Podívejte se na vnitřnosti elektromobilu Tesla Model S, v HD!

Jan Horčík - 10 Leden 2011

Aktuálně se objevily zprávy o tom, že Tesla Motors má hotový prototyp rodinného elektromobilu Model S. A protože Tesla ví jak se dělá byznys v 21. století, okamžitě zveřejnila tři skvělá videa, na kterých se ve vysokém rozlišení můžete zblízka a detailně podívat na vnitřnosti prototypu Modelu S.   
elektromobily Tesla Peter Rawlinson vnitřnosti Model S

Průvodcem HD video výletu do vnitřností je člověk nejpovolanější. Peter Rawlinson, vice prezident divize stavby vozidel. V první části videa podporbně popisuje všechny vymoženosti týkající se karoserie vozu.

Bezpečnost je jedním z nejdůležitějších témat u rodinného . Díky tomu, že do něj není třeba montovat klasický spalovací motor, je možné využít prostor pod kapotou pro pokročilá bezpečnostní opatření, které mají dělat z Modelu S jedno z nejbezpečnějších aut na trhu.

Vpředu se zároveň nachází chladící systém. Ten zajišťuje chlazení a kontrolu teploty baterií po celou dobu provozu baterie. Uprostřed se nachází tepelný výměnník, po stranách pak dva chladiče. Chladiče chrání nárazník ze superpevné boronové oceli.

elektromobily Tesla Peter Rawlinson vnitřnosti Model S

To vše je navěšeno na hliníkové nosníky a spojeno do jednoho velkého modulu. Právě modulární architektura Modelu S umožní jeho snadno a relativně levnou výrobu.

Druhá část se zaměřuje především na řízení. To musí být velmi pohodlné, stejně jako u běžného auta. Právě proto Tesla využívá u zadní (pohonné) nápravy tlumiče, které byly navrženy jejím vlastním týmem specificky pro Model S. Tzv. víceprvková náprava (multi-link suspension) je z větší části vyrobena opět z hliníku.

elektromobily Tesla Peter Rawlinson vnitřnosti Model S

Vlastní odpružení bylo nutné vyvinout proto, že Tesla Model S má vyjímečně nízké těžiště a výborné dynamické charakteristiky. Ve druhé části videa č. 2 přechází Rawlinson do zadní části auta. Upozorňuje na pokročilé hliníkové šasi, které opět zvyšuje bezpečnost. Karoserie je složena z odlitků a výlisků.

Rawlinson upozorňuje, že do Modelu S je možné přidat třetí řadu sedadel. Pod ní se pak nachází kompaktní elektromotor, elektronika, převodovka a náprava - de-facto srdce celého auta.

Ve třetí části se Rawlinson vydává pod auto a popisuje jeho podvozek. Tam se nachází především bateriový modul, který tvoří naprosto rovný podvozek auta.

elektromobily Tesla Peter Rawlinson vnitřnosti Model S

"Je to klíč k tomu, co dělá tohle auto úžasným," přiznává Rawlinson. Hladký podvozek navíc poskytuje skvělou aerodynamiku. v podvozku navíc zpevňuje celý automobil.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprosto úžasné. Když si uvědomíme, že vůbec první auta byly elektromobily, tak člověka napadne, proč už dávno nebylo takové auto samozřejmostí. Pokud se bude u nás prodávat, nebo v zemi EU dojedu si pro něho.
I když bude jeho cena vyšší, úsporným provozem, se stává nejlevnější.
Dnes není problém si auto koupit, ale uživit.
Děkuji autorům za velmi pěkný článek a video. Mirek

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To, že se elektromobily budou stavět jinak jsme mohli vidět již loni a jistě uvidíme i letos na 1. ročníku soutěže "postavme si elektromobil", která se bude konat 9.7. 2011 Více na ww.elektromobily-os.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už vím proč je Tesla tak drahá...
Opravdu.Souhlasím s kolegou Fandou.
Vše vypadá propracovaně a hlavně je vidět že vše bylo
řešeno logicky a s ohledem na co nejlepší funkčnost auta...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na sledovanie tych troch videi nemusi clovek asi ani vediet po anglicky, aby pochopil, ze vsetko na aute je extremne dobre, pefektne fungujuce a rozhodne, nespochybnitelne a neuveritelne super prepracovane. Som zvedavy, kolko z tych super veci bude treba v najblizsej dobe vymenit, lebo sa po kratkom, ci dlhsom pouzivani zisti, ze nie su az take super.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To že při malosériové výrobě je cena vyšší než cena masové výroby je jasné. Že je Tesla nejdražší ve svém segmentu je taky pravda. A každý kdo Teslu viděl na vlastní oči nebo měl možsnost se sní svézt nebo dokonce řídit, tak musí uznat, že se jedná o špičku v uvedeném segmentu. Jelikož Tesla není auto na běžné ježdění (jako většina sporťáků) lze předpokládat, že ani naše silnice z ní neudělají šrot dříve než z jiných sporťáků. Pokud se nenajde nějaký Zoro mstitel, co vám to po předjetí zašlápne přímo před čumákem :)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?