Nástup hybridní dopravy,ať individuální osobní,hromadné nebo nákladní bude lidstvo Zeměkoule řešit co nejrychleji a razantně.Pokud experti odhadují zásoby ropy na maximálně 75 let,tak je to šibeniční termín.Náhrada ropy v hospodářství Zeměkoule nebude jednoduchá,a občané se s tím budou asi setkávat stále častěji v podobě zdražování pohonných hmot a plynu.Takže všechny alternativý dnešních futurologistických utopistů,naše vnoučata budou nuceny řešit.Věřím,že vzdělaní machři na prestižních universitách dokáží zrentabilnit dostatečné množství elektrické energie,zbezpeční použití jádra v průmyslu a velké dopravě.Pokud by společnost Světa toto konstatování brala na lehkou váhu,tak by ropná krize která by nastala měla nedozírné důsledky.

Napsat komentář