Německo, Nizozemí, Čína – ráj pro elektrokola

Dle informací holandských oborových cyklistických organizací RAI a BOVAG převýšil loni počet prodaných elektrokol v Nizozemí loňské předpoklady. Prodalo se zde za rok přes 140.000 kusů elektricky asistovaných kol. V Německu to bylo více než 100.000 kusů. V letošním roce předpokládá německá cyklistická asociace ZIV nárůst o 30%.

Předpoklady letošních prodejů v celé EU – 300.000 budou pravděpodobně výrazně překonány (hovoří se až o 0,5 milionu elektrokol), vzhledem k tomu, že prodeje jen v Německu a Holandsku, kde je poptávka velmi vysoká, činí bezmála čtvrt milionu kusů.
Největší světový trh pro elektrokola je stále Čína. Zde se v roce 2008 prodalo přes 21 milionu elektrokol. Podle profesního sdružení China Bicycle Association je tuzemská poptávka nadále, i vzhledem ke světové krizi, vysoká.
V nedávné době vzniklá Light Electric Vehicle Association (Asociace pro lehká elektrická vozidla) – www.levassociation.com sděluje, že z elektrokola se stává velmi důležitý dopravní prostředek, který se vedle aut, motocyklů, lodí a kol stal pátým nejpoužívanějším při lidské přepravě.
České republice je situace velmi odlišná. Většinová populace se v drtivé míře s pojmem a funkcí elektrokola dosud nesetkala. Je to dáno především vnímáním jízdního kola jako sportovní pomůcky a jen velmi okrajově jako dopravního prostředku. Jsou ale dobré důvody se domnívat, že tato situace se bude rychle měnit. Největší český výrobce a distributor elektrokol – ekolo.cz – hlásí od června 2008 již dvousté prodané elektrokolo a v prvních dnes měsíce dubna zaznamenává další nárůst zájmu o tento nový dopravní prostředek. Více o elektrokolech například v našem článku Sport Life 2008 – elektrokola ovládla výstaviště na akci E-bike.

4 Comments on “Německo, Nizozemí, Čína – ráj pro elektrokola”

  1. Jednou jsem si vyzkousel
    Jednou jsem si vyzkousel prave tu skladacku.. nevim, jaka to byla znacka, ale byla hodne podobna te na ekolo.cz… a prislo mi trochu blby, ze elektromotor zabiral az od urcite rychlosti narazove… stalo se mi to v zatacce, a pekne jsem se vymaz :(. zkousel jsem i jine, ne skladacku, ta zabirala plynule.. kazdopadne ta vaha je znat, kdyz dojde stava, clovek se nadre. Chybela mi plynula regulace ucinku, abych si tim treba jen asistoval rozjezdy.. bohuzel, porad je to reseni v plenkach. Za ty prachy ma clovek krasny neelektricky kolo…

    1. Testoval jste zcela jistě
      Testoval jste zcela jistě elektroskládačku dovezenou společností MotoPrestige, které se v lednu-březnu nabízeli v několika prodejnách skútrů. Měli jsme u nás dva kusy na testovaní, oba měli mimo asi 15 dalších nedostatků stejný problém – uvolněný planetový převod v motoru, což zapříčinilo jeho vynechávání.

      Bohužel jsme dovozce nepřesvědčili k tomu aby kola stáhnul z prodeje, protože z našeho pohledu jsou/byla nepoužitelná.

      Než zaujmete negativní stanovisko, stavte se u nás vyzkoušet si funkční elektrokola.

  2. Nejlepší dopravní
    Nejlepší dopravní prostředek do města je podle mě elektrokolo. Nezabírá tolik místa jako auto, je levnější, úspornější,nenadřeme se na něm tolik jako na normálním kole a pěkně se u toho protáhneme. Na pohodové ježdění to úplně stačí.Když se to tak vezme,je to jako bychom měli při normální jízdě 2krát větší sílu a jen o osminu větší hmotnost. Až mi doslouží to kolo, co mám,určitě si taky koupím elektrické.

Napsat komentář