Vítězové Peugeot Eco Cupu si převzali cenu

První ročník evropské soutěže ekologické jízdy „Peugeot Eco Cup“ byl zahájen v polovině ledna na autosalonu v Bruselu. Soutěže se zúčastnilo po čtyřech kadidátech z 18 zemí Evropy, kteří měli za úkol dojet ve čtyřech modelech Peugeot co nejšetrněji z Paříže do Ženevy. Celkovým vítězem soutěže se stala česká posádka vozu Peugeot 5008. pokračování… Do soutěže se zaregistrovalo celem 22 500 soutěžících z celé Evropy. V každé z 18 participujících zemí vybrala nezávislá porota čtyři kandidáty pro čtyři kategorie vozů: Peugeot 207, Peugeot 308, Peugeot 3008 a Peugeot 5008. Každý z nich si vybral svého spolujezdce a společně absolvovali školení eko-jízdy.

Startovalo se 28. února 2010 ze sídla společnosti Peugeot v Paříži. Celkem 72 posádek se vydalo na 1000 km dlouho eko-jízdu do Annecy poblíž Ženevy. Tuto vzdálenost museli jezdci absolvovat v limitu 31 hodin (včetně času na odpočinek v délce 8 hodin 30 minut pro zajištění bezpečnosti cestujících) a především na 1 plnou zapečetěnou nádrž.

Česká republika se hned v prvním ročníku soutěže Peugeot Eco Cup zapsala do výsledků zlatým písmem. Postaral se o to řidič Jiří Štěpánek se spolujezdkyní Miladou Řeháčkovou, kteří absolvovali s vozem Peugeot 5008 tisícikilometrovou trasu s fantastickou spotřebou spotřebou 3,3 l na 100 km a stali se celkovými vítězi soutěže.

Nejlepšího výsledku ze všech vozů dosáhl Peugeot 308 se slovenskou posádkou – pouhých 3,14 litru nafty na 100 km. Nejlepší „dvěstěsedmička“ s belgickou posádkou zvládla trasu se spotřebou 3,24 l na 100 km a nejlepší Peugeot 3008 řídila posádka z Chorvatska, která dosáhla spotřeby 3,56 l na 100 km.

Jiří Štěpánek se svou spolujezdkyní se mohli radovat z hlavní výhry, kterým byl vůz Peugeot 5008. Klíčky od něj jim na slavnostním vyhlášení výsledků soutěže na autosalonu v Ženevě předal samotný Xavier Peugeot, finanční ředitel firmy. V České republice proběhlo ještě jedno slavnostní předání v pátek 26. března na tiskové konferenci v hotelu Chateau St. Havel v pražské Krči.

Peugeot 5008 vítězové Eco Cup

Tam vystoupil mimo jiné i ředitel českého Peugeotu Christopher Palombo, který potvrdil odhodlání automobilky ke snižování spotřeby. Kromě nových motorů chystá Peugeot také hybridní auta. Už koncem letošního roku to bude diesel-hybrid Peugeot 3008 a později také další modely.

4 Comments on “Vítězové Peugeot Eco Cupu si převzali cenu”

  1. A na čo sa potom robia
    A na čo sa potom robia hybridy? Už dávnejšie som sa zamýšlal nad tým načo sa používajú drahé technológie na výrobu hybridov, keď už na starej Fabii combi 1.9D som dosiahol podľa palubného počítača spotrebu 3,7l/100km. Stačí pritom tak málo … používať sedliacky rozum pri jazdení.

      1. Vaše závěry čerpáte na
        Vaše závěry čerpáte na základě jakých faktů? Tak zaprvé, ano, také jsem se zkoušel dostávat s každým autem na nejnižší hodnoty. Ale co to je za jízda? Na okreskách brzda, ve městě brzda. Chtěl bych vidět, jak jeli. To musela být hoooodně lehká noha, předvídání atd atd. Kolikrát se museli proplétat městy? Kdyby tak jeli s hybridem, dosáhnou určitě stejných hodnot, ne-li nižších. A to nemluvím o tom, že mají dehet pod kapotou. Já tedy naftu vůbec nemůžu. Jistě, má své výhody, ale prostě je to nafta:-D! Ikdyž má na sobě napráskané DPF, AdBlue a já nevím co. CHROCHROCHROCHROCHROCHRO. Hybridy smysl mají a na cestě k elektřině a vodíku by bez nich asi bylo daleko hůř. Toť můj názor:). Do nikoho nenajíždím:)!

        1. Ako prechod na elektromobily
          Ako prechod na elektromobily je hybrid dobry, ale chcel som povedat, ze pomer cena/uspora paliva u hybridov nie je az tak velmi vyhodna. Ani predvidat sa neda vsetko, len som chcel povedat, ze je lepsie brat brzdu, ako nudzove riesenie, nez ako samozrejmu sucast jazdy v meste.

Napsat komentář