Honda chystá plug-in hybridy, elektromobil na rok 2012

Jan Horčík - 21 Červenec 2010

Informace o tom, že Honda připravuje novinky, nabyly konkrétních obrysů. A není toho málo. Už v roce chce mít automobilka na trhu vlastní elektromobil a plug-in hybrid. V Evropě navíc nabídne malé dieselové auto.   
Honda CR-Z

V době, kdy všechny přední světové automobilky chystají hybridy nebo elektromobily, Honda jako by zaspala. Druhý největší výrobce automobilů v Japonsku přitom má historii, na které může stavět - především v podobě modelu Honda Insight, ale i sportovní novinky Honda CR-Z.

Je třeba ještě šetrnějších aut!

Nová generace Insightu byla na trh uvedena nedávno. Bohužel, v konkurenci s Toyotou Prius se jí příliš nedaří. Resp. nedaří se tak, jak by nejspíš Honda chtěla. A tak se chystá na ofenzivu. Mild hybridy jako je Insight nebo Civic Hybrid, obecně jakékoliv auto se systémem IMA, prostě tolik netáhnou. Honda potřebuje plný hybrid.

A ten také nabídne, a to už v roce 2012 na trzích v Japonsku a ve Spojených státech. Půjde dokonce o plug-in hybrid, tedy , které budete moct dobít ze zásuvky. Zhruba ve stejné době chce Toyota uvést na trh svůj Prius plug-in hybrid. Kromě něj chystá Honda také čistý elektromobil.

To je zase jasná reakce na aktuální úspěšné spojení sil Toyoty s americkou automobilkou Tesla Motors. Té se povedl vstup na burzu, díky čemuž může spolupráce s Toyotou úspěšně pokračovat. A už nese i první ovoce - chystá se znovu elektrické CUV Toyota RAV4.

Nejprve v Japonsku a USA

Honda zároveň ústy výkonného ředitele Takanobu Ito slíbila, že v Japonsku během období následujícího roku uvede na trh hned několik hybridních automobilů. Ty ale budou využívat současnou technologii hybridního pohonu, takže nejspíš pouze lehce vylepšený systém IMA. Jaký je stav vývoje "plného" hybridního pohonu Ito neřekl. Pokud jej chce ale mít na trhu v roce 2012, dá se předpokládat, že automobilka už je s ním docela daleko. V roce 2013 chce mít na trhu už zhruba pět hybridních modelů.

Honda chce také do roku 2015 zvýšit podíl hybridů na celkové výrobě aut až k 10% ze současných 5-6%. Po roce 2015 by pak mělo toto číslo ještě dál strmě stoupat. Všeobecně se v tomto období očekává zvýšená poptávka po hybridech a plug-in hybridech. Čistý elektromobil nejspíš bude v prodeji prozatím taktéž pouze v USA (Kalifornie). První testovací kusy vyjedou na americké silnice pod vlajkou Stanfordské univerzity, společnosti Google a města Torrance už na přelomu letošního roku.

Vodík? Potřebujeme infrastrukturu

Dlouhodobým výzkumným projektem Hondy jsou auta na vodík. Před několika lety překvapila s modelem FCX Clarity, dosud jediným relativně běžně dostupným automobilem poháněným vodíkem. Pro vodíková auta je však stále obrovským problémem infrastruktura, která výrazně zaostává.

Nakonec Ito zdůraznil také nové malé dieselové auto pro Evropu, které přijde na trh také během roku 2012. Zajímavé je, že už dříve avizovaný Civic Hybrid 2011 využije lithium-iontové baterie. Honda se narozdíl od Toyoty této technologie zjevně nebojí. Dlouhodobě na této technologii pracuje ve společném joint-ventrue Blue Energy s čínským výrobcem baterií GS Yuasa.

Elektrokola i solární elektrárny

Dále se Honda chce soustředit mimo jiné také na gigantický trh s elektrokoly v Číně (velikost odhadována na 20 mil. ročně), elektrické skútry a elektrické vozíky.

Komplexní pohled na elektrickou mobilitu bude doplněn informačními a komunikačními technologiemi, solárními elektrárnami (Honda Soltec vyrábí dobíjecí stanice vybavené solárními panely postavenými na tenkovrstvých solárních článcích) a dalšími technologiemi. Celý tento komplet by pak měl v reálném testovacím prostředí ověřit efektivitu elektrického pohonu a nabídnout možnosti jak by měla vypadat osobní doprava budoucnosti.

Reuters, tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?