General Motors - Chevy Volt se spotřebou 1 l na 100 km!

Jan Horčík - 12 Srpen 2009

S pompou sobě i hvězdám v americké duši vlastní ohlásila americká automobilka General Motors, že její plug-in hybrid s rozšířeným dojezdem by měl ve městě dosáhnout na spotřebu 1 l/100 km. Přitom jen o pár chvil předtím ta samá automobilka přiznala, že možná nestihne uvedení automobilu slíbené na listopad 2010 a že dlouhodobě možná nebude výroba tohoto automobilu zisková. A vzápětí, bam! "Náš skvělý Volt bude mít spořebu 230 MPG," hlásají palcové titulky magazínů. Co si o tom myslet?

Chevrolet Volt

"Naši konkurenti a další se snaží o vývoj podobných technologií, případně dalších, v některých případech mají k dispozici více peněz," stěžovalo si GM. "Neexistuje jistota, že nevyvinou stejnou nebo lepší technologii dříve než my," hořekují vysocí manažeři. No ještě aby ne, když se General Motors teprve nedávno vymotali z bankrotu! A proč ty nářky? Americká státní pokladna je totiž prozatím hluchá k prosíkům o miliardy z záchranných balíčků, ve kterých nový prezident Barack Obama rozděluje perspektivním americkým firmám miliardy dolarů. General Motors u ale zamítnul tři žádosti, a tak teď firma chystá čtvrtou.

Chevrolet Volt Chevy Volt Chevrolet Volt

Proto také minulý týden automobilka spustila velkou mediální marketingovou kampaň v jejímž středu se točilo čísílko "230". Dlouho nebylo nikomu jasné "vo co vlastně gou", teprve před pár dny nový ředitel GM Fritz Henderson konečně odhalil oponu. Číslo má udávat spořebu chystaného plug-in hybriduChevrolet Volt ve městě.

Americký Úřad na ochranu životního prostředí (EPA) totiž nedávno přišel s novou metodikou výpočtu spotřeby pro takový typ vozů jakým je Volt. A GM se hned pochlubili. Volt má spotřebovat 25 kWh na 160 km. "Klíčem k nízké spotřebe je pro řidiče Voltu připojit auto alespoň jednou za den do zásuvky," píše se v oficiální tiskové zprávě. Pro Američany je nejspíš dobré to zdůraznit.

Nicméně, ihned po tomto oznámení se objevily nad číslem 230 MPG / 1 l/100 km otazníky. Redaktoři zahraničních automobilových magazínů se obrátili na EPA a ptali se "co ona na to". Odpověď je překvapivá. "EPA zatím netestovala Chevy Volt a proto nemůže potvrdit hodnoty spotřeby, které udává GM. EPA tleská záměru GM navrhnout a vyrobit auto budoucnosti - americký automobil, který bude šetřit rodinám peníze, výrazně sníží naši závislost na dovozu ropy a vytvoří nová pracovní místa." Pravda, Fritz Henderson na tiskové konferenci skutečně neřekl, že 230 MPG je oficiální hodnota od EPA, nicméně obě slova se v jeho ústech pohybovala až nebezpečně blízko.

Nakonec nezbývá než doufat, že prvních testovacích kousků Chevy Volt se dočkáme už v polovině příštího roku a že se zmíněný údaj skutečně - nebo alespoň přibližně - potvrdí.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, kdyz sledujete firemni Volt blog, tak vidite, ze jde v podstate o reakci na uvedeni elektromobilu Nissan Leaf (a dalsich co se chystaji). V GM, zda se, panuje obava, ze

1) prijdou pozdeji a uvedeny elektromobil jim odcerpa cast zakazniku.
2)existuje obava, ze se zakaznikum nepodari vysvetlit, ze Volt s elektrickym dojezdem 64km + neomezeny dojezd na benzin je pro ne lepsi nez elektromobil s elektrickym dojezdem 160km + dal nic.

I kdyz je pro bezneho zakaznika technologie Voltu ekonomicky i ekologicky jednoznacne lepsi, nejsou si jisti, zda to prave ten bezny zakaznik je schopen rozeznat. Proto tyto akce.

Obrázek uživatele Jan Horčík

V tom případě konkurence pracuje na plné obrátky a to je výborné...

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, jo. Nic lepsiho jsme si nemohli prat :-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O tomhle aute hltam kdejakou novinku a tak nejak doufam, ze ho jednou budu i vlastnit, ale nejak nevidim to svetlo na konci tunelu... taky za predbezne $40.000 - cert vi, kolik nasadi cenu u nas :o(


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?