Volkswagen Passat TSI EcoFuel - luxus na plyn

Jan Horčík - 04 Červen 2009

Volkswagen rozšiřuje svou nabídku o modely VW Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Kromě ceněné hospodárnosti a nízké úrovně emisí modelů EcoFuel přináší technicky unikátní motor TSI s dvoustupňovým přeplňováním také potěšení z dynamické jízdy. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzín je zaručena bezproblémová mobilita s dojezdem až 820 km s mimořádně nízkými provozními náklady. Passat TSI EcoFuel je v nabídce na českém trhu za cenu od 724 600 Kč.
Volkswagen Pasat TSI EcoFuel - manažerské auto na zemní plyn
„Jsme přesvědčeni, že zemní plyn má budoucnost. Nový Volkswagen Passat TSI EcoFuel, který právě začínáme na českém trhu prodávat, je důkazem, že ekologický automobil může být ekonomicky výhodný, praktický a v neposlední řadě i sportovně dynamický,“ říká Michal Šesták ze společnosti Import VOLKSWAGEN Group s.r.o., která je výhradním dovozcem vozů Volkswagen v České republice. ČÍST DÁL...

„Velkou výhodou modelu Passat TSI EcoFuel je také dlouhý dojezd. Věříme proto, že tato novinka osloví nejen plynárenské podniky, ale i mnoho nových zákazníků, například provozovatele taxislužby.“

Volkswagen Pasat TSI EcoFuel - manažerské auto na zemní plyn
Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 5500 min-1, přičemž maximální točivý moment 220 N.m má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500 min-1. Tato působivá výkonová charakteristika je jasnou odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit nejvyšší rychlostí a to 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za pouhých 9,8 sekundy. „O takových manažerských vozech by měla uvažovat státní správa, která díky Programu obměny vozového parku, který schválila vláda, by měla 25 % všech vozidel obměnit za vozy na alternativní paliva. Navíc díky vstřikování s dvojitým přeplňováním je spotřeba téměř poloviční,“ říká Markéta Schauhuberová, manažerka České plynárenské unie.
Volkswagen Pasat TSI EcoFuel - manažerské auto na zemní plyn
V České republice se budou vozy Passat TSI EcoFuel prodávat výhradně v luxusní výbavě Business. Limuzína s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724 600 Kč, Variant (provedení kombi) je za 764 100 Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž základní cena byla stanovena na 773 800 Kč, resp. 813 300 Kč. Zákazníci si mohou objednat modely Passat Limousine a Variant TSI EcoFuel rovněž s možností odpočtu DPH. Bohužel díky ceně nad 700 000 Kč nedosáhne tento model na vládní incentivy v podobě šrotovného.

Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty TSI EcoFuel k bohaté výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou digitální klimatizaci Climatronic, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel „Plus“, s ukazatelem zařazení vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.
Volkswagen Pasat TSI EcoFuel - manažerské auto na zemní plyn
Zákazníci zajisté ocení nejen temperament vozů Passat TSI EcoFuel, ale také nízkou spotřebu. Verze s inovativní dvouspojkovou převodovkou DSG vystačí s pouhými 4,4 kilogramy zemního plynu na 100 km, což při průměrné ceně zemního plynu 21,24 Kč za kilogram (k 11. 5. 2009; zdroj www.cng.cz) znamená provozní náklady na palivo ve výši 0,93 Kč na kilometr. To je výrazně méně než u modelu Passat s motorem 1.8 TSI / 118 kW (160 k), který průměrně spotřebuje 7,6 l/100 km (1,98 Kč/km při průměrné ceně Naturalu 95 ve výši 26,08 Kč/l ( k 10. 5. 2009, zdroj: CCS), a ani vznětová varianta 2.0 TDI/103 kW (140 k) s průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km není levnější (1,40 Kč/km při průměrné ceně nafty ve výši 25,27 Kč/l; k 10. 5. 2009, zdroj: CCS).

Pro firmy je významné, že s nízkými provozními náklady mohou s jistotou počítat v dlouhodobém horizontu. Výhodná cena zemního plynu oproti benzinu a naftě je totiž garantována stabilizací spotřební daně na zemní plyn pro dopravu až do roku 2020. Do roku 2012 je spotřební daň nulová, a poté se bude postupně zvyšovat, aby v roce 2020 dosáhla minimální úrovně požadované Evropskou unií. Pro podnikatele a právnické osoby znamená přechod na tzv. ekologicky šetrná vozidla, mezi něž Passat TSI EcoFuel patří, ještě jednu finanční výhodu, a tou je osvobození od placení silniční daně, které zavedla novela zákona o silniční dani od ledna letošního roku. V porovnání například s modelem Passat 1.8 TSI tak lze během prvních tří roků provozu ušetřit na silniční dani 1560 Kč ročně a ještě víc v dalších letech, kdy postupně klesá sleva poskytovaná ze základní sazby.

Modelu Passat TSI EcoFuel s převodovkou DSG se jako prvnímu vozu střední třídy podařilo prolomit magickou hranici emisí CO2 120 g/km. Motor TSI EcoFuel plní s velkou rezervou normu Euro 5, neboť spalováním zemního plynu dochází jen k minimálnímu zatěžování životního prostředí. Emise CO2 jsou až o 30 % nižší, velmi nízké jsou i emise NOx, nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého CO. Motor na zemní plyn nevypouští žádné emise síry a karcinogenní aromatické látky a téměř nulové jsou emise pevných částic.

Motor TSI EcoFuel spaluje primárně zemní plyn a na benzin přechází automaticky až po vyprázdnění nádrží na CNG. Obě paliva se tankují samostatnými plnicími hrdly pod společným víčkem na obvyklém místě karoserie. Tři ocelové nádrže pojmou 21 kg zemního plynu, rezervní nádrž na benzin má objem 31 litrů. Celkový dojezd je 820 kilometrů (420 km na CNG a 400 km na benzin). Veškeré nádrže jsou v bezpečných zónách pod podlahou zadní části vozu, takže nijak neomezují velikost prostoru pro posádku a zavazadla.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to si raději přivezu starší do sto tis. a s LPG, aspoň mi ho nikdo neukradne...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

JA JSEM SI HO KOUPIL V PLNE VYBAVĚ A JSEM S NIM SPOKOJEN

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,chci si takové auto koupit také,rád bych se dozvěděl trochu více než co se píše.Když budete tak hodný a pošlete mob.rád zavolám děkuji Jiří

Obrázek uživatele Jan Horčík

Možná by vás mohl zajímat také náš test Volkswagenu Passat TSI Ecofuel

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nevim, asi je to dano tim, ze to ma mensi nadrze akorat ze dve. S oktavkou na dehet ujedu pres 1000km na nadrz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Móóóc pěkný, hlavně ta cena.
No nevím a něco pro obyčejný čecháčky by nebylo?
Tohle si může dovolit koupit snad jen málokdo. Většina lidí nemá tolik peněz, aby si mohlo tohle dovolit ;-(


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol