Americký výrobce elektroskútrů Vectrix během první poloviny roku 2009 propustil většinu zaměstnanců a v září 2009 vyhlásil bankrot. Elektrické skútry vyráběné v Polsku se mohly pochlubit velmi dobrými vlastnostmi, ačkoliv některým zákazníkům údajně dělaly NiMH baterie problémy v podnebí s vyššími teplotami. Tak či onak, zdálo se, že s bankrotem se po Vectrixu slehla zem.
Teď ale jako bájný Fénix znovu vstává z popela. Tedy, možná. Podle neoficiálních informací se společnost GoldPeak Batteries rozhodla značku Vectrix obnovit. Namísto NiMH baterií však firma hodá do původního designu zapracovat lithium-železo-fosfátové baterie LiFePO4, které by měly prodloužit dojezd a odstranit některé původní problémy.
Nový Vectrix údajně nejenže nabídne nové modely, ale také upgrade kity pro starší modely elektroskútrů. V roce 2010 se tedy na trhu má objevit jak přepracovaná verze vlajkové lodě Vectrix VX-1, tak i dva menší modely.
Proč se dnes už baterie
Proč se dnes už baterie LiFePO4 ještě nenabídly pro standartní použití do stávajících automobilů? Tato technologie by nabyla důvěru u možných odpůrců elektromobility.