O auto na vodík je v Japonsku zájemVODÍK
O auto na vodík je v Japonsku zájem
Cyklostezka, která vyrábí energiiKOLO
Cyklostezka, která vyrábí energii
Elektromobil Kia Soul EVTEST
Elektromobil Kia Soul EV
Škodovka letos uvede elektromobilyČESKO
Škodovka letos uvede elektromobily

První solární dálnice vyroste v Itálii

Jan Horčík - 16 Listopad 2010

je zemí, která si může kromě mnoha jiných připsat i prvenství ve výstavbě . Tamní "autostrada" A8 vedoucí z k jezerům Como a Maggiore byla dokončena už v roce 1926. Nyní se bude moct pochlubit další novinkou. Dálnice A18 spojující sicilská města Messina a Gela bude první na světě, která využije .   
dálnice Itálie A18 Autostrada

Itálie je vedle Španělska, Portugalska a Řecka nejlépe situovanou zemí v pro využití . A konečně se tak tomu začíná na jihu dít. Celkem 30km úsek A18 na ostrově Sicílie bude první dálnicí na světě, která pro svůj provoz kompletně využije .

Půjde o nejpokročilejší dálnici v Evropě, která bude vynikat už např. kvalitou asfaltu, i ovládacími a řídícími systémy. Veškerá bude ze 100% pokryta celkem 80 000 instalovanými podél této dálnice. dálnice, větráky v , , pohotovostní telefony a veškeré další vybavení potřebné k "běhu" dálnice bude nápajeno z nich.

Celková roční dosáhne 12 MWh. Vybudování solární elektrárny o ploše 20 ha stálo asi 60 mil. euro. Bude to znamenat roční ušetření 10 000 tun CO2 a 31 000 tun ropy. Kromě toho se firma zodpovědná za vybudování dálnice zavázala podél vysázet stromy a další zeleň.

Nejde nicméně o první úplně projekt využití solární energie u dálnice. Podél dálnice A20 vedoucí z Palerma do Messiny bylo instalováno 368 kWp solárních panelů. Ty dodávají budovám rozmístěným podél dálnice. Na severu Itálie, u dálnice A22 Brennero která spojuje Itálili a , zas byla ze solárních panelů vybudována protihluková stěna. Malá vyrobí 680 000 kWh energie za rok.

Itálie se ale snaží šetřit na více frontách. Například probíhá poměrně významný posun v oblasti veřejného osvětlení a silnic. Začínají se tam uplatňovat . Krytá získávají solární zastřešení, které vyrábí energii. Navíc se firma Autostrade per l’Italia (ASPI) snaží využívat i ve svých budovách a .

Itálie navíc znovu zavedla štědré vyrobenou ze slunce, tedy ze solárních panelů. Jen v roce 2010 by díky tomu mělo přibýt celkem 1500 MW instalovaného výkonu, což je shodou okolností podobná hodnota jako v .

MatterNetwork, foto: Sal73x
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už jsem se lekl,že místo polí zastavěných solárními panely bude realizována skutečná solární dálnice viz. projekty kde je plochou získávající el. přímo vozovka. Po přečtení můžu zůstat v klidu nic moc nového se nekoná.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články