Volkswagen představil hybridní Up! Lite

Jan Horčík - 10 Prosinec 2009

Už začátkem tohoto měsíce zdroje z Volkswagenu pustily do světa zprávu, že automobilka chystá pro USA velký hybridní sedan. Kódové označení má znít NMS, do prodeje půjde koncem roku 2011 a bude dostupný také s 2,5l dieselem jako VW Jetta. Jenže mezitím stačil koncern představil na autosalonu v Los Angeles také úžasný malý hybrid Volkswagen Up! Lite.  

Volkswagen Up! Lite

Volkswagen Up! Lite Volkswagen Up! Lite Volkswagen Up! Lite

Malinkatý hatchback je další součástí rodiny Up! Prozatím se jedná pouze o koncept, který by ovšem mohl údajně velmi snadno skončit ve výrobě. Auto zcela jasně vychází z modelů Volkswagen L1 a původního malého Volkswagen Up! Čtyřmístný hybrid pohání malý dvouválcový turbodiesel o objemu 0,8 l a navíc také malý elektrický motor o výkonu 10 kW. Vůbec, na tomhle autě je všechno takové malé.

Designéři Volkswagenu navrhli třídveřové auto s aerodynamickým koeficientem 0,237, což je ještě méně, než má Toyota Prius (a ta má nejméně ze všech sériově vyráběných vozů). Vznětový dvouválec dává do tandemu výkon 38 kW. Elektromotor saje energii z lithium-iontových baterií a celkový výkon auta je nastaven na hodnotu 48 kW.

Rozměry auta jsou 3 800 mm délka, 1 600 mm šířka a 1 400 mm výška, rozvor náprav činí 2 450 mm. Rozměry malé auto se nicméně může přesto pochlubit zajímavým designem a především nevídaně nízkou pohotovostní hmotností 695 kg. To všechno dohromady ve spojení s regenerativním brzděním, funkcí Stop&Start a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG (má ji třeba také nový Volkswagen Polo) vysílají spotřebu nafty kamsi k 2,44 l/100 km při emisích 65 h/km.

I přesto ale dvacetilitrová palivová nádrž vystačí k dojezdu kolem 800 km. Podle VW jde o ekologicky nejšetrnější čtyřmístné auto na světě. Není to, pravda, žádný rychlík. Z 0 na 100 km/h zvládne zrychlit za 12 sekund. Kompaktní auto je však navrženo především pro městský provoz, a tak i maximální rychlost 160 km/h plně vyhovuje. Jedná se navíc o plný hybrid, který zvládne kratší vzdálenosti ujet čistě na elektřinu.

Wired, AutaNet.cz, foto: Volkswagen
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pokial sa jedna o hybrid, ktory ma system start-stop, tak to bude asi na baze BAS. Tie sa robia hlavne v USA. Mohol by mat aj dobru cenu. Predpokladam, ze ten dieselovy motor je preplnovany, inak by taky vykon pravdepodobne nedosiahol. Mohli tam dat ale viac baterii, aby zvysili hmotnost, vykon elektromotoru, alebo aj dojazd na elektrinu. 695kg je trochu malo a po dialnici by som mal asi strach s tym ist. ta aerodynamika je perfektna, ale pri tej hmotnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...ale pri tej hmotnosti treba brat ohlad aj na bocne odpory. Zaujimalo by ma tiez vyvazenie toho diesseloveho motora a jeho zivotnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Veľmi rozumná koncepcia - to zrýchlenie je perfektné vzhľadom na použitý motor a spotrebu.
Rýchlosť do 160 úplne stačí pre pohodlné cestovanie.
Takže len tak ďalej a čím bude podobných vozidiel viac, tým bude aj priaznivejšia cena.
No aj tak by som radšej elektromobil...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten chci ! Snad se ještě dočkáme... než bude ta druhá krize...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas! A ta sedmikvaltová převodovka, to je dobrá věc. A mohla by být i verze extended-range i čistě elektrická.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?