Frankfurt 2007 – reportáž

Frankfurt nad Mohanem se na dva týdny stal středem pozornosti celého automobilového světa. Obrovská plocha výstaviště uprostřed moderního velkoměsta pojmula stánky prakticky všech světových značek. Ty představily několik zajímavých premiér, ale především jasně dávaly najevo, že trendem doby je zelená – alternativní způsoby pohonu a snižování spotřeby.


Prakticky každá automobilka předvedla na autosalonu ve Frankfurtu svůj „ekologický“ model. Mezi nejčastějšími typy alternativního pohonu dominovaly hybridní automobily, jako byl například Peugeot 308 Hybrid HDi se spotřebou 3,4 l/100 km a emisemi 90 g/km, nebo staří známí ze stáje Lexus, jmenovitě Lexus GS 450h a Lexus LS 600h. Toyota vystavovala také deset let starý model Toyota Prius na jehož nástupce se netrpělivě čeká, ovšem automobilka zatím samozřejmě důrazně mlčí.

Frankfurt 2007 - Peugeot 308 Hybrid HDi

Také Citroen předvedl třídveřový Citroen C4 Hybrid HDi s prakticky stejnými parametry jako výše zmíněný Peugeot, ale navíc i úžasný hybrid Citroën C-Cactus. Volvo ukazovalo na stánku svůj velmi zajímavý koncept Volvo ReCharge, což je plug-in hybrid postavený na modelu C30.

Frankfurt 2007 - Citroen C4 Hybrid HDi

Frankfurt 2007 - Citroën C-Cactus

Frankfurt 2007 - Citroën C-Cactus

V oblasti hybridů se nově začíná silně angažovat Mercedes. Německá automobilka si pronajala obrovskou plochu celého jednoho pavilonu, na které předvedla nejen působivou show, ale ukázala také své plány do budoucna a předvedla několik hybridních modelů (Mercedes-Benz S400 Hybrid a S300 Bluetec Hybrid). Během celé okázalé prezentace byl kladen veliký důraz na hesla související se snižováním spotřeby a negativního dopadu na životní prostředí.

Frankfurt 2007 - Opel Flextreme

Frankfurt 2007

V těšném závěsu za hybridy se ale předváděly i další alternativy. Často byly k vidění automobily postavené na „FLEX“ řešení. Citroën prezentoval model Citroën C4 BioFlex, který dokáže jezdit na E85 při výkonu až 112 koní a emisích 160 g/km. Citroën C4 BioFlex bude nejprve logicky uveden ve Francii a Švédsku, kde se na bioethanol jezdí vcelku běžně, do dalších zemí se dostane teprve postupně.

Automobilka Opel předvedla odvážný Opel Flextreme vybavený kromě jiného dvěma vozítky Segway. Ten je vybave dieselovým motorem 1,3 l Ecotec, ale ten pouze generuje elektřinu pro lithium-iontové baterie. Spotřeba se tak pohybuje kolem 1,5 l/100 km.

Frankfurt 2007 - Opel Flextreme

Elektromobily měly na autosalonu ve Frankfurtu také své místo. Na stánku Chevroletu se samozřejmě skvěl Chevy Volt, který poutal náležitou pozornost. Ještě větší pozornost si ale vydobil zcela nový Nissan Mixim, splněný sen všech futurologů. Autíčko, které jakoby vypadlo z nějaké počítačové hry má vpředu uprostřed jedinou sedačku pro řidiče a jeho palubní deska připomíná vesmírnou loď.

Frankfurt 2007 - Nissan Mixim

Ford byl také nazeleno, a tak dostaly největší prostor vozy z řady Econetic – Focus (115 g CO2) a Mondeo (< 140 g CO2. Modely C-Max, Focus a Mondeo byly také představeny ve verzích CNG a Bio-Ethanol. Největší novinkou u Fordu byl ovšem premiérový Ford Kuga, který by v budoucnu mohl disponovat hybridním pohonem. Ještě před zahájením autosalonu předvedl Ford také nový koncept Ford Verve.

Frankfurt 2007

Výraznou pozornost si ve Frankfurtu vydobily také malé městské automobily. Toyota předvedla v působivé prezentaci svůj model Toyota iQ, Volkswagen zase nový Volkswagen up!. V originálně pojatém „klubovém“ stánku se představily také vozy Mini Cooper včetně novinky Mini Cooper Clubman.

Frankfurt 2007 - Mini Cooper

Obrovskou nabídku malých šetřivých vozů předvedla automobilka Daihatsu. Ve světové premiéře to byl například malý kulatý dvoumístný kabriolet OFC-1 s obsahem 650 cm3. Jedná se sice o klasický benzinový motor, ale kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km a emise 100,9 g/km poměrně ekonomickou záležitost. Daihatsu dále předvedlo také prototyp HSC, malý městský vůz se spotřebou 4,1 l/100 km a emisemi 95 g/km.

Frankfurt 2007 - Daihatsu OFC-1

Škoda, že se u Daihatsu neobjevily žádné vozy na palivové články, přitom právě Daihatsu nedávno oznámilo zajímavou alternativu k vodíkovým palivovým článkům.

Frankfurt 2007 - Daihatsu HSC

Napsat komentář