Užitková vozidla Volvo opírají svou obrovskou popularitu nejen o výkonové parametry, efektní a elegantní design či vynikající jízdní vlastnosti. V době drasticky rostoucích cen pohonných hmot je volí dopravci především pro jejich velmi úsporný provoz. Výrobce však v tomto směru nezůstává jen u konstrukce moderních motorů s nízkou spotřebou.
Součástí široké strategie Volvo Trucks v aktivitách přinášejících dopravcům významné úspory ve spotřebě paliva je celý komplex zařízení a služeb s velmi výrazným výsledným efektem, které automobilka představuje jako „Fuelwatch“. Shrnující pojem si vysloveně říká o to, aby byl velmi volně přeložen jako „Hlídka spotřeby“, program zaměřený na snížení spotřeby.
Zahrnuje především optimalizované konstrukce vozidel, preventivní údržbu, zdokonalenou efektivnost provozu, aplikaci systému Dynafleet a jeho důsledné využívání, zvyšování kvalifikace řidičů a v neposlední řadě využívání soustavy dalších služeb výrobce pro snižování spotřeby.
Prezentace výsledků na britské půdě v minulých dnech prokázala nepřehlédnutelný efekt. Miles Waterhouse a James Dex jako reprezentanti zastoupení Volvo Trucks ve Spojeném království mohli „živě“ demonstrovat na příkladu konkrétních dopravců to, jak se každá ze míněných položek „Fuelwatch“ projevila v praxi.
Upozorňovali však především na nenápadný, ale významný efekt parametrů nové progresivní šestistupňové samočinné převodovky „I-Sync“, která je instalována do vozidel střední řady FL spolu se sedmilitrovými motory nasazovaných do distribučního provozu v městských aglomeracích a jejich bezprostředním okolí. Převodovka byla od základu koncipována pro specifika zmíněného typu provozu, pro vozidla o celkové hmotnosti 12-16 000 kg, respektive soupravy až 32 000 kg, ve spojení s motory DXi 7 o největším výkonu 176 a 206 kW. Sladění s charakteristikou motoru a přizpůsobení zvláštnostem provozu umožnilo podstatně zkrátit čas potřebný pro změnu převodu na minimum, což přináší nejen podstatné usnadnění práce řidiče, zvýšení bezpečnosti provozu, ale také významnou úsporu ve spotřebě paliva a nakonec i menší exhalace.
Reálnost intenzivního vývoje „ekologických“ vozidel zase mohla automobilka demonstrovat prostřednictvím předvedení aktivního prototypu „bezemisního“ vozidla řady FM poháněného vznětovým motorem D9 spalujícím syntetické směsi generované úpravou biomasy. Zvláštní pozornost vyvolal fakt, že motor bez nejmenších problémů spotřebovává paliva tvořená kombinací různých složek tohoto typu ve vzájemných poměrech značně rozdílných. Podobně sledovaným exponátem byl hybridní truck nasazený k rozsáhlým provozním testům do běžné dopravní služby.